vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Insändare: Klimatförhandlingarna i Danmark är ett dåligt skämt

See User information
Jag skrev ett utkast som jag fundera på att skicka in som insändare till några tidningar. Tänkte detta skulle vara väldigt aktuellt i och med att klimatförhandlingarna börjar nu på Måndag. Jag tänkte fråga vad ni tycker om detta utkast och ifall ni tycker jag borde ändra på nåt eller har ideer på vad som man skulle tillägga.

På 70-talet talade man om en global nerkylning, ännu för några år sedan hette det global uppvärmning och nu då temperaturen har sjunkit i flera år så talar man helt enkelt om "klimatförändring". Det är ju klart att klimatet ändras, men det är ett naturligt fenomen och inget att oroa sig över. När man upptäckte Grönland för tusen år sedan var landet känt för sin grönska och sköna klimat. Forskare har kunnat bevisa att medeltemperaturen i Europa var för tusen år sedan närmare 10 grader varmare än den är idag och detta ledde inte till några katastrofer! Det finns gott om gamla skrifter som talar om det varma klimatet i europa och detta kan bevisas vetenskapligt genom att t.ex räkna ut aktiva solfläckar och genom att kartlägga temperaturen genom att räkna hur långt norr växterna har spridits.

CO2 har ingenting med temperaturändringen att göra, allt detta är ett stort skämt vars mål är att centralisera makt och göra pengar på. Även om du tror CO2 är skadligt bör du inse att när en vulkan erupterar släpper den ut mera CO2 än vad industrin har släppt enda in till dagens läge! Haven släpper ut enorma mängd CO2 också.

Om du fortfarande tror människorna är bakom klimatförändringen så kan du förklara mig vad som har varit orsaken bakom tidigare globala uppvärmningsperioder och hur kommer det sig att temperaturen i hela UNIVERSUM stiger? Svaret är enkelt - Solen!

Även om du fortfarande vägrar inse fakta, så hur hjälper det att EU och USA undertecknar ett kontrakt då Kina och Indien har meddelat de inte går med på detta? I EU och USA finns det redan idag regler om utsläpp, men i Asien finns det inga. Största delen av industrin har redan flyttat till Asien och där finns inga utsläppsbegränsiningar och detta kommer att leda att även de få industrier som vi har här blir tvugna att flytta till Asien vilket leder till ÖKADE CO2 utsläpp!

Posted on: 2009/12/6 14:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Insändare: Klimatförhandlingarna i Danmark är ett dåligt skämt

See User information
Det finns andra goa grejjer som nådde public concensus för drygt 20 år sedan. Intressant att bli påmind om forskares rena påhitt, dumhet och idioti redan då.

http://www.sr.se/webbradio/webbradio. ... 8&BroadcastDate=&IsBlock=

Posted on: 2009/12/6 18:17
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Bra, kunde inte gjort den bättre själv. Men jag antar att du menar solsystemet och inte universum? Eller jag blev lite förvirrad där. Kanske kan man ha något av Richard Lindzens teori med också " Professor Richard Lindzen of MIT has published a paper which proves that IPCC models are overstating by 6 times, the relevance of CO2 in Earth’s Atmosphere. Dr. Lindzen has found that heat is radiated out in to space at a far higher rate than any modeling system to date can account for." http://www.examiner.com/examiner/x-77 ... debate-says-MIT-Scientist (Det är Lindzens fynd som Monckton brukar ta upp, som i dessa: http://www.youtube.com/watch?v=G2zaPCYgovg (4 delar till) och de talet som de flesta nog har sett här: http://www.youtube.com/watch?v=4zOXmJ4jd-8) men annars är jag ingen expert på detta.

Posted on: 2009/12/6 20:10

See User information
Tack. Du kan gärna skicka den som insändare till era lokala tidningar. Ni får gärna modifera den bäst ni vill.

Posted on: 2009/12/6 20:50

See User information
Här är min slutgiltiga version som jag nu postat som insändare till flera lokaltidningar. Jag hoppas nån här också tar och skickar den till lokaltidningar i sin trakt också. Ni får editera den bäst ni vill och publicera den i ert eget namn.

Klimatförändringar är naturliga fenomen

På 70-talet talade man om en global nerkylning, ännu för några år sedan hette det global uppvärmning och nu då temperaturen har sjunkit i flera år så talar man helt enkelt om "klimatförändring". Det är ju klart att klimatet ändras, men det är ett naturligt fenomen och inget att oroa sig över. När man upptäckte Grönland för tusen år sedan var landet känt för sin fina grönska och sköna klimat. Forskare har kunnat bevisa att medeltemperaturen i Europa varit betydligt varmare än den är idag utan att detta lett till några katastrofer! Det finns gott om skrifter som talar om det tidigare mycket varma klimatet och understöd för dessa påståenden kan fås genom att kartlägga temperaturen bland annat genom att räkna aktiva solfläckar och se hur långt norr olika växter har spridits under olika tidsperioder. Nu har det även framkommit från ”Climategate” skandalen att forskare har fifflat med data för att överdriva ”klimathotet”.

CO2 har ingenting med temperaturförändringen att göra, allt detta är ett stort skämt vars mål är att centralisera makt och tjäna pengar på. Även om du tror CO2 är skadligt bör du inse att bland annat vulkaner, hav och och döende vegetation är de största orsakarna av CO2 i atmosfären och industrins andel är obetydligt liten.

Om du fortfarande tror att industrin är bakom klimatförändringen så kan du försöka hitta på vettiga argument om vad som varit orsaken bakom tidigare globala uppvärmningsperioder och hur det kommer sig att temperaturen i hela vårt solsystem stiger i samma takt till jorden? Månne solen möjligen ha nånting med saken att göra!

Även om du fortfarande tror på globala uppvärmningsmyten så bör du fråga dig till vilken nytta undertecknar EU och USA ett avtal att dra ner på sina koldioxidutsläpp då Kina meddelat de inte går med på detta? En stor del av vår industri har redan flyttat till Asien och att ytterligare beskatta företag för CO2 skulle leda till att de få industrier som vi forfarande har här idag blir tvugna att flytta till Asien var de har inga regleringar på utsläpp, vilket leder till mera föroreningar och utsläpp!

Posted on: 2009/12/9 8:20

See User information
Artikeln kommer att publiceras i helg i Österbottens Tidning i Finland som täcker hela finlandssvenska västkusten och är den näststörsta svenskspråkiga dagstidningen i hela landet. Hoppas den tas upp av flera tidningar. Har försökt skicka den till många olika tidningar, men hittills är de enda som nappat på den. Jag skulle gärna även se att nån här sku sprida denna insändare till tidningar. Åtminstone har ni bra chans att få den publicerad i er lokaltidning och det är ju alltid en start. Är det 10.000 som läser den och 0,1% som vaknar upp av den är detta redan 10 personer... ;)

Posted on: 2009/12/11 13:17

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper