vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Dubbeltänk bland Sveriges innevånare..

See User information
Att jag skriver Sveriges innevånare så beror det på att jag bara testat min omgivning här i Sverige alltså avser det Svenskar..

Angående Konspirationsteorier och "sanningsrörelsen".

Konspirationsteoretiker har blivit ett namn på modet lika så "Sanningsrörelsen" dessa två ord har en inneboende mystik för det stora flertalet, men handen på hjärtat, vet folk vad de betyder i sin sanna mening, jag var beredd på att säga NEJ och blev tvungen att för att få bekräftelse göra en test på min stackars omgivning, vilken gick ut på att utröna om det förelåg "Dubbeltänk" eller bara allmän stollighet, vilket det blev återkommer jag till.

Testet gick ut på att bara helt frankt rakt upp å ner fråga vad dom ansåg Konspirationsteoretiker och "Sanningsrörelsen" och svaren blev ju som förväntat, Konspirationteoretiker var allt det vi hört den senaste tiden stollar dom hade rökt nå olämpligt dom hade ingen kontakt med verkligheten dom lyssnade på fel källor dom var rättshaverister dom var..ja dom var hela det register vi har hört den senaste tiden.... Detta var svaren på frågan om Konspirationsteoretiker....

På frågan om "Sanningsrörelse". Blev svaren att den består av finniga tonåringar den hade förvillats av några sektledare dom var inte friska den förvillar folk den kan vara ett hot mot demokratin den borde förbjudas den är löjlig den är...samma här, den var allt som vi hört den senaste tiden...

Så till mina 2 följdfrågor.

1. Vad tycker du om Mordet på Orient Expressen ? Svaren blev att det var en bra film den var spännande och underfundig det var svårt att lista ut vem brottslingen var den var genialisk Agatah Christie var deras idol...osv...
Dom sa dess utom att den var spännande utan våldsamma inslag, en riktig tänkarfilm....

2. Vad tycker du om Polisen och rättsväsendet i landet,vars uppgift är att lösa brott ofta där flera brottslingar tillsammans agerat mot något mål en bank eller mot en enskild person ? Vilket per definition är en konspiretionsteori, när flera är inblandade i samma brott, en enskild kan aldrig konspirera ty konspiration betyder -Andas tillsammans..

Svaren blev mer blandade här för att alla hade väl inte lyckats hålla sig undan från lagens långa arm eller klarat sig från rattfylla och allehanda småsaker, men generellt var alla med på att den hade sitt existensberättigande och gjorde vanligen bra jobb och hur skulle det se ut utan dem ?

Här hade då samma människor tyckt två olika saker om samma fenomen, varav den ene var fiction och den andra gällande verkligheten.
Suttit hemma och tittat på deckare om konspirationen på Orient Expressen suttit och försökt löst gåtan innan filmen var slut precis som vi ofta gör när vi ser deckare trillers mordgåtor och spionfilmer, och polisen samt rättsväsendet (den statliga sanningsrörelsen) gör ett bra jobb.

Samtidig har dom anseende om ""sanningsrörelsen" och konspirationteoretiker utan att tänka på att det är precis sådana som dom är själva, vilken min frågeställning var avsedd att skildra, så då är frågan som jag skulle återkomma till, är detta "Dubbeltänk ren stollighet eller ett bevis på att inte alla hästar är hemma?..you tell me.

Ska tillägga att jag sa vad jag tyckte om dem, men jag har varken blåtira eller skinnflådda knogar...

Posted on: 2009/11/14 16:04
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dubbeltänk bland Sveriges innevånare..

See User information
Tror att dom inte tänkt så långt samtidigt som jag tror att det finns en hel del äldre som tror eller vet att det är något fel på samhället men man säger "jag är för gammal för sånt här" eller "det finns inget man kan göra åt det ändå, fokusera på bra saker istället". Men 60-70 talet, det minns dom om man frågar dem, en revolutionens tid!

Posted on: 2009/11/14 19:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

alarik skrev:
Tror att dom inte tänkt så långt samtidigt som jag tror att det finns en hel del äldre som tror eller vet att det är något fel på samhället men man säger "jag är för gammal för sånt här" eller "det finns inget man kan göra åt det ändå, fokusera på bra saker istället". Men 60-70 talet, det minns dom om man frågar dem, en revolutionens tid!

Ja det är mediarevolutionen som slagit till och jag var med 68 http://sv.wikipedia.org/wiki/Pragv%C3%A5ren å nu tar det fart igen...

Posted on: 2009/11/14 21:36

See User information
Okej Gaston, kul att du säger att det tar fart igen =D.

Posted on: 2009/11/15 0:17

See User information
Quote:

alarik skrev:
Okej Gaston, kul att du säger att det tar fart igen =D.

Jag var i Paris 67 och kände redan då att det var något på G och mycket riktigt så blev det studentkravaller 68 en ungdomsrevolt som sakta tynade bort, sista spillran var Alm-bråken i Kundsträdgården 71 sedan drog protestanderna vidare i det som kallades gröna vågen då folk hittade till kollektiv landet runt, Skogsnäs är väl det mest kända, men det folket är både farfar och mormor nu, så det är lite backflash nu för gammgubbarna.

Posted on: 2009/11/15 0:25

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper