vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Vem kan stoppa den här galningen?
Quote:

patrik1975 skrev:
...jag sa REGELBUNDNA bedtime bitch ;)
Jag missade det... Men jag kan ju säga så här, att jag själv varit ganska kriminell och det är en gyllene regel att man inte avslöjar någonting för tjejer man inte gör affärer med...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har träffat personen bakom bloggen, han verkar genuin och verkar vara en person som vill bekämpa korruption, han verkar dessutom väldigt medveten.

Posted on: 2009/11/13 13:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag såg att Boström har skrivit en bok om korruption och huvudkaraktärerna är just jugoslaver. Min enkla uppfattning är att politiker är skit så han har säkert kopierat rubbet ifrån olika ärenden.

Posted on: 2009/11/13 15:17

Anonym
Quote:

jin83 skrev:
Jag har träffat personen bakom bloggen, han verkar genuin och verkar vara en person som vill bekämpa korruption, han verkar dessutom väldigt medveten.

Han är säkert jättemedveten. Det var var nog Hitler med. Och Bush. Men det gör dom inte till bättre människor för det.

Oavsett vad så är det riktigt fel att hänga ut privatpersoner med bild och namn på det viset som han gör.

Iallafall om man ska lyssna på vad han nissen som är talesman för den här rörelsen säger, när han förespråkar att allt är "kärlek" la la la....

Bloggen är fortfarande kvar i högerspalten ser jag, vilket bara tyder på en av två saker. Antingen stödjer vaken.se hets/förtal/anstiftan av denna typ... eller så sover dom ännu. VAKNA!

See User information
Men lägg av, antingen tror man på yttrandefrihet eller så gör man det inte. Om du tycker det är frågan om förtal tom. med Sveriges tvivelaktiga definitioner, gå till bengen och anmäl.

Quote:

Oavsett vad så är det riktigt fel att hänga ut privatpersoner med bild och namn på det viset som han gör.

Menar du att han far med osanningar eller? Själv tycker jag att tex. pedofiler borde hängas ut med namn och adress, det ligger definitivt i "allmänintresse" vad nu det är för något.

Posted on: 2009/11/13 15:41

Anonym
Quote:

Ecoflum skrev:
Men lägg av, antingen tror man på yttrandefrihet eller så gör man det inte. Om du tycker det är frågan om förtal tom. med Sveriges tvivelaktiga definitioner, gå till bengen och anmäl.

Quote:

Menar du att han far med osanningar eller? Själv tycker jag att tex. pedofiler borde hängas ut med namn och adress, det ligger definitivt i "allmänintresse" vad nu det är för något.

Absolut, DÖMDA pedofiler har jag definitivt inget emot att se uthängda med bild & namn. Jag är definitivt ingen hedersmedborgare eller kvarterspolis.
Jag kanske inte är av samma kaliber idag som förr, eftersom jag skaffat kids på vägen och måste sköta rollen som pappa, men jag röker fortfarande en pipa på helgerna och kör 140 på 90-väg.
Mer än så riskerar jag inte längre.
Men om ni läser bloggen lite så handlar det om tvivelaktig spaning från polisens sida, när det handlar om GROV BROTTSLIGHET. Exempelvis köp av 50 maskingevär och dylikt.
Alltså, jag avskyr poliser, dom har för vana att förfölja mig till jobbet ibland (ja, tro mig), jävla idioter.
Deras system idag där dom registerar alla efter kategori, och där alla samtal mellan "kategoriserade" människor blinkar på deras skärmar och radiobilarna åker ut för att "visa sig", är jävligt irriterande. Blir förbannad när jag tänker på det!...
Hur som helst...

Läs bloggen. Det som skrivs är inte okej.

Anonym
Quote:

patrik1975 skrev:
Absolut, DÖMDA pedofiler har jag definitivt inget emot att se uthängda med bild & namn.
Då kan du kolla in www.kriminellt.com som ägs av "Original Gangsters"-gänget (Kriminella från Botkyrka, med ett centraliserat styre i Turkiet)

Jag kan dock tycka uthägningen av pedofiler och våldtäktsmän kan vara lite oroväckande då man med jämna mellanrum hör om folk som varit helt oskyldiga trots att de blivit dömda. Pedofili och våldtäkt har blivit såna mål som man hellre dömer än friar.

Mitt ex försökte döma mig för våldtäkt trots att jag inte ens velat leka det med henne som hon bad om. Hon kunde ju inte heller ta tillbaka anmälanoch säga hon ljugit, för då hade hon själv gjort sig skyldig för brott. Man kan inte ta tillbaka en anmälan om våldsbrott i Sverige heller. Jag hatar verkligen pedofiler och våldtäktsmän och några av er som läser ovanstående kommer att få en negativ bild av mig för det jag råkade ut för. För att jag är man kommer vissa tro jag åtminstone var lite skyldig. Så stigmatiserat är dessa brott.

Edited by computerror on 2009/11/13 18:19:43
Edited by computerror on 2009/11/13 18:23:04

Anonym
Quote:

computerror skrev:
Quote:

patrik1975 skrev:
Absolut, DÖMDA pedofiler har jag definitivt inget emot att se uthängda med bild & namn.
Då kan du kolla in www.kriminellt.com som ägs av "Original Gangsters"-gänget (Kriminella från Botkyrka, med ett centraliserat styre i Turkiet)

mmm... okej.
Men även en 14-årig tjej räknas som "barn" i rättens ögon. Tänk om förövaren bara är 20? Då är det ju inte så farligt.... (alltså, relativt)
Om det uttryckligen stog på sidan att detta gällde barn, 12-, och förövare 25+ så absolut. Då gillar jag det :D
Faan jag har egna barn, jag vågar inte ens föreställa mig vad jag skulle göra med den som .... dem något. Fy faan.
Men sidan är ....okej :)

Anonym
Jag tror gränsen för pedofili är 16 år. Är man äldre en 16 år räknas man som pedofil om man har sex med en 14-årig tjej eller yngre.
Man är då pedofil i lagens mening. Jag kan ju dock tycka en 15-åring som pillar på en åttaåring ska kunna dömas också, men de får väl socialtjänsten ta hand om.

EDIT: Enligt DSM-IV är Pedofili:
* personen under minst sex månader har återkommande kraftigt sexuellt upphetsande fantasier, drifter, eller beteenden, rörande ett eller flera förpubertala barn (i allmänhet barn som är 13 år eller yngre),
* personen har utlevt dessa drifter eller de sexuella drifterna eller fantasierna har märkbart plågat personen eller har gett honom eller henne sociala svårigheter samt
* personen är åtminstone 16 år gammal, och minst fem år äldre än det eller de barn som åsyftas i det första kriteriet.

See User information
Häng ut mig för att röka pipor, jag skulle garva men det har inget med att göra med svenska statens egen kriminallitet att göra eller hur, efter som hora tidningar inte gör det, vem ska då gräva i skiten? Varför inte exponera det helt och hållet och se vart vi hamnar. (Jag fick lära mig det i skitskolor, vad nu det var värt) Demokrati, vilket skämt

Kort och gott, svensk polis blev hängda på sina egna citat tecken, varför har du något emot det?

Posted on: 2009/11/13 18:27

Anonym
Jo, men en 20 årig kille som sätter på en 14-årig tjej på en fyllefest, tycker inte jag förtjänar att bli uthängd på en sådan sida.
Det jag ser i mitt inre är en fet 45-åring som runkar till bilder av 5-åringar. Och än värre, kanske ger sig ut i bilen och letar efter en... :S
Men jag har mailat till kriminellt.com... så får vi se vad dom säger. Om de hade vissa regler, exempelvis -12 <> +25 ...så kan alla vara säkra på att det är riktiga "förövare" som hängs ut och kollas...
hänger du med? :)

artikeln stämde förresten mycket bra med min egna verklighet (minns inte om jag pm'ade & skrev det) :D

Anonym
Quote:

Ecoflum skrev:
Häng ut mig för att röka pipor, jag skulle garva men det har inget med att göra med svenska statens egen kriminallitet att göra eller hur, efter som hora tidningar inte gör det, vem ska då gräva i skiten? Varför inte exponera det helt och hållet och se vart vi hamnar. (Jag fick lära mig det i skitskolor, vad nu det var värt) Demokrati, vilket skämt

nu var det ju iofs så att det jag skrev om pipor handlade om MIG :D haha ...men okej.
Det är ju precis det jag säger! :D men låt oss GRÄVA då. Riktig fakta. Om vi är ett gäng som kan samla fakta tillsammans, då kanske vi når någonstans? Inte youtuba domedagsprofetior.
Men visst, det är svårt att urskilja vad som är vad i bruset....

Vi lever I samhället. För att överleva i dagens klimat MÅSTE vi anpassa oss efter det, hur lite vi än vill.
Och utifrån de reglerna satta, nå dit vi vill.

Anonym
Quote:

patrik1975 skrev:
Jo, men en 20 årig kille som sätter på en 14-årig tjej på en fyllefest, tycker inte jag förtjänar att bli uthängd på en sådan sida.
Det jag ser i mitt inre är en fet 45-åring som runkar till bilder av 5-åringar. Och än värre, kanske ger sig ut i bilen och letar efter en... :S
Glöm inte att även kvinnor kan vara pedofiler. Fast killar i tonåren är så kåta av sig så man knappast kan kalla det för övergrepp.
Jag tycker dock att 20-åringar som är med 14-åringar ska dömas.

Quote:

patrik1975 skrev:
artikeln stämde förresten mycket bra med min egna verklighet (minns inte om jag pm'ade & skrev det) :D
Du PMade. Bra att du läste den. :)

See User information
Jag tycker alla kriminella ska hängas ut om man inte gillar det så ändra bilderberger/EU/Rothsild lagen så, skulle någon säga att jag satte på en en 14 åring, så skulle jag vänta ett år och fråga om namn och adress.

Jämnför det med en apa som enligt tidningen mördade en person och fick 9 år, vilket värdelöst system, jag vet folk som fick 10 för "skattefusk"

I Sverige får man 2,5 år för att hoppa ihjäl en unge eller dränka bobby (vilket skämt) men 8 för skattebrott. Dra dina egna slutsatser.

Posted on: 2009/11/13 18:35

Anonym
Quote:

Ecoflum skrev:
Jag tycker alla kriminella ska hängas ut om man inte gillar det så ändra bilderberger/EU/Rothsild lagen så, skulle någon säga att jag satte på en en 14 åring, så skulle jag vänta ett år och fråga om namn och adress.

Jämnför det med en apa som enligt tidningen mördade en person och fick 9 år, vilket värdelöst system, jag vet folk som fick 10 för "skattefusk"

I Sverige får man 2,5 år för att hoppa ihjäl en unge eller dränka bobby (vilket skämt) men 8 för skattebrott. Dra dina egna slutsatser.

Alla kriminella hängas ut?
Det betyder att även jag skulle hamna på den listan. Och det gillar jag inte. Riktiga pedofiler däremot, häng på bara! :D
(Computerror: 20 åringar som sätter på 14-åringar SKA DÖMAS, dock ska de inte hängas ut på kriminellt.com, det var det jag menade)

Våra straffsatser är fucked up, jag vet.
Men bättre än i staterna där du landar på 5+ år oavsett om det handlar om snatteri eller mord :D

Kram!

See User information
ja tycker smith har en poäng i censuren av internet, vi kan inte tillåta inskränknigar eller stänga av folk från internet (som EU driver igenom nu) för vi vet hur sagan fortsätter...

sen kan man tycka att pedofilargumentet, både när det gäller på nätet och att hänga ut de med bild o namn etc, är oslagbart när det gäller att ta bort rättigheter från individer, vilken är nästa grupp att bli så hatade att vi kan döma de enligt andra lagar?

vi har redan använt terrorist-begrepp och -lagstiftning mot fotbollsfans ("huliganer"), djurrättsaktivister ("militanta veganer"), mc-klubbar ("kriminella mc-gäng") etc. Vi måste hela tiden försvara en individs rättigheter för annars drar våra, det betyder inte att man försvarar brottet!

att dessutom leva i ett (mer eller mindre) korrupt rättssystem där alla är olika inför lagen betyder att ingen ska hängas ut eftersom risken för oskyldiga alltid finns.

de betyder alltså att corruptio får skriva precis som han vill, vaken länkar till vem vaken vill o du behöver inte läsa längre.

Posted on: 2009/11/13 19:11
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

See User information
Jag skiter väl fan om du snattade på konsum (jag snattade som fan men jag åkte aldrig dit) men nu talar vi om att molestera barn, stor skillnad.

Det är som att gå ifrån böter till minst 2 års fängelse.

Posted on: 2009/11/13 19:14

Anonym
Quote:

VicMolina skrev:
ja tycker smith har en poäng i censuren av internet, vi kan inte tillåta inskränknigar eller stänga av folk från internet (som EU driver igenom nu) för vi vet hur sagan fortsätter...

sen kan man tycka att pedofilargumentet, både när det gäller på nätet och att hänga ut de med bild o namn etc, är oslagbart när det gäller att ta bort rättigheter från individer, vilken är nästa grupp att bli så hatade att vi kan döma de enligt andra lagar?

vi har redan använt terrorist-begrepp och -lagstiftning mot fotbollsfans ("huliganer"), djurrättsaktivister ("militanta veganer"), mc-klubbar ("kriminella mc-gäng") etc. Vi måste hela tiden försvara en individs rättigheter för annars drar våra, det betyder inte att man försvarar brottet!

att dessutom leva i ett (mer eller mindre) korrupt rättssystem där alla är olika inför lagen betyder att ingen ska hängas ut eftersom risken för oskyldiga alltid finns.

de betyder alltså att corruptio får skriva precis som han vill, vaken länkar till vem vaken vill o du behöver inte läsa längre.

bloggens syfte och mening skulle uppfylla sitt syfte (om inte mer) precis lika bra om exempelvis tjejen i fråga, som uthängs, inte nämndes vid namn och bild. Eller hur?
Jag kritiserar inte bloggens syfte eller mening.
Däremot specifika detaljer. Viktiga detaljer som placerar den i fack "rätt" eller "fel" om man kategoriserar det enkelt :) Läs den så förstår du kanske hur jag menar.

Ecoflum,
vad menar du? Du svamlar iväg. Har jag nämnt något om att molestera barn, eller försvara det? Citera gärna i fortsättningen om du tänker (läs vågar) försöka slå hål i mina argument.
;)

See User information
jag sa inte vad du tyckte, utan vad de tyckte.

Posted on: 2009/11/13 19:50

See User information
vaken pratar aldrig om katolska små barn eller jesuiter

Posted on: 2009/11/13 19:52

Anonym
okej, okej.
Same team then? ;)

See User information
Nu tar det säkert hus i hevlvete

Posted on: 2009/11/13 19:53

See User information
Ok, Micro, fair awnser, vem är makt eliten?

Posted on: 2009/11/13 19:54

Anonym
Det är inte Micro, utan patrik1975 med en avatar liknandes Micros

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper