vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
KVALITET & KVANTITET på Vaken..
JaG blir bekymrad av att kvantiteten som många här inne förespråkar kan hämma kvaliteten på vaken.se!

det minsta man kan kräva är iallafall att folk dubbel kollar sina inlägg innan man postar dem, annars riskerar vi allesammans att dras över samma kam som en bunt schizofrena förvirrade konspirationsteoretiker..

Och skriver ni långa inlägg se då till att inte säga emot er själva på samma inlägg som så många ständigt gör..

Som exempel:
man pratar nerlåtande om folk som brukar vissa "förbjudna" natur preparat..

senare påstå att man faktist inte skiljer på dessa "påverkade individer" vare sig man "älskar/krigar" med dessa..

pinsamheten saknar ord, då ni oftast saknar egen insikt i den.

För att inte nämna allt klippande och klistrande av ras provocerande
utalanden och fördjupanden i allt annat!!

SKÄRPNING..!!
FÖR ALLAS SKULL!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: KVALITET & KVANTITET på Vaken..
Micro!

Här får du en snabb effekt av vad det leder till när du låter en kille som Effekto välja bort ämnesområden som han tar illa vid sig av! Låt i fortsättningen istället honom avgöra hur forumet skall modereras för det är ju det denna vänskap i praktiken lett till! Heja på för mera flum och förbjud svenska tjejer att klä sig som de vill! Passa även på att tillåta försäkringsbedrägerier och personrån! Det är ju alla dessa saker han förespråkat med din goda vilja och lik förbaskat kan du inte se vad det ger för signaler om forumet!

Jag har inga problem med argumentera och tycker det funnits mycket kloka människor här med en god vilja att föra diskussionen framåt men att stanna på denna nollnivå leder inte till någonting... jag trodde att pajkastning var något man inte förespråkade här. Men om den som skall kasta paj inte kan lära sig att sikta blir det bara patetiskt!

Om det är denna nivån på inlägg Micro och Vaken verkligen vill stå för så drar jag för gott... det finns liksom inget att tillägga på denna nivå!

Lycka till och utse Herr Erekto till kung över hela saligheten så kommer garanterat forumet bli seriöst mottaget över hela den tänkande planeten!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
lycka till med kalkylerandet junxtone!!

tack för alla underbara komplimanger!

Anonym
Jag vet inte exakt vad menings-skiljaktligheterna er emellan bygger på, men är det inte bara saker ni "hängt upp er på"?

Om någon känner sig felbehandlad så kan vi säkert lösa det tillsammans. Handlar det om åsikts-skiljaktligheter så löser det sig också. Right?

Ödmjukhet är så _sjukt_ viktigt. I de debatter där jag lackat-ur har jag verkligen förlorat både ödmjukheten och sällan blir min poäng lika bra framförd vid de tillfällerna.

Jax, Efk?

See User information

Ta och skifta tfnnr vi Mail-funktionen och ring varandra istället.

Hålla på med denna " Långbänk" börjar bli lätt tröttsamt. Ni kommer ju ingenvart ändå.

ha det och sköt om er....

Jaxtone ta en Time out och kom tillbaka !

Posted on: 2006/5/12 8:03

Anonym
det är svårt att vara ödmjuk mot folk som har en stövel tryckt mot ens ansikte.. ännu mindre en pistol.

för att vara lite mer specifik så har den här jaxsass tagit en större del positiv energi från större delen av oss, mer än psilo och 9-11 tilsammans gjort skulle jag vilja påstå.

Jag önskar at han tar en välbehövlig semester, det behöver alla slavar som arbetat och betalat "skatt" i 40 års tid utan att veta om det. Detta kan till o med han hålla med om tror ja.

Sen så det eviga chat'et om att jag och micro känner varann??
Är det fel att vara vän med folk som har annorlunda inställning till vad som är rätt och fel än vad man själv har..??

vem är jaxtone att ifråga sätta någon vänskap överhuvudtaget??!?
får inte micro vara min vän bara för att jag inte har dom "rätta" åsikterna som passar mr jack-stone!!??

och vi kallar denna sida för vaken.se

See User information
Men va fan efekto, nu är det la dax att tagga ner lite, eller???
Tycker att alla borde lägga av med dessa låga attacker på varandra, annars så drar jag oxå, jag vet att det varken är hot eller förlust.
Sedan, är det nått fel i att arbeta och betala skatt???
Är jag oxå automatsikt en "slav"???
Fan, här kommer en snyftare till från min verklighet-
Jag har arbetat sedan jag var 16 och jag är kävligt glad att jag har kunnat göra det, typ, inga sjukdommar som hindrat mig.
Jag är inte bara glad för det, jag är jävligt stolt för det oxå!!!
självklart vet jag att alla skatteintäkter inte går dit jag vill, men någon hjälp är jag övertygad om att dem gjort....eller är jag missledd där oxå???
Man måste ju fan ha mat och boende mm för att må bra, och mår man (jag) bra så har jag mer energi att lägga på att försöka hjälpa andra???
Efekto, jag vet nada om dig, men var har eller gör du för att hjälpa andra?
Jag försöker inte framställa dig som om att du inget gjorde, jag försöker bara komma på hur du funkar.
Självklart så gillar jag att sitta här på vaken och läsa alla era inlägg om dom globala konspirationsteorierna, men......jag försöker att i första hand hjälpa till här hemma i min närhet, typ besöka äldreboenden, hjälpa invandrare som har det svårt med språket och systemet, ungarna i min närhet mm.
Jag försöker inte helgonförklara mig själv, vill bara att du skall förstå att även du efekto kan få folk att tända till och bli ledsna.
så, visa då att du är bättre än jaxtone eller den person som du angriper här på forumet.

Jaja, hoppas att det hela löser sig, för den där kicken jag fick i början av att hänga här, börjar försvinna och det är jävligt tråkigt när människor hånar och förnedrar varandra UTAN anledning, för i grund och botten har jag fattat att det bara är små skit saker igentligen.

Åter igen, ha det riktigt bra i det härliga sommarvädret och lycka till på festen (som jag missar )

Gramse

Posted on: 2006/5/12 9:45
Stå på dig innan någon annan gör det

See User information
I varje bråk så finns det bara förlorare. Jag tror inte på hjältemyten som säger att den rätfärdiga kan hugga ned det onda och främja det goda.

Posted on: 2006/5/12 10:22
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
den här tråden var främst tänkt för alla som sitter och klipper och klistrar samt till dem som sitter som besatta och ska in i vart enda inlägg och surra.

det blir sänkt kvalite i och med alla upprepningar samt att det sprids lite för mkt hat, detta gäller även mig..!

(efekto e dålig på vända andra kinden till)

Hursom helst så eftersom du frågar Gramse så kan jag berätta att jag oxå slavat en hel del i mitt liv och just nu så jobbar jag som kontaktperson åt haninge kommun, dvs att jag träffar stökiga ungdomar på fritiden ca 10-15 timmar per vecka..

med andra ord så försöker jag jobba så lite som möjligt, då jag är skuldsatt hos masen och känner mig friare än någonsin.

självklart så måste man röra runt lite pengar vid sidan om och där finns det oändligt med alternativ, där är det fantasin som begränsar dig.

sen så är det inte jag som väljer vad som är rätt och fel för dig, det glädjer mig att du är stolt över det du åstadkommit så här långt och du kommer med största sannolikhet längre med hjälp av all information som finns tillgänglig via den här sidan.

då är det inte heller någon annan som ska komma och säga vad som är rätt och fel för mig här inne..

tack för ordet.

See User information
Ahhh, ÄNTLIGEN!!! Fan Efekto, du Är ju mänsklig.

Quote:

eFeKTO skrev:

det blir sänkt kvalite i och med alla upprepningar samt att det sprids lite för mkt hat, detta gäller även mig..!

(efekto e dålig på vända andra kinden till)

Fan va glad jag blev av att läsa dessa rader från dig, Detta får i all fall mig att respektera dig och dina inlägg mer.
det är svårt att få karusellen att stanna när den väl har börjat snurra. någon säger nått, en annan tar åt sig, och så är det igång, om ingen säger stop.

det var inte min direkta mening att ifrågasätta dina insatser, ville bara förklara att det för mig är viktigt att först hjälpa till här hemma, i min direkta närhet.

jag vet hur det är att ha stora skulder, även om man gör sitt bästa så kan det gå fel ibland...

jag är inte den rätta att tala om för dig vad som är rätt eller fel, jag kan ju bara säga vad jag känner och tycker.......

som du säkert har fattat så vill jag bara alla väl men det är svårt ibland och jag hatar att behöva välja "läger". det är lättare att vara arg på onda människor.

Jag skall luta mig tillbaka ett tag och bara läsa era härliga trådar och tänka lite .
Hoppas att dessa trådar, med personangrep, tynar bort så att alla duktiga "skribenter" kan lägga energi på mer intressanta saker.

Ha det gött efekto och alla andra.

Posted on: 2006/5/12 10:55
Stå på dig innan någon annan gör det

See User information
Tycker bara det har varit mycket paj kastning på vaken det senaste. Mycket av: Jag är bättre än dig, jag vet bäst, jag är mer påläst, du har fel, jag har aldrig fel, jag har bäst erfarenhet, its only me who get the big picture osv. Det är väldigt lätt att få en annan människa ur ballans med dessa: jag metoder. Och ibland känns det som att det är det ända syftet med dagen trådar. Vi är alla så olika men ändå så lika. Jag brukar föreställa mig hur det är att vara i den andras skor ibland. Flyktingens, den hemlösa, den förmögna, chefens osv. Varför tänker/aggerar han/hon så? Skulle jag sakt/gjort lika dant i de skorna? Ibland så kommer man fram till att man kanske skulle aggerat lika dant, om man vet medmänninskans motiv och bakrund till aggerandet. Och ibland inte. Att skriva ner och posta ett personangrepp som, du är ju pinsam, du har taskig koll, läs på bättre osv. Måste vara bered på att få samma skit tillbaka. MEN redan där borde man förstå att detta inte leder någonstans. Fråga dig själv. Kommer jag få ett vettigt svar om jag kallar någon för pinsam, mindre påläst eller förvirrad?

One rase, one home. Only money can keep us apart from what life is really all about. Och ska du kasta paj på mig så vill jag ha med plåbär. Och ställ in siktet.

Posted on: 2006/5/12 11:33

Anonym
Tjenna, skrev följande i en annan tråd, passar här också,

Re: Invandrarfrågan
Nej men de e tråkigt, sköt snacket på ett lite snyggare sätt, har inte ens lust o läsa klart...

Frihet o ansvar. Människan skall vara fri, men då måste den bli ansvarsfull först, som ett ex, klara av att snacka på ett forum, utan att göra en eller fler förbannade, eller sårade, för tusan skärp er!

Bra tanke o ha med e också, den som inte förstår skall ha en förklaring, inte en smocka för att man inte fattar...

Hmm, drygt med tid, dum uppfinning, återkommer...

Hare...

----------------
Infinite love is the only truth, everything else is illusion.
Du lever så länge Du leker...

Anonym
ta en öl!
DEN ENDA SOM SKRIVER BRA PÅ VAKEN ÄR JAG

SYND BARA ATT DET ÄR MYCKET FELSTAVNINGAR BARA O LITE SÅNT.

nej men seriöst stick till ica o köp en engångsgrill o ta med en fet back öl.

lite trevlig musik.
här e det nationalteatern

ha lite trevligt det ska ja ha.

tillsammas med mina kattungar.

ps:ölen ska naturligvis inte komma från ica

Re: ta en öl!

See User information
Eller lägg dig i Allén ock klipp en hövding. men akta dig. ett, tu, tre är bängen där och trålar. En semester på vatten och bröd är hård.
Hmmm. Grilla är igen dum idé.

Posted on: 2006/5/13 11:24

Anonym
Re: ta en öl!
nej för helvette det är ingen dum ide!

är det något som är dumt så är det du & jag som är dom dumma
(sitter o glor framför datorn när solen skinner)

fy skäms på oss

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper