vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Rapporter om missfall orsakade av H1N1-vaccinet

See User information
http://www.wordmworld.net/uncategoriz ... ionsnyheterna-13-november

9 oktober 2009 kl 2:41
(1) Jo säger: Jag fick influensa vaccin (vanlig, inte H1N1) när jag var 8 veckor gravid. Tre dagar senare fick jag missfall. Jag kommer inte att ta H1N1.

26 oktober 2009 kl 11:07
(2) Ångrar mig säger:
Jag fick båda sorters vaccin på torsdagen. Jag var 9 veckor gravid. På söndagen fick jag missfall. Av flera läkare blev jag rekommenderad att få dessa vacciner. Nu önskar jag att jag hade följt min magkänsla och inte tagit dem alls!

29 oktober 2009 kl 8:33
(3) (inget namn) säger: Jag arbetar på ett sjukhus och fick veta att “fördelarna överväger riskerna”. Kl 01.00 fick jag vaccinet, kl 03.00 började jag blöda, kl 15.00 fick jag missfall. Du får avgöra.

31 oktober 2009 kl 1:29
(4) sue säger: Jag tog H1N1-vaccination och 24 timmar senare fick jag missfall.

31 oktober 2009 at 8:25
(5) Linda Hill säger: Min svärdotter var 10 veckor gravid och fick H1N1-vaccinet i fredags och samma kväll fick hon missfall.

November 1, 2009 at 9:58
(6) Stephanie säger: Jag fick H1N1 för över en vecka sedan. Jag är nu 5 veckor gravid. Så här långt mår jag bra.

November 2, 2009 at 10:52
(7) SoSorry säger:
Förra veckan var jag helt beredd på att få H1N1-vaccinet och då var det gravida kvinnor som fick det. Jag var hade kommit 6 veckor in i graviditeten och tog sprutan och nästa dag började jag få kramper och fick missfall. Jag hade redan haft två friska graviditeter och aldrig fått missfall eller haft några problem. Min läkare tror att jag är galen som tror att det var H1N1-vaccinet men om ingen undersöker detta så kommer inte andra kvinnor att få veta. Jag är så ledsen att jag fick det.

November 3, 2009 at 4:30
(8) Connie säger:
Jag fick också H1N1-vaccinationen, den 22 Oktober 2009, och började jobba igen den 25 oktober. 16 veckor gravid och vi hörde hjärtslagen och allt var bra med graviditeten den 16 Oktober 2009. Sedan, den 28 oktober, gick vattnet och därefter, den 29 oktober, födde jag en dödfödd pojke, och ingen kan säga mig varför. Alla vill hävda att det inte hade med sprutan att göra, men jag tror att det gjorde det. Min bebis växte i rätt takt och alla vill ignorera vaccinationen. Jag säger att om du vaccinerar dig och drabbas av ett missfall och om det är möjligt att utföra en obduktion, se till att få det gjort.

November 3, 2009 at 4:34
(9) Connie säger:
Jag håller också med om att något måste göras och kollade upp det här med vaccinationen eftersom de flesta kvinnor får rådet att det bara är något som händer, men jag hade också två friska barn, normal graviditeter och när jag nu vaccinerade mig med min tredje graviditet, så är min baby borta. Kontakta mig på x.y@x.com

November 4, 2009 at 10:12
(10) Sioux Falls, South Dakota säger:
Jag fick H1N1-vaccinet den 16:e oktober och började känna av kramper den 22:a. Jag var nästan 17 veckor gravid och födde en dödfödd pojke den 23:e. Som många andra kvinnor här, var H1N1-vaccinet det första jag misstänkte. Jag frågade genast en sjuksköterska på sjukhuset om det kunde ha något med saken att göra. Utan att tveka, sade hon till mig “absolut inte.” Jag hade reservationer om att få vaccinet, men följde rådet av min långa betrodda husläkare. I en uppföljningstid hos min läkare 3 dagar efter att jag hade förlorat mitt barn, frågade jag honom om vaccinet kunde ha haft någon negativ inverkan på mitt barn. Även han sa att det inte var möjligt. Jag tror inte att min läkare nödvändigtvis ljög för mig, han följde helt enkelt vedertagen praxis och den allmänna åsikten inom sitt område. Men jag anser att som en nation, så har man ljugit för oss. Detta vaccin är INTE säkert under graviditeten. Det har inte gjorts tillräckligt med tester för att fastställa detta och det finns alldeles för många “tillfälligheter” för att detta ska vara något annat än resultatet av ett vaccin som blev förhastat tillverkat och distribuerat i ett försök att stoppa en utbredd panik. Jag har läst så många historier i försvar för vaccinet som kommer att tala om hur vanligt missfall är, men jag vill utmana dig att fråga vilken sjukvårdare som helst hur vanligt det egentligen är med missfall i andra trimestern. Min baby utvecklades precis som den skulle och jag hade känt honom röra på sig tidigare samma dag. Mina tankar går ut till alla er därute som har blivit tvungna att gå igenom samma sorg och förlust som jag har gjort under de senaste veckorna. Det finns ingen anledning att någon kvinna eller familj ska behöva gå igenom detta. Sprid ordet till alla gravida kvinnor som du känner. Jag vet att om jag hade hört att kvinnor hade förlorat sina barn kort efter att de fått vaccinet, så skulle jag ha följt min magkänsla och inte fått det. Kanske skulle då Wyatt ha haft möjlighet att födas.

November 5, 2009 at 11:51
(11) sue field säger:
Om ni läser Novartis eller Baxters information som finns tillgänglig på webben hittar du att 1. det inte finns tillräckliga tester på gravida kvinnor så de vet inte hur säkert det är… det rekommenderas inte till barn under 2, är inte är ett foster ett barn under 2? Det finns ingen slutsats om säkerhet vad gäller amning… De vill bara skrämma skiten ur dig för den 1% som kan bli riktigt sjuk.. Om folk bara skulle tvätta händerna ofta, hålla sig borta från kontakter som blivit sjuka så mycket som möjligt och ta kosttillskott och leva hälsosamt, så kommer du förmodligen att undvika influensan helt … SÅÅÅÅ ledsen för era förluster…

——————————————————

MEDDELANDE TILL GRAVIDA KVINNOR HÄR I SVERIGE:

Om ni har erfarenheter som ni vill dela med er vad gäller vaccineringen mot “svininfluensan”, så är ni varmt välkomna att skriva dessa i kommentarsfältet nedan. Jag tror att många väldigt gärna vill höra era tankar, eftersom de officiella rapporterna inte verkar stämma överens med de faktiska effekterna av vaccineringen.

Posted on: 2009/11/14 16:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper