vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Civilisationens undergång?

See User information
Har under en lång tid studerat konsekvenserna av den kommande energikrisen (Peak Oil). En kris som enligt ett flertal forskare kommer att leda till att hela den västerländska civilisationen faller. Det är dessutom inom vår generations tidsspann. Ber att ni kollar upp nedanstående sidor och kommer med kommentarer.

www.lifeaftertheoilcrash.net
www.dieoff.org

Posted on: 2004/10/11 8:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Civilisationens undergång?

See User information
Jag tror på två olika möjligheter.

Antingen så blir det en utlovad kris med mer eller mindre katastrofala konsekvenser, men vilket troligen dock leder till någonting bättre ganska snabbt.

Eller så är olje problemet en överdrift från oljeföretagen för att kunna ta ut alldeles för höga priser på olja. Kanske finns det även en hel uppsättning av alternativa energilösningar som hålls tillbaka i väntan på att världen ska bli mer desperat och berädd att betala priset för tryggad energiproduktion.

Det är svårt att veta, men av vad jag har förstått av det jag studerar så finns det inte något som en slump i dessa samanhang.

Posted on: 2004/10/11 10:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Civilisationens undergång?
Oljekrisen är ett faktum och planerad. Inte för att jag kommer ihåg, men deppressionen 1929 i US kommer tillbaka med större kraft. Med hjälp av olja kan man få en mer internationell effekt. Om jag tittar mig omkring här på lilla Gotland så ser man att redan för ett par år sedan var bensin och villaoljepris ett verkligt problem. I dagsläget stiger oljepriset dagligen relativt drastiskt.

Alternativa bränslen har funnits länge, ta t.ex. etanolen man får ut när man pressa hampa, eller luftbilen dom tillverkat. Men det är inte detta det handlar om riktigt. Vi kommer att gå in i en deppression som leder oss till värre tider, det är för mig inte något konstigt efter att ha kartlagt allt jag läst och sett. Vad är det dom vill, vad har dom gjort mm.

Om vi tittare på helheten så finns i dag vaccin som gör oss dumma, sjuka, låter drastiskt men så är det. VI har mat som innehåller mycket konstiga saker, jag kommer tyvär inte ihåg alla ämnen, jag skall lägga upp en lista på det. Med tanke på detta, ät aldrig snabbmat!

Vad har vi mer, vi har det ekonomiska system som drar åt svångremmen med skatter, utgifter mm. Det jag vill åt i slutändan kommer att ske av sig själv, nämligen att människor får nog och kommer till insikt. Men som upplyst känner jag att jag bara måste göra allt i min makt för att skynda på detta.

Någon undergång vet jag inte, undergången håller Illuminati på att planera just nu. Det är vår undergång vi tillåter just nu. Det finns bara en enda sak att göra, sprida informationen och det snabbt. Annars tillåter vi graven att grävas, vi följer sakta men säkert ner i graven, börjar sedan hjälpa till att fylla på jord och sen slutligen, sign the gravestone.

Undergång eller uppgång? Det är ett val, inte en quiz.

Hare gott allihopan.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper