vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: En välregisserad livslögn på vaken

See User information
Vad säger du Jaxtone. E du på hugget i kväll, eller?

Eru redo å gå in i ringen å tjafsa me oss?

Bennythebear

Posted on: 2006/5/11 16:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Of Course!

Men kom ihåg! Peace love and understanding forever!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag sitter redan i Lotuställningen och visualiserar att alla stygga importerade kriminella element ska komma till sans och sluta att våldta, råna och misshandla oss.... Det borde ju funka.

Posted on: 2006/5/11 16:29

Anonym
... hur fasen skall du komma loss ur lotusställningen utan hjälp? ... bäst man ringer larmtjänt direkt!

See User information
Det tänkte jag inte på du...

Med den blekfeta svennemage som man har så blir det ett helvete att ta sig upp.

Posted on: 2006/5/11 16:55

See User information
Ibland tycker att det käns som om jaxton å bennybjörn håller på att tramsa en massa i forumet. Jag är trött på att höra samma gammla historier om och om igen.

Jag önskar att det tog slut nu. Jag tycker att det drar ned på hela vaken.se.

Det känns som om det här bli en avlastningsplats för dåliga energier.

Posted on: 2006/5/11 18:00
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Äntligen! Helt sant. Känns som om många här på vaken delar den uppfattningen. Senare tids förvridning av debatten har tyvärr skadat Vaken och man får bara hoppas att det inte var intentionen.

Posted on: 2006/5/11 18:08

Anonym
Quote:
micro skrev:
Ibland tycker att det käns som om jaxton å bennybjörn håller på att tramsa en massa i forumet. Jag är trött på att höra samma gammla historier om och om igen. Jag önskar att det tog slut nu. Jag tycker att det drar ned på hela vaken.se. Det känns som om det här bli en avlastningsplats för dåliga energier.

Jag kan givetvis bara tala för egen del och kan bara härleda min argumentation till egenupplevda erfarenheter... det är märkligt att du känner dig kränkt av detta och kallar det "trams". Men det ger ganska klara minnen av den autonoma vänsterrörelsens negativa inställning åt allt annat än partiets godkända teorier i Sverige för snart 30 år sedan.

Har lite svårt för det där med att sitta på arslet och kopiera in länkar och tro att alla konfliker tynar ut bara för att jag vill det. Jag har inget intresse av att erbjuda fräcka aliens eller nerrasande hus... men nu råkar det vara så att jag tror mer på att koppla ihop den lilla gråa osynliga människans medvetenhet med de små historier de själva kan identifiera sig med för att få dem att se samband och inverkan på långvarig mental instängdhet, givetvis utan att kränka dem.

Skulle tro att vi är av helt skilda åsikter här eftersom jag tolkar din önskan att ju större exempel på konspirationer desto större möjlighet att få hela världen att vakna.

Betänk då att i dagens mediabrus tonas snabbt alla stora avslöjanden ner via avledningsmanövrar, lika snabbt och skoningslöst och ungefär på samma sätt som när herr Clinton startade krig för att komma undan den sura eftersmaken av cigarr som riskerade hans position. Och när den ena katastrofen avlöser den andra är det i princip omöjligt för "sovande människor" att vakna om de inte kan relatera till små upplevelser i sina egna liv, allt annat blir bara snabbt utbytbara mediepunkter utan djup. Det är kanske inte så vanligt att den lilla människan identifierar sig med indisk mysticism eller studier av fredspsykologi även om det eventuellt vore mer eftersträvansvärt än den tomhet de flesta sysselsätter sig med idag.

Det borde rimligtvis vara så att om du lyckas få den lilla människans att identifiera verkliga sammanhang i sin lilla vardag och lyckas få henne att inse var och varför hon eller han befinner sig i förhållande till de stora händelserna så kan aldrig fejkade medier få henne att blunda eller vara tyst eller stänga av! Men det kräver ju att man som leverantör av kopplingar till verkligheten har en bredd på sin kunskap om hur de flesta vanliga människor lever har en sann kärlek till dem inte bara via länkar eller på papperet! Så om du funkar bra för de lite yngre teoretikerna som ibland använder tunnelseende av bara farten kanske jag funkar bättre tillsammans med några av de som gått igenom ett flertal faser i livet. Med andra ord kanske vi behövs båda två. Men kräv inte av mig att jag skall blunda för eller tiga om den del av verkligheten som inte bygger på drömmar och visioner bara för att de skall passa en begränsad del av sanningen.

Men Micro! Säg det rätt ut istället om du vill ha ditt tankeforum och din personliga energi ifred så sticker jag direkt...

Anonym
Hmm, Du jaxtone...
Du går för långt o irrar iväg... Micro talar om vad han känner... Läs ett par gånger till o tänk lite. Han önskar att det vore mer positivt drag här på vaken, o inte en massa tjafs... O jag tycker precis det samma, o alla som jag snackar med tycker likadant.

Analysera hur mycket som helst, men med 100% respekt.... Välj dom reglerna så funkar det.... Eller lägg till en regel, varje morgon Du vaknar så säger du tyst till Dig själv. - I dag respekterar jag allt och alla i min omgivning. Sådan repetering fungerar bättre än dagens reklam på TV, alltså ruskigt effektivt. Se sen vad som händer...

Hare...

Hmm, ps..
Jag vet att en del tänker, nä men det där e ju som att programera sig själv, eller liknande,... Ok, men vet Du vad... Hitta en negativ effekt med den grundregeln...

Anonym
Måste faktiskt hålla med jaxtone i detta... Även jag har egna erfarenheter av "problemet".
Visst,...det skulle ju vara skönt om det var positivare i världen och i samhället i övrigt.
Detta forum är ju bara en återspegling av denna värld som är allt annat än positiv.

TYVÄRR så måste man diskutera dessa allvarliga problem som föreligger oavsett om det känns negativt (negativ energi). Verkligheten är det som gäller! För att lösa problemet krävs FÖRST att problemet/problemen kommer upp till utan och diskuteras flitigt.
Ett uppvaknande utan att diskutera problemet är helt omöjligt.

Sedan så hoppas jag inte jaxtone tröttnar och drar härifrån,...för han
är enligt min åsikt en av de bättre skribenterna på vaken.se
(o.b.s,...detta är inget rövslickeri eller nåt...)

Frid/Psilo

Anonym
Quote:

cee skrev:
Hmm, Du jaxtone...
Du går för långt o irrar iväg... Micro talar om vad han känner... Läs ett par gånger till o tänk lite. Han önskar att det vore mer positivt drag här på vaken, o inte en massa tjafs... O jag tycker precis det samma, o alla som jag snackar med tycker likadant.

"Och jag tycker precis det samma som alla som jag snackar med tycker likadant"??

Ta nu detta på rätt sätt... jag har fångat upp lite mellan raderna i det du skrivit tidigare och har tolkat det som om både empati och intelligens funnits samlat på samma ställe... men detta måste vara ett av de sämsta argumenten i världshistorien! Det är ju som när ett AIK skriker till en BLÅVITT supporter när han skall övertyga densamme om att bollen faktiskt var inne i mål: ALLA JAG KÄNNER SÄGER SAMMA SAK! Blåvittfanset väljer då att skrika ännu högre: ALLA JAG KÄNNER SÄGER SAMMA SAK!

Och min käre Cee... hur många har fallit för grupptrycket, hur många är självständiga individer, hur många kan på något sätt visa att de inte bara vill värma sig i flockens inpyrda avgaser för att ha en gruppkänsla någonstans i livet? Inte ett bra utgångsläge för att gräva fakta eller ens diskutera dessa och definitivt inte en argumentation jag förväntade mig från dig... jag hade hoppats mer på ett knivskarpt målfoto om du fattar symboliken?

Säg det rent ut istället... gå inte som katten runt het gröt. Du och Micro och några till vill ha det här som ett fredligt forum där endast politiskt korrekta drömvisioner accepteras om hur världen möts i fredlig samvaro... no shit! Det låter skitbra... får man vara med även om man inte lever på den sidan gränsen där den bistra verkligheten gör sig påmind genom mindre trevliga inslag då och då?

Quote:

Analysera hur mycket som helst, men med 100% respekt.... Välj dom reglerna så funkar det....

Är detta ett hot? Vem är det jag inte respekterat? Micros kompis Effekto? Som helt respektlöst, utan anledning och helt felaktigt kallat mig för smyrasist, som föreslår att det skall vara skottpengar på folk som inte tycker som honom själv bara för att ämnet stör hans något röriga bild av mer eller mindre brottsliga verksamheter och värderingar. Och om jag inte respektar detta sätt att argumentera utan då väljer att på mitt sätt plocka ner varenda idiotiskt påhopp utan att använda lika illa valda ord och dessutom gång efter gång väver ihop verklighetsupplevda erfarenheter för att på något sätt försöka få denna individ att öppna ögonen för en annans människas sätt att se på verkligheten, så händer vadå?

Quote:

Eller lägg till en regel, varje morgon Du vaknar så säger du tyst till Dig själv. - I dag respekterar jag allt och alla i min omgivning. Sådan repetering fungerar bättre än dagens reklam på TV, alltså ruskigt effektivt. Se sen vad som händer... Ok jag vet att en del tänker, nä men det där e ju som att programera sig själv, eller liknande,... Ok, men vet Du vad... Hitta en negativ effekt med den grundregeln...

Man kan säga mycket till sig själv varje morgon och det där skulle kunna tillägnas kategorin "självuppfyllande profetior". Det är givetvis jättebra att spegla en optimism över till andra människor. Man brukar ju få tillbaka det man ger... men nu gällde ju de senaste inläggen faktiskt vad man gör när peacetugget inte funkar? Jag vet hur mitt svar blir och tycker att jag definierat det ganska klart utan att misskreditera någon annan.

Jag tolkar din åsikt som ett försök att tysta mina åsikter och det gör mig riktigt förbannad!

See User information
Jag önskade bara att det inte skulle skrivas samma sak om och om och om igen.

Känner du igen detta?

Vad ska man göra när någon invandrare kommer fram och stoppar in en pistol i munnen på dig samtidigt som han våldtar din fru..

Det är ju bara dina tragiska upplevelser/drömmar som jag är ledsen att du blivit utsatt för.

Jag hör dina upplevelser. Jag förstår att det smärtar dig. Du har sagt det, du kan sluta att prata om det nu.

Sen kommer alltid efterversen..

Åsiktpoliser, varg, varg, varg. Dumma er på vaken. Dumma alla som inte vill höra mitt ältande om samma historier om och om och om igen.

Sen kommer Psylo som någon sidekick..

Allt jag vill är att det skall komma något nytt och kreativt ur diskussionen.

Om du inte förstår vad jag menar och kan ändra ditt sätt att skriva på så ber jag dig att inte vara på vaken.se.

Om du förstår vad jag menar så är det bara att skriva vidare.

Jag vill inte höra något mer trams, så om du skall göra ett försvarstal i samma andra som tidigare så önskar jag att det blir ditt sissta här på vaken.se.

Tjenixen

Posted on: 2006/5/11 22:42

Anonym
Quote:
micro skrev:
Jag hör dina upplevelser. Jag förstår att det smärtar dig. Du har sagt det, du kan sluta att prata om det nu.

Jag vill inte höra något mer trams, så om du skall göra ett försvarstal i samma andra som tidigare så önskar jag att det blir ditt sissta här på vaken.se.

Frågan är vem det är som är rädd och för vad? Personligen har jag gjort mig av med de flesta rädslor och tabun! Det finns bara praktiska tillämpningar kvar och det du kallar trams tolkar jag som att du inte tillåter att jag försvarar mig när någon du känner personligen här på forumet anklagar mig för något jag inte står för! Med andra ord skall jag låta någon ljuga om vad jag står för bara för att han är kompis med dig. Dåligt Micro!

Det är givetvis ditt forum och du bestämmer allt här men visar inte detta att allt snack om fred och demokrati egentligen bara är en falsk etikett? Good news travels fast, but bad news travels even faster!

See User information
jaxton, är du läskunning? I sådanna fall ber jag dig läsa innan du skriver. Du svarar på någonting helt annat än jag skrivit.

Vad har min kompis med att du skriver samma sak om och om igen?

Vad har rädsla och tabu med att du skriver samma sak om och om igen?

Vad har demokrati med att du skriver samma sak om och om igen?

Nu önskar jag att du slutar skriva här på ett tag.

Posted on: 2006/5/12 8:40

See User information
Vissa har framfört åsikter om att det är för lågt i tak på vaken och att det inte borde förekomma varningar och banningar. Jag tycker att det är extra viktigt att det är högt i tak på ett forum
som säger sig arbeta för att väcka människor till insikt om de krafter som styr våra och våra barns liv i så hög utsträckning.
Däremot anser jag det inte orimligt att ha vissa regler på ett forum, inget samhälle skulle ju fungera normalt om det helt saknade regler.

Vad Jaxtone beträffar så har jag inte läst alla hans inlägg men jag tycker han har en hel del kloka poänger i många av de jag läst även om jag inte håller med om allt naturligtvis. Jag tycker att det viktigaste inte är att sträva efter att vara överens om allting eller att vi ens måste gilla varandra. Inte sällan är det ju de människor som är mest provocerande som får oss att tänka till.
De som vågar utmana de gängse konventionerna och ifrågasätta.
Så även om jag tycker att både Psilo och Jaxtone ibland balanserar på gränsen och ibland kanske trampar över den så vill jag inte att de ska försvinna från vaken.

Det viktigaste för mig är att vi kan lära av varandra och försöka respektera varandra, även om någon ibland förfäktar en åsikt som vi tycker är galen. När vi kommunicerar med andra människor så kommer det vi säger och känner i samband med detta att vara färgat av tidigare upplevelser som format vårt psyke och vårt nervsystem att vara mer eller mindre balanserat och harmoniskt. Jag tror att ju mer disharmonisk vi är desto mer affekterade kommer vi att vara i diskussionen och desto mer kommer vi också att projicera ut våra egna inre konflikter på andra människor. Det där gör ju de allra flesta människor, inklusive jag själv, och det är väl en av förklaringarna till varför den enda varelse på jorden som inte är i harmoni med naturen går under namnet Homo Sapiens.

Posted on: 2006/5/12 9:40
Religion separerar - Andlighet förenar

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper