vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Köpenhamn dag för dag

See User information
Hörs det något om Climategate eller klimatskepticism där nere?

Posted on: 2009/12/15 0:00
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nej, inte ett dugg, dock har jag inte gått på någon föreläsning eller så.

Posted on: 2009/12/15 5:58
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
TISDAG 15/12: Det har faktiskt diskuterats klimatskepticism ända in i folketinget och media har gjort flera reportage där man inte refererat till uttalanden från kritiska organisationer utan lagt fram det som officiell rapportering. Så att anklaga konferensen eller media för att inte ta upp dessa synpunkter är att slå in öppna dörrar. (Detta är ett svar på de föregående kommentarerna). Bråket vid Prinsessesgade ("amatöringången" till Christiania) är ett resultat av en solklar provokation och inte mycket att nämna utom att christianiterna i allmänhet nog inte är överförtjusta i att bli indragna. Dom lutar nog mer åt mottot "fyr en fed og se solen gå ned". Det har anordnats en del alternativarrangemang, det är riktigt, men därifrån till att bygga barrikader utanför området och sen sätta eld på dem är nog för mycket. Men som vanligt är det folk utifrån som kommer dit och startar bråken. Detta är vare sig Christiania eller det omgivande Christianshavn betjänta av. Men man har tidigare lyckats slänga ut gänget med märken på västarna och de som säljer hårda droger. Måtte inte miljökampen nu sätta p. för Christiania. De som bor härute på "staden" är de som får bära hundhuvudet när "demonstranterna" åkt hem...

Posted on: 2009/12/15 6:11

Edited by Asgeir on 2009/12/15 6:51:44
Edited by Asgeir on 2009/12/15 6:52:51
Edited by Asgeir on 2009/12/15 6:57:15
Edited by Asgeir on 2009/12/15 6:58:19
Edited by Asgeir on 2009/12/15 7:07:27
Edited by Asgeir on 2009/12/15 7:11:07
Edited by Asgeir on 2009/12/15 7:16:05
Edited by Asgeir on 2009/12/15 7:16:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

Posted on: 2009/12/15 8:41
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Hur är vädret i Köpenhamn?
I Stockholm ligger det knappt en decimeter nysnö. Och det snöar vidare. Bra tajming, det kanske får folk att ifrågasätta om vädret är så förändrat. Jag har i alla fall hört många undra varför det inte finns någon snö i förra veckan. De sista 10 - 20 åren har snön oftast kommit efter jul i Södra Sverige.

Posted on: 2009/12/15 10:47
Sanningen skall göra oss fria!

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
TISDAG 15/12: Det har faktiskt diskuterats klimatskepticism ända in i folketinget och media har gjort flera reportage där man inte refererat till uttalanden från kritiska organisationer utan lagt fram det som officiell rapportering. Så att anklaga konferensen eller media för att inte ta upp dessa synpunkter är att slå in öppna dörrar. (Detta är ett svar på de föregående kommentarerna). Bråket vid Prinsessesgade ("amatöringången" till Christiania) är ett resultat av en solklar provokation och inte mycket att nämna utom att christianiterna i allmänhet nog inte är överförtjusta i att bli indragna. Dom lutar nog mer åt mottot "fyr en fed og se solen gå ned". Det har anordnats en del alternativarrangemang, det är riktigt, men därifrån till att bygga barrikader utanför området och sen sätta eld på dem är nog för mycket. Men som vanligt är det folk utifrån som kommer dit och startar bråken. Detta är vare sig Christiania eller det omgivande Christianshavn betjänta av. Men man har tidigare lyckats slänga ut gänget med märken på västarna och de som säljer hårda droger. Måtte inte miljökampen nu sätta p. för Christiania. De som bor härute på "staden" är de som får bära hundhuvudet när "demonstranterna" åkt hem...

Jag läste att det var polisen som "började" genom att skjuta in tårgas i ett tält där det var en spelning. detta läste jag på en msmediasida så det är inget som kommer från någon aktivistsida

Posted on: 2009/12/15 11:33
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
TISDAG 15/12: Det står så på tidningslöpen också. Det snöar i Köpenhamn just nu. Det är rätt ointressant vem som började, båda sidor betraktar sig som soldater i ett krig och alla vill att man skall hålla med just dom, eftersom dom ju tror att motståndaren är den egentlige fienden.
Själv brukar jag gå till den lilla minihelgedomen med ögonpar som tittar åt de fyra väderstreckan och gå runt medsols en gång varje månad. Först ser man en bild av en sittande man som visar att man både får ta och ge, sedan passerar man stängda luckor men längst bak (fram?) finns det ett tomt hål med en platta inuti på väggen där det står "Absolut tomhet är energins rena råvara" och sen går jag hem...

Posted on: 2009/12/15 12:59
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Videon talar för sig själv...Brutala Poliser jag tycker att dom är inte direkt hotade.

Posted on: 2009/12/16 7:05

See User information
är den videon från helgen?

Posted on: 2009/12/16 9:11
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
16:e augusti är videon uppladdad enligt youtube

Posted on: 2009/12/16 9:13

See User information
ONSDAG 16/12: När jag tittar ut från mitt sovrumsfönster ser jag en svart flagga på ett hustak några hundra meter bort. Det passar bra med att månen är i nedan, tänker jag. Det är den sk Bolche=Karamellfabriken som ligger där, alldeles intill Moskén. På fredag kommer det att vara tjockt med muslimer utanför. Ännu så länge är det lugnt i kvarteret, men eftersom jag bor alldeles intill har jag alla möjligheter att hänga med. Och så en kommentar till händelserna kring Brorsons kyrka: Polisen var mycket nödbedd men tvingades genom regelrätt ordergivning av de två mest främlingsfientliga partierna i folketinget att ingripa. Och ärligt talat, varken ni eller jag är väl födda igår? Eller? Det hör liksom till att en demonstrant skall verka som om han har jätteont om en polis tar fatt i honom. Man skall grimasera, skrika och sprattla. Att bara låta sig släpas iväg är inte särskilt verkningsfullt.
För de som tror att jag inte vet vad jag talar om kan jag nämna att jag mer eller mindre av en slump råkade hamna i "det svarta blocket" under en Första Maj i Tyskland för många år sedan. Jag tyckte att gänget var jättetrevligt men undrade varför en massa egendomligt blekfinniga människor med stora kameror fotograferade oss hela tiden när jag lade märke till att vi hade maskingevär på de svarta flaggorna och sen small det till. Så jag veeet!

Posted on: 2009/12/16 9:59

See User information
Quote:

Det hör liksom till att en demonstrant skall verka som om han har jätteont om en polis tar fatt i honom. Man skall grimasera, skrika och sprattla. Att bara låta sig släpas iväg är inte särskilt verkningsfullt.

Kan ju säga att poliser inte är värst försiktiga med att böja bak armar i onaturliga ställningar, vilket gör ont.

Posted on: 2009/12/16 11:46
Fuck you FRA!

See User information
FREDAG 18/12: Ja nu lär facit presenteras. På något sätt tycks "vi" (dvs klimatskeptikerna) ha vunnit åtminstone en halv seger! Våra motståndare ger sig ju av från valplatsen utan att ha uppnåt något - medan vi står kvar...
Men för att säkra en seger måste man förfölja fienden! Ge dom inte en chans att förskansa sig på nytt nånstans! Det är nu det skall ösas på med tykna kommentarer i insändare och bearbetas folk i media!!

Posted on: 2009/12/18 8:46

See User information
Tack Asgeir vår man på plats...helt rätt att nu göra inlägg och kommentarer på insändare och ledare/artiklar i ortspressen gällande mötet och vad som händer runt omkring, ta diskussionen i media på allvar och bidra med det som media och journalister backa för att skriva om.....

Posted on: 2009/12/18 9:18
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
LÖRDAG 12/12: Idag kom jag på att jag inte tänkt på att många delegater kanske är frimurare. Jag nämner detta eftersom det är så mycket tal om dom på andra ställen i forumet. Liksom om deras ärkefiender, illuminati. Frimurarlogen i Köpenhamn är en kollossal byggnad belägen på Blegdamsvej nära Rigshospitalet. Googlemapa på gatan mot norr mellan Rigshospitalet och Store Triangel. Jag har passerat åtskilliga gånger men man ser aldrig en människa utanför. Huset är mycket anonymt och arkitekturen påminner närmast om Joakim von Ankas pengatank. På väggen nära entréen som jag alltså aldrig sett öppnad sitter en minnesplatta över ett par medlemmar som sköts av tyskarna. Den ene var chaufför. Om han nämns på grund av att han körde bil eller var med i nåt chaufförsgille framgår inte av texten. Men tyskarna och frimurarna var ju inte hjärtevänner precis, det är väl allom bekant. Om man googlar ser man att huset innehåller två inre gårdar, detta nog för att det i stort sett saknas fönster utåt. Det verkar inte finnas några alternativa ingångar vid sidan av den tydligen sällan använda porten mellan de två höga pelarna mot Blegdamsvej.
Några som däremot borde vara frimurare är om inte annat så överläkarna på det närbelägna Rigshospitalet som har fjorton våningar. Längst upp har jag sett diverse frimurarklotter på en anslagstavla. Under Rigshospitalet finns en stor underjordisk parkering. Jag inser själv att inget av detta behöver ha bäring till något som helst i frågan om vad som påverkar Köpenhamnsmötet och om detta i så fall vore till nytta eller skada. Jag tvår mina händer, som Pontius Pilatus sa...

Asgeir menar du att illuminati är frimurarnas ärkefiender? Jag som trodde att illuminaterna var på samma sida som frimurarna.

Posted on: 2009/12/18 13:35

See User information
Dom infiltrerar varandra. Men dom är inte med i samma moderorganisation. Frimurarna har vissa humanitära grundregler som är gemensamma för alla loger. Illuminati är betydligt skummare. Frimurarna går att knyta ihop med diverse vaknande politiska strömningar under 1700-talet såsom Rosseau och Voltaire. Illuminati skapades av en envåldshärskare i Bayern som bland annat lät stoppa upp Beethoven och ställa honom bredvid flygeln när hans stycken spelades... Kungar brukar ofta vara med i frimurarlogen upp till näst högsta graden. Ett typiskt exempel var prinsen som avlöste Gustav IV Adolf när han avsattes och Sverige reorganiserades med ideal ur de nya strömningarna. Därför "beskyddas" frimurarna av kungahuset. Var de står politiskt växlar tydligen. Jag mötte en gång en känd kommunistisk politiker som sade att han var med i åttonde graden. Det är samma som nästhögsta.... var illuminati står vet jag ärligt talat inte men man kan väl ana det värsta...

Posted on: 2009/12/18 15:00

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper