vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Vitamin D3 Kills H1N1

See User information
Jag talar inte om vad någon ska tycka eller orkar heller diskutera eftersom jag anser att det är var persons ansvar att själva ta reda på sanningen och fakta om saker men jag delar bara med mig av mitt resonemang.

Vitamin D2 har funnits i ganska många år. Ingen har vad jag sett dött av D2 som funnits på både tablett och i våra livsmedel. Jag själv har sett hur allt hör samman new world order, miljöhotet, svininfluensa osv. New world order har funnit i deras tankar länge men sedan 2001 har takten bara ökat. Alla kort spelas ut framför våra ögon just nu. Detta hör också ihop med D-vitaminer. Jag kan ha fel det här är bara min egen intuition och känsla som man oftare borde lyssna på. Hysterin om vaccineringen kom i slutet av sommaren och rapporteringen om att D3 är en bra vitamin har mest kommit under 2009. Har inte sett speciellt många rapporter före 2009.

The new world order vill bland annat att minska populationen. De vet att alla inte kommer ta deras vaccin utan att de finns en del som vill motverka svininfluensan på naturligare sätt. Min hypotes är att D3 är tillverkat för att försämra hälsan hos den befolkning som inte vaccinerar sig. D-vitamin är ju alltid d-vitamin om man säger så. Om man lider av d-vitamin brist vem säger då att det är solljusets d-vitamin och inte den vegetabiliska formen vi behöver? Det borde ju inte spela någon roll huvudsaken att vi får i oss d-vitamin? Man borde ju rimligt viss kunna få d-vitamin av dem båda.

Jag har en artikel om forskning som visar att D3 och D2 ger samma positiva effekt så båda formerna fungerar säkerligen därför är det mystiskt att D2 som alltid har funnits helt plötsligt är farligt. D2 som kommer ifrån växtriket är nu farligt. http://www.nutraingredients-usa.com/R ... min-D2-just-as-good-as-D3

Förresten om man slår på Aftonbladetssida på d-vitaminer så kommer det upp massa artiklar från den senaste månaden om d-vitamin och solbrist. Skrämsel taktiken känner man ju igen och när människor börjar äta d-vitamin börjar de äta d3-vitamin. Så media pratar visst om d-vitamin lika mycket som om vaccinering. Helst antar jag att de vill att man ska göra både och. http://sok.aftonbladet.se/?q=d-vitamin&x=0&y=0

Jag tycker att det känns som ytterligare en skrämsel propaganda att vi måste äta d3-vitamin för att vi inte får solljus. Precis som med light produkter så har det nu helt plötsligt börjat växa fram en trend i D3-vitaminer. Vad hände med light produkterna som var inne ett tag jo vi kom fram till att aspartam bland annat är rena giftet. Precis så de vill!

Som jag sa i början jag prackar inte på någon en åsikt utan det är mitt resonemang och jag kan ha fel med det är därför jag kommer att äta D2.

Posted on: 2009/12/13 19:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Snapcase skrev:
alexanderhugg skrev:"Faktum är att jag ofta (nästan varje morgon) har haft ont i halsen när jag vaknat. Men sedan jag börjat ta en kapsel om dagen så har jag inte längre ont när jag vaknar. Tillfällighet?"

Exakt samma sak som hände mig idag

Som sagt tillfällighet? Vet inte, men jag gillar det.

Intressant att alla har ont i halsen... De kan jag undra om det är en tillfällighet. Chemtrails förmodligen en orsak till det. Men som jag förstått så funkar D3 lika bra som D2 så jag säger inte att ni inte känner av något för det gör de och det ger säkerligen lika bra effekt mot infektioner, influenser, depressioner osv som D2. Det jag fiskar efter har med agendan som jag inte tror är lika ärlig som den med det vanliga D2 vitaminet.

Posted on: 2009/12/13 19:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Åt lite D-vitamin förut men varit lite avvaktande, faktum är att D3 har propagerats under många år, självklart vart det mera nu vid influensan...

Man bör även tänka på att inte alltförsällan omvandlas det man stoppar i munnen till nått annat...

Man ska alltid lyssna på sig själv oftast blir det bra så, din kropp kanske inte klarar D3 "Enkelt"

Själv så har jag oxå svårt för D3 det är som en magnet, fel poler mot varandra som stötts bort...

Posted on: 2009/12/13 19:23

See User information
maskrosbarnet:

Jag tar till mig av dina länkar och åsikter. Men jag har inte uppfattat att D3 skulle vara farligare än D2. Allting kan ej vara en konspiration.
Anledningen till att jag började med D-vitamin var att jag inte ville utsätta mig för riskerna kring biverkningarna med vaccinet. Enbart som ett komplement för att prova något nytt. Än så länge har det som sagt fungerat mycket bra.

Jag tror inte vaccinet har ett dugg med att göra kring en eventuell minskning av jordens befolkning. Sverige står väl nästan för halva genomförda vaccinering själv, en misslyckad plan i så fall för NWO...
Sedan att jag ofta har haft ont i halsen kring vinterhalvåret tror jag inte på att det har göra med några "chemtrails". I så fall borde jag ha samma symtom på sommaren. För övrigt så är chemtrails en konspiration jag inte tror på nämnvärt.

Posted on: 2009/12/14 17:33

See User information
Kan det kanske vara så att intaget av vitamin D3 till en början återskapar de inflammationstillstånd som ligger kvar i kroppen?

Posted on: 2009/12/14 21:44
Rainbow Warrior

See User information
Det var visst en hyffsat gammal topic, dock väldigt intressant och värd att ta upp. Men allt är inte illuminati och konspirationer.

För att klargöra så är Vitamin D3 det som naturligt produceras genom huden när vi solar, rättare sagt när huden utsätts för UVB-strålning. Senaste åren har det gjorts väldigt mycket forskning om Vitamin D och man ser tydliga mönster att den hjälper till att motverka flera cancertyper och hjärt-kärlsjukdomar.
Hudsjukdomar som tex acne och psoriasis har man behandlat med solarier i flera år redan.

Här är en intressant mini-dokumentär om ämnet:
http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/197528

De två viktigaste sakerna för allt liv på jorden är sol och vatten, så varför inte?

Posted on: 2010/1/19 21:47

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper