Vakencorner
|
Re: Zeitgeiströrelsen
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
@oso
Vi behöver inte maila och be grundaren ta tillbaka nått då Peter själv (som är grundaren och gjort filmerna) har gått ut och sagt att det inte har nått med rörelsen att göra. Men samtdigt så säger vi att man får inte förblindas av någon maktstruktur, varken obama eller de monetära systemet eller en religion. Och då spelar de ingen roll vilken religion heller, om det leder till att människor kan döda eller göra andra hemskheter så är det inte en bra lösning. Vi förespråkar ett annat system, där ingen svält ska finnas och där man ska försöka minimera de orsaker som skapar negativa konsekvenser i ett samhälle. Det vi vill ha är ingen utopi eller ett perfekt samhälle, vi vill bara att människor ska sammarbeta och må bra istället för att konkurera och må dåligt. Och vad ska vi göra om folk inte vill följa oss? använda våld? nej nej, inget sånt. Vi vill att människans fria val ska pririteras högt och om folk så som ni inte vill ha tillgång till fri mat, slippa jobba och så vidare så är det erat val och behöver inte bo i såna städer. Vad religion eller andlighet kommer ha för ställning där? Antagligen så kommer folk kunna utvecklas spirituelt mer än någonsin då man slipper slava för att ta del av jordens resurser, och religion får människor ha av eget val. Vi önskar endast att de tar tillvara på det fredsfulla meddelanden i deras religion och inte skadar andra.
Posted on: 2010/1/26 17:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Healing pysslar inte jag med men placeboeffekten är något som läkarna kallar något som dom inte förstår sig på, det kan handla om lindring av smärta förbättrat hälsotillstånd utan att dom vet exakt vad det beror på.
Dessutom för att den så fina vetenskapen skall få en medicin godkänd behöver dom bara 2 kliniska studier som visar på bättre resultat än den så kallade placeboefekten gör. Dom kan alltså få hundratals studier som visar på att placeboefekten är den övervägande, men bara två där medicinen ger bäst resultat och då får dom lansera ett läkemedel. Så fungerar vetenskapen. Har man en tes, att så här är det, och vill man ha ett resultat och har detta som utgångsläge så kan man nog knepa och knåpa ihop ett resultat som passar in på den tesen. När alla krafter läggs på att bevisa att vi kommer från en ursoppa och sedan utvecklats till primater så får alla för sig att så är det. Vet du hur många aminosyror (och i vilken form) dom lyckats få fram i laboratorium och enheter som finns i nukleinsyrorn, under dom förhållanden som dom påstår att vår urtidssoppa och atmosvär bestod utav? (utan aminosyror inget liv) Att dom sedan fort som attan var tvugna att ta bort dessa byggstenar ur det kontrolerade exprimentet för att dom sedan skulle kunna fortsätta exprimentet talar sitt tydliga språk. Oj glömde säga att dom har exprimenterat med detta sedan väldigt länge utan att få några som helst aminosyror att bilda proteiner. Sannorlikhetsläran är det något som någon hört talas om? Tillämpar man alla variablar inom Evolutionsteorin på den så synes den stört omöjlig. Det skulle behövas mer tro att tro på evolutionen än att tro på en gud.
Posted on: 2010/1/26 18:25
|
|||
|
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Dessutom för att den så fina vetenskapen skall få en medicin godkänd behöver dom bara 2 kliniska studier som visar på bättre resultat än den så kallade placeboefekten gör. Du talar inte här om den vetenskapliga metoden, du talar om den sortens falsk bevisföring som stora läkemedelsföretag och andra pseudovetenskapliga grenar använder sig av. Detta kallas pseudovetenskap. Det enda sättet, inom vetenskap, att bevisa någonting är att göra experimentet många gånger om och få samma resultat. TZM förespråkar som sagt den vetenskapliga metoden, inget annat. Läs under länkarna för att få en bättre uppfattning om vad jag talar om, eftersom du verkar ha blandat ihop definitionerna.
Posted on: 2010/1/26 20:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
@oso
Det du pratar om är korrupt vetenskap, de gör saker i egetsyfte och inte för att gynna männskligheten. Varför? Jo för att det är vad det monetära systemet belönar, ett läkemedelsföretag får mer pengar av att byta symptomen och istället för sjukdommen för att de tjänar mer då och så vidare. Det är en av de problem som vi försöker synligöra och tycker att världen skulle klara sig bättre utan.
Posted on: 2010/1/26 20:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du sade:
Du talar inte här om den vetenskapliga metoden, du talar om den sortens falsk bevisföring som stora läkemedelsföretag och andra pseudovetenskapliga grenar använder sig av. Detta kallas pseudovetenskap.
Så det är så Evolutionslärans vetnskap skall kallas pseudovetenskap! Dom har till och med framställt Kranium som dom limmat ihop av både chimpans mäniskoben för att få sin teori belagd som fakta i avsaknad av bevis för mellansteg i en påståd utveckling. Målar på behåring eller avsaknad av behåring på fosila fynd för att de skall passa in i skalan av våran så kallade förfäder. Målar upp en bild av en apa som står upp på grund av ett litet fragment av ett skelettben (käkben) som dom hittat som sedan visar sig tillhöra en åsna. Hur mycket vetenskap är det när dom redan har bestämt sig för hur det är? För mig ser det ut som om dom har sin uppfattning klar för sig. så dom vill absolut inte ha någon annan förklaring. Nej nu får jag skärpa mig och själv skapa en ny tråd för jag håller på att spåra ut, kommit från ämnet helt, men ja ingen annan skriver ju om ämnet Zeitgeiströrelsen under rubriken andlighet så jag hoppas jag är förlåten.. Nu går jag ut och röker färdigt min vildsvinsbog.. Kramisar
Posted on: 2010/1/26 20:35
|
|||
|
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det du pratar om kan stämma, men det har inget med TZM att göra =P
Hoppas att vildsvinsbogen smakar och du är välkommen till våran chatt och du vill prata om bolla idéer med rörelsen eller nått, kram =)
Posted on: 2010/1/26 21:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det kan vara så här också...
TZM kanske är en falsk sanningsrörelse liksom en del andra kan vara det. http://www.youtube.com/watch?v=1ZPzU8LURMg&NR=1
Posted on: 2010/1/27 12:54
|
|||
|
Sanningen skall göra oss fria!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Lite märkligt att TZM när de har kommit på att vi omges av en massa lögner direkt utan någon märkbar tvekan kastar sig rakt på ett teknologiskt projekt som sägs kunna lösa allt... Hur vore det att rätta till det som är snett först. Det behövs ingen teknik för det! Om vi bara skötte saker på ett bättre sätt med nuvarande teknik skulle allt kunna fungera mycket bättre.
Dessutom tror jag mer på att återinföra gamla bortglömda kunskaper in i vårt samhälle än att utveckla ännu mer ny teknik. Det, att inför ny teknik, är ju vad vi har gjort i ca 200 år nu. Se vart det har lett!
Posted on: 2010/1/27 13:00
|
|||
|
Sanningen skall göra oss fria!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det kan vara så här också... Att jämföra en rörelse som propagerar för vetenskaplig metodik baserad på empiriska fakta med en desillusionerad folietahtt och en rabiat paranoid gaphals känns ganska greppat ur luften. Nog för att dom tillför världen en del med sina alternativa syner allt som oftast, men oavsett.... Quote: Lite märkligt att TZM när de har kommit på att vi omges av en massa lögner direkt utan någon märkbar tvekan kastar sig rakt på ett teknologiskt projekt som sägs kunna lösa allt... Hur vore det att rätta till det som är snett först. Det behövs ingen teknik för det! Om vi bara skötte saker på ett bättre sätt med nuvarande teknik skulle allt kunna fungera mycket bättre. För det första är det där en logisk tabbe, hur världen ser ut idag har med systemet vi lever i att göra, inte tekniken vi har till hands. Alla vseäntliga förbättringar i vår levnadsstandard sen hedenhör har kommit av teknologi, inte av politik, krig, religion eller liknande. Rent teknologiskt har vi faktiskt flera olika projekt som direkt eller indirekt har potentialen att undanröja ytterligare en mängd sammhällsproblem, men givetvis inte alla, det krävs att folk har mycket mer kunskap om de saker som verkligen påverkar deras liv än de har idag, och då pratar vi inte subjektiv kunskap, utan öppen och transparent kunskap där folk kan bilda sig en egen uppfattning, snarare än den propagandistiska korvstoppningen vi har över världen idag. även där har vi olika projekt uppstartade. TZM är 100% "We the people" och 0% "We, the masters". Alldeles oavsett vilka fantasifoster skeptiker målar upp. Våra visioner må använda teknik som praktisk lösning till mycket, men fundamentalt handlar det inte om teknik, utan om en social struktur baserad på vetenskapliga metoder för att bygga ett sammhälle där alla kan maxiemera sin egen potential, din egen frihet, sin egen lycka och samtidigt utvecklas socialt, teknoligiskt och hållbart i största möjliga mån. Bortsett från all kritik här, baserat på en uppenbar okunskap om rörelsen, är det någon på Vaken.se som har några lösningar på någonting över huvud taget? Vad jag kan se är det mest missnöjen om hur världen ser ut och fungerar, diverse mer eller mindre välgrundade konspirationsteorier etc. Det är åklart sunt över lag att göra det, men jag frågar mig faktiskt ändå: Vad gör ni för att ändra på det? Hur researchar ni vad ni tror på och undrar över? Hur granskar ni informationsmaterial och era egna tankar?
Posted on: 2010/1/27 17:51
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kan någon admin göra radbrytning på det som står i [code]-taggen i inlägg http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=144119#forumpost144119 ???
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag vet inte hur jag skall göra för att redigera mina gammla innlägg (den långa komentaren utan radbyte) kan bara svara på mina egna komentarer nu, nån bugg på sidan, eller så är det så att redigeringsmöjligheterna försvinner efter en dag eller så. Är verkligen lessen att det blev så här.
Posted on: 2010/1/28 19:43
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login