vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »


Vitamin D3 Kills H1N1
#1


See User information
http://www.youtube.com/watch?v=PkrwRuL8LSE

Någon som har studerat detta vidare? Känns ju väldigt logiskt.
Dags att boka in en solresa eller köpa lite vitamin d3?

Posted on: 2009/11/22 16:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#2


See User information
Tjena alexanderhugg

Tänkte just lägga upp en linkande tråd, men bättre bumpa din:)

Har själv gjort en del research och jag tror det kan ligga mycket i hela vitamin D3 grejen.

Här är en annan länk som jag tycker är riktigt bra.

http://www.youtube.com/watch?v=HH1rB-Ya2UQ

Om ni tycker Project Camelot är för flummigt finns det massor av andra filmer om VD3 på youtube.

Vitamin D3 över nätet är mycket billigt, här är en site som jag tycker verkar vara bra.

http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=68

Med allt som händer runt om i världen just nu med svininfluensa och Ukrainsk lungpest är ett par kronor om dagen ett lågt pris för att få bättre immunförsvar.

Kram

/Snap

Posted on: 2009/12/1 0:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#3


See User information
Tjena alexanderhugg

Tänkte just lägga upp en linkande tråd, men bättre bumpa din:)

Har själv gjort en del research och jag tror det kan ligga mycket i hela vitamin D3 grejen.

Här är en annan länk som jag tycker är riktigt bra.

http://www.youtube.com/watch?v=HH1rB-Ya2UQ

Om ni tycker Project Camelot är för flummigt finns det massor av andra filmer om VD3 på youtube.

Vitamin D3 över nätet är mycket billigt, här är en site som jag tycker verkar vara bra.

http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=68

Med allt som händer runt om i världen just nu med svininfluensa och Ukrainsk lungpest är ett par kronor om dagen ett lågt pris för att få bättre immunförsvar.

Kram

/Snap

Posted on: 2009/12/1 0:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#4


See User information
Känns det som att D3 förvärrar influensan.

Kan nån bekräfta att D3 hjälper praktiskt och inte teoretiskt...


Posted on: 2009/12/1 8:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#5


See User information
Tjena greensparrow

Var har du fått infon ifrån om att vit D3 skulle förvärra influensor?

Skulle väldigt gärna vilja veta källan.

Kram

/Snap

Posted on: 2009/12/1 14:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#6


See User information
Finns igen källa förutom läst på forum att folk som ätit massor med D3 har fått influensan även att fiskolja ska förvärra situationen.

Har provat massor mot influensan även d3 jag inbilla mig att jag vart sjukare av det även min familj... Dock så orka jag inte utvärdera mera, kanske behövs en längre period...?

Eller att man är en van D vitamin missbrukare, kan ta lång tid innan man byggt upp ett bra försvar...

Det mesta immunstärkande är inte bra, bäst har homeopati varit även att äta råkost.

Bäst hittills har varit morötter, rotselleri, persilja...

Drack nyponpulver förut obs!!varmt och det fungera bra ca 1tsk varannan timma men har inte provat mot den här influensan...

Kålprodukter även det förvärrar äta mindre av det...

Alltså man ska äta mat som är milt och inte retar kroppen eller immunförvaret....

Faktiskt så prova jag en specielt kostillskott igår med Kalcium,Magnesium,C-vitamin,Boron,Kalium,D3 det kändes mycket bra, bra syresättning med lugn och fin andning, behöver en utvärdering under några dagar...Även att det verka arbeta på muskulaturen/andningen som är en det kritiska vid svininfluensan....

Det pratas mycket om olika tillskott med det är bara massa repeteringar/teori det behövs praktik så att man vet vad som hjälper och inte stjälper...




Är du hasch missbrukare? GRATTIS! du har nu det perfekta medlet mot influensan.....

Posted on: 2009/12/1 15:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#7


See User information
Ah Ok, tack för att du berättade om dina egna erfarenheter greensparrow, ska hålla infon i bakhuvudet.

D3 är ju inte meningen att stoppa influensa som jag förstått det, utan att höja immunförsvaret och hjälpa kroppen att kämpa emot virus mm.

"Är du hasch missbrukare? GRATTIS! du har nu det perfekta medlet mot influensan....."

Yupp, men det finns många vägar att gå med medicinsk marijuana.
Även cannabis är en enorm konspiration, ännu en världslögn.

Posted on: 2009/12/1 20:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#8


See User information
När kroppen får resurser/byggstenar, så kan man uppleva symptom, men det ska man nog inte kalla för att man blir "sjuk"...

Precis som om man börjar sola, så blir det lätt lite symptom, för kroppen får texD-vitamin, och processer startar, utrensningssymptom...

Posted on: 2009/12/1 20:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#9


See User information
Quote:

greensparrow skrev:
Känns det som att D3 förvärrar influensan.

Kan nån bekräfta att D3 hjälper praktiskt och inte teoretiskt...



Det jag tänkt på är om D-vitamin triggar cytokinbildning och att man därför blir/känner sig sjukare. Men nu sägs det att det finns "rön" som tyder på att D-vitaminet snarare hämmar bildningen av cytokiner. Det blir väldigt lurigt och kluvet detta med hur man ska förhålla sig till sitt eget immunförsvar. Det naturliga och sunda borde vara att stärka det ospecifika medfödda försvaret.

Det jag tillika tror är riktigt viktigt om man har viruset ifråga - vilket jag inbillar mig att de flesta har vid det här laget - är att ta virusdödande medel så som silver, zink, vitlök m.m.

Jag äter D3 dagligen tillsammans med zink, C och betaglukaner - och tar silver då det kommer en "sjukdomstopp".

Posted on: 2009/12/2 17:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#10


See User information
Ja det kan inte vara något problem angående hur att förhålla sig till sitt immunförsvar. Vad skulle vara problemet?

Får man D-vitamin, eller solar mer... så ger man kroppen resurser att ta hand om avgiftning, och man kan få utrensningssymptom.

Ta inte symptom som sjukdom, man ska ju vända på allt.

Vänd även på komatisk micro, som fått för sig att det är vaket och i enlighet med demokrati, som han förespråkar, att tex jag ska bara posta två inlägg per dygn... hehe... så go han är...

... annars hotar han med att deleta han mitt konto. Ursäkta att jag överskridit dagens vakna Grundarekvot, eller inte bett om extrakvot eller nådig dispens. Ta pojken i hampan nu
Följ själv micro rådet om två inlägg/dygn, eller du kanske gör det i snitt - och då medför det automatiskt att du samtidigt bidrar till att den akademiska nivå på forumet inte sänks... du vill ju att den den ska höjas, har du ju skrivit - så max två, please... så MAX två per dygn micro.

Så... då var bagatellen avklarad.

Nästa.

Det är tillbaka till D-vitamin.
Det är också ganska avgörande för reglering/upptag av kalcium - kungen - ingår i tusen processer - det är det stora problemet, att vi har för lite mineraler, är försurade. Så mer D-vitamin medför att så mycket annat kan ske. Så nog blir det symptom...

Vitlök o annat vet jag inte om man bör knapra på.

Det tror jag inte.

Följ det naturliga. Att tänka mindre i banor om att knapra något "emot" något, såsom "influensa", tror jag är bra.

Posted on: 2009/12/2 17:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#11


See User information
Tycker att det där med D-vitamin känns så här:

Man kan äta det innan man blir sjuk men inte när man blir sjuk ????

Har försökt få en uppfattning om D-vitaminet läst om en del som försöker att vänja sig att äta vitaminet och att det kan ta upp till 6-mån att låta kroppen vänja sig vid vitaminet??



Posted on: 2009/12/2 17:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#12


See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Ja det kan inte vara något problem angående hur att förhålla sig till sitt immunförsvar. Vad skulle vara problemet?


Problemet (om det nu existerar ett problem) är att H1N1 triggar immunförsvaret och skapar s.k. cytokinstorm om man har rejäl otur. Därför har det sagts från olika håll att man inte ska ta immunstärkande medel.

Quote:
Får man D-vitamin, eller solar mer... så ger man kroppen resurser att ta hand om avgiftning, och man kan få utrensningssymptom.


Så går det till i normala fall ja. Skillnaden är att då ett virus redan är adjuvant i sig, så kan immunförsvaret påbörja en akut autoimmun reaktion om det stimuleras. Frågan är om man i påståendet angående att undvika immunstärkande medel tar i beräkning att det är fullt möjligt att stärka och öka det ospecifika immunförsvaret. Alltså inte enbart att skapa nya immunkomplex.

Quote:
Vitlök o annat vet jag inte om man bör knapra på.


Det finns inte mycket mer naturliga virus- parasit och bakteriedödande källor än vitlök. I den mer och mer onaturliga miljö vi tvingas leva i bör man se om sitt hus och ta till de enkla och oftast bästa knepen för att hålla sig frisk.

Posted on: 2009/12/2 18:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#13


See User information
Quote:

greensparrow skrev:
Tycker att det där med D-vitamin känns så här:

Man kan äta det innan man blir sjuk men inte när man blir sjuk ????

Har försökt få en uppfattning om D-vitaminet läst om en del som försöker att vänja sig att äta vitaminet och att det kan ta upp till 6-mån att låta kroppen vänja sig vid vitaminet??


Somliga säger oxå att de doser man uppmanas hålla sig till är för låga och rekommenderar 4000IE istället för 200IE ..och är det så att D3 motverkar cytokinbildningen, så kommer jag att prova hålla den dosen framledes. Ska dock kika vidare i ämnet innan.

Posted on: 2009/12/2 18:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#14


See User information
"Kroppen vänja sig vid vitaminet..."

hehe...

Vitaminer är liksom inga prylar, tillskott, eller grejer som ger "effekter", utan brist... ger "även autoimmuna sjukdomar som diabetes, inflammatoriska och metabola sjukdomar, infektioner och neuropsykiatriska tillstånd samt... cancersjukdomar..."

Får man inte D-vitamin så blir vi än mer försurade, får brister på kalcium, då kan man få ALLA symtom/sjukdomar, bland annat för att hypofys (kungen av körtlar) den "övergripande" körteln störs - det måste finnas kalcium för att määängder av processer ska kunna ske. Ju mer försurad ju mindre kan enzymer spjälka heller, det minskar ju mer ph:t sänks, enligt sådan där exponentiell kurva, ellervad det heter... ( http://school.chem.umu.se/Experiment/48 )

Samtidigt så är naturligtvis magnesium "lika" viktigt, det beror lite på vad man vill fokusera på.

Posted on: 2009/12/2 18:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#15


See User information
Quote:

shermjyl skrev:
"Kroppen vänja sig vid vitaminet..."



Alltså, att en del kan få reningseffekter under lång tid...

Posted on: 2009/12/2 19:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#16


See User information
Men det finns inget sådant som att "vänja kroppen/sig".

Vitaminer/mineraler/fettsyror... kroppen fixar allt enligt vad som behövs, det är bara vårt tänk och beteende som ställer det naturliga och kroppen ur spel.

Fasta gör också skada. Naturligt ge kroppen resurser skadar däremot inte.

Äta grejer för effekter, är det naturligt?
Blir man "frisk" ellerhåller sig "frisk"av att knapra sådant som ger "effekter".

Verkligen inte. En del "går på det" också, intar det hela tiden. Att bli frisk är 180 grader tvärtomtänk.

Apropå vitlök så finns detta:

Garlic - a Brain Poison?

from GARLIC - TOXIC SHOCK! Reprinted from Nexus Magazine, Feb/Mar 2001. Source: From a lecture by physicist Dr. Robert C Beck, DSc, given at the Whole Life Expo, Seattle, WA, USA, in March 1996.

Asterisked entries (*) refer to a definition provided in the appended glossary.

The reason garlic* is so toxic, the sulphone* hydroxyl* ion penetrates the blood-brain barrier, just like DMSO [a sulfoxide*], and is a specific poison for higher-life forms and brain cells. We discovered this, much to our horror, when I (Bob Beck, DSc) was the world's largest manufacturer of ethical EEG [electroencephalography*] feedback equipment.

We'd have people come back from lunch that looked clinically dead on an encephalograph, which we used to calibrate their progress. "Well, what happened?" "Well, I went to an Italian restaurant and there was some garlic in my salad dressing!" So we had them sign things that they wouldn't touch garlic before classes or we were wasting their time, their money and my time.

I guess some of you ... are pilots or have been in flight tests... I was in flight test engineering in Doc Hallan's group in the 1950s. The flight surgeon would come around every month and remind all of us: "Don't you dare touch any garlic 72 hours before you fly one of our airplanes, because it'll double or triple your reaction time. You're three times slower than you would be if you'd not had a few drops of garlic."

Well, we didn't know why for 20 years later, until I owned the Alpha-Metrics Corporation. We were building biofeedback equipment and found out that garlic usually desynchronises your brain waves.

So I funded a study at Stanford and, sure enough, they found that it's a poison. You can rub a clove of garlic on your foot - you can smell it shortly later on your wrists. So it penetrates the body. This is why DMSO smells a lot like garlic: that sulphone hydroxyl ion penetrates all the barriers including the corpus callosum* in the brain.

Any of you who are organic gardeners know that if you don't want to use DDT, garlic will kill anything in the way of insects.

Now, most people have heard most of their lives garlic is good for you, and we put those people in the same class of ignorance as the mothers who at the turn of the century would buy morphine sulphate in the drugstore and give it to their babies to put 'em to sleep.

If you have any patients who have low-grade headaches or attention deficit disorder [ADD], they can't quite focus on the computer in the afternoon, just do an experiment - you owe it to yourselves. Take these people off garlic and see how much better they get, very very shortly.

And then let them eat a little garlic after about three weeks. They'll say "My God, I had no idea that this was the cause of our problems." And this includes the de-skunked garlics, Kyolic, some of the other products.

Very unpopular, but I've got to tell you the truth.

Posted on: 2009/12/2 19:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#17


See User information
jo har läst det där om vitlök. frågan är bara om det verkligen skulle vara farligt? måste ju vara en av världens mest ätna grönsak?? kan inte minnas att jag läst några direkta biverkningar av vitlök förutom lukt, smak och viss svettning...


Posted on: 2009/12/2 19:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#18


See User information
Kul att folk engagerar sig och diskuterar.

Men det är viktigt att pointera att den D-vitaminen som bland annat Gabriele Stähler i filmen jag länkade till (http://www.youtube.com/watch?v=HH1rB-Ya2UQ) talar om är Vitamin D3 varianten (Kolekalcifero).

Överdosering av Vitamin D-tabletter påstås kunna ge för höga kaliciumvärden i kroppen.

Själv har jag precis börjat käka 10 000 IE/dag, jag har känt mig lite krasslig de senaste veckorna. Senare kommer jag gå ner på 6 000, en dos som verkar vara bra för min kroppsvikt och hudfärg.

Funkar det då?

Jag vet inte ännu, det ska visst ta ett par månader att bygga upp D3n i kroppen om du har ett underskott.

Ett par kronor och jag kanske mår bättre på lång sikt, låter som ett par kronor jag har råd att förlora om effekten visar sig var bluff/överskattad etc.

Kram

/Snap

Posted on: 2009/12/2 20:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#19


See User information
Eftersom allt fungerar enligt principen att man vänder på det, så inser man att just för att det nyttjas brett därute,och promotas för att folket ska knapra, och tro på, så är det inte bra.

Edit:

Alltså, vitlök är äckligt...

Onions and garlic are worse than meat.
http://www.hinduism.co.za/food.htm

-..-------------------

Garlic can counter the effects of bifidus and lactobacillus cultures
taken to restore normal digestion.

It can also cause stomach upset.

Raw garlic can cause heartburn and flatulence.

If already on blood thinning drugs like warfarin (coumadin), garlic is
not a good idea since it would add to the drug's effect.

Nursing mothers should use with caution because it might cause colic in some babies.

.........................

I used to take a Garlic pill daily (at the suggestion of my Doctor)
but when I had an op, the anaesthetist shook her head at the Garlic.

'It can cause blood clots', she advised.

So, I've never taken a garlic pill since.

Do you reckon I can shift my unwanted pills on ebay?

............................

Posted on: 2009/12/2 20:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#20


See User information
Tack shermjyl, intressant och tänkvärd info ang vitlök, något jag måste kolla upp i en senare research.

När det gäller D3 har jag bestämt mig för att kolla upp det, vara min egen försökskanin. Det handlar alltid i slutändan att lyssna på sin egen kropp.

Posted on: 2009/12/2 20:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#21


See User information
seriöst finns fortfarande inget som visar att det är dåligt. Ät och kolla hur du och din omgivning reagerar.

jag är mera för det praktiska....




Quote:

shermjyl skrev:
Eftersom allt fungerar enligt principen att man vänder på det, så inser man att just för att det nyttjas brett därute,och promotas för att folket ska knapra, och tro på, så är det inte bra.

Edit:

Alltså, vitlök är äckligt...

Onions and garlic are worse than meat.
http://www.hinduism.co.za/food.htm

-..-------------------

Garlic can counter the effects of bifidus and lactobacillus cultures
taken to restore normal digestion.

It can also cause stomach upset.

Raw garlic can cause heartburn and flatulence.

If already on blood thinning drugs like warfarin (coumadin), garlic is
not a good idea since it would add to the drug's effect.

Nursing mothers should use with caution because it might cause colic in some babies.

.........................

I used to take a Garlic pill daily (at the suggestion of my Doctor)
but when I had an op, the anaesthetist shook her head at the Garlic.

'It can cause blood clots', she advised.

So, I've never taken a garlic pill since.

Do you reckon I can shift my unwanted pills on ebay?

............................

Posted on: 2009/12/2 20:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#22


See User information
Det luktar illa = illa.

Posted on: 2009/12/2 20:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#23


See User information
"Ät och kolla hur du och din omgivning reagerar.
jag är mera för det praktiska...."

Exakt, för hur hittar jag annars svaret?

Posted on: 2009/12/2 20:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitamin D3 Kills H1N1
#24


See User information
Enligt mytologi så när Satan lämnade Eden så luktade det vitlök efter hans vänstra fotspår och lök efter hans högra...

In both Hinduism and Jainism, garlic is considered to stimulate and warm the body and to increase one's desires. Some Hindus generally avoid using garlic and the related onion in the preparation of foods for religious festivities and events. Followers of the Jain religion avoid eating garlic and onion on a daily basis.

In connection with the odor associated with garlic, Islam views eating garlic and subsequently going to the mosque as inappropriate. "Whoever has eaten (garlic) should not approach our mosque", indicated Muhammad.

Posted on: 2009/12/2 20:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS