vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 7 »


6 inlägg per dag (Nu upphört)
#1


See User information
Vi testar att begränsa antal inlägg till 6 per dag. Vår förhoppning är att forumet inte längre ska likna en chatt, utan ett forum.

Vi längtar efter att kvaliteten på information ska förbättras.

Posted on: 2009/12/6 14:52

Edited by void on 2009/12/19 21:57:57
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#2


See User information
Det låter som en utmärkt idé Mikael! Visst kommer den att åka på mycket motstånd men det får man ta.

Vänligen
Linda

Posted on: 2009/12/6 18:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#3


See User information
Vad säger man??

I USA kan vissa forum betala pengar till olika anställda för att lägga in inlägg...

Det pratas mycket om speglingar av en själv, vem avspelgar vaken? Vem vill vaken ligga till lags, VOV? Är man rädd för sig själv kan man aldrig bygga. Den riktiga publiken kommer alltid till den äkta varan även om man skaffar sig oliktänkande på vägen det hör liksom till...

Hur ska du kunna lyfta forumet/vaken när du har så negativa tankar om dina användare/dig själv?

En som tränar karate och ska träffa plankan kan ju inte titta på plankan, utan den tittar på golvet annars kan man inte slå sönder den...

Vaken behöver ett lyft för att rota in sig hos Svenskarna företagsmässigt kan olika företag behöva byta ägare/struktur för att lyfta ett steg. Vaken befinner sig där just nu, men då börjar du montera ner forumet, Istället för att ändra på både design och eventuellt färger... Allt är psykologi ett annat typsnitt eller färg schema kan få andra användare som börjar använda sig av forumet och med det kanske attrahera andra som du vill ha...

Rent bryskt så är forumet för barnsligt för att lyftas mera kraftfullt... Är det den här publiken som vaken idag attraherar så är det ju så?

Genom en begränsning så säger du till dina användare att dom inte duger NEJ TACK! Ett försäljare får aldrig mynta något som kan ha minsta negativet i sig och ordet NEJ är ett sånt, ett nej innebär nästan alltid en utebliven kund/forumdeltagare "som vissa betalar pengar för"



Några tankar efter 25års mångsyssleri/företagande

Posted on: 2009/12/6 19:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#4


See User information
Låter helt fel för min del. Gäller detta alla?

Om en person har mycket info att dela under 24 timmar hur förslå du att lösa detta?

xoops HAR redan en chat modul. http://www.123flashchat.com/xoops-chat.html

SYFTET med forumet är att delta information.

Det här är ironisk Problem Reaction Solution enligt mig.

Forumet var byggde med bara goda intentioner, men slarvigt gjort.

OM...om du verkligen vill göra detta, då kan man skapa en NEWBIE grupp som kanske har en begränsning en månad eller så.

Om jag var en person som vill lägga in 60 st inlägg, då tar jag min tid och skapa 10 använderare profiler (tänk NOVAX).

Dags att PLANERA och göra om forum bra för en gångs skull inte ta bort och straffa goda människor som har något att dela med sig.

What you are experiencing is a GOOD thing, there is more attention to Vaken, but vaken hasnt grown up yet and EVOLVING as it needs to do.


The problem is the forum, the admins and not the users.

I see all this chat as a NEED to share something (most of it useless FLUM I think, but its not my judgement) but cutting down on the number of posts DEFEATS the fundamental reason for a forum.

Berätta mer Linda hur du tänker, MOTSTÅND_ Hur menar du?

Att vara diktaturiska eller möte möjligheten med kärlek?

Jag har sett mycket förbättringar på forumet under sista året, men jag vet, sen 05 hur mycket slarv det var.

Om jag lägga upp flera information som jag gjorde om Climategate, som behövs, och det kommer flera frågor och tips, det skapa ett informations flöde.....

Att BEGRÄNSA detta är inte genomtänkte, hur då skall du lösa detta behov isf? Att dela information, att ÄNDRA inlägg, att kommer med mer info.

Om du inte kan det, i andra ord, dödar du själva forumet.

Vill också inlägga en mer STRÄNGARE vakenforumet ökar bara intresse med en annan forum.

Vaken handlar om ÖPPETHET, men som sagt, det behövs mer arbete och fokus på vad redan finns, istället för energi riktat mot , kanske en politiskt parti, vakenbyar, och andra sekondära element.

Det primära är forumet, och det knappast fungerar.

Mycket jobb att göra planering och en platt ledarskap i öppethet.

Detta behövs.

Jag tror knappast att det är iden, men vad säger du Micke om det?

Posted on: 2009/12/6 19:26

Edited by The Lorax on 2009/12/6 19:42:20
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#5


See User information

Posted on: 2009/12/6 19:39
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#6


See User information
simplemachines är super bra

Posted on: 2009/12/6 19:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#7


See User information
Hej TheLorax

Jo, jag tänker som så att en sådan begränsning skulle tvinga oss alla att tänka igenom varje inlägg bättre istället för som det är nu - ett enda stort ordbajseri från en del. Det kliar i vissa och så bara måste de få kommentera ALLT utan större eftertanke eller mognad. För att inte tala om bristen på vett och mänsklig hänsyn.

Men det är såklart ingen optimal lösning. Men hur ofta hittar man såna och i brist på...

Linda

Posted on: 2009/12/6 21:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#8


See User information
Jag förstår tanken, men tror inte att det kommer ha rätt påverkan. Det luktar planekonomi, och det är helt enkelt inte bra, hur man än vrider och vänder på det.

Om man vill ha en högre nivå får man kanske köra en Newsmill-lösning. Marginalisera forumet, lägg det på en annan server med ett annat namn, och publicera bara artiklar som du/ni själva faktagranskat. 6 inlägg per dag... Varför inte 5? Eller 7? 3?

Tror det är bättre. Eller kraftigare moderering, det är trots allt erat forum och ni har rätt att sköta det. Just nu känner jag att forumet är fantastiskt viktigt för mig för att bolla idéer och att det går att sålla mellan riktigt vettiga människor och... andra.

Posted on: 2009/12/6 22:56
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 6 inlägg per dag
#9
Nu är det tid att posta kvalitetsinlägg och focusera. Slut på chattande och slut på trådar som blir trams pga olika orsaker är det som jag personligen hoppas vi får se. Det går utmärkt att man PM:ar varandra eller adderar varandra på MSN om man vill chatta eller liknande.

Detta är ett forum där vi delar information o kunskap, m.m med varandra i olika former. Många har dock inte förstått detta och tror forumet är en enda lång MSN-konversation. Jag längtar personligen efter att alla ska kunna få ut något av forumet utan att enskilda individer sitter och maniskt masspostar inlägg utan innehåll för underhållningssyfte i nästan varje tråd.

(PS det var tänkt med att bara testa på 5 inlägg ett tag framöver, för att se hur det fungerar, blev lite fel i koden, så det blev 6 inlägg av slump) Vi testar oss fram och ser hur vi alla upplever det, om det är negativt eller något positivt så kan vi arbeta utifrån det.

Innan internet uppkom fungerade detta på BBS:erna i många år, då folk strävade efter kvalitet i det som dom skrev. Tyvärr var väl det även där flamewars uppkom första gången.

Posta tankar, ideer på förbättringar, ändringar osv här så har vi en grund som vi kan utveckla ifrån.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#10


See User information
otroligt! värsta jag hört....

Posted on: 2009/12/6 22:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#11


See User information
Kan vi inte installera en chatt för alla de som bara hänger här dagarna i ända och pratar en massa utan att säga något av relevans? De verkar "behöva" det...

Posted on: 2009/12/6 23:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#12


See User information
Quote:

Linda_B_ skrev:
Hej TheLorax

Jo, jag tänker som så att en sådan begränsning skulle tvinga oss alla att tänka igenom varje inlägg bättre istället för som det är nu - ett enda stort ordbajseri från en del. Det kliar i vissa och så bara måste de få kommentera ALLT utan större eftertanke eller mognad. För att inte tala om bristen på vett och mänsklig hänsyn.

Men det är såklart ingen optimal lösning. Men hur ofta hittar man såna och i brist på...

Linda


Ingen optimal lösning, jag håller med.

Du är författare, har egen blogg, är en newbie på detta forum.
Tills du kan visa mig att du har varit på denna forum och har sett hur BRA det kan fungera, och har fungerat under flera åren kan jag tyvärr inte acceptera ditt råd.

Vad ÄR det här för någonting?

Micke och Matthias verkar bestämmer, ingen diskussion, ni knappast lägga upp någonting i forumet.

Det är faktiskt NI två som är ansvariga för alla strul eftersom NI två är Administrationen eller hur?

Ni skapade ett problem som jag bla har varnat om i flera år, sen kommer med denna lösningen?

Ett skämt!

Vi behöver ett bättre förklaring och en tydligt planering bla, det här handlar om respekt.

Det här är det värsta, och ni vet väl om att jag har postat om hur dåligt det har blivit säkerligen pga nya användare, lite exponering i massmedian och som vanligt var ni inte förbereda eftersom ni inte fattar hur det funkar i en helhet.

Kort sakt:

Huvud admins slarvar i sina ansvar och människor som har kontribuerat under flera åren toppstyrs av ett fåtal.

You guys, this isnt the FIRST time you have shown disrespect.

I am sure its not intentional, but it is a result of your BAD decision making, your inability to plan, to delegate responsibility, and to act properly with RESPECT in any sort of small crisis!

Det ironiska:

Ni bekräftar EXAKT vad så många har haft som kritik mot vaken:

En liten elit som styra, som i sin tur klaga på eliten som toppstyra.

Om våran älskade NOVAX vill, då vet han (och vi alla) hur han kan copy paste 10 tusentals ord i en post. Som ingen orka läsa ändå.

Om någon använder proxy server, fixar 10 konto (som NOVAX gör) kan de ändå lägga i en massa skit.

Snälla BESKRIVA denna logiken, kan väl vara något jag har missat. Eller för få admins som tar sina ansvar med denna de har LOVAT och skapat.

Igen, vilken onödigt SVEK.


*OBS* Det är helt ok att be om ursäkt, och erkänner att ni har gjort ett misstag.

Posted on: 2009/12/7 0:36

Edited by The Lorax on 2009/12/7 0:57:40
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 6 inlägg per dag
#13
Fortsätt posta era funderingar och önskemål. Tror ni att det är ett bra sätt för att få bort alla masspostningar i forumet, om man bara har ett par inlägg per dag?

Chatta kan man göra på MSN eller via PM, eller om vi installerar en chattklient vid sidan om forumet. Behövs det en chatt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#14


See User information
The Lorax:
Jag har hängt på vaken betydligt längre än jag har skrivit här. Och dessutom har jag hängt på andra forum på nätet och sett exakt samma fenomen där. Det är TRIST att se hur forum efter forum förstörs pga ett fåtal individer. Jag har sett samma process upprepa sig så många gånger vid det är laget: hur admin går in och försöker styra upp med regler och hur detta genererar ett oproportioneligt stort motstånd.

Herregud, det är bara ett forum på Internet och som Void sa, om man vill prata av sig kan man skaffa msn eller lösa det med en chat.

Posted on: 2009/12/7 8:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 6 inlägg per dag
#15
Glöm att jag tänker skriva vad jag tycker i den här tråden och slösa bort ett av mina värdefulla inläggs-saldo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#16


See User information
Tycket det känns som en tråkig idee, även om den klart har sina fördelar också, jag har ju faktiskt vid några tillfällen försökt starta upp en vaken mirc kanal men det har aldrig lämnat hamnen pga bristandeintresse, men det kanske är annorlunda iomed detta?

Posted on: 2009/12/7 8:48
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#17


See User information
Observera att detta är ett test. Om det inte skulle fungera, så kan vi ändra tillbaka.

Det är i alla fall nytt och spännande!

Posted on: 2009/12/7 9:11
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#18


See User information
Quote:

Linda_B_ skrev:
The Lorax:
Jag har hängt på vaken betydligt längre än jag har skrivit här. Och dessutom har jag hängt på andra forum på nätet och sett exakt samma fenomen där. Det är TRIST att se hur forum efter forum förstörs pga ett fåtal individer. Jag har sett samma process upprepa sig så många gånger vid det är laget: hur admin går in och försöker styra upp med regler och hur detta genererar ett oproportioneligt stort motstånd.

Herregud, det är bara ett forum på Internet och som Void sa, om man vill prata av sig kan man skaffa msn eller lösa det med en chat.


Jag förstår hur du menar.

Och jag tycker det är också mycket trist med.

Fast vi skyller oss då i vad vi brinner för antar jag.

Och detta har jag tagit upp här förut.

Öppenhet, plats för alla åsikter MED ANSVAR.

Ansvar från alla ADMINS samt ANVÄNDARE.

Vi kan inte LOVA en sak under alla åren och sen ta bort denna utan en bra förklaring.

Innan Fight club, Skepticismen och TYDLIGA REGLER alla ska tacka JA till (mina förslag) var det rent kaos och ännu värre.

Det står tydligt sen flera år sen att platsen är:

En DISKUSSIONS forum.

Inte ett forum där vi lägga upp artiklar eller LÅNGA inlägg, vetenskapliga journaler eller thesis.

I denna tråd kan vi DISKUTERA en sak.

Varför skulle vi göra det?

För att kunna diskutera någonting måste vi dela information, ta in och dela tillbaka. Det vet du väl om.

Det kanske tar en respons, eller 20 respons. Eller hundra.

Beslutet / Förslag fattar logik, är ett svek i vad vaken har alltid varit och har LOVAT.

En diskussionsforum.

Det känns amatör icke pedagogiskt och kränkande och framförallt emot vad internets mångfald.

Det finns också flera anledningar till just VARFÖR en sådan begränsning skulle göra det omöjligt för flera att inte kunna vara med.

Du säger detta är bara ett forum på nätet. Bara.

Visst är det litet, men väldigt viktigt för människor under åren att lägga upp information och lära sig något.

Runt hela landet. I många situationer.

Tänk om fallet Dominic och hur då mycket måste diskuteras, eller Climategate med nya info från olika källor...

Problemet är skapade ifrån de HUVUD ansvariga's slarv, oavsett hur snälla de är, hur väl menade de är och de är medvetna om problemen länge.

Det finns lösningar, och tyvärr, efter flera andra fall börjar verkligen behöver ser någonting genomtänkt, pedagogiskt och logiskt för att behålla något förtroende på den lilla DOLDA klicken här som, med sina kommunikationsbrister (även i privata forumet).

Jag verkligen gillar både Matthias och Micke, men du anar inte hur frustrerande det är att ser så mycket slarv under åren, dåliga beslut, och nonchalans till andras idéer.

Att det har hänt bra saker under tiden och förbättringar är sant, fast kritiken MÅSTE tas med allvar.

Annars blir det stagnation, jäv och emot grundprincipen.

Jag brinner för sanningen, för öppenhet och menar det när jag säger det.

Jag litar på att jag, med mina medmänniskor kan lösa alla problemen med öppenhet, kärlek och sanningen.

Och sanningen kan vara svårt att ta ibland.

Det kan verka rädslor, försvars mekanismer och egoismen.

Andra forum skapa plats för trams, gossip, och är användare ledde. De skapar kulturen. Som vaken.

En sak till.

Andra idéer och förslag, kritik och information från mig har möts med kritik på att de är för långa, och orka inte läsa.

Posted on: 2009/12/7 9:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#19


See User information
Quote:

void skrev:
Fortsätt posta era funderingar och önskemål. Tror ni att det är ett bra sätt för att få bort alla masspostningar i forumet, om man bara har ett par inlägg per dag?

Chatta kan man göra på MSN eller via PM, eller om vi installerar en chattklient vid sidan om forumet. Behövs det en chatt?


Jag kommer med idéer, och pratar mycket, men du vet hur jag brinner för denna. Och mina kritik, men det är med kärlek och inte menade personligt. Men kritik behövs!

Jag håller 100% med dig om att det är synd när vi inte hittar info, och när det finns folk som postar och inte tar sin tid att svara, hålla koll efter vad andra skriver under ... men det har du och jag också gjort under tiden.

Problemet är klassiskt:

Flera nya användare och vaken admins hinner inte med. Lyxproblem i andra ord.

Det behövs någon gjort med Senaste inlägg kanske?

Och en förbättring på info navigeringar?

David Icke forum verkar fungerar bra, hur gör de?

Posted on: 2009/12/7 9:20
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#20


See User information
Mitt intryck av forumet har många gånger varit att någon startar ett ämne och kanske skriver nåt vettigt. Sedan dyker det upp inlägg på inlägg som är helt osammanhängande, konstiga, interna(?) och OFTA negativa. Som diarré ungefär.

Och märk väl hur många kom in här efter vakens mediaexponering och uttryckte sin rädsla för att posta här just pga av ovanstående och annat.

Posted on: 2009/12/7 9:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#21


See User information
Gör om hela 911 grejjen till en timeline. Berätta först vad som behövs innan det smäller till, samt vad som händer under tiden, sen efteråt... Lägg sedan till allt nytt som dyker upp i den texten. Samma sak kan man göra med JFK.

I grund och botten handlar skitsnacket på forumet många gånger om, jag är bättre än dig, hur fan kan du tro något sånt, nej så ligger det inte till... Ofta sitter en med hörsägen och den andra med en vag dröm efter en överdos av både aspartam och E621...

Sen finns det några stycken också som vet exakt hur dom skall göra för att reta upp en och annan, glöm inte dom... På TV har dom programmet insider, här har vi fullt av dom...

Agendan dom har lyckas dom ganska bra med ibland, att stöka till det t.ex när det är på G med fler medlemmar. Eller när viktig info presenteras etc.

6 inlägg per dag är ok, skulle ha finnits 3 livlinor bara :)
Vem vet vad man hittar för info sent om natten...

För att underlätta för dom som inte är så modiga med att posta här (förstår er), välj ut ett antal users som är duktiga på vissa saker, låt användare få ställa raka frågor till dom, angående just dom ämnen usern känner att han är bra på. Kanske kan man lägga till en frågelåda någonstans.

Må väl...

Posted on: 2009/12/7 10:09
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#22


See User information
Hej på er

Hmmm inte lätt sånt här inte.

Jag var forumvärd i närmare åtta år, ja t.o.m. före 9/11 (jo det existerade diskussioner då också). Att sätta begränsningar som forumvärd och samtidigt kritisera makten är en livskonst kan jag lova. Man blir antingen kaos eller diktator.

Jag tycker micke tar ett bra initiativ. Va inte rädda för att pröva.
Om halva gänget drar och forumet börjar likna nåt slags städat runda-bords-samtal på nåt SVT-program så kommer åtminstone jag att släppa vaken men jag tror inte att det blir så.

Eller så kanske man kan tänka sig att ha en förmedlingsdel med mera fokus och en "café-del" där man snackar vilt.

Hur som helst så lär det bli ett jäkla drag vid midnatt då alla har fått ny "lön" och är kungar i baren.

Mats

Posted on: 2009/12/7 10:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#23


See User information
Det är 6 inlägg per 24 timmar, inte per dag. Frid!

Posted on: 2009/12/7 11:42
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 6 inlägg per dag
#24


See User information
Glöm inte att detta inte är min idé. Jag kodade rutinen, men det är efter flera diskussioner med void och andra om problemen i forumet.

Vaken består av 5 nyckelpersoner som alla har vetorätt och kan avbryta detta när de önskar.

Frid

Posted on: 2009/12/7 11:46
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 7 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
18 user(s) are online (18 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 18

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS