vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Sveriges falskflaggade mångfald
Ganska nyligen signalerade Obama i sitt fredstal till världen om behovet av att agera unilateralt. Dubbelspråket i talet är vad det är, dom bakomliggande faktorerna visar även att man kan försätta 2 miljoner pakistanier i landsflykt samt driva ett omoraliskt och illegalt krig i Afghanistan som innehåller klara brott mot FN konventioner samt ifrågasätter den filosofiska grunden i vår civilisations övertygelse.

Dumheterna har blivit vår nya standard här hemma. Det är tydligt att vi har en krigsregering då respektive 'block' (vilket i sig är polariserat) höger och vänster, båda unisont signalerar Jobbpolitiken som främsta agenda.

Vänsterpartierna, som historiskt stått för mångfald därmed multilateralism agerar helt i linje med vad det moderna industrialiserade högersamhället kräver. Det är ren ideologisk korruption. Det är demokratins död.

Utöver detta så är det även helt intellektuellt förkastligt då man frångår egen grundläggande ideologisk kunskap. Vem som helst förstår att ett hållbart och fungerande samhälle på sikt måste ha filosofer, konstnärer, deprimerade, alternativa kulturer och diversitet för att utveckla redundans för en oskriven framtid.

Ideologisk korruption brukar jag hänvisa till när jag beskriver Socialdemokratins 15-åriga närhistoria. Nu, har jag passerat det stadiet och hänvisar till en centralistisk tyranni. Vi har passerat stadiet av naturliga människor där vi har en övertygelse om att teknologi är lösningen på alla och allas problem. Det är mycket skrämmande. Man kan tycka att man borde ha lärt sig något av kvartalstänk, genmodifierad matproduktion och ägarklassernas främsta intresse; Vinsten.

Vinst kräver förlust. När samhället exploateras och degraderas för hårt skapar man disharmoni och motverkar det naturliga ekvilibrium vi behöver för att undvika kollaps. Det gäller fysiskt och mentalt, det gäller genom alla samhällsskikt, det gäller alla kulturer.

Tänk på det nästa gång dom unisont driver samma agenda. Kanske är det inte så konstigt att man i detta teknologiska, hjärntvättade samhälle inte anställer filosofer. Det kanske inte så konstigt att vi medicinerar deprimerade människor istället för att lyssna på vad dom har säga.

Man räds dom rätta svaren!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sveriges falskflaggade mångfald

See User information
Väl talat Carlberg. Kanske ngt för framsidan?

Vinst kräver förlust. Ja i vårat samhälle som det ser ut nu, ja. Med sina skyhöga bonusar etc. som topparna har, så måste ett antal arbetslösa stryka på foten.
Om "adeln" inte vill jobba och dessutom vill ha lön för 10-20 medelklassarbetare så måste vi tvinga sjuka att jobba. Inte svår matematik, men många gömmer sig bakom konstiga förklaringsmodeller för att motivera att dom stödjer vårat djupt omoraliska samhälle.
"Vad är alternativet då?" brukar man få höra.

Jag tror dock att om alla fick vad dom behövde så skulle vi ändå ha över. Fan, nu låter jag som syndikalist. Det är jag ju verkligen inte

Posted on: 2010/1/20 12:05

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Tackar så hjärtligt. :) Skrev i övertrötthet efter en natt av knep och knåp. :)

Vad jag förstår så finns det ett socialantroposofiskt handikapp med vår form av demokrati, jag måste läsa vidare om d.

Här är lite intressant läsning:
http://en.wikipedia.org/wiki/Social_Anthropology
http://grundlag.wordpress.com/tag/liberal-democracy/
http://newleftreview.org/?view=2592

Anonym
Tänkte först publicera artikeln i Sourze, skickade in den men mailade sedan att dom skulle dra tillbaka den för jag ville sova på artikeln men fick den publicerade snabbare än vad jag han bereda mig på:

http://www.sourze.se/Den_falskflaggad ... 3%A5ngfalden_10700446.asp

See User information
Får plötsligt för mig att övertrötthet är lika med klarsyn och således kan vara nyttigt då jag ser Carlbergs brandfackla, väl rutet!

Som jag ser det så handlar den Svenska politiken egentligen bara om två faktorer, nämligen tid och transparens - Alliansen förverkligar elitistiska planer öppnare och i snabbare takt än vad Oppositionen skulle ha gjort om den varit vid makten. Mona låter Fredrik göra skitjobbet och öser galla över honom samtidigt, ett perfekt radarpar det där...Stefan och Krister ligger i lä, även om de är bättre skådespelare...

Posted on: 2010/1/20 16:16
"Man fick lov att leva - man levde, det var en vana..." - George Orwell-1984

Anonym
Fick inge vidare röster på artikeln. :( Två hade röstat lägsta betyg så jag stödröstade på mig själv med en 5:a.. 2.3 medel

See User information
Carlberg, det är för att folk inte vill höra "sanningen" (även om den är subjektiv)
Du får en 5:a av mig

Posted on: 2010/1/21 13:11

See User information
Hej Carlberg

Väl skrivet och formulerat.

"Vänsterpartierna, som historiskt stått för mångfald därmed multilateralism agerar helt i linje med vad det moderna industrialiserade högersamhället kräver. Det är ren ideologisk korruption. Det är demokratins död."

Detta är också viktigt att få ut till folk. De flesta vet att vi slirar runt i en ideologisk fälla med skenbara ideologier men har svårt att uttrycka det själva. Det vet inte om några andra alternativ och fortsätter att rösta på det gamla vanliga.

Mats
på Klar sikt
http://www.klarsikt.humancreations.se

Posted on: 2010/1/21 14:57

See User information
väl skrivet!

Vänsterparrtiet är de största hycklarna. Säger sej föra en klasspolitik men det är bara snack!

Posted on: 2010/1/22 13:03
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Det är i vanlig ordning lätt att generalisera. Vänsterpartiet har en viss kraft av solidaritet och äkta vilja men allt ju inte svart eller vitt.

I vissa frågor gör säkert vänsterpartier i sin helhet ett bra jobb. I vissa andra frågor förhärskar ignorans och dold stormaktsdyrkan.

Om Vänsterpartiet officiellt är det enda anti-EU-partiet så är det ju också överstökat. Man har ju börjat vrida argumenten, "hopplös kamp". I själva verket blev det ingen kamp och intentionen har aldrig varit det - inte från ledningens sida i alla fall. Sossar och moderater gick hand i hand till Bryssel och endast Vänsterpartiet står för motstånden - vem tror på det egentligen?

Motstånd mot storebror kommer från storebror själv. Med andra ord tillsätter storebror partiledare som kan vara motståndet mot sig själva. Den representativa demokratins dödligaste vapen är att man utmed tidsaxeln får in fler styrda huvuden som styr massorna. Från att vara 4-5 kandidater till att leda landet blev det snabbt 2 block (exempel). Snart blir block att välja mellan två "ledare", antingen A eller B (som i USA) och sen finns det bara en generalsekreterare a´la FN som är vald av en massa ledare världen över, ledare som tillsatts enligt tidigare nämnda principer.

Än idag blir vissa individer mycket frustrerade över att man vägrar utnyttja sin så kallade rösträtt. En del blinda upprätthåller idén av att de kan påverka genom en röst och det är demokrati för dem. Sen går det x antal år över att debattera valet si och så. Sen blir det x antal nya år efter nästa val - vad har då egentligen förändrats? Kanske svaret är ingenting?

Att rösta kan vara rätt, men under vilka omständigheter och till vilket pris? Att inte rösta kan ibland vara minst lika viktigt.

Posted on: 2010/1/22 14:10

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper