vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Det fria internet dör? Telekompaketet är här
Du dömer ju ut mig för saker du tror. idiot var helt på sin plats som du betedde dig. Jag sa flera gånger att det kommer att bli så och när det blir så blir du skyldig mig en gräddtårta... du som tror man kan komma förbi stängda portar och protokoll

Det kommer att bli som digital-TV med tjänsterna.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
FTP körs vanligtvis på port 21 och HTTP på port 80. om enbart port 80 hålls öppen via din ISP är du ganska låst... eller hur?

Varför skulle jag var det för bara kör min ftp server på port 80 istället.
Att stänga portar är inte det man gör. Det man gör är DPI deep packet inspection.

Kina använder det i sin big red firewall t.ex Men även kina har inte stängt ner några protokol så vitt jag vet. T.ex så funkar skype fint i kina och inget censureras där eftersom skype trafiken är krypterad och deras DPI can do jack shit. Dock skulle dom kunna blocka skype protokollet men det ställer ju helt klart tillproblem för business som avnänder mycket skype.

Dessutom din ide om VPN körkort.

hur ska svenska myndigheter kunna verifera t.ex en VPN tunnel mellan sverige och argentina?

Skulle man bara kunna använda en port om det nu e port 80 så skulle det också ställa till massa andra problem. Vad skull hända med alla spel? En industri som omsätter sjukt med stålar. Vad händer med alla andra program och tjänster som finns. Typ tyvärr kan inte starta icq för windows messenger körs för tillfället.

Det spåret jag tror du är innepå lite mer är att man kommer ha speciella highspeed nätverk som är billiga men där du bara kan koppla upp till t.ex playstation network och du kommer bara in på deras nät ingen annanstans.
Dock så tror jag inte på det ur ett ekonomiskt perspektiv. Vi ser redan nu hur det kommer mer och mer tjänster på nätet. facebook , flickr, alla google tjänster med mera. Det kommer mer och mer öppna standarder som används mer och mer mer.

Om jag kan väljamellan en set top box som bara kan titta på tv. Eller en som är väldigt öppen och kan ta emot telefonsamtal som kollar upp nummret på eniro och visar för mig på tvn och jag kan välja om jag vill svara eller inte. Eller varför inte t.ex använda google translate för att översätta subtitles till mitt språk om dom bara finns på ett språk.

Posted on: 2009/12/1 23:52
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
mal på du bara. Du har ju inte fattat ett ord av vad jag säger.
Tror du att alla skulle kunna komma runt begränsningar från ISP?

See User information
inte alla......

Posted on: 2009/12/2 0:37
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
men jag då?
snacka ine erat £l!7 snack - jag behöver n00bi tipps lixom!
jag vill göra allt genom en sv proxy - kan ni hjälpa mig med det eller - SNÄÄÄÄÄÄÄÄLA

o en gång till för en noob - vad är det för fel på TOR nu då?

Posted on: 2009/12/2 1:19
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

See User information
Se det så här.

Om du ska surfa barnporr eller snacka med alquida på jihadforum.info e det kanske bättre o köra tor. Men kör du tor när du besöker t.ex din email. Så finns det en chans att den exit node du är på är det någon som kommer fake certificatet för https som gör att ditt användar namn och lösenord inte skickas i klartext och där med fånga upp ditt användarnamn och lösenord. Han kan sen gå in på din email och där igenom komma åt andra saker.

Om du ska ha en proxy som du kan kör vpn eller något annat emot så kan du antingen köpa den tjänsten typ ipredotr elelr vad den heter. Jag är inte så insatt i det. Det andra alternativet är att du typ fixar en server i utlandet som du har shell access till och sätter upp någon form av proxy på den. Då blir det betydligt svårare att få reda på vem som ligger bakom ipn. Men det är dyrt.

Posted on: 2009/12/2 2:01
<administratör>

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Se det så här.

Om du ska surfa barnporr eller snacka med alquida på jihadforum.info e det kanske bättre o köra tor. Men kör du tor när du besöker t.ex din email. Så finns det en chans att den exit node du är på är det någon som kommer fake certificatet för https som gör att ditt användar namn och lösenord inte skickas i klartext och där med fånga upp ditt användarnamn och lösenord. Han kan sen gå in på din email och där igenom komma åt andra saker.

Om du ska ha en proxy som du kan kör vpn eller något annat emot så kan du antingen köpa den tjänsten typ ipredotr elelr vad den heter. Jag är inte så insatt i det. Det andra alternativet är att du typ fixar en server i utlandet som du har shell access till och sätter upp någon form av proxy på den. Då blir det betydligt svårare att få reda på vem som ligger bakom ipn. Men det är dyrt.

För mig handlar det bara om att veta hur man skall göra för att kunna vara anonym om jag vill vara det - BBB (som jag nu är ansluten igenom) har redan allt som egfentligen är intressnt om mig - så jag tror ju inte att jag kan bli anonym genom att helt plötsligt köra allt genom TOR..
Tråden handlar ju om att kunna surfa anonymt - jag känner inte att jag har något att dölja - men tycker att det är förjävligty att företag skall kunna läsa av hela min historia o veta vem jag är som person genom det.
Det är ju sådan information som krävs för att styra massa - makthavarna genom sina nätverk måste ju veta hur mycket "vi" vet - o vad de skall göra med oss... vi är i deras ögon rebelliska får som de måste använda extra långa käppar fbör att styra - som om vi lyckas bli anonyma - så kan vi på det sättet kanske bli fria...
allt handlar om makt - o det spelar ingen roll vad fan det nu än handlar om så vill de ha redskapen som behövs för att få in oss i fållan..........

Posted on: 2009/12/3 18:19

See User information
Någon som vet hur safe IPREDATOR är? Några som anänvder det? Segt att man måste betala för det men börjar nog bli värt det ändå :P

Posted on: 2009/12/3 20:02

See User information
har använt det, vet inte hur säkert det är, men det är ju skaparna av piratebay som har gjort det.

Din internet hastighet går ner något, men som sagt, troligtvis är det lugnt, bara att låta datorn stå och tanka :)

49:- / månad och finns på https://www.ipredator.se/ .

stay safe ;)

Posted on: 2009/12/3 21:11

See User information
Kan det inte vara så här då att alla servrar och tjänster på DNS måste registrera sig före 1 jun 2010 annars raderas de. Registreringen behöver göras av en person/företag som blir ansvarig utgivare. T.ex. en bloggtjänst blir då ansvarig utgivare och kommer utöva hårdare kontroll över sina bloggare. En olaglig sajt får ingen registrering. På så vis blir internet smalare och mer styrt.

Men hur man kommer att stoppa privatpersoner från att lägga upp servrar m.m. vet jag inte.

Posted on: 2009/12/3 21:41

See User information
Så fort man använder en proxy tillåter man ännu en person att få möjlighet att läsa av ALL datatrafik

Tänk på att många proxies drivs av datornördar som vill hacka datorer och stjäla lösenord

Internet är säkert, blir det illa kommer ALLA datornördar rösta på piratpartiet

Alternativt kommer en ny ISP (piratinternet AB? ) som inger förtroende att få alla kunder

Och sen hamnar alla webbsidor i freenet

Posted on: 2010/1/4 14:03

See User information
jag hoppas att det inte bara är jag som sitter på en massa sparade dokumentärer, bara för att kunna dela med mig av om nya tyglar skulle dras åt...?!
Jag har ju inte vansinnigt mycket - men det är strax över 500 Gb med inriktning på spirituella saker, o vetenskap o historia (som jag kallar mappen) men så klart UFO'a and Illuminati o lite av allt annat också ;)

Posted on: 2010/1/5 16:55
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anonym
Var försiktig HuMaHuMHuM. Jag hade en gång en imponerande samling dokumentärer, e-books och annat material... Till hårddisken jag hade det på la av.

Jag säger som trollen i "Trolltyg i tomteskogen"
- Bränn, bränn, bränn

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper