vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Är det inte dags o prata om UFO´s?
Quote:

eezy skrev:
Något som jag inte blir klok på är: satelliter, borde inte de gå åt samma håll på en stjärnhimmel, och med samma hastighet?
Har sett ljudlösa blinkade obljekt under molnen, kryssande prickar där uppe samt någon slags vita ljudlösa "blixtar" runt mig som jag inte förstår mig på. Info någon?
Ser du någonting som blinkar, så är det flygplan eller helikoptrar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag vet inte jag....
För några år sedan, massa år sedan såg jag 3 st platta föremål svävandes alldeles stilla i luften.
Trodde att det var flygplan som låg tätt, eller någon slags synvilla...tills dom förflyttade sig utan att jag ens hann blinka.
Farkosterna bytte formationer.
Först var det som ett uppochnervänt V och sen tvärtom. Och sen la dom sig långt ifrån varandra, och sen nära igen.

Och efter 2-3 minuter försvann dom helt, poff.
Det var klart ute, så nej det var inga moln eller fåglar.

Några kvällar innan hörde jag och min familj konstiga ljud ute, huset skakade etc etc.

Kanske bara inte var något alls!
Jag är iallafall övertygad om att dom finns här, överallt.
Och har funnits här hela tiden. Vi har helt enkelt bara använt olika ord eller liknelser till fenomenen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
I ett eventuellt heligt krig kommar gud att stå på judarnas sida har jag hört, stämmer det, ni som läst gamla skrifter? I så fall borde vi inte rusa hem till Oden?

Posted on: 2009/12/4 18:28
"Livet e bara en period man går igenom"

See User information
Oavsett om de är verkliga eller fejkade så är de en integrerad del av hela dagordningen. Annans hade de inte visat dom i sina skit filmer utan sagt i deras skit nyheter att det är antisemitism.

Posted on: 2009/12/4 18:40

See User information
Såg en grej i södra frankrike, låg på takaltanen och tittate upp från min bok, när jag plötsligt ser ett stjärnfall. Bara det att det istället för att försvinna direkt ändrade riktning, accelererade i två "ryck", och försvann.

Skickade faktiskt in det där till DN's UFO-expert. Han hade ingen bra förklaring, så jag håller mig öppen för förslag.

Posted on: 2009/12/4 18:53
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

See User information
Till Clas... kom han inte en på Jupiter, denna gång?

Posted on: 2009/12/4 18:54

See User information
Linderholm, Gösta och Lena

I månadsskiftet mars-april 1981 filmade den kände vissångarens fru ett föremål i fullt dagsljus under en bilfärd på väg från Neustadt mot Freiburg i dåvarande Västtyskland. Gösta Linderholm kör bilen vid tillfället. På filmen syns ett objekt som vid ett av tre tillfällen visar sig först som en liten ljuspunkt mot ett mörkt bergsmassiv. När ljuspunkten lämnar bergskanten och kommer fram och får himlen som bakgrund, ser man en som det verkar konkret kropp med någon slags ”överbyggnad”. Föremålet har inte kunnat identifieras men mycket tyder på att det rör sig om en fågel.

SVT har visat deras videotagning.

Edit:

"Fågel", ja det är väl Clas (stavning) tanke...

Det var det då inte.

Posted on: 2009/12/4 18:59

See User information
Kolla på youtube om UFOn i Tyskland 1920 till 1940, hur mycket som helst.

Posted on: 2009/12/4 19:24

See User information
Eezy spring till Oden du. En psalm tillägnad våra makthavare

Engelska psalm 2

Why do the nations conspire
and the peoples plot in vain?
2 The kings of the earth take their stand
and the rulers gather together
against the LORD
and against his Anointed One.

3 "Let us break their chains," they say,
"and throw off their fetters."

4 The One enthroned in heaven laughs;
the Lord scoffs at them.

5 Then he rebukes them in his anger
and terrifies them in his wrath, saying,

6 "I have installed my King
on Zion, my holy hill."

7 I will proclaim the decree of the LORD :
He said to me, "You are my Son;
today I have become your Father.

8 Ask of me,
and I will make the nations your inheritance,
the ends of the earth your possession.

9 You will rule them with an iron scepter;
you will dash them to pieces like pottery."

10 Therefore, you kings, be wise;
be warned, you rulers of the earth.

11 Serve the LORD with fear
and rejoice with trembling.

12 Kiss the Son, lest he be angry
and you be destroyed in your way,
for his wrath can flare up in a moment.
Blessed are all who take refuge in him.

Psalm 2

Varför är folken i uppror,
varför detta gagnlösa mummel?

Jordens kungar reser sig
och furstarna gaddar sig samman
mot Herren och hans smorde.

"Vi sliter sönder deras band
och kastar av oss deras bojor!"

Han som tronar i himlen ler,
Herren ser på dem med löje.

Nu talar han till dem i vrede,
han skrämmer dem i sin harm:

"Jag har invigt min konung
på Sion, mitt heliga berg."

Jag vill berätta vad Herren bestämt.
Han sade till mig: "Du är min son,
jag har fött dig i dag.

Be mig, så ger jag dig folken som arv
och hela jorden som egendom.

Du skall krossa dem med en spira av järn,
slå sönder dem som lerkärl."

Konungar, besinna er,
ta varning, ni jordens härskare!

Tjäna Herren i fruktan,
hylla honom i bävan!

Annars vredgas han och ni går under,
ty hans vrede kan lätt blossa upp.
Lyckliga de som flyr till honom.

Posted on: 2009/12/4 21:06
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Jag vet att de är Nephilim. Jesus sa att sista tiden är som tiden av Job. Översättning aliens (demoner) sätter på slampor, springer runt och tror en massa.

Fri tolkning; Yahweh blir riktigt förbannand när man håller på och skapar hybrider mellan människor och fallna änglar.
(fallna änglar sätter på sina fruar de tog och ut kom värsta abominationen, deras lik kan fortfarande hittas med google pics, praise the Lord)

Den enda som inte hade sin DNA korrupt av dem fick bygga en ark

Posted on: 2009/12/4 21:16

Om UFO:s finns så vet jag var man borde söka efter dom

See User information
Jag har aldrig sett en UFO. Men om man använder sin logik så finns det ställen där de borde hålla till om de befinner sig nära jorden. Och det är Lagrange-punkterna, det vill säga de jämviktspunkter som finns runt jorden och månen och solen. Där kan man nämligen ligga still utan att använda bränsle eller märkas mer än nödvändigt. Om alltså man använder de som ligger mellan jorden och månen. Det finns flera stycken såna här jämviktspunkter. Det troligaste stället för utomjordingar att gömma sig vore bortom månen där det det också finns en Lagrangepunkt. Där syns man inte alls. Precis som en plats bakom solen i jordbanan också är ett perfekt läge.
Man kan undra om det nånsin gjorts en samtidig koll på alla dessa ställen för att undanröja allt tvivel. Är det tomt så är det iallafall inga utomjordingar på väg in eller ut just nu! Och radioastronomer och parabolriktare skulle få lite träning i att följa upp eventuella inkräktare...

Bara en dåre är helt tvärsäker på allt här i världen!

Posted on: 2009/12/4 21:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Finns det inte typ miljontals redovisningar av skiten, notera att de finns inga vitten, det är fejk alltihopa, ÄN SÅ LÄNGE

Posted on: 2009/12/4 21:21

See User information
Nä de e klart, om kriget kommer vill väl alla nordmän stå på Tors sida eller? Ni jehovas och joshuas: har inte ni sagt: be ware of the rage of the northmen eller har jag drömt det?

Posted on: 2009/12/4 21:28

See User information
Jag har studerat occultism i detalj med ett "öppet sinne" det sinnet fick mig att titta närmare på "evolutions teorin" efter det så började jag undra vad det inte var det de ljög om (korrektion jag visste att bank bullshit var en scam innan) men det förstnämda fick mig att studera biblen, jag försökte falsifiera cirklar och harar och misslyckades, jag kanske är en idiot men jag tror att bibeln är sann.
Som en vetenskaplig metod.

Det som fick mig att tappa huvet är att kaniner faktiskt idislar, som bibeln säger, lite groteskt men de slickar sig i arslet som Yahweh sa.

Posted on: 2009/12/4 21:29

See User information
Nephilim kallas också Annunaki eller också Nagas i olika texter på papper och stenar från olika världsdelar.

Now it came about, when men began to multiply on the face of the land, and daughters were born to them, that the sons of God saw that the daughters of men were beautiful; and they took wives for themselves, whomever they chose. Then the LORD said, "My Spirit shall not strive with man forever, for he is indeed flesh; nevertheless his days shall be one hundred and twenty years." The Nephilim were on the earth in those days, and also afterward, when the sons of God came in to the daughters of men, and they bore children to them. Those were the mighty men who were of old, men of renown.[8]

Naga (från sanskrit नाग nāga "orm"), är sedan äldsta tider inom den indiska folktron eller vissa lager därav ett slags övernaturliga väsen, som tänks under ormform med människoansikte.

De bor i en under jorden liggande värld, med den präktiga ormstaden Bhogavati, men uppträder även ofta på själva jordytan, särskilt i vatten. Såsom därmed förbundna är de för indierna i stor utsträckning välgörande väsen, varför åt dem hembäres offer i anslutning till trolldomsakter för framkallande av regn. De representerar uppenbarligen en åtminstone inom vissa folklager av den indiska befolkningen utbredd ktonisk ormkult, i vilken gudarna (demonerna) är eller föreställs under form av ormar. Förmodligen grundar sig deras karaktär av demoniska väsen även eller särskilt därpå, att de ursprungligen var själsväsen, de på jorden boende avlidnas själar, som tänktes under en massa olika former. En mängd sagor och legender om människors och ormars förhållande till varandra kurserar och finner sin förklaring i deras ursprungliga karaktär av själsväsen. Enligt myten är sagofågeln Garuda deras ärkefiende, som förtär dem, så ofta han kommer åt.

The Anunnaki (also transcribed as: Anunnaku, Ananaki and other variations) are a group of Sumerian, Akkadian and Babylonian deities. The name is variously written "da-nuna", "da-nuna-ke4-ne", or "da-nun-na", meaning something to the effect of 'those of royal blood'[1] or 'princely offspring'.[2]

Anunnaki was a collective term for deities in general, especially those who were not otherwise named. Dr. Jeremy Black and Dr. Anthony Green write that the word eventually suggested the deities of earth and the underworld after the term Igigi was used more to refer to the heavenly deities.[2]

The Anunnaki appear in the Babylonian creation myth, Enuma Elish. In the late version magnifying Marduk, after the creation of mankind, Marduk divides the Anunnaki and assigns them to their proper stations, three hundred in heaven, three hundred on the earth. In gratitude, the Anunnaki, the "Great Gods", built Esagila, the splendid: "They raised high the head of Esagila equaling Apsu. Having built a stage-tower as high as Apsu, they set up in it an abode for Marduk, Enlil, Ea." Then they built their own shrines.

According to later Babylonian myth, the Anunnaki were the children of Anu and Ki, brother and sister gods, themselves the children of Anshar and Kishar (Skypivot and Earthpivot, the Celestial poles), who in turn were the children of Lahamu and Lahmu ("the muddy ones"), names given to the gatekeepers of the Abzu temple at Eridu, the site at which the creation was thought to have occurred. Finally, Lahamu and Lahmu were the children of Tiamat and Abzu.

Vad är problemet?
Förmodligen att infoga iakttagelserna i vardaglig tillvaro kanske.

Finns dom nu kanske?
Var då?
Shapeshifters kanske?
Styr dessa varelser "beings" fortfarande planeten?
Gör man fortfarande genetiska experiment?

Etc etc

Var ställde jag mina tofflor nuuuu då?

Ufon i all ära, jag har sett flera, en gång va vi 9st som tittade på ett ljus som zigzaggade över himlen,.
EN del av iakttagre försökte med att det är för fan en sattelit eller.
Jag har inte hört eller sett från det datumet eller innan att något flygtyg från planet Jorden gjort sånna manövrar Basta.

http://www.bibliotecapleyades.net/cie ... ntigravityworldgrid12.htm

Ajö, måste hitta mina tofflor,

Posted on: 2009/12/4 21:41
Have guitar, will travell

See User information
Jo då, jag tänker inte uppmana dig till någonting men de är nog så verkliga. Det är inte din ande, det är samma skit som jobbar på samma skit som vi sitter i.

Enligt min och bibelns åsikt.

Klart att du kan tala med dina "döda" de var där och nu ljuger de

Posted on: 2009/12/4 21:49

See User information
Råkar inte Bibeln vara redigerad omdiskuterad i Nicea eller vad det nu hette på 300-talet för att passa makteliten? Fråga mig inte om källa för jag e full!

Posted on: 2009/12/4 21:59

See User information
Det är sant, det gav upphov till den katolska "kyrkan" men det finns gott om skrifter innan dess. Book of Enoch får dig att explodera, inte bibel förvisso

Posted on: 2009/12/4 22:04

See User information
Spelar dock ingen roll, läs alla 66 bökerna som sträcker sig över 2500 år och är konsistent Jag tror det är typ 406 nedtäcknare i proto pheoneisiska, det vore väldigt imponerande om de kunde hålla koll på flera hundra år. Kolla gärna varje detalj av biblen

Men om du inte vill tro på vad som står, tro på vad som händer? Gud sa att skapelsen i sig självt är bevis nog

Posted on: 2009/12/4 22:06

See User information
NU handlade tråden om UFo:s och annat (kanske), men inte ett biliatorium.

Den som vill kan ta del av Al Bieleks erfarenheter, ett slags kaleidioskåp av erfarenheter som återverkar än idag

http://www.educate-yourself.org/ab/

say no more

Posted on: 2009/12/4 22:09
Have guitar, will travell

See User information
Ja men vart är dessa UFO då?

Posted on: 2009/12/4 22:12

See User information
ska läsa bibeln en vacker dag... har skummat på ytan på uppenbarelseboken och tror faktiskt att författaren må ha intagit svamp!

See User information
Tala om end time bullshit

See User information
Ok, som jag sa författare över 400 år tog svamp eller vad då?

Posted on: 2009/12/4 22:14

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper