vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Gary Renard, vettig "guru"

See User information
tänkte tipsa om en andlig "guru" vid namn Gary Renard. amerikansk.
jag har inte läst nån av hans böcker men däremot lyssnat på 3 av hans audio-books.
The End of Reincarnation, Secrets of the Immortal och Fearless Love.
ingen av audio-böckerna ovan bestod av att han läste rätt upp och ner ut boken, nej han pratade fritt om allt möjligt.
jag vet att ingen guru kommer leverera den exakta sanningen och jag tror inte heller på exakt allt som denne Gary säger, men enligt mig är han definitivt en av de bättre där ute. och om man liksom jag inte orkar med vissa andra gurus babbel om "awareness watching awareness bla bla bla" så är Gary ett bra alternativ. dessutom har han humor.
hans teori går till stor del ut på att man ska välja bort seperation/kropp/ego och istället välja spirit/oneness.

hans hemsida finns på:
http://www.garyrenard.com/

det finns ett par intressanta klipp på youtube med honom som man kan kolla in.

den som vill se honom live kan se fram emot september 2010 då han kommer till stockholm.
arrangörer är:
http://responsability.se/

Posted on: 2009/12/8 21:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Gary Renard, vettig "guru"

See User information
Vadå välja? Vi är redan spirit/oneness?

Fast ja, det beror på hur man ser på det, ens fokus - awareness.

Skaparen är det enda vi varit och alltid kommer vara. Solen och Jorden samt vårt solsystem är skaparen inkarnerad. Allting skaparen är blir det som föds i denna skapelse, då allt i skapelsen är skaparen.

Det som många tror är att "de onda" t.ex. NWO / Illuminati etc. har tagit över och styr genom pengar, idéer, perspektiv och hjärntvättning helt enkelt och detta är verkligheten - om du ser den så.

Jag ser tyvärr den så just nu, för att det är det enda empiriska eftersom jag inte har fria livsvillkor.

Vi är ondskan själva, så länge vi inte kan tro att vi är skaparen. För skaparen är allt och vi har existerar i eoner i 'fångenskap'. Men det har varit vårt sätt att utforska oss själva.

Hur gammalt är vårt solsystem i jämförelse med andra är en intressant fråga. Dessutom så kan alla andra skapelser som existerade innan skaparen blev oss fått chansen att inkarnera här för att var med och inse detta - ofta kallat 'The Great Shift' [of consciousness and awareness].

(Det inom [] är en bra fortsättning på uttrycket The Great Shift, som ofta syftar till att något stort som ska ske på global skala.)

Jag tror också denna cykel är evig i den mån att den fortfarande går att spelas ut för allting är oändligt. Men allt handlar om din uppfattning om vem du är. Jag ser oss alla som lika. Istället för att säga "Hej Gud" till alla andra så använder jag mig av namn vi fått igenom förvirringen att vi inte lever med spirit/oneness.

En evighet är att evigt inte veta att vi är skaparen. Nästa evighet är att veta att vi är det, vilket vi gör när vi stiger ur reinkarnationen och inser att vi alla är brödrer, systrar och en enda evig familj. En familj som återser alla man aldrig känt då alla lär sig av upplevelser som är oändliga.

Jag anser att vi blir eviga när vi kan förklara allt med t.ex. vetenskap inklusive empiriska upplevelser för våra instrument kan inte mäta allt.

Det gäller att leva i nuet samt använda sitt helhetsförstående genom att förstå att vi kan alla leva i fred och frihet. Det gäller att fokusera på att vi kan och inte på att vi inte kan.

Ser man en vision men fokuserar på hindren som hindrar ens vision om t.ex. fred och frihet så kommer man inte längre än till hindret. Däremot om man fokuserar på visionen och tar hand om problemen / hindren när de uppstår, så kan man lösa de och sen ta sig vidare emot målet / visionen.

- seilon

Posted on: 2009/12/9 12:44

Edited by seilon on 2009/12/10 10:08:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper