vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Vaken i Expo

See User information
Klart han inte lät ditt inlägg synas, han vill ha sin karriär. Vaken.se må ha sina problem, men här syns i alla fall den mesta responsen på felaktiga påståenden.

Men sen är det ju så att det är olagligt att ha ett omodererat forum i Sverige, någon måste vara ansvarig för publiceringen

Så censur måste finnas enligt svensk lag!!! Bit i det sura äpplet ni!

Posted on: 2009/12/23 23:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har inte tid att lägga ner just nu på denna tråd men en sak ville jag ha sagt och det är att anti-semitism är ett konstruerat begrepp som vi borde sluta använda överhuvudtaget. Låt sionisterna använda begreppet men man kan ställa motfrågor så som: "vad innebär anti-semitism?". Om sionisterna kan svara på det är en annan sak. Menar de att man är dum mot Israel-idén kan man ju fråga dem om inte Israel-vännerna är dumma mot andra araber som också är semiter, om nu Israeliska medborgare nu var semiter överhuvudtaget.

Ordet anti bär alltid en förvrängning och förenkling av det man bör få sagt.

Semit är oklart som begrepp och ej användbart.

Så vad är då anti-semit?

Jo, en förenkling om en diffus tillhörighet som eventuellt finns omskrivet i en religiös text/kontext.

Slutar man använda begreppet blir knivens egg slö. Försöker man försvara sig genom att använda ordet anti-semit så förlorar man alltid enligt gällande spelregler. Så sluta spela med.

God jul förresten!

Posted on: 2009/12/23 23:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vi måste sluta falla för den här ganska enkla härskartekniken. Att få folk att bli defensiva är en mobbarteknik, svara rakt och ärligt så tar man folk på sängen.

"Ni är anti-semiter!"

Då svarar man:

"Nej, men däremot är jag anti-sionist. Jag har ingenting emot varken judar eller araber baserat på deras påstådda egenskaper, men däremot är jag emot den rådande politiken i och runt Israel. Fler frågor?"

Så enkelt är det. För att kunna använda denna metod måste man dock ha en förståelse för att konceptet med att kalla "oss" antisemiter är en härskarteknik, samt viktigare, HUR den används.

Min viktigaste poäng är att blir man defensiv, har de vunnit. De sätter agendan för diskussionen, vi svarar, i tron att vi har rätt och övertygat motsidan om att vi inte är antisemiter. I själva verket har vi med mycket möda arbetat oss tillbaka till noll, istället för att plocka poäng till vårt lag. The Strawman, som någon nämnde. Titta på hur politiker svarar på frågor, och gör precis tvärtom.

Posted on: 2009/12/24 0:41
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

See User information
Mirco och Mats är korkade, hur skulle man ens vilja a en debatt med någon säger öppet att de kommer "förtala" en. Säg att ni blev kristna fanatiker och att Jesus ska bränna dom i helvetet.

(bästa av allt. säkert helt sant många kristna tycker man sa be för dom fast de har fel, jag ber att de hamnar i helvete, skulle jag göra om någon reprotat gjorde det, hell yes)

Yahweh, skicka fake avskum i från Khazaria till Sheol

Nu har de något att yla över, ha lite blodsoffer till lucifer på västbanken tycks vara helt ok, fast de har de jämt, läs Goldstones rapport, en sydafrikansk jude

Spelar ingen roll, om du citerar en FN rapport ifrån 2009 så är du antisemit

på CC (hela interjuven) så finns det en amerikans överste som var pro sionist, tills de sköt arabiska barn I hans nylle, skjuta barn, tja typiskt zionist beteende. Nu är han "anti semit"

Det kan väl det billiga avskummet skriva om, Goldstone rapporten

Om han inte vill skriva om den varför vill du ens skriva om honom?

Skulle jag vara er så skulle jag säga att man inte pratar med mossad och sen lägga ut Goldstone rapporten (översatt, givetvis)

Men M. Cromsjö är som bäst korkad, han tyckte inte att man skulle skriva nationalist propaganda för vad några zionist maffia skulle göra, vilket det gjorde i alla fall.

Är cromsjö enfalidig eller jobbar han åt dem?

Vaken, my fucking ass!

Posted on: 2009/12/24 2:47

Edited by Ecoflum on 2009/12/24 3:04:45
Edited by Ecoflum on 2009/12/24 3:05:29
Edited by Ecoflum on 2009/12/24 3:06:04
Edited by Ecoflum on 2009/12/24 3:08:35
Edited by Ecoflum on 2009/12/24 3:10:36
Edited by Ecoflum on 2009/12/24 3:15:39
Edited by Ecoflum on 2009/12/24 3:16:31
Edited by Ecoflum on 2009/12/24 3:17:58
Edited by Ecoflum on 2009/12/24 3:23:29
Edited by Ecoflum on 2009/12/24 3:41:04

See User information
Varför inte ta en titt på Aschberg jude och hans farfar hur han skeppade pengar ifrån NYC till Kommunist jude revolutionen i ett kristet Ryssland och dödade typ 35 millioner (kristna) Inga fake gaskammare där inte, där 18000 judar åker in i ett rum 3 x 3 x 4 (nuremberg) och sen åker de till new york och liksom pajar tre skyskrapor Man får givetvis inte prata om hur judar dödar kristna i Ryssland eller Armenien.

Oh veh veh

Posted on: 2009/12/24 4:00

See User information
EcoFlum:

Jag är mycket nöjd med min insatts. Men vad pysslar du med? Mig gör du inte arg med dina härskartekniker, men jag blir ledsen av att se det du skriver.

Skärpning.

Posted on: 2009/12/24 18:46
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Om man spärrade Ecoflum skulle iaf inte jag bli ledsen. Har aldrig sett ett vettigt inlägg från den människan. Behöver man redigera sitt inlägg 11 ggr för att få fram ovanstående smörja... Moderera mera!

För övrigt vill jag påminna om citatet "All information går genom tre stadier: Först hånas den, sen motarbetas den våldsamt, sen tas den som självklar". Jag vill än en gång påminna alla om att vi befinner oss i fas 2, vilket betyder att snart kommer alla människor se det som helt självklart att teorierna om NWO stämmer.

Dit vill jag inte!

Posted on: 2009/12/25 1:41
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

See User information
Ecoflum är en svensklärares mardröm om inte annat.

Men ärligt talat, ett sanningen ord nu: Givetvis ska Vaken förekomma i Expo, och där skrivas om en som det utrycktes ej kommunicerbar s k journalist.

Det är bara den logiska fortsättningen på Skeptikerrörelsen och etablissemangets kupp mot Vaken nu under hösten.

Ignorera pappskallarna, hade de varit antirasister på riktigt så hade de arbetat mot socialtjänstens tvångomhändertagande av Dominic, färgad som han är.

Ignorera hela denna rörelse, ta ingen diskussion med den, det finns ingen att ta. De är hårt hjärntvättade fanatiker.
Efter vad som har varit torde detta vara solklart, tack för ordet.

Posted on: 2009/12/26 12:49

See User information
Hej

Jag skrev ett bemötande på de mindre saker (i jämförelse med Cromsjö) som Leman framförde angående mig.

Den ligger inte som toppkrönika utan en liten bit ner.

Direkt adress:
http://www.klarsikt.humancreations.se ... er-logner-fran-media.aspx

Mats

Posted on: 2009/12/26 20:22

See User information
Quote:

Om man spärrade Ecoflum skulle iaf inte jag bli ledsen. Har aldrig sett ett vettigt inlägg från den människan. Behöver man redigera sitt inlägg 11 ggr för att få fram ovanstående smörja... Moderera mera!

Klockrent! Låt hans inlägg vara kvar dock, det var ett riktigt härligt garv.

Det där kortet "hårt hjärntvättade fanatiker" är en sån Joker ändå, talar man med folk som aldrig läser obskyra rubriker, aldrig vill/vågar/kan väva ihop lösryckta trådar till ett begripligt sammanhang så får man höra samma sak från deras håll när man presenterar en någorlunda hållbar teori som råkar involvera orden "hemlig" och "marionetter".
Hela begreppet "hjärntvättad" är totalt relativt och förargar mest folk som vill titta på Idol.

Dock måste man kunna stå för och argumentera för sin åsikt även om den inte är rumsren.
Man spelar dem bara i händerna genom att avfärda VoF och övriga skeptiker som pappskallar och bara ignorera dem, det bäddar för en "hjärntvätt/sekt" stämpel om något.

Det största problemet med att vara skeptisk mot officiella sanningar är att man har så liten tillgång till pålitliga bevis som man kan vara säker på inte har manipulerats, vittnesutsagor finns det gott om men hård fakta är som guldklimpar.

Posted on: 2009/12/27 5:49
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Ecoflum skrev lite intressant förut, men han är väl inne i en svacka just nu. Han diskuterar ju fortfarande informationen, men kan kännas lite taggig ibland.

See User information
Xtas skrev:

Man spelar dem bara i händerna genom att avfärda VoF och övriga skeptiker som pappskallar och bara ignorera dem, det bäddar för en "hjärntvätt/sekt" stämpel om något.

Klart man kan ägna sig åt att bemöta dem. Det har jag gjort i många år nu, i Miljöpartiet (när jag en gång var medlem där) i UFO-Sverige (när jag en gång var medlem där), på den praktiska alternativrörelsens forum www.alternativ.nu och här på Vaken...

Lite tröttsamt, ger oftast inget. De verkar vara gjorda på fabrik.
Kan alla argument utantill, som om de hade någon slags bibel (Malleus Malleficarum kanske??)

Upplys människor om att de existerar och vad de gör istället. För många kommer det som en chock. Och det är klart, när de lägger ner en sådan energi på vad de gör, bara det är inte så lite skumt...

Posted on: 2009/12/27 11:05

See User information
Quote:

Network skrev:
Ignorera pappskallarna, hade de varit antirasister på riktigt så hade de arbetat mot socialtjänstens tvångomhändertagande av Dominic, färgad som han är.

Hmmm...
Vänta nu lite. Det här med fakta är alltid bra. Men vad tusan har socialtjänstens tvångsomhändertagande med rasism att göra? Eller om du menar bristen på engagemang på Vaken, finns det en rasistisk touch till det hela? Jag kan verkligen inte se detta.

Och appropå Dominic så följer myndigheten skolpliktens riktlinjer. Det är måhända tragiskt men likväl sant. Föräldrarna borde haft en dialog om detta med myndigheterna långt innan avresan. Om de hade en dialog så har i alla fall inte jag hört talas om det.

Sen skall Vaken göra det Vaken vill. Att vara med i Expo är förstås en sådan sak. Det finns en del personer som kikar på detta och skakar på huvudet. Billigt, minst sagt. Bättre vore att fördöma Expo för sin sionism och inte vända in och ut på antisemit-snacket.

Men för all del, jag skiter verkligen i det.

Posted on: 2009/12/27 12:05

See User information
Jag tycker att man kan se båda sidorna hos Expo. En sida är att anfalla åt alla håll, medveten om att man slår i luften. Samtidigt en önskan att minska den faktiska antisemitismen som finns.

Tankegången är något i stil med att "vi måste försvara oss till 100% oss eller så blir det gaskammaren i morgon". Som att träffa ett aggressivt djur.

Posted on: 2009/12/27 20:26
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Det är många som har blivit kallade antisemit av Leman, bl.a. jag. Skrev ett svar på hans förtal:

http://gryningensljus.blogspot.com/20 ... itik-bor-da-granskas.html

Posted on: 2009/12/27 23:49

See User information
Hej

Hade missat detta, suveränt skrivet, jag la en länk till artikeln på Klar Sikt

Mats
på Klar Sikt

Posted on: 2009/12/28 10:12

See User information

Posted on: 2009/12/30 2:35

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper