vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Olof Palme och JFK

See User information
Kan det finnas en koppling mellan morden?
De egentliga mördarna tycks man aldrig kunna ha fått tag på.
I båda fallen pekas någon annan ut som verkar vara oskyldig i det aktuella fallet, d v s Christer P samt L H Oswald. LHO vart senare mördad för att ingen skulle kunna rentvå LHO.
I JFK fallet hade mentalt vältränade säkerhetsmän kunnat få tag på mördaren ganska omgående med diciplin.
I Olof Palme Fallet gorde en kompis till mig en iaktagelse, vilket i sig kanske inte hjälpt OP, men efter skotten så hade två yngre kvinnor kommit till mordplatsen. Varför gjorde kvinnorna uppenbart fel när de försökte stoppa blodflödet? Vad jag idag minns hade min kompis sagt att de tydligen var sjukvårdsutbildade på något vis, men det ska jag kanske låta vara osagt. Men det är förbryllande. En annan iaktagelse är, att det verkar logiskt att OP-mordet utfördes på ett teaterialiskt sätt.
Det skulle se ut som om Christer P var mördaren, vilket Lisbet Palme senare påstod att det var.
Vad var det egentliga motivet till båda morden?:
JFK och OP var stora män på världsarenan vid respektive mordtillfälle, vilket naturligtvis innebär en enorm mediamakt för JFK och OP. Det var den första likheten.
Kunskap är för vissa makt, kunskap för oss är frihet. Det är den andra likheten.
JFK och OP hade kunskap som kunde befria en hel värld och förmodligen ämnade de att göra det.
Det är den tredje likheten.
I båda fallen så sopade någon igen spåren efter sig ordentligt.
Det är den fjärde likheten.
Båda var obekväma för makten, även fast de själva var högt uppsatta i politiken i olika politiska inriktningar, i två helt olika länder, vid helt olika tidpunkter i historien, men med samma ärliga mål. Att skapa fred.
Det är den femte och avgörande likheten.
Vårt motto, kunskap är frihet, är förutsättningen för fred.
Fred föds i frihet, (OP såg en film innan han blev mördad; Lejonet Elsa: född fri! Visste han att han skulle bli mördad, eller försökte Lisbet Palme ge honom ett dolt budskap att allt inte stod rätt till?).
Vad är det då som ger verklig fred? Jo, naturligtvis, kunskap!!!
Eftersom kunskap är frihet, och fred föds i frihet, så föds fred i kunskap!!! Så ser ekvationen ut!
Kan det vara själva motivet till morden?
Fred föds i kunskap, hävdar i alla fall jag, och jag önskar att det blir ett av mottona i organisationen!
Just den kunskapen, att fred föds i kunskap, skulle kunna mota bort mörkerkrafterna ur våra liv!
JFK och OP kan enligt min mening nu verkligen vila i frid! R.I.P.

Posted on: 2010/1/24 19:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Olof Palme och JFK
Quote:

KMT skrev:
Kunskap är för vissa makt, kunskap för oss är frihet.

Vad är det då som ger verklig fred? Jo, naturligtvis, kunskap!!!

Eftersom kunskap är frihet, och fred föds i frihet, så föds fred i kunskap!!! Så ser ekvationen ut!

Fred föds i kunskap, hävdar i alla fall jag, och jag önskar att det blir ett av mottona i organisationen!

Just den kunskapen, att fred föds i kunskap, skulle kunna mota bort mörkerkrafterna ur våra liv!

Det är ingen "kunskap" att "fred föds i kunskap".

Det är oförstånd att hävda något sådant.

Vad för "kunskap" saknar du då, som skapar dina "mörkerkrafter"?

Vilken "organisation" avser du?

Du tror på "motton", så är det bland aktivismer och komaismer.

Tror du på att kunskap ger frihet då kan du även tro på att sciencereligionen är en slags räddning ur mörkret.
Gå med i vändningsrörelsen nu... - det ärverkligen inte så att kunskap ger frihet - det är en besynnerlig tanke.

Vetenskap och kunskap är symptom/effekter när mänskligheten blivit extremt degenererad, och att vi då allt mer lämnar vishet/förståelse, och istället söker utanför oss själva - då kallas det för "kunskap" och "vetenskap". Det där leder istället mänskligheten utför stupskanten.
Så komaister har fåtts att tro på evils agenda, och postar glatt (och deltar på aktiviteter), där man håller på med Venus project och annat.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kennedy; http://www.youtube.com/watch?v=DxnpujfanUM

Han ble vel drept kort tid etter at han holdt denne talen?

Posted on: 2010/1/24 20:32

See User information
De mörka krafterna tål inte dagens ljus, dvs. att exponeras. Därför kan man säga att Kunskap är frihet.
Den som vill läsa mer om detta kan läsa mer om Ahriman's mörka krafter och hur de övervinns.

Posted on: 2010/1/24 21:51
Sanningen skall göra oss fria!

See User information
klart d kan finnas dem som gillar att mörda folkvalda...

i båda dödsfallen restes monument kort efter vid platsen..

detta för att förstärka den negativa energi som skapats..

stackars de som inte fattar att de handlar om ockultism..

Posted on: 2010/1/25 11:19

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper