vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Kalla Fakta 1a november - 11/9

See User information
Viftar dom med den så får dom smaka på Vakens Machete

Posted on: 2009/11/16 22:49

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Conth skrev:
Quote:

Det är ju mycket som är uppenbart fel/märkligt i denna film. Det mest uppenbara är väl att ingen(?) har påstått att wtc7 rasade pga enbart brand. Byggnaden hade fått stora "hål" i sig från nedfallande material från de andra tornen.

Jag har svårt att fatta logikeni teorin. "Man" bestämmer sig för att i hemlighet spränga wtc7 men brandmännen, CNN, BBC och polisen vet att det ska sprängas!? För mig känns det betydligt mer trovärdigt att brandmännen har insett att byggnaden är "körd" och att det bara är en tidfråga när raset ska ske.

Sammanhanget för explosionen i slutet på filmen framgår inte?! Menar dom/ni att denna sker precis när byggnaden rasar?

Jäkligt intressanta synpunkter. Jag har själv haft liknande funderingar, men kan inte räkna bort möjligheten att detta kan vara planerat väldigt grundligt under lång tid. Det finns bevis för hur man simulerat attacker mot WTC med hjälp av flygplan i många år, vilket är lite ironiskt med tanke på Bush och Condoleezza Rice uttalanden efter attacken.

De flesta av medlemmarna från den officiella 911 Kommissionen t ex Senator Max Cleland, John Farmer m.fl. har gått ut och t.o.m. skrivit böcker om att det INTE rörde sig om någon riktigt utredning.

Varför har varken FEMA eller NIST lyckas redogöra för hur den fortskridande kollapsen av WTC7 var möjlig? NIST rapport från 2008 behandlar enbart initierandet av kollaps.

Varför inte lyssna på experter med livslång erfarenhet i ämnet? T ex Danny Jowenko och Jeff King, som med 100% säkerhet säger att det rör sig om en kontrollerad rivning?

Varför släpper inte FBI banden från alla övervakningssystem som visar vad som egentligen hände Pentagon?

Varför kör man fortfarande med lögnen om Bin Laden i media? Det finns inga bevis mot Bin Laden eller ens Al-Qaida.

Kan inte erkännandet från KSM tvingats fram genom år av fångenskap och tortyr?

Frågorna tar aldrig slut, varför behovet av NY utredning är såpass stort. Konstigt?

Det är just "motiven" som avgör i mitt fall. Känner du till PNAC / The New Pearl Harbor?

Kan inte sammanfattas bättre än vad Dr. Robert Bowman gör här (Confronting the Evidence)
http://www.youtube.com/watch?v=wlGm9ZorT4Q

Robert M. Bowman (born 1934) was a former Director of Advanced Space Programs Development for the U.S. Air Force in the Ford and Carter administrations, and a former United States Air Force Lieutenant Colonel with 101 combat missions. He holds a Ph.D. in Aeronautics and Nuclear Engineering from the California Institute of Technology.

"One wonders how much damning evidence is necessary to respond to what is now irrefutable proof that CIA knew about the attacks and did not stop them. Whatever our government is doing, whatever the CIA is doing, it is clearly NOT in the interests of the American people, especially those who died on September 11."
- Michael C. Ruppert, FTW

"This charge of fraud, if proven, involves a much greater crime against the American people and people of the world than any other charges of fraud connected to the run-up to the invasion of Iraq in March 2003 ... after all, the events of 9/11 have been used by the administration to justify every single aspect of U.S. foreign policy in the Middle East since September 11."
- Bill Christison, former senior official CIA

Posted on: 2009/11/16 23:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

BenDover skrev:
Conth:
Seriöst, tror du att du ska övertyga NÅGON här? Detta forum är liksom inte det rätta eftersom ALLA här vet vad som hände.

Sorry. Jag har väl missuppfattat hela grejen med ett forum. Jag trodde man kunde bolla synpunkter tankar idéer. Jag VET inte vad som hände jag försöker värdera olika saker och bedöma sannolikheten. Om ALLA här redan VET vad som hände är det fantastikt (och lite tragiskt faktiskt, då har man ju inte alls det öppna sinne man säger sig ha)

Quote:

Ecoflum
Dessutom så registerades visst explosioner av USGS (US Geological Survey)

Pratar du om innan krasch eller vid raset? Vad jag förstår finns det inget som tydligt visar på explosioner alls? Det finns seismiska utslag vid krascherna/rasen.

Quote:
Brotha_Bluu
...alla 3 rasade på samma sätt säger ju allt!

Men dom rasar ju helt olika! wtc1&2 "uppifrån-ner" wtc7 "nerifrån-upp".

Ingen som ens ids kommentera mina funderingar om sannolikheten i planen?!

Detta är några riktiga "master-minds" som planerar att WTC7 ska bli så skadat av rasmassor från wtc1 så att det nästan rasar av sig själv och ändå räkna med att en planerad, avancerad synkroniserad sprängning (osynlig och ljudlös) trots detta skall funka... Om sprängningen hade misslyckats så hade dom stått med ett hus fullt av sprängmedel och allt jobb med flygkrascherna skulle vara bortkastat. För mig låter det osannolikt att man skulle ta en sådan risk...

Men - BenDover (och ni andra) - jag ska lämna er i fred så ni kan diskutera SANNINGEN ostört... ;) Jag säger inte att det inte var en konspiriation, motiv finns absolut, men jag tycker bevisen som finns är väldigt svaga.

Lev väl :)

Posted on: 2009/11/16 23:38

See User information
Innan raset, vad fan tror du?

Posted on: 2009/11/16 23:43

See User information
Quote:

Conth skrev:
Quote:

Det är ju mycket som är uppenbart fel/märkligt i denna film. Det mest uppenbara är väl att ingen(?) har påstått att wtc7 rasade pga enbart brand. Byggnaden hade fått stora "hål" i sig från nedfallande material från de andra tornen.

Jag har svårt att fatta logikeni teorin. "Man" bestämmer sig för att i hemlighet spränga wtc7 men brandmännen, CNN, BBC och polisen vet att det ska sprängas!? För mig känns det betydligt mer trovärdigt att brandmännen har insett att byggnaden är "körd" och att det bara är en tidfråga när raset ska ske.

Sammanhanget för explosionen i slutet på filmen framgår inte?! Menar dom/ni att denna sker precis när byggnaden rasar?

Conth skrev:"Det är ju mycket som är uppenbart fel/märkligt i denna film. Det mest uppenbara är väl att ingen(?) har påstått att wtc7 rasade pga enbart brand."

Svar:"Why did WTC 7 collapse, while no other known building in history has collapsed due to fires alone?

The collapse of WTC 7 is the first known instance of a tall building brought down primarily by uncontrolled fires. The fires in WTC 7 were similar to those that have occurred in several tall buildings where the automatic sprinklers did not function or were not present. These other buildings, including Philadelphia's One Meridian Plaza, a 38-story skyscraper that burned for 18 hours in 1991, did not collapse due to differences in the design of the structural system"

KÄLLA

Conth skrev:"Byggnaden hade fått stora "hål" i sig från nedfallande material från de andra tornen."

Svar:"Finally, the report notes that “while debris impact from the collapse of WTC 1 initiated fires in WTC 7, the resulting structural damage had little effect in causing the collapse of WTC 7.”

KÄLLA

Posted on: 2009/11/16 23:46
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

accersitus skrev:
---
Frågorna tar aldrig slut, varför behovet av NY utredning är såpass stort. Konstigt?

Det är just "motiven" som avgör i mitt fall. Känner du till PNAC / The New Pearl Harbor?

Kan inte sammanfattas bättre än vad Dr. Robert Bowman gör här (Confronting the Evidence)
----

Jag kan bara hålla med om att mycket är konstigt och ologiskt och att en ny utredning vore önskvärd. Dock är det svårt att hitta en logisk röd tråd i annan små-konstigheter annat än att myndigheter har schabblat och man vill dölja saker som har klantats till ordentligt...

Jag tycker fortfarande att "planen" låter helt otroligt dålig för att vara sannolik (se mina invändningar tidigare i tråden om risk/kontra vinst med att spränga tornen etc)

Att det finns starka vinnare på 911 gör mig också extremt misstänksam (annars skulle jag inte läsa/skriva på t.ex. vaken). Dock kan man inte bortse att även islamister har både möjlighet, motiv och kunnande att genomföra denna attack. Planen är ju supersmart ur deras synvinkel. Tekniskt okomplicerad. Få människor inblandade. Inga sprängämnen. Känns fortfarande mer sannolikt för mig...

Posted on: 2009/11/16 23:51

See User information
Quote:

Ecoflum skrev:
Innan raset, vad fan tror du?

Många som tror på "inside-job" säger ju att sprängningarna skedde precis INNAN planen kraschade in i tornen (för att försvaga konstruktionen). Därav min fråga.

Posted on: 2009/11/16 23:53

See User information
Quote:

Conth skrev:
Quote:

accersitus skrev:
---

----

Jag kan bara hålla med om att mycket är konstigt och ologiskt och att en ny utredning vore önskvärd. Dock är det svårt att hitta en logisk röd tråd i annan små-konstigheter annat än att myndigheter har schabblat och man vill dölja saker som har klantats till ordentligt...

Jag tycker fortfarande att "planen" låter helt otroligt dålig för att vara sannolik (se mina invändningar tidigare i tråden om risk/kontra vinst med att spränga tornen etc)

Att det finns starka vinnare på 911 gör mig också extremt misstänksam (annars skulle jag inte läsa/skriva på t.ex. vaken). Dock kan man inte bortse att även islamister har både möjlighet, motiv och kunnande att genomföra denna attack. Planen är ju supersmart ur deras synvinkel. Tekniskt okomplicerad. Få människor inblandade. Inga sprängämnen. Känns fortfarande mer sannolikt för mig...

Har inte vittnens utsago och egen hörsel något inflytande i din tankevärld om sannolikhet ?
http://www.youtube.com/watch?v=yIgoXQWiSlM
Det är svårt att sitta i Svedala och avgöra i stället för att vara på plats som vittnena var, så du är förstådd.

Du ställer här högre krav än vilken domstol som helst här, där tar de samstämmiga vittnen på allvar.

Posted on: 2009/11/16 23:57
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Det tar mer än hela TVÅ MÅNADER för en demolition expert team att studera, kalkylera, planera, säkerställa, borra samt plantera dynamiten i en VANLIG byggnad. Hur kunde de göra allt det där på några timmar bara??

Inte en enda byggnad i världen har kollapsat rakt ner utav sig själv bara. Det måsta vara controlled demolition. Den 11 september 2001 har TVÅ av världens högsta torn gjort det för första gången i historien.

Den som misstänker att 9/11 inte var påhittat kan ta o fråga vilken struktur ingenjör som helst (från studenter till professorer) i structural engineering. Jag garanterar er, var enda en av de kommer att säga att sannolikheten för EN byggnad att kollapsa såsom vi såg utan att ha varit riggad sen tidigare är lika sannolikt som att vinna jackpot 3 gångar i rad. Den 11 sept. hände detta inte bara med en byggnad, utan TVÅ.

Posted on: 2009/11/17 0:03

See User information
Quote:

Hamstern skrev:
Det tar mer än hela TVÅ MÅNADER för en demolition expert team att studera, kalkylera, planera, säkerställa, borra samt plantera dynamiten i en VANLIG byggnad. Hur kunde de göra allt det där på några timmar bara??

Inte en enda byggnad i världen har kollapsat rakt ner utav sig själv bara. Det måsta vara controlled demolition. Den 11 september 2001 har TVÅ av världens högsta torn gjort det för första gången i historien.

Den som misstänker att 9/11 inte var påhittat kan ta o fråga vilken struktur ingenjör som helst (från studenter till professorer) i structural engineering. Jag garanterar er, var enda en av de kommer att säga att sannolikheten för EN byggnad att kollapsa såsom vi såg utan att ha varit riggad sen tidigare är lika sannolikt som att vinna jackpot 3 gångar i rad. Den 11 sept. hände detta inte bara med en byggnad, utan TVÅ.

Vem har sagt att det tog timmar?

""ta o fråga vilken struktur ingenjör som helst (från studenter till professorer) i structural engineering"".
vad är det här då...?
964 architectural and engineering professionals
and 5426 other supporters including A&E students
have signed the petition demanding of Congress
a truly independent investigation.

http://www.ae911truth.org/

Posted on: 2009/11/17 0:05

See User information
Quote:

Blackie skrev:

Svar:"Why did WTC 7 collapse, while no other known building in history has collapsed due to fires alone?

The collapse of WTC 7 is the first known instance of a tall building brought down primarily by uncontrolled fires. The fires in WTC 7 were similar to those that have occurred in several tall buildings where the automatic sprinklers did not function or were not present. These other buildings, including Philadelphia's One Meridian Plaza, a 38-story skyscraper that burned for 18 hours in 1991, did not collapse due to differences in the design of the structural system"

KÄLLA

Conth skrev:"Byggnaden hade fått stora "hål" i sig från nedfallande material från de andra tornen."

Svar:"Finally, the report notes that “while debris impact from the collapse of WTC 1 initiated fires in WTC 7, the resulting structural damage had little effect in causing the collapse of WTC 7.”

KÄLLA

Kanske petigt men det är ju en motsägelse direkt:
Rubrik: "Why did WTC 7 collapse, while no other known building in history has collapsed due to fires alone?"
Första meningen: "The collapse of WTC 7 is the first known instance of a tall building brought down primarily by uncontrolled fires."

Text från din länk: "The team said that the smallest blast event capable of crippling the critical column would have produced a “sound level of 130 to 140 decibels at a distance of half a mile,” yet no noise this loud was reported by witnesses or recorded on videos."

Hur genomför man en kontrollerad synkroniserad sprängning som är osynlig, ljudlös och ej registreras i en seismograf? Detta i en väldigt skadad byggnad.

Jag håller med om att det ser konstigt ut och att det är svårt att fatta hur det gick till, men det är (för mig) minst lika svårt att fatta hur den kontrollerade sprängningen skulle ha skett och VARFÖR man skulle göra detta och riskera hela planen...

Sedan finns det uppgifter om att så mycket som 25% av byggnadens "djup" var borta vilket skulle kunna vara en del av förklaringen!?
Länk

Posted on: 2009/11/17 0:08

See User information
Paragraf 1 i mitt inlägg gällde WTC7 som regeringen där påstod ha dragit ner efter att de insett skadorna som tillkom den efter att tornen kollapsat.

o du, bolla fram o tillbaka IDEÉr, inte skällsord tack!

Posted on: 2009/11/17 0:11

See User information
Quote:

gaston skrev:

Har inte vittnens utsago och egen hörsel något inflytande i din tankevärld om sannolikhet ?
http://www.youtube.com/watch?v=yIgoXQWiSlM
Det är svårt att sitta i Svedala och avgöra i stället för att vara på plats som vittnena var, så du är förstådd.

Du ställer här högre krav än vilken domstol som helst här, där tar de samstämmiga vittnen på allvar.

Alla länkar till samma lilla videoklipp (i början) med en explosion som inte alls visas i något sammahang.

En kontrollerad synkroniserad rivning bygger på flera exakta samtidiga explosioner varpå huset faller. Filmen pratar om massa random-explosioner hela tiden... Hur bevisar detta att det var en kontrollerad rivning. Det fattar jag inte...?! Att det var en mängd explosioner i området är det väl ingen som ifrågasätter.

Från NIST: "The team said that the smallest blast event capable of crippling the critical column would have produced a “sound level of 130 to 140 decibels at a distance of half a mile,” yet no noise this loud was reported by witnesses or recorded on videos."

Posted on: 2009/11/17 0:16

See User information
Hur kan hela byggnaden (WTC) rasa på lika kort tid (8,4sek) som ett föremål tar sig ner genom luften utan att saktas ner av nått så som stålbjälkar,betong osv!?

Posted on: 2009/11/17 13:24

See User information
Quote:

cwo skrev:
Hur kan hela byggnaden (WTC) rasa på lika kort tid (8,4sek) som ett föremål tar sig ner genom luften utan att saktas ner av nått så som stålbjälkar,betong osv!?

Den kan inte det..

Posted on: 2009/11/17 13:28

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

cwo skrev:

Den kan inte det..

Jo jag vet! Det var en kommentar till (Conth) men nått gick galet när jag skulle citera honom.

Posted on: 2009/11/17 13:37

See User information
Quote:

cwo skrev:

Jag vet inte. Håller med om att det är svårt att köpa. Men jag tycker det är lika svårt att köpa en ljudlös/osynlig synkroniserad sprängning som inte registreras av seismografer.

Vet inte vad jag ska tro. För mig är det uppenbart att bägge teorierna har många frågetecken. Att hävda bergsäkert att man vet sanningen har jag svårt att köpa överhuvudtaget (oavsett vilken sida man står på)

För mig är dock avgörande helheten.

Jag kan inte se ett "NWO-mastermind-möte" där man drar planen (raljerar lite.. ;) :

- Vi värvar några muslimer för att flyga in i (bl.a.) WTC. Vi stöttar dom och ser till att dom får utbildning samtidigt som vi låter CIA/FBI låtsas-jaga dom. Sedan fyller vi 3 hårdbevakade byggnader med sprängämnen. Därpå låter vi planen krascha in i WTC etc. Därefter genomför vi 3 synkroniserade sprängningar som skall kunna tolkas som naturliga. På de 2 WTC tornen prövar vi för första gången i världshistorien(?) ett nytt sätt att göra detta. Vi spränger våning för våning med fördröjning uppifrån och ner. Därefter ser vi till att alla media i världen tystas (fast sanningen är uppenbar(?!)) Vi hoppas också att WTC7 blir ordentligt skadat av WTC1 raset så att det inte blir så misstänkt.

För mig låter detta som en hel-puckad plan. Att NWO-bossen skulle säga "det låter som en bra plan. Så gör vi" känns otroligt för mig. Och att denna plan sedan skulle lyckas till 100% utan några läckor... Nej jag kan inte köpa det med dom "bevis" som finns idag. Men kommer det fram nya bevis får man ju tänka om...

Motivet för att spränga tornen (särskilt WTC7) och riskera allt man redan vunnit efter att man genomfört den värsta attacken i historien känns obegripliga för mig.

Då tror jag (ännu så länge) mer på en liten grupp extrema muslimer.

Posted on: 2009/11/17 19:44

See User information
WTC7 kan ha varit kommandocentral för hela operationen. Dessutom var byggnaden fylld med säkerhetstjänst och hade en hel del hemligstämplad information som också försvann.

Posted on: 2009/11/17 19:59
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Tycker denna är bra:

"Den officiella versionen av 9 / 11 går ungefär så här ...

Regisserad av en skäggig kille från en grotta i Afghanistan, njuter nitton hårdkrökande, koks-frustande, fromma muslimer av lap dance innan deras uppdrag att möta Allah snart ska träda ikraft ...

Använder inget annat än hantverksknivar, övermannar de kabinpersonal, passagerare och piloter på fyra plan ...

Och med baksmälla eller inte, lyckas de ge världens mest avancerade luftvärnsrobot-system en slip ...

Så stressade så att de lämnade sin "hur man flyger ett passagerarflygplan"-guide i bilen på flygplatsen, kunde de ändå behärskat ta sig genom vaktkontrollerna på nolltid och få in fullträffar på två skyskrapor, vilket får TRE att kollapsa helt ...

Våra genier lyckades t.o.m att besegra den udda lagen i fysik, eller två ... och världen tittar i förundran när stålbyggnader faller symmetriskt - genom sin egen massa - i fritt fall, för första gången i historien.

Trots sin lömska list, avslöjar de dumt nog sin identitet genom att använda explosionssäkra pass, som överlever ett eldhav, oskadat och faller till marken ... bara för att bli upptäckt av de otroliga brottsbekämpande detektiverna på FBI ...

... Samtidigt i Washington ...

Hani Hanjour, som tidigare kuggat certifikat till en 2-sits Cessna, känner att han idag har flyt och plötsligt finner oanade förmågor bakom spakarna på en Boeing...

I stället för att flyga rakt ner på det stora takområdet av Pentagon, bestämmer han sig för att visa upp sig lite ...

Han utför en otrolig 270 graders nedåtgående spiral, planar ut för att träffa den låga fasaden av världens mest försvarade byggnad ...

... Allt detta utan ett enda skott avfyrades .... eller att förstöra den fint klippta gräsmattan ... och allt med en hastighet alldeles för fort för att fånga på video ...

... Senare, i luften ovanför Pennsylvania ...

Så desperata att prata med nära och kära innan de avlider, använder några passagerare ren viljestyrka för att ansluta mobilsamtal som annars inte skulle vara möjligt förrän flera år senare ...

Och efter ett heroiskt försök från någon att återta kontrollen över Flight 93 kraschar den in i ett fält i Shankesville och lämnar inga spår av motorer, flygplanskroppen eller ombordvarande ... förutom en standard bandana á la muslimsk terrorist...

... Längre söderut i Florida ...

President Bush, våran tappra Commander-in-Chief fortsätter att läsa "My Pet Goat" för en klass full av förskolebarn ... och avfärdade den uppenbara möjligheten att hans liv kan vara i fara ...

... I New York ...

World Trade Centers arrendator Larry Silverstein välsignar sin framsynthet genom sin terroristförsäkring av byggnaderna bara sex veckor tidigare ...

Tillbaka i Washington, Dick Cheney, Donald Rumsfeld och Paul Wolfowitz skakar på deras huvuden i misstro till sin egen lycka, att äntligen få ett "nytt Pearl Harbor"-katalyserande fall de så mycket önskade så att de kan fortsätta sin agenda om herraväldet över världen ...

Och slutligen, för att inte störas alltför mycket av rapporter om sin egen död, dyker åtminstone sju av våra nitton självmordskapare upp levandes och frodas i mainstream medias rapporter"

http://www.prisonplanet.com/the-official-version-of-911.html

Edited by BenDover on 2009/11/17 21:50:20
Edited by BenDover on 2009/11/17 21:53:17

See User information
@BenDover

Den var bra ;)

Samtidigt känns det som att den slår tillbaka lite. En NWO-mastermind som lyckas med denna otroligt komplicerad plan lämnar alla dessa stora hål i sin plan?!

Posted on: 2009/11/17 21:23

Anonym
De har ju lyckats hittills..?

Gäller bara att ha media med sig. Säg det först och repetera, repetera och repetera så spelar det tydligen ingen roll vad som är sanning och vad som är lögn.

http://www.youtube.com/watch?v=19zyIG89piI&feature=player_embedded

http://www.phinnweb.org/neuro/brainwash/

Edited by BenDover on 2009/11/17 22:27:03
Edited by BenDover on 2009/11/17 22:27:37

See User information
Quote:

micro skrev:
WTC7 kan ha varit kommandocentral för hela operationen. Dessutom var byggnaden fylld med säkerhetstjänst och hade en hel del hemligstämplad information som också försvann.

Känns som att det borde funnits betydligt enklare och säkrare sätt att göra sig av med det i så fall. Hur menar du att en ljudlös/osynlig synkroniserad sprängning sker (utan att registreras på seismograferna)?

Posted on: 2009/11/17 22:00

See User information
Quote:

Conth skrev:
Quote:

cwo skrev:

Jag vet inte. Håller med om att det är svårt att köpa. Men jag tycker det är lika svårt att köpa en ljudlös/osynlig synkroniserad sprängning som inte registreras av seismografer.

Vet inte vad jag ska tro. För mig är det uppenbart att bägge teorierna har många frågetecken. Att hävda bergsäkert att man vet sanningen har jag svårt att köpa överhuvudtaget (oavsett vilken sida man står på)

För mig är dock avgörande helheten.

Jag kan inte se ett "NWO-mastermind-möte" där man drar planen (raljerar lite.. ;) :

- Vi värvar några muslimer för att flyga in i (bl.a.) WTC. Vi stöttar dom och ser till att dom får utbildning samtidigt som vi låter CIA/FBI låtsas-jaga dom. Sedan fyller vi 3 hårdbevakade byggnader med sprängämnen. Därpå låter vi planen krascha in i WTC etc. Därefter genomför vi 3 synkroniserade sprängningar som skall kunna tolkas som naturliga. På de 2 WTC tornen prövar vi för första gången i världshistorien(?) ett nytt sätt att göra detta. Vi spränger våning för våning med fördröjning uppifrån och ner. Därefter ser vi till att alla media i världen tystas (fast sanningen är uppenbar(?!)) Vi hoppas också att WTC7 blir ordentligt skadat av WTC1 raset så att det inte blir så misstänkt.

För mig låter detta som en hel-puckad plan. Att NWO-bossen skulle säga "det låter som en bra plan. Så gör vi" känns otroligt för mig. Och att denna plan sedan skulle lyckas till 100% utan några läckor... Nej jag kan inte köpa det med dom "bevis" som finns idag. Men kommer det fram nya bevis får man ju tänka om...

Motivet för att spränga tornen (särskilt WTC7) och riskera allt man redan vunnit efter att man genomfört den värsta attacken i historien känns obegripliga för mig.

Då tror jag (ännu så länge) mer på en liten grupp extrema muslimer.

Vad menar du med "utan läckor"?

Visst är det korkat, men vem påstår att den här skaran personer är smartare än andra? Antar du redan känner till "Operation Northwoods". Där ingick att kapa Amerikanska flygplan, attackera baser (med personal), spränga militära fartyg (med besättning), skjuta och terrorisera oskyldiga Amerikanska civila. Allt för att berättiga en ockupation av Kuba och avsätta Castro (Låter bekant? 911, Irak, Saddam?). JFK avslog planen. Något smartare president än Bush kanske, och med mindre personliga motiv.

2008 föreslog Dick Cheney en plan som omfattade påhittade Iranska patrullbåtar (med Navy Seals ombord) som skulle iscensätta en attack mot Amerikanska Jagare i Strait of Hormuz, för att sedan skyllas på Iran som en pretext för invasion. Det togs upp i div. TV shower (finns på YouTube).

Är det smarta personer vi pratar om verkligen?

"One of the penalties for refusing to participate in politics is that you end up being governed by your inferiors."
- Plato

Posted on: 2009/11/17 23:53

See User information
Jag är inte helt främmande för idén att 9/11 var planerad att bli upptäckt.

9/11 tar uppmärksamhet från de faktiska folkmorden som pågår. Alla sanningssökare protesterar om 9/11 medan miljoner människor får sätta livet till.

Om 9/11 inte hade skett, utan man hittade en annan anledning att gå in i irak så kanske vi skulle ha haft en anti-krigsrörelse som motsvarar den under vietnamnkriget.

Istället har vi en brokig 9/11 rörelse som inte alls har samma styrka som anti-krigsrörelsen.

När alla fattar att 9/11 verkligen var ett insiderjobb så har oljan redan säkrats och en världsdel är under kontroll.

Dom lär sig. Ska man ljuga så ska man göra det stort. För då tror ingen på sanningen.

Posted on: 2009/11/18 9:19
Administratör och grundare av vaken.se

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper