Vakencorner
|
Re: En välregisserad livslögn på vaken
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Precis som I krig: så länge som du inte vet VEM eller VAD du krigar emot, så kommer du att förlora. Segern är bara möjlig om du kan känna igen den universiella sanningen, hur grym än omständigheterna är.
Därför är det viktigt att veta hur ens motståndare arbetar ( I vårat fall här på Planeten jorden, Illuminati och dess allehanda avläggare) För att åskådliggöra detta resonemang så citerar jag det högsta påbudet i Skapelsens Lag: The highest command of The Law of Creation is: Achieve the wisdom of knowledge inasmuch as this will enable you to wisely follow the Laws of the Creation. Enkelt översatt så innebär ju det att man har ansvar för sin själ och omgivning att i största möjliga mån SÖKA sanningen hur obehaglig den än må vara för det i denna Fysiska värld så starkt närvarande egot som gör allt för att rikta uppmärksamheten mot sådant som förstärker dess makt över våran själ och omgivning. Det är detta som mörkermännen/kvinnorna i Illuminatis hela idé går ut på: Att bryta mot alla Guds och Skapelsens lagar för att på så sätt vända människorna emot Gud och Skapelsen. Att göra svart till vitt och vitt till svart. Lögn till sanning och sanning till lögn. ( Som i George Orwells 1984 där "sanningministeriet" skapade det nya språket: Nyspråk och "Omvänt tal". I dagens Sverige har vi motsvarigheten i ”Forum för levande historia” och allehanda begrepp som man har vänt innebörden på som t.ex. Historiker som samvetsgrant granskar 2:a världskriget kallar man för ”Förintelseförnekare” medans de mindre noggranna kallas för ”Erkända” experter. Ordet reform har också fått en omvänd betydelse. T.ex. Ädelreformen som har lett till att gamla knappt får komma ut på äldrehemmen där de drogas ned och svälts ihjäl. Psykvårdsreformen som har lett till att mentalsjuka i dag är i princip fredlösa. Där de har kastats ut ifrån instutitionerna och i dag så ser man fler och fler av dem ute på gatorna som nerknarkade och nedsupna uteliggare. Man kallar mångkulturen för ”kulturberikning” fast det i stället har lett till en kulturLIKriktning och samhälleligt förfall. Man kan hålla på i evighet och visa på hur de sociala ingenjörerna har vänt och vridit på i princip alla begrepp som finns.
Posted on: 2006/5/8 11:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
När jag var på D.Ickes föredrag för en sådär 6-7 år sen i Kungliga Hufvudstaden så visade Icke en seriestrip som jag tyckte var suverän.
Det är en Påfågelhanne som flashar med sina uppspärrade fjäderplym för två Påfågeldamer. Så säger den ena ”damen” till den Flashande hannen: -Cut the crap! Show us your wiener instead! Precis som du skriver Jaxtone så är det mycket stilande fast det viktigaste vore ju att försöka komma till själva poängen.
Posted on: 2006/5/8 14:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad var poängen? Menar du att det är PK här, eller att vi har en kolektiv agenda för att gömma sanningen? Snälla förklara mer, det är intressant.
Själv tycker jag att många som säger sig värna om yttrandefriheten ropar varg så fort någon har en meningsskiljaktighet. Det är ju dumt. Vissa snackar om judar och invandrare och andra tabuämnen, men så fort någon har en åsikt som skiljer sig så kommer reaktioner som. Cencur, PK, bu och bä. Och de är ju också lite dumt kanske?
Posted on: 2006/5/8 15:36
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vad jag menar är att det sorgligt nog finns alldeles för många praktiska bevis på att alldeles för många härinne visar en otrolig omognad och oerfarenhet som alldeles för ofta tar sig uttryck i att direkt gå i försvarsposition och skrika VARG, när man som vuxen sanningssökare istället kunde förväntas att ett sådant beteende borde lämnats i sandlådan på dagis! Folk bryr ju sig inte om att läsa vad som skrivs eller följa en argumentation när de av rädsla för en annan åsikt drar ner den politiskt korrekta ögonbindeln dras åt så hårt att den stasar blodtillförseln till hjärnans funktioner!
Det här är ju ingenting du kan styra Micro! Utan snarare en spegling om hur världen därute ser ut. Och kanske är det jag som har alldeles för bråttom och förväntade mig att det fanns fler människor härinne som gått igenom fler faser i livet än bara de allra nödvändigaste. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
De flesta här på vaken är nog inte så vakna. Men det är ju det som sidan är till för. Att hjälpa varandra vidare på alla plan. Materiellt som spirituellt.
Jag tycker att det ser ljust ut!
Posted on: 2006/5/8 19:34
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Damn right! Nu snackar vi allvar! Tror att det är bra med raka puckar utan massa inprogrammerat känslodravel bara, när man skall belysa fakta!
Känner du till de olika grundpersonligheterna man brukar tala om i terapeutiska avseenden? Det finns några olika teorier om hur många de är och hur de definieras. Men det genomgående är att de är experter på att stjäla energi av dig och avleda din vilja att föra en rak diskussion genom tårar, vrede, svek, osynlighet, manipulation och framförallt ingen eller mycket dålig självinsikt. Tycker mig ha mött alla dessa karaktärer härinne på kort tid. Det betyder givetvis inte att känslomässigt omogna människor är dåliga människor, bara så himla energikrävande! Är jag så jävla perfekt då? Givetvis inte men jag försöker i varje vaken sekund akta mig för att blanda ihop privata känslor och gå i försvarsposition i diskussioner som handlar om att belysa fakta! Lyckas ibland och blir mer och mer framgångsrik i att se mig själv utifrån! Känns underbart att slippa gå omvägar via känlsomässigt trasiga labyrinter hela tiden... anmärkningsvärt befriande och en sak jag varmt rekommenderar alla som krånglar till det mer eller mindre undermedvetet. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
/// Damn right! Nu snackar vi allvar! Tror att det är bra med raka puckar utan massa inprogrammerat känslodravel bara, när man skall belysa fakta! ///
Där har Du fel. Om Du vill veta svaren på dom obesvarade frågorna angående konspirationen och om oss som människor, så kan Du inte koppla bort känslor. Det är en funktion som människan besitter, analysera frågor och problem med känslor. tar Du bort känslan väljer Du bort en kunskap och ett verktyg vi alla besitter O så vidare... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Cee!
Men när de inprogrammerade känslorna tar överhanden och gör att i princip varje seriöst resonemang går överstyr, tycker du då att man är elak för att man försöker påskina eller förändra detta genom rak information? Gång efter gång visar det sig knivskarpt hur ord. läs triggers som egentligen inte borde finnas i normala friska sinnen sätter igång försvarmaskineriet och på kommande utelsuter alla logik i ett resonemang så vore det väl avsevärt mycket elakare att inte peka på detta! Jämför oss gärna med barnets begränsade möjligheter att kommunicera, vilket givetvis inte betyder att barnet på något sätt skulle vara elakt eller ha onda tankar, men det är inte moget att i alla lägen föra en mogen kommunikation eftersom det är ömtåligt och inte hunnit lära sig skilja på sak och person... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag bara älskar NVC metoden att kommunisera.
Den går ut på att få kontakt med den man pratar med, för det är enda sättet att komma vidare. En kontakt inebär att båda parterna förstår varandras känslor/behov. Börja med att försöka förstå den andra och när du känner att den andra känner sig helt förståd så börjar du att göra dig själv förståd och fortsätter tills du vet att den andra förstår. Den består av fyra enkla steg. 1. Observera utan tolkningar. 2. Känn efter vad du känner. 3. Känn efter vilka grundläggande behov som inte tillfredställs. 4. Önska någonting praktiskt av den andra. Tänk på att inte blanda ihopp äpplen och päron när du pratar. Fakta: Det är ett surt äpple Tolkning: Det är ett äckligt äpple. Känsla: Jag känner mig ledsen. Tanke: Du gör mig ledsen när du.. Behov: Jag behöver trygghet. Strategi: Jag behöver en ny bil. Genom att komunisera på detta sätt kan man tvinga fram en kontackt oavsätt vem du pratar med. Du ser bara till att själv använda denna metod och filtrera allt den andra säger genom ett NVC filter och sedan återberättar denna version till den andra och frågar om det är det han/hon menade igentligen. Läs mer...
Posted on: 2006/5/9 7:53
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
hmm asså läste där upp ^^ " Men när de inprogrammerade känslorna tar överhanden och gör att i princip varje seriöst resonemang går överstyr "
Det är väll inte känslorna som är mindcontrol inprogrammerade, alla känslor vi har är äkta och sanna.utan programeringen handlar om att vi hjärntvättats till att reagera på saker o ting i huvet!,alltså med tankarna!, som vi med hjälp av tv och andra saker kopplat ihop med känslor vi alla besitter som människor... Det är väldigt viktigt att i lugn och ro fundera över vad som utlöser dessa starka känslor man kan få när dom händer och verkligen reda ut vad som utlöst dom. Då kommer man ibland till insikt att vissa utspel man fått har ingen tillräkligt bra grund att stå på = avprogramering tack för ordet
Posted on: 2006/5/9 8:41
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vill inte förlöjliga din vilja att i alla lägen vara fredskämpe men ibland måste det där komma i andra hand. Fakta: Du har en pistolmynning i pannan och killen som står framför dig säger inte ett ljud. Under tiden sparkar en av hans polare sönder dina testiklar och plockar sedan av dig allt du äger samtidigt som en annan slår dig besinnigslöst med ett baseballträ över armar och nacke. Tolkning: Oj då! Det här var ju inte så trevligt men kan vi inte snacka lite istället? Känsla: Jag dör förmodligen inom 30 sekunder! Tanke: Du kompis, kan vi snacka lite fredsbevarande meditativa övningar innan du dödar mig? Jag förstår dig om du förstår mig! Behov: Jag vill inte att den här killen dödar mig. Jag vill inte att hans kompisar invalidiserar mig för livet! Strategi: Dö eller slåss för livet. Quote:
En annan verklighet! Ett annat liv! Men berätta gärna hur du hade löst det! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Klockrent, saxen...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Först och främst så skulle jag inte vara så rädd för att komma i en sådan situation. Det käns som om du har en mycket sargad syn på din omgivning. Jag har inte varit i ett slagsmål i hela mitt liv då jag talat mig ur alla och tror inte jag kommer att vara det på ett bra tag.
Fakta: Du har en pistolmynning i pannan och killen som står framför dig säger inte ett ljud. Känsla: Rädsla Behov: Trygghet Strategi: Säg hur du känner dig och önsla att han slutar "Jag känner mig väldigt rädd och önskar att du inte gör illa mig." Upprepa detta och förövaren kommer troligen att ändra sig iom att den inte kan fortsätta i full vetskap om dina känslor. Blir du anfallen så får du ju självklart försöka försvara dig och sedan försöka springa därifrån. Jag skulle inte stå kvar och ta emot flera knivhugg och snacka samtidigt.
Posted on: 2006/5/9 21:52
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Gött skrivet...
Det där med att stå 100% stark, fast öppen och informativ kan rädda en i många lägen, alltså ett mycket intelligent betéende... Tvärtom om man e tuff asså... :) ... Hare... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Eftersom jag har vuxit upp i ganska hårda förorter och dessutom bodde på gatorna under ett antal år efter det att jag fyllde 16 så kan jag bara konstatera att era liv har varit priviligierade och det är så lyckosamt att ni under hela er livstid aldrig hamnat i våldskonflikter. Och måste bara tillägga att inte alla teorier funkar i verkligheten! Jag har givetvis inte eftersträvat våld på något sätt men då jag körde ett lamt peacebudskap i början av livet och försökte nå någon slags empati hos de våldsmän som angrep en märkte jag snart att det var tämligen meningslöst att böna och be eftersom denne loser redan bestämt sig för att lämna över sin taskiga energi till den han för tillfället valt att slå. Tränade sedan kampsporter under ett flertal år och nådde ett självförtroende som jag givetvis använde för att på ett smidigt sätt undvika våldskonflikter. Men det är ju inte alltid det går och det är i sådana tillfällen jag undrade vad du Micro gör när orden inte räcker till? Quote:
Eftersom vi göteborgare gärna använder ordet tuff för flera olika saker önskar jag att du definierar vilket av dem du menar? Vi kan kalla någon tuff som har lätt att ta bra beslut, inte är rädd för att utmana översittare och som alltid finns där när någon behöver hjälp. Med andra ord en rakryggad man eller kvinna. Vi kan kalla någon tuff när någon är överspänd och självupptagen. Som snackar vitt och brett om sådant han inte själv upplevt. Som är kaxig utan att ha täckning för det! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag menar löjligt tuff, den som mäter allt i hur högt man skriker, o hur många man bjuder på stryk... De som inte tänker menar jag, den sortens löjliga tuffhet :) ...
Hare... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Med andra ord de som försöker att lämna över sin negativa energi till andra bara för att de inte står ut att bära den själva! När någon väl står där med en revolvermynning tryckt mot pannan så är det konstigt nog oftast människor som enbart förspråkar fredliga lösningar i teorin som får panik och ringer polisen först! Så att polismakten får sköta våldsdelen under tiden som de funderar ut nya vackra teorier om hur världen borde vara om den befann sig i ett perfekt tillstånd. Kan bero på att samma människor som ringer på polis väljer bort våld som en option bara för att de antingen aldrig själva behövt använda det eller blivit utsatta för det... eller för att den delen av verkligheten är så främmande för dem att det skrämmer dem. Jag ser mig inte som en modig människa men brukar agera själv och har på livets väg både kunnat vända direkta vapenhot från dömda mördare till fredliga lösningar men också varit tvungen att med våld avväpna eller stoppa angripare som inte lyssnar på ord. Främst genom bra människokännedom men också genom att i vissa tillfällen lita på att ord kan förklara allt och då åkt på stryk för att vissa människor inte är intresserade av verbala lösningar. Så att bara se till en fredlig lösning på alla problem funkar ju inte så länge vi människor har så olika nivå på empati och självkänsla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hallå på er!
Jag måste bara hoppa in med en egen erfarenhet. Jag vill ju självklart , som alla andra här, inte ha en massa våld, men , ibland så går det inte att prata sig ur det, knappt att springa från det heller. Okej, jag måste erkänna att jag under en längre tid, förr i tiden, befan mig på plattser där man lättare kan hamna i sådana situationer, typ på stan en sen natt på väg hem,fast jag tycker ju själv att jag har rätt att befinna mig där, precis som all andra. okej, jag och en polare var på väg ner för avenyn i gbg, när det helt utan förvarning duker upp en kille som "knör" in mig mot väggen och hotar med kniv, jag blir givetvis skitskraj, jag visste inte vad han ville. utan att tänka på nått så skickar jag iväg en näve rätt mot ansiktet, han stapplar bak lite och trillar till lite. jag ser blodet och tänker, skönt, nu sticker jag. men nä då han var uppe och nästan framme inpå mig så jag skickar iväg ännu en mitt i . samma sak händer, fast nu var det fan så mycket blod. tror ni att det hjälpte, nä, en tredje gång är han framme hos mig med kniven och jag är jävligt rädd. fan , jag hadde vart med om detta förr och jag låvar att man brukar inte ställa sig upp så jävla snabbt, och båda gångerna som han rusar fram så skriker han att han vill prata med mig???? med en kniv???? nä du. iallafall, så slår jag en tredje gång och denna gång trillar han "snabbare" och jag vågar/vill inte mer så jag springer som en gasell ner mot femman. allt gick så jävla fort, precis som det brukar göra. polaren blev kvar och han berättade att nu var det fan slut på "festandet". han berättade att det hadde dykt upp 2 killar till som han tror kände denna första kille, och att en peke hadde stannat och plockat upp killen och polaren för att "leta" efter mig. killen som hadde hotat oss den gången var kraftigt påverkad av narkotika. alltså, nu blev det mycket längre än vad jag hadde tänkt, men, vad jag ville få fram var att jag tycker det är jävligt obehagligt att möta påtända snubbar ut på parkeringar, källare. mm. Jag vill så långt ifrån allt detta galenskap, speciellt nu när man har barn oxå........fick förresten en liten Emma 1 maj Ha det riktigt gött alla där ute!!!
Posted on: 2006/5/10 10:17
|
|||
|
Stå på dig innan någon annan gör det
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vi kan ju alla sätta oss i Lotusställninngen och unisont sjunga AUMMM!! och samtidigt tänka Peace & Love, så kanske massinvandringens negativa konsekvenser upphör.
Vad säger Ni. Det är väl en fredlig och konstruktiv idé
Posted on: 2006/5/10 16:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
It does not require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires in people's minds. --
Samuel Adams.
Posted on: 2006/5/10 17:42
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Grattis Gramse med familj till det nya underbara barnet Emma! Skäm bort henne med kärlek så slipper hon sakna brist på självkänsla! P.S. Det var nog tur att du använde din instinkt när du stötte på den där killen som förmodligen inte fått tillräckligt med kärlek i livet. Om han var påtänd och obstinat så hade förmodligen ingen kommunikation utom den du erbjöd honom just då via knytnävarna funkat. Och vem vet... utan den olyckliga men nödvändiga direkta konfrontationen kanske inte Emma hade blivit till. Och du sprang tydligen i rätt läge också för det hade nog inte varit så lyckat om hans kompisar fått tag i dig även om det var han som gjorde allt fel från början. Den typen av tomma människor brukar inte bry sig om vad som är rätt eller fel... bara deras eget ego! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är viktigt att se verkligheten som den är. Livet är både kärlek OCH våld. Det är tragiskt att så många är hjärntvättade av religion och fixerar sig på att bara visa kärlek till allt och alla, i alla situationer.
Visst, tanken är väl god,...men det fungerar inte i praktiken, och är dessutom onaturligt. I t ex, micros endimensionella värld (bara kärlek, rosa tapeter och gulligullgull) så reagerar han ytterst starkt på våld, i så väl textmässig utformning som fysisk/psykisk. Det kanske säger lite varför han har haft fullt upp med banningar och varningar. Jag säger det igen, verkligheten och livet är både kärlek och våld. Detta är helt naturligt, och har varit det sedan skapelsen (om den nu ägt rum). Det är helt naturligt att våld förekommer i naturen (om så behövs), det är bara människan som har problem med att använda sig av våld på "rätt" sätt. Nu säger säkert många; - våld är aldrig rätt! Jo, säger jag då! RÄTT våld, inte onödigt eller nedtryckande våld, utan för att skydda sig emot angrepp, skada, och död. Vi vill alla överleva, såväl djur som djuret som kallar sig för människa. Det är naturligt, inget konstigt i det. Samma sak är det med att bli "arg". Många religiösa censurerar sitt känsloliv, och lever ett hycklande liv, vill bara visa "kärlek", men knyter ändå näven i fickan i smyg. Dessa individer kallas inom psykologin/psykiatrin för "aggressionshämmade". Det är individer som sväljer, sväljer och sväljer andras skit, förolämpningar, diskrimminering, mobbning, hotelser och våld - utan att reagera. Dom vågar inte bli arga. Tillslut kommer en dramatisering och överreaktion längre fram som triggas igång av en liten obetydlig händelse,...men som orsakar en överdriven reaktion från den aggressionshämmade. Detta är typiskt hos t ex religiösa och andra konstgjort fromma, som inte vågar, får (självcensur), eller kan bli arga. Så, det är helt naturligt att bli arg också,...inte bara visa ömhet. Hur vi än vrider och vänder så är vi en del av naturen, oavsett om vi försöker vara "civiliserade" och leva i konstgjorda och onaturliga samhällen. Vägen till inre frid går inte via att sitta med benen i kors och rabbla nåt meditationsmantra, censurera sitt känsloliv, och vara en "skådespelare" som låtsas vara upplyst, ha frid i sinnet osv, osv. Vägen till verklig inre frid går via att vara naturlig, vara den man är och följa naturens lag. Psilo |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Såg just på en annan tråd att David Icke uppträtt live på Brixton Academy, fasen att man missade det... kom just att tänka på senaste gången jag var i just den delen av England och besökte en kille jag känner väl som satt inlåst i Brixtons ökända security A-klassade statsfängelse på 25 år till livstid.
(Han släpptes ut efter tre år eftersom det bevisligen skett ett missförstånd och domstolen medgav att han suttit oskyldigt dömd). Just han klarade sig hyfsat bra där inne eftersom han är 2 meter lång och består av 100 kilo rena muskler. Men det var hårt att vakna på morgonen och se sin cellmate slaktad. Det var tufft att freda sig mot alla gängfraktioner. Det var tufft att hålla de sadistiska vakterna på avstånd. Hans språk var givetvis inte kopierat ur din ordbok Micro... då hade han förmodligen blivit någons flickvän ganska snart. Han snackade samma språk som hotbilden och 3 år i rad placerade han sig som No. 1 i Engelska bodybuilding klassen. Det var ett språk som alla förstod utan att han behövde joina en enda gängfraktion. "Dont mess with me". Funderar på om inte de flesta där inne hade varit hyfsat fria på utsidan om de fokuserat all sin energi på att frigöra sig från sina mentala bojor istället för att bara luta sig mot en självbild av destruktion, ilska och hat. Men de lär aldrig få möjligheten att besöka någon av Ickes föreläsningar eller lyssna på "fina fredsbudskap" eftersom samhällets sjuka uppdelning behöver en viss kvot av losers för att kunna fortsätta lögnen. För er som inte känner till det så är Brixton typ samma stuk som Rosengård, Angered och Rinkeby fast 10 resor värre och på Jamaicanska, Afrikanska och Arabiska istället för enbart fokus på invandrargrupper från mellanöstern. Kommer ihåg att när Tyson visade upp sig där innan en av hans sista matcher och hyllades han som en hjälte av befolkningen eftersom alla vet att det enda som räknas där är ren muskelkraft. Så identifikationen med honom föll sig förmodligen mer naturlig där än för en blekfet svensk som hejar på boxning bland chips och bärs i TV soffan... I alla fall så gäller att efter klockan sju på kvällen lyssnar ingen på vad du säger... oavsett om dina intentioner är aldrig så fredliga. Det handlar mer om primitivt kroppsspråk, blickar och beteenden som man aldrig kan lära sig via böcker. Bara i iskall verklighet. Finns liksom inget utrymme för fina ord eller vackra teorier i den miljön. Micro! Som gammal hippie erkänner jag utan vidare att jag älskar "the message of peace, love and understanding" och frasen "make love not war" är oslagbar på papperet, men jag önskar att jag någonsin slipper se en "vit" Micro i denna stadsdel Brixton, omringad av ett gäng ilskna afrikanska killar och höra dig stapla teorierna på varann... typ! - Jag vill inte att ni gör mig illa... det gör mig rädd! Risken finns att just sådana fraser triggar dessa killar att göra dig ännu mer illa då! Och det vill ju ingen av oss skall hända! Peace! P.S. Funderar lite över Cee´s comments och lägger på eget bevåg in dem i ovanstående sammanhang! Quote: cee skriver: Jag menar löjligt tuff, den som mäter allt i hur högt man skriker, o hur många man bjuder på stryk... De som inte tänker menar jag, den sortens löjliga tuffhet! Om man är så priviligierad att man kan sitta i full trygghet i Sverige 2006 och kosta på sig att kalla den bistra verklighet fylld av dödshot, våldtäkter och dödligt våld som miljoner människor på denna planet utsätts för varje dag för "den sortens löjliga tuffhet" då är man faktiskt inte speciellt verklighetsförankrad! Du måste mena en annan verklighet än den jag levt och mött under stora delar av mitt liv... För mer än ofta handlar ju faktiskt motsatsen till allt du säger om att överleva till varje pris! Peace igen! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login