vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nya tilläg till vaken.ses policy

See User information
För att göra saker klarare så uppdaterar Vaken.se nu policy och tydligör dess syfte.

Denna text läggs till vakens informationssida:

Det finns vissa ämnen som ofta skapar mycket konflikter och innehåller mycket ilska. Vaken.se inriktar sig på att finna fredliga lösningar och agera med ickevåldsprincipen. För att lyckas med detta så fokuserar vi inte på att ge skuld till någon specifik grupp utan ser problemen som en global företeelse med allas ansvar. Vi försöker även uppmuntra till utökad empati, förståelse och inre utveckling. Detta betyder att vi bland annat inte försöker bevisa att konspirationen är styrd av judar/muslimer eller någon annan specifik grupp. Vi utpekar inte heller invandrare/homosexuella eller annan grupp som ett negativt element. Det betyder inte att man inte får diskutera dessa ämnen, men det betyder att det inte logger i fokus för vaken.ses arbete.

Det finns de som anser att detta är en form av censur och att det inte gynnar avskaffandet av världsordningen. Till de som tycker så har jag största förståelse och ber dom skapa ett eget forum för att uttrycka detta.

Jag vill gärna höra om dessa ändringar ligger i medlemmarnas intresse så skriv en kommentar.

Posted on: 2006/5/12 1:05
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Nya tilläg till vaken.ses policy
läste någonstans i forumet att någon lovprisade nationaldemokraterna!! sådant tycker jag inte borde få förekomma på vaken, Att du hakar upp dig på jaxtones inlägg är för mig ett mysterium. hans inlägg är ju inte på något sätt kritiska mot homosexuella eller invandrare utan bara ett belyser problem som alla som inte är uppväxta i de finare områderna väl känner till.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

"Det finns vissa ämnen som ofta skapar mycket konflikter och innehåller mycket ilska."

hela 9/11 får mig att bli jävligt förbannad, lika så dessa bilder från irak på barn som föds med vidriga defekter. hadde det inte vart för att det sitter djupr inrotat hos mig att en man inte gråter, så hadde jag fan grinat än. fy fan vad jag mår dåligt när jag ser dessa sanningar, fast det är ju klart att jag vill ju veta.

"För att lyckas med detta så fokuserar vi inte på att ge skuld till någon specifik grupp utan ser problemen som en global företeelse med allas ansvar"

Jag tycker att USA är ett sjukt land, och jag ger oxå USA skulden för mycket av det sjuka som händer i världen (krig). Självklart är det oxå mitt ansvar att agera på nått sätt.

"Vi försöker även uppmuntra till utökad empati, förståelse och inre utveckling. Detta betyder att vi bland annat inte försöker bevisa att konspirationen är styrd av judar/muslimer eller någon annan specifik grupp. Vi utpekar inte heller invandrare/homosexuella eller annan grupp som ett negativt element"

Självklart är det skit samma vem eller vilka som ligger bakom all skit, men är en viss grupp överrepresentativa, så blir det nog lätt att man pekar ut en grupp, i alla fall jag, men jag jobbar även på det.
Sedan det här med negativ energi, jag kan bara säga att när jag först mötte vaken.se och vaknade till lite ,så blev/är jag jävligt förbannad på hur lurad jag vart, men det trodde jag var meningen, att man skulle reagera på skiten som händer?

"Det finns de som anser att detta är en form av censur och att det inte gynnar avskaffandet av världsordningen. Till de som tycker så har jag största förståelse och ber dom skapa ett eget forum för att uttrycka detta."

jaja, det är ditt forum, så du gör som du vill, men jag tycker att man skall kunna diskutera allt, så länge man inte bryter mot lagen. i övrigt tycker jag att detta är en bra sida att besöka.

mvh gramse

Posted on: 2006/5/12 1:35
Stå på dig innan någon annan gör det

Anonym
--

Anonym
För ett tag sedan blev jag av en god vän tipsad om att det ev. fanns ett forum som stod för en vilja att avslöja maktelitens sätt att styra världen rätt ner i avgrunden. Eftersom jag är en människa med rättspatos och empati för de svagaste i samhället och känner ett ansvar mot planeten att inte de s.k. onda
krafterna segrar blev jag givetvis hemskt intresserad av att undersöka om Vaken verkligen stod för en vilja att öppet diskutera ämneområden som annars kan anses för heta att ta i.

Då det för min egen del är det viktigt att säkerställa att ett forum som säger sig att ha en sann vilja att använda ordets makt också lever upp till att kunna förmedla åsikter även om de känns obehagliga valde jag att ge mig in i argumentation inom tre ämnesområden som alla skapat blockeringar hos oupplysta rädda individer och institutioner som styrs av de som vill tysta sanningen.

Tyvärr visade det sig att hos några människor på forumet Vaken och tyvärr hos självaste moderatorn så fanns en mindre vilja att debattera än den öppna jag valt att föredra. Nu leder detta konkret till en indirekt censur av vissa ämnesområden! Jag kan bara tolka det som att en oförklarlig låsning för dessa ämnen har strypt syretillförseln till den fattigt låga nivå där det inte finns plats för andra argument än de som styrs av undermedveten rädsla.

Förklara annars för mig hur någon med mer än en hjärncell kan tolka min argumentation som rasistiskt, homofientlig eller kvinnohatande? Det är ju just det jag inte är, har varit eller kommer att bli! Men i och med att vissa på forumet har gått i försvarsposition så fort dessa ämnen tagits upp och sedan kastat ur sig helt horribla inprogrammerade anklagelser så kommer det nu fram att det inte är tillåtet att försvara sin person mot falska angrepp eftersom det uppfattas som "trams". Vad är det för jäkla logik hos en moderator?

Skall Vaken i fortsättningen kräva att så fort det hettar till i en tråd möjligtvis tillåta besökaren att citera det smartaste Miss World någonsin tillåtits att säga, fred på jorden?

Anonym
--

Anonym
CHILL WINSTON! CHILL ;) Ingen behöver ta åt sig personligen av micros inlägg! Vi kan ju bara tänka på det och sedan känna efter.

Det löser sig. Ta IRL mötet på fredag som chans att reda ut frågetecken som inte kan lösas över text-baserat forum.

All is love. Det löser sig kamrater!

:)

Anonym
Råkade bli anonymt. Slarv av mig.

Anonym
är det inte dags att släppa sargen snart junxtone..?!?

(du fattar tydligen hockey termer)

helt allvarligt, du har suttit likt en pundare framför den här sidan i minst en månad i sträck.

och terroriserat oss..

kriget mot terrorn är ju inget jag och micron hittat på eller religioner och inte heller vår genetiska mångfald..

Det känns som du behöver sparka "Coachen" där inne.
och be han sluta stoppa pistoler i folks munnar.

See User information

Ta en Paus " Gubbar ".

Ni kommer inte längre just nu.

Mvh/73

Posted on: 2006/5/12 9:54

See User information
Quote:

Anonym skrev:
läste någonstans i forumet att någon lovprisade nationaldemokraterna!! sådant tycker jag inte borde få förekomma på vaken, Att du hakar upp dig på jaxtones inlägg är för mig ett mysterium. hans inlägg är ju inte på något sätt kritiska mot homosexuella eller invandrare utan bara ett belyser problem som alla som inte är uppväxta i de finare områderna väl känner till.

Mitt inlägg här har inget med någon specifik person att göra så detta är helt misstolkat.

Posted on: 2006/5/12 10:12

See User information
gramse:

Jag håller med dig i ditt inlägg. Konspirationen är hemsk och den får oss att bli ledsna och arga. Det är därför jag vill vara tydlig med att få denna energi att leda till någonting positivt.

Empati istället för hat.
Enande istället för separation.

Det är en lång resa men min erfarenhet säger mig att när man börjat vandra på denna väg så blir liver 1000x mer givande.

Posted on: 2006/5/12 10:18

Anonym
är så grymt less på dina värdelösa inlägg, du bara svammlar svarar aldrig på frågor bara spyr ut dig ogenomtänkta iqbefriat svammel!!! seriöst erekto varför anstränger du dig ens att skriva i forumet när du saknar intresse att disskutera!!!!!!

See User information
Anonym:

Kan vara bra att logga in när man skriver.

Har du läst mitt inlägg? Jag har inte sagt att någon gjort någonting. Läs först sen skriver du ett inlägg igen.

Det finns en sida som heter Frensh Connection. Det kan man säga vara den andra sidan av konspirationsarbetet. Vi kanske kompliterar varandra.

Posted on: 2006/5/12 10:29

See User information
Efekto:

Det krävs två för att dansa tango.

Posted on: 2006/5/12 10:37

Anonym

Quote:

Anonym skrev:
är så grymt less på dina värdelösa inlägg, du bara svammlar svarar aldrig på frågor bara spyr ut dig ogenomtänkta iqbefriat svammel!!! seriöst erekto varför anstränger du dig ens att skriva i forumet när du saknar intresse att disskutera!!!!!!

Tack för Kritiken!
jag önskar bara att du kunde vara lite mer specifik med att jag aldrig svara på frågor då det är en av mina prioriteringar..
Mitt intresse att diskutera är självklart begränsat när det kommer till irrationella saker som folks hudfärger och deras påtvingade programmering. det kan man dialiktera med frimurarna i oändligheten istället..

ursäkta min iq-befrielse mr anonym!
jag tar det som en komplimang då iq är en påhittad skala på folks intelligens som jag själv anser är begränsande i sig.

tack kritiken igen!

Anonym
Quote:

micro skrev:
Efekto:

Det krävs två för att dansa tango.

Just nu är det tango karneval på vaken i så fall..

See User information
micro läser du på någon högskola eller liknande?? det var väl du som hade ett föredrag som hade spelats in o lades ur här på vaken?

Posted on: 2006/5/12 13:48

Anonym
Vaken.se är helt oberoende av någon organisation, grupp, åsikt, politisk åsikt eller liknande. Materialet bidras från alla som är villiga att hjälpa till. Vaken.se fungerar som en samlingsplats för alternativ information.

Vaken.se belyser saker som annars inte kommer fram. Huvudsakligen inriktas detta på djup samhällskritik där vi diskuterar och sprider kunskap om den styrade samhällsklassens hemligheter, propaganda, korruption mm.

Vaken.se har i syfte att informera allmänheten och genom detta höja medvetandet och vidga perspektivet för så många som möjligt. Detta hoppas vi i sin tur ska leda till en bättre värld.

???

See User information
It´s a matter of being able to walk the talk.. som nån gammal indianhövding har sagt.

Posted on: 2006/5/12 14:36

Anonym
Jag brukar skämta med mina "ickekonspirationskompisar" att ja ska träffa folk från sekten

(om dom ringer o säger "hej mask ska vi träffas"?
och jag då är uppbokad.

"Vaken.se inriktar sig på att finna fredliga lösningar och agera med ickevåldsprincipen"

fattar ni vad ja menar?

10guds bud kanske blir 10 grundlägande REGLER..

jag tycker inte heller vi ska ta allt så seriöst låt det bli lite diksutioner om vad som helst .invandrare förintelse snunsk .mm

det kommer ju ändå med tiden lägga sig långt bak eftersom det inte är det primmera i forumet eller?

MASKEN

See User information
Allvarligt talat. Det är viktigt att inte blanda ihop äpplen och päron. Det är skillnad på att diskutera olika ämnen och att gå till personangrepp.

Allt som den stora konspirationen påverkar måste få diskuteras här på vaken, annars ser jag ingen mening med forumet. De som styr i världen är inne och rotar om och påverkar ALLA områden i samhället. Att förbjuda eller censurera vissa ämnen gör att förståelsen för helheten går förlorad.

Posted on: 2006/5/14 1:40
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper