vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Details and Preview of Upcoming BBC Episode of 'The Conspiracy Files'

See User information
Ladda ner klipp här:

http://www.911blogger.com/node/6208

A few new details have come out on the BBC 'The Conspiracy Files' on 9/11 which is to air this Sunday, these come via a blog by the editor:

9/11 questions - bbc.co.uk/blogs

Through the internet and the media generally, allegations of complicity by the US government in the 9/11 attacks are intensifying.

We've just finished a new series called The Conspiracy Files which will start this Sunday on BBC Two at 9pm with a programme about 9/11.

We’ve talked to a number of the people who question the official version.

Dylan Avery, the 23-year-old film-maker behind the internet film Loose Change says the US government “will willingly kill its own citizens for whatever gain it seems necessary and then lie as much as they need to cover it up.”

Alex Jones, a Texan nationally syndicated radio talk show host, tells the programme “9/11 is an inside job… a false-flag terror operation.”

Jim Fetzer, former US marine and retired university professor, who helped found a coalition of academics called Scholars for 9/11 Truth repeats the Sherlock Holmes quotation “when you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.”

..

But we found that simple requests, such as asking to see the plane wreckage of flight United 93 at Shanksville, or flight American Airlines 77 at the Pentagon, were refused after months of delay by the authorities.

Yet if we had been able to film the wreckage from flight AA77 we would have had extremely strong evidence that a Boeing 757 hit the Pentagon.

Trying to prove or disprove these alternative theories is not easy.

Officials are loathe to engage, thinking that any response will only fan the flames of popular conspiracy theories, and yet no response seems to be worse still.

9/11: The Conspiracy Files travels across the United States investigating the allegations and talking to witnesses wherever possible.

Be sure to check out their blog entry for the full details, and to post some comments.

Posted on: 2007/2/15 1:47

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Details and Preview of Upcoming BBC Episode of 'The Conspiracy Files'

See User information
Verkat bli en mycket intressant serie. Jag hoppas att du postar länkar till den när den börjar visas och läggs ut på google.

"But we found that simple requests, such as asking to see the plane wreckage of flight United 93 at Shanksville, or flight American Airlines 77 at the Pentagon, were refused after months of delay by the authorities."

Hur mycket ska de forsätta att undanhålla allmänheten?

Posted on: 2007/2/15 4:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Såg nyss "9/11: The Conspiracy Files (2007)"
http://www.imdb.com/title/tt0972353/

Kan bara säga WOW!

En av de sämsta dokumentärerna i mannaminne.
Helt oanalytisk, bevarar inga av de svåra frågorna. Snyggt filmad dock med en behaglig berättarröst.

Hela dokumentären går ut på att bevisa att den officiella 9/11-rapporten är fullt trovärdig utan att ens presentera några bra bevisen för att den stämmer.

Mitt intryck är att den gjordes för att förlöjliga konspirationsteoretiker på ett smakfullt sätt.

Se den endast om du har en timme du vill kasta bort eller om du uppskattar riktigt dåliga skämt.

Posted on: 2010/1/7 10:25

See User information
Bara lite om "förlöjliga".

Om ingen från Sanningsrörelsen hade varit med i programmet hade det varit bättre för då fanns det ingen att förlöjliga?

Hur många har ni hör att de har blivit förlöjligade av Loose Change?

Posted on: 2010/1/10 8:49

See User information
"Hur många har ni hör att de har blivit förlöjligade av Loose Change?"

Efter som frågan allmänt ställd kan jag bara svara för mig själv.

Jag har inte hört någon säga uttryckligen att de blivit förlöjligad av Loose Change.

Jag har inte heller hört att någon som var med i "9/11: The Conspiracy Files" säga att de blivit förlöjligade.

Det var mig egen personliga tolkning ang "9/11: The Conspiracy Files".

Vad är svaret på din fråga? Eller var den retoriskt ställd?

Posted on: 2010/1/10 9:18

See User information
Quote:

Snapcase skrev:
"Hur många har ni hör att de har blivit förlöjligade av Loose Change?"

Efter som frågan allmänt ställd kan jag bara svara för mig själv.

Jag har inte hört någon säga uttryckligen att de blivit förlöjligad av Loose Change.

Jag har inte heller hört att någon som var med i "9/11: The Conspiracy Files" säga att de blivit förlöjligade.

Det var mig egen personliga tolkning ang "9/11: The Conspiracy Files".

Vad är svaret på din fråga? Eller var den retoriskt ställd?

Det var en allmän fråga om "förlöjligande" som jag försökte få ett grepp om då jag hur lätt som helst kunde komma på andra varianter på händelser som inte skulle innebära förlöjligande men ändå var till nackdel för Sanningsrörelsen.

Jag tittade på programmet då jag anser att man ska se vad som förekommer i allmän media om de egna åsikterna och blev inte särskllt upprörd men så har jag helt uppenbart en liten annan inställning till saker och ting än andra på detta forum.

Jag är på detta forum för att förbättra bevisen och förbättringar kan man inte komma på annat än ta reda på andras åsikter för annars kan man tro att man förbättrar bevis men gör de på ett sätt som de man ska övertyga struntar i.

Jag hävdar och kommer alltid att hävda det. Orsaken till att vi inte vet vilka som utförde raseringarna av WTC 1, 2 och 7 var sig det var med thermite, sprängämnen eller båda delarna beror på att ingen gjort ett dyft att leta reda på dem! I stället kommer obevisade påståenden att CIA dödat dem eller annat osäkert vilket inte ändrar på faktum. Ingen har letat efter dem.

Posted on: 2010/1/10 13:03

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper