vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Vi vann debatten.
#1


See User information
Vi vann matchen!

Det mesta gick in i tisdagens debatt på SVT.

Det var ett misstag jag gjorde i debatten på SVT. Mobbning var en associering till det jag kände inför det Egon Frid blivit utsatt för, i TV4:s Kalla Fakta, och det var det som jag ville belysa.

Att man i dag helt öppet kan göra påtryckningar mot våra folkvalda till att ge avbön på demokratin är ett tydligt tecken på allvaret i situationen. Hoppas att vi fortfarande kan spela på det kortet, kanske t.o.m. Egon vill agera nu när han själv förstår hur rävspelet ser ut.

När jag tittade på programmet så tyckte jag att det var uppenbart att sanningssidan vann debatten. Med tanke på att SVT bjudit in 5 till motståndarsidan och vi var två. Men tack vara att det var så många vakna i publiken så fick dom knappt in ett enda skott. Jag tror inte att jag sett så mycket information komma ut i TV tidigare. Så slutresultatet blir 12-3, där ett är självmål.

Posted on: 2009/11/12 14:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann dabatten.
#2


See User information
Grattis till segern!

Posted on: 2009/11/12 14:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#3


See User information
Japp!

micro: Jag rättade lite stavfel osv i det du skrev ovan och i nyheten på framsidan.

Posted on: 2009/11/12 15:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#4


See User information
Oj, jag har också arbetat samtidigt. Hoppas allt finns kvar som det ska vara.

Posted on: 2009/11/12 15:04
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#5


See User information
Såg debatten igen på reprisen igår och tycker att du gjorde ett bra jobb, även om dom satte många käppar i hjulet under debattens gång.


Hipp Hipp Hurra

Posted on: 2009/11/12 15:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#6


See User information
Grattis mannen..

Posted on: 2009/11/12 15:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#7


See User information
Vof forum om vaken, där säger som att vaken.se är tolerant emot antisemitism. Vilka pajasar.
http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=10367&start=270

VoF kritiserar aldrig öppet esoteriska sällskap som tex. frimurare (mest för att de uppenbarligen är skitskraja för dom)

Posted on: 2009/11/12 16:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#8


See User information
ojdå... så här tror jag inte resultatet efter en tittarundersökning skulle säga. Snarare omvända siffror.

Blunda hårt, det kan funka ett tag till...

Posted on: 2009/11/12 18:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#9


See User information
Quote:

Ecoflum skrev:
Vof forum om vaken, där säger som att vaken.se är tolerant emot antisemitism. Vilka pajasar.
http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=10367&start=270

VoF kritiserar aldrig öppet esoteriska sällskap som tex. frimurare (mest för att de uppenbarligen är skitskraja för dom)


Om "vi" på som häcker på Vaken är strikt mot nazismen och de som finansierade nazismen och i breda bokstäver försöker exponera dessa så lyser det bara på kontoret men ingen är där om man envisas att kalla "oss" antsemiter..dom har bara fastnat i sin egen "mindsetting" å det kan ingen göra något åt...möjligen ligger deras sympatier närmare nazismen än de människor jag mött här...
http://www.youtube.com/watch?v=1D6fxyOtVeI men sådan är nazismens propagenda, vilket john här beskriver i slutet av remsan...

Posted on: 2009/11/12 18:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#10


See User information
Hej!

Mitt första inlägg här. Tycker denna hemsida är ganska rolig.

Till Mikael Cromsjö:

Såg debatten på SVT. Vill hjälpa dig att lyckas bättre nästa gång.

Du borde på ett rakt sätt förklara om du är med i "Sanningsrörelsen" eller inte. Som jag fattade det finns ingen formell rörelse.
Hade du snabbt klargjort det hade du enkelt tagit avstånd från eventuella oönskade associationer (t.ex. antisemitism) som andra förknippar med "Sanningsrörelsen".
Du kanske själv sympatiserar med en del av de människor som ofta buntas ihop som "Sanningsrörelsen", men du är ändå inte formellt med i någon sådan?
Detta skulle du klargjort.

Du borde på ett rakt sätt förklarat vad Vaken.se är. En webbplats där du väljer ut information och presenterar dessa i form av länkar, inlägg och videos.
Urvalet grundar sig på att du hittat oegentligheter och indikationer på att det finns någon form av dold maktstruktur som du vill belysa och lära folk mer om.

Tack för ordet.

Posted on: 2009/11/15 0:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#11


See User information
Välkommen Rasputin Du har rätt att det inte är en rörelse, det är ett fenomen eller företeelse om du vill, beträffande antisemitism så är det Bullshit eller bara ett sätt att demonisera något folk borde rädda för, vilket kanske det här kan ge vidare upplysning om "Kärlek för livet" http://loveforlife.com.au/node/3319 en saklig artikel tycker jag...väl mött.

Posted on: 2009/11/15 0:18
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#12


See User information
rasputin, Cromsjös idé är att vaken är grundbult i "sanningsrörelsen":

Micro:
"Kram, ta det lugnt och låt andra gå i spetsen."

Posted on: 2009/11/15 0:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vi vann debatten.
#13
Gratis micro

Jag tyckte du och Mats skötte er jätte bra med tanke på att det var första gången att möta "fienden" i en debatt program på TV

Sanningen segrar i slutändan vare sig de vill eller inte, därför att de agerar tvärtemot natur och Guds lagar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#14


See User information
Hmmmmmmmm...

Jag har visst mer eller mindre tappat lusten att posta här,
sedan vaken.se blivit TV-stjärna :)
Haha, typiskt mej...

Ska man framträda i MSM, måste man vara solid.
Samstämmighet mellan tanke, känsla och ord.
Att behålla fokus på det grundläggande hjälper.
Losing your cool does not.

Det rör sej om urgamla krigarkunskaper.
Att låta någon annan bestämma tid och plats för "kampen",
är en svår premiss...Massor av respekt till Micro & Co.



Vid frågor angående den s.k. Sanningsrörelsens sanna natur,
kan man hänvisa till det enkla faktum, att alla organisationer större än en (1) person kan infiltreras.

Angående själva idén att "väcka folk" kan jag fortfarande inte
säja mer än att du visserligen kan leda en häst till bäcken, men men...

Att idiotboxen nu låter sanningssökarna komma till tals är väl
framför allt ett tecken på att MSM känner ett behov av att
adressera ett fenomen - som i grunden är lika personligt/andligt som politiskt - som hotar kullkasta "journalisternas"
bekväma världbildskonsensus.

Resultatmässigt (hehheh, vilket ord i sammanhanget) tror jag att
de som ska vakna gör det - med eller utan dumburken.
Men vatten på sin kvarn fick säkert många som vill evolvera och råkade se debatten.

Väl kämpat!




Mina 2 cents för nu.


Frid.

Posted on: 2009/11/15 12:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#15


See User information
Jag skulle då inte kalla det vinst mer än på något plan där man kan tycka att dessa frågor fick plats i "vanlig" tv. Men bortsett från det måste jag säga att jag är besviken över hur tiden i debatt användes. Tyckte inte det var något vidare fokus eller skärpa i de inlägg som faktiskt kom till. Jag hade velat se något helt annat. Lycka till nästa gång.

Posted on: 2009/11/15 17:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi vann debatten.
#16


See User information
Tjena. Bra jobbat mikael. Kul att hora att det gatt mainstream till sist, men det var val bara en tidsfraga igentligen. Men det ar alltid bra med publicitet. Kan man se programmet online?

Posted on: 2009/11/16 9:38
"We’ll take a million September 11’s over one moment of true insight toward our self-hate." - Kymatica
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS