vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#1


See User information
En rätt efterlängtad föreläsning på ca90min på 10 delar. Om jag inte minns fel så tror jag det var det här ämnet som Maxwell ville presentera i samarbete med Alex Jones!?. Vill minnas att Alex fick en förfrågan av Maxwell i en radio intervju förut.

Börjar här: http://www.youtube.com/watch?v=clcwvi5tUoA
http://www.jordanmaxwell.info/

Hade så bra som möjligt gott folk!

Posted on: 2010/1/8 16:32
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#2


See User information
Jag har kollat på ett och annat klipp med Jordan Maxwell och tycker att gubben inte är mer än... Paranoid?

Jag personligen tror inte på siffer-"bevis" eller vad man ska kalla det då man sitter och räknar en massa siffror som råkar bli t.ex 911 etc. och killen verkar älska att försöka bevisa vissa saker på ett sådant tragiskt och overkligt sätt.

http://www.youtube.com/watch?v=cPDbPGjduhM

Posted on: 2010/1/8 18:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#3


See User information
Numerologi är vanligt att använda sig av i affärsvärlden ( aktiehandel , affärer ) bland eliten. Dom är tydligen både paranoida och skrockfulla också....


Numerologi (talmystik, talsymbolik, siffermystik) är tron på olika tals innebörd. Varje tal sägs ha en egen innebörd och vissa tror sig med denna kunskap kunna välja tidpunkter som är mest gynnsamma för det de planerat, till exempel att flytta eller göra stora affärer.

Numerologi är en pseudovetenskap och hänger delvis ihop med astrologi och tarot. Varje tal har en egen innebörd upp till talet 52 (antalet veckor på ett år). Varje tal har en primär innebörd och en sekundär innebörd. Numerologi har studerats i över 5000 år och oftast i hemlighet då detta påstås vara en farlig kunskap om den används för att göra ont eller för egen vinnings skull.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Numerologi

Posted on: 2010/1/8 18:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#4


See User information
Men Quote:

Spartacus88 skrev:
Numerologi är vanligt att använda sig av i affärsvärlden ( aktiehandel , affärer ) bland eliten. Dom är tydligen paranoida också....


Numerologi (talmystik, talsymbolik, siffermystik) är tron på olika tals innebörd. Varje tal sägs ha en egen innebörd och vissa tror sig med denna kunskap kunna välja tidpunkter som är mest gynnsamma för det de planerat, till exempel att flytta eller göra stora affärer.

Numerologi är en pseudovetenskap och hänger delvis ihop med astrologi och tarot. Varje tal har en egen innebörd upp till talet 52 (antalet veckor på ett år). Varje tal har en primär innebörd och en sekundär innebörd. Numerologi har studerats i över 5000 år och oftast i hemlighet då detta påstås vara en farlig kunskap om den används för att göra ont eller för egen vinnings skull.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Numerologi


"Du har skrivit 15 rader med tre mellanrum. 15-3=12 12=9+1+1
Spartacus88 innehåller 12 tecken: Spartacus=9 och 88=1+1 alltså 9+1+1.
Om du räknar hur många punkter du skrev så var det också 12 vilket KAN betyda 9+1+1"

Om jag har rätt med min uträkning så betyder det att du är Satan himself?

Posted on: 2010/1/8 18:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#5


See User information
"Numerologi är vanligt att använda sig av i affärsvärlden ( aktiehandel , affärer ) bland eliten. Dom är tydligen både paranoida och skrockfulla också...."

Vi ska väl inte lyssna på en som använder samma metoder som "eliten" då?

"Numerologi har studerats i över 5000 år och oftast i hemlighet då detta påstås vara en farlig kunskap om den används för att göra ont eller för egen vinnings skull."

Då ska man för fasen inte lyssna på den farliga gubben? Han har säkert anledning för att använda det mot folk eller för egen vinst?

Posted on: 2010/1/8 18:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#6


See User information
"Om jag har rätt med min uträkning så betyder det att du är Satan himself? "
Gud bevare mig...

Jag vet inte ens hur jag skall kommentera den frågan på annat sätt.
Känns jävligt obehagligt i vilket fall och blir smått förbannad.



"Då ska man för fasen inte lyssna på den farliga gubben? Han har säkert anledning för att använda det mot folk eller för egen vinst? "

Jasså har han det...

"Vi ska väl inte lyssna på en som använder samma metoder som "eliten" då? "


Jasså, jag trodde han beskrev elitens metoder...


För övrigt har jag ingen kunskap när det gäller detta nummer 9 1 1 , men du menar att det har med satan att göra ?

Du verkar SKUM...

Posted on: 2010/1/8 19:53

Edited by Spartacus88 on 2010/1/8 20:11:01
Edited by Spartacus88 on 2010/1/8 20:11:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#7


See User information
Men hur vet varken Du eller Han om elitens metoder? Det är inte så att de annonserar och förklarar sina metoder?
Du kanske vet mer...

Sen så tror jag inte att det är till konspiranternas fördel att sitta och "räkna" ut numeriska bevis. Det är bara slöseri med tid och vilseledande. Det är exakt det "eliten" vill av oss.

T.ex så är 9/11-fallet helt klart i mina ögon, rätt bevis och frågor kring saken finns utspritt över hela världen, så om dessa sanna bevis mot "eliten" ska kunna användas så ska man inte sitta och multiplicera siffror från ingenstans och hävda att det är bevis. Det gör bara att de förlöjligar dem originella och rätta bevisen.

Och snälla, ska du ta och klistra in hela ditt argument från wikipedia?

Sen så får dessa metoder oss att tänka på annat än det uppenbara som vi har framför nosen? Skulle nästan kunna hävda att Jordan Maxwell är en av många masstillverkade Satanister ur "NWO-fabriken" som är skickade för att vilseleda och förvirra människorna.

Satan har många skepnader, låt er icke luras.

Btw, det där med att kalla dig Satan var bara sarkasm för att försöka få dig att inse hur fel numerlogi är.

Peace.

Posted on: 2010/1/8 20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#8


See User information
" Satan har många skepnader, låt er icke luras. "


Skall kolla mig i spegeln och försöka lista ut om jag kontrolleras av Fanstyget.

Vill du vara snäll och göra detsamma.

Posted on: 2010/1/8 20:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#9


See User information
Den repliken var inte menad till dig.

Men nu ska vi inte vara sorgsna och du borde absolut inte ta illa upp av någon på internet. Jag försöker bara hjälpa dig att öppna ögonen. Det kan kännas speciellt och coolt att utföra "ritualer" som numerlogi, men världen handlar om mer än bara det. Vill du inte inse det så vill jag bara tycka synd om dig.

Vad har du mer att säga?

Posted on: 2010/1/8 20:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#10


See User information
Quote:

Big-Al skrev:
Den repliken var inte menad till dig.

Men nu ska vi inte vara sorgsna och du borde absolut inte ta illa upp av någon på internet. Jag försöker bara hjälpa dig att öppna ögonen. Det kan kännas speciellt och coolt att utföra "ritualer" som numerlogi, men världen handlar om mer än bara det. Vill du inte inse det så vill jag bara tycka synd om dig.

Vad har du mer att säga?



Självkritik och självransakan min käre Watson !!

För övrigt så har ett antal års insikt hur saker och ting förhåller sig och kan avgöra själv om Jordans Maxwells över 40 års forskande ger något , utan att vare sig tro på någon Religions Gud eller Satan.

Posted on: 2010/1/8 20:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#11


See User information
Du verkar varken vilja diskutera saken eller förstå den.
Har man slut på argument, som du har, så slänger man gärna ur sig onödiga kommentarer.

"Självkritik och självransakan min käre Watson !!"

Och har man inga argument kvar ska man ofta inse fakta och förstå att man har haft fel, annars är man ignorant och inte bryr sig om sanningen.

Jag har inget att säga dig så länge du vill ha det som det är just nu. Du vill vara kvar i din bubbla och andas den falska sanningen.

Må du inse sanningen före förlusten och skadan är skedd.

Peace.

Posted on: 2010/1/8 20:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#12


See User information
Skall väl inte hänga upp mig på detta.

"Om jag har rätt med min uträkning så betyder det att du är Satan himself?"

"Jag har inget att säga dig så länge du vill ha det som det är just nu. Du vill vara kvar i din bubbla och andas den falska sanningen.
Må du inse sanningen före förlusten och skadan är skedd. "

Det verkar som du har den yttersta sanningen klar för Dig.
Själv har jag inte kommit så långt.


Over and Out.


Peace

Posted on: 2010/1/8 20:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#13


See User information
Det du försöker få fram är sympatier?

"Han kallade mig för Satan!"

Ja, jag kallade dig för satan, men under sarkasmens värkan. Jag ville få dig att inse hur lätt det är att hitta på en massa siffror. Tyvvär så misslyckades du med att uppfatta det.

Du borde läsa allt det jag skrev ännu en gång, utan att ta det för personligt. Sedan kan du bara tänka logiskt!
Inga böcker eller bevis behövs för att du ska inse denna sanning. Jag vet att du är gammal nog och förhoppningsvis smart nog att klura ut det själv;

Det finns människor onda nog, som försöker hjärntvätta oss, blinda oss och styra oss med sina lögner. Deras främsta vapen är Förvirring och Vilseledning;
De försöker vilseleda oss från sanningen genom att låta oss t.ex sitta och räkna några siffror etc. som för dig långt ifrån sanningen och för dig till "Jag tror"-dilemmor.

Peace.

Posted on: 2010/1/8 21:05

Edited by Big-Al on 2010/1/8 22:06:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#14


See User information
Quote:

Spartacus88 skrev:
Skall väl inte hänga upp mig på detta.

"Om jag har rätt med min uträkning så betyder det att du är Satan himself?"

"Jag har inget att säga dig så länge du vill ha det som det är just nu. Du vill vara kvar i din bubbla och andas den falska sanningen.
Må du inse sanningen före förlusten och skadan är skedd. "

Det verkar som du har den yttersta sanningen klar för Dig.
Själv har jag inte kommit så långt.


Over and Out.


Peace



Många vill alltid veta sanningen-de tror det finns en en enda...Gastons Analys tråd...hehe.

Posted on: 2010/1/8 21:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#15


See User information
Jag har nu läst alla dina andra inlägg och kan hålla med i det mesta du skriver, men du verkar ta dig själv på för stort allvar.

Ta det lugnt du har hela livet framför Dig.

Vill Du jag skall ta bort ditt senaste inlägg ??


Peace

Posted on: 2010/1/8 21:22

Edited by Spartacus88 on 2010/1/8 22:31:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#16


See User information
Man ska aldrig underskatta sig själv, det är då man får dolken i hjärtat.
Livet är obestämd och "hela" kan vara just ett ögonblick.

Det finns mycket som man vill lära sig och mycket man vill bevisa i detta liv, så ta aldrig tiden för given.

Om du finner mitt senaste inlägg för stötande så kan jag ändra det.

Peace.

Posted on: 2010/1/8 21:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#17


See User information
Ja, jag kallade dig för satan, men under sarkasmens värkan.


Ok.

Jag får be om ursäkt. Fick för mig att det var en religiös fanatiker som hamnat här.


Peace.

Posted on: 2010/1/8 22:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#18


See User information
Hög standard...huka dig,

Posted on: 2010/1/8 22:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#19


See User information
Ska du förolämpa mig genom att kalla mig för det? Keep going...
Vi skulle kunna gå ännu längre med den diskutionen

Posted on: 2010/1/8 22:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#20


See User information
Quote:

Big-Al skrev:
Ska du förolämpa mig genom att kalla mig för det? Keep going...
Vi skulle kunna gå ännu längre med den diskutionen


Nej det var till Spartacus88.



Man ska aldrig underskatta sig själv, det är då man får dolken i hjärtat.


Jag måste bara fråga?Varför gör du det då:) Jag ger mig här ok.

Jordan Maxwell är en Free Mason.

Posted on: 2010/1/8 23:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#21


See User information
"Jag måste bara fråga?Varför gör du det då..."

Vart och när har jag gjort det?

Posted on: 2010/1/8 23:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#22
Ni vet väl vem Maxwell var nära vän med ?

http://www.freemasonry.bcy.ca/biograp ... ca/hall_m_p/hall_m_p.html

Ni vet väl att han erkännt att han läser Blavatskys böcker va ? Samma böcker som Hitler satt med dag in och dag ut.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Helena_Blavatsky


Det är lätt att bli lurad utav Mxwell, då han blivit utbildad på mystik skolor och inom CIA så vet han vad han ska lägga fram som är sant för att därefter vilseleda dig.

Fridens

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#23


See User information
Tydligen så har han även tagit sitt namn från en av Blavatskys böcker. Jordanus Maximus.

Posted on: 2010/1/9 19:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Dawn of a New Day - Jordan Maxwell
#24
Helt rätt ! Ingen jag vill lära mig något utav.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS