vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Get ready for Patriot Act 2: Vi är alla terrorister!

See User information
Patriot Act 2
http://www.pbs.org/now/politics/patriot2-hi.pdf?mii=1

Enligt förslaget till Patriot Act 2 kan alla Amerikanska medborgare bli fängslade för Terrorism utan åtal. En angivare åtnjuter däremot immunitet.

Du kan bevakas dygnet runt utan misstanke eller bevis och allmän värnplikt införs.

Polis stat!?

Posted on: 2006/5/11 6:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Get ready for Patriot Act 2: Vi är alla terrorister!

See User information
står lite mer om den här: http://www.infowars.com/print/patriot_act/alexs_analysis.htm

Du får inte heller samla på info, så om någon samlar på tidnings utklipp betraktas denne som terrorsit om hamnar i fängelse

Posted on: 2006/5/11 9:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hmm... och om du betraktas som terrorist så är det dessutom ett eventuellt dödsstraff som väntar.
Och som vi vet sedan tidigare så kan en domstol välja att betrakta vilket lagbrott som helst som ett terroristbrott.

Vilken vacker utveckling för det stora landet i väst.

Posted on: 2006/5/11 13:39

See User information
Quote:

Freson skrev:
Hmm... och om du betraktas som terrorist så är det dessutom ett eventuellt dödsstraff som väntar.
Och som vi vet sedan tidigare så kan en domstol välja att betrakta vilket lagbrott som helst som ett terroristbrott.

Det här gäller inte bara det stora landet i väst. Det är på väg hit också.

Posted on: 2006/5/11 15:09
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Stanna världen, jag vill hoppa av! Tror att det var en titel på en gammal 50-tals komedi! Som blir verkligare för varje minut!

See User information
Quote:

Lightsaber skrev:
Quote:

Freson skrev:

Det här gäller inte bara det stora landet i väst. Det är på väg hit också.

Tyvärr behöver det nog gå så här lång innan den stora folkmassan hajar till att vi är på väg åt helt fel håll.

Posted on: 2006/5/11 19:42

See User information
Det är detta som dom svenska medborgarna inte förstår, dom tror att detta bara händer i USA och ser inte att det är på väg hit genom EU eftersom det är samma snubbar som skapar dessa regler/lagar både i USA och senare inom EU..

Undrar när nästa omröstning kommer om EU-konstitutionen, om jag tror rätt så kommer dessa lagar att inkrementalt att smygas in i EU-lagarna..

Jag håller med Jaxtone i detta fallet, anmäler mig oxo till att hoppa av denna värld... Vart är stoppknappen/stoppsnöret!??

Vilken skall rycka/trycka Jaxtone? Du eller Jag..?

Posted on: 2006/5/11 21:40
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Sjukt

Är detta en lag som kommer att införas? Eller finns den redan?

Så polisen skulle kunna ta in en amerikan för terrorism utan misstankar? Detta är sjukt. Folk måste förstå att den Terrorism som dom snackar om på Nyheterna inte finns. Det är ett av deras små knep för kontroll.

Om denna lag finns, så skulle jag kunna vara en terrorist om jag inte tror på gud eller om jag inte gillar amerika, eller bush? Var finns mina/dina rättigheter? Det känns som om ordet Terrorism används lite för mycket

Posted on: 2006/5/12 19:54

See User information
Quote:

Bourlog skrev:
Sjukt

Är detta en lag som kommer att införas? Eller finns den redan?

Så polisen skulle kunna ta in en amerikan för terrorism utan misstankar? Detta är sjukt. Folk måste förstå att den Terrorism som dom snackar om på Nyheterna inte finns. Det är ett av deras små knep för kontroll.

Om denna lag finns, så skulle jag kunna vara en terrorist om jag inte tror på gud eller om jag inte gillar amerika, eller bush? Var finns mina/dina rättigheter? Det känns som om ordet Terrorism används lite för mycket

vad ja hittar så finns den inte (enu iaf) eftersom congresen inte röstade igenom den... den skrevs för 2003 nån gång och har läkt ut så de blev inte mycke av den tror jag...
Men lästa nånstans idag att dom tjuvar in små delar av den bit för bit nu ist men är inte säker på om det stämmer...

Posted on: 2006/5/12 21:45

Anonym
Den lagen är ett faktum, ducka och eller hitta ett annat gömställe.
Den lagen drevs igenom när alla andra var på semester.

Tydligen är man det nu me eller hur

See User information
Quote:

hilda skrev:
Den lagen är ett faktum, ducka och eller hitta ett annat gömställe.
Den lagen drevs igenom när alla andra var på semester.

Tydligen är man det nu me eller hur

haha kan tänka mig de
nån som vill hjälpa mig å bygga en bunker? eller hitta en ny planet att bo på ett tag?

Posted on: 2006/5/13 1:04

See User information
Och vad ska vi göra åt det här?

I sverige kan man få gratis proffessionell militär utbildning. I sverige kan man få jaktlicens på vapen med samma effektivitet som vapen som idag används i Irak och Afghanistan.

Varför i helvete ska vi INTE försvara oss när orwellianstaten fullbordas?

ps. Jag vet att licensierade vapen aldrig håller dig säker, de kan komma att beslagtas i framtiden, jag vet inte hur lätt det är att smuggla in automatvapen i landet, men det borde inte vara omöjligt.

första posten btw

Posted on: 2006/5/20 14:39

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper