vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

muterad kräksjuka, samma gamla skrämselpropaganda?

See User information
Jaha, den har muterat, nu kan alla få den. Att det tidigare fanns några procent som bar en gen för att klara sig ifrån den gäller alltså inte längre, nu när den MUTERAT.

För femton, tjugo år sedan fanns det inte en sån aggresiv magsjuka, vad jag känner till.

Svininfluensan ruckar eller oroar inte mig, men det här är för hemskt : (. isolering.......

Posted on: 2010/1/27 18:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: muterad kräksjuka, samma gamla skrämselpropaganda?

See User information
Quote:

hillevian skrev:
Jaha, den har muterat, nu kan alla få den. Att det tidigare fanns några procent som bar en gen för att klara sig ifrån den gäller alltså inte längre, nu när den MUTERAT.

För femton, tjugo år sedan fanns det inte en sån aggresiv magsjuka, vad jag känner till.

Svininfluensan ruckar eller oroar inte mig, men det här är för hemskt : (. isolering.......

Mosa några vitpepparkorn och svälj med lite vatten....

Posted on: 2010/1/27 18:22
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

gaston skrev:
Ah right. Det har jag hört talas om. Funkar det verkligen?
När ska man ta det? Förebyggande?

Posted on: 2010/1/27 21:18
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Att inte bry sig är också en gammal beprövad kur mot masspsykos

Posted on: 2010/1/27 22:22

See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Quote:

gaston skrev:
Ah right. Det har jag hört talas om. Funkar det verkligen?
När ska man ta det? Förebyggande?

Jag fick det av min morfar i min glada ungdom....när rännskitan och spyvändorna var ett faktum....

Posted on: 2010/1/27 22:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

hillevian skrev:

Det finns fortfarande en ganska stor procent av befolkningen som inte får vinterkräksjukan då de är immuna mot viruset, även årets variant.

Att virus muterar är väl absolut inte konstigt, det sker precis hela tiden. Att denna informationen går ut visar bara på ett väl fungerande sjukvårdssystem som på förhand försöker kalkylera och förbereda sig på det förväntade problemen för att kunna tackla dem på ett bra sätt. För det är på sjukhusen problemen med vinterkräksjukan finns.

See User information
Problemen med typ "larmrapporter" är medias förkärlek drama & hysteri, inte sjukhusen.

Posted on: 2010/2/10 8:36

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Problemen med typ "larmrapporter" är medias förkärlek drama & hysteri, inte sjukhusen.

En gigantisk SEKT Som har till uppgift att skräma individer till tystnad och även i många fall självmord...En liknande SEKT annat än statens skulle aldrig tillåtas...

Självmord bland cancerpatienter är mkt stor....

Begick självmord över "cancerfläck"

Var livrädd för läkare och övertygad om att han hade cancer.

STORBRITANNIEN. En pensionär med en svår fobi för läkare begick självmord på väg till ett läkarbesök.

76-årige John Dart var nämligen övertygad om att han hade cancer – efter att han hittat en liten fläck på näsan.

Innan besöket gick han in på en krog och drack flera drinkar för att samla kraft för att våga gå till läkaren. Dart försvann dock spårlöst efter att han berättat för en anställd att han hade cancer och att han skulle begå självmord.

–Han var rädd för läkare och vi var oroliga för att han inte skulle gå dit. Han var övertygad om att han hade cancer och diskuterade det med besökarna på krogen, säger pensionärens son Darren, enligt Daily Mail.

76-åringens kropp hittades kort efteråt i en flod vid Trews Weir. "Cancerfläcken" visade sig senare vara helt ofarlig.

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/2 ... jalvmord-over-cancerflack

Posted on: 2010/2/10 11:09

Anonym
Quote:

greensparrow skrev:
Quote:

metaphor skrev:

En gigantisk SEKT Som har till uppgift att skräma individer till tystnad och även i många fall självmord...En liknande SEKT annat än statens skulle aldrig tillåtas...

STORBRITANNIEN. En pensionär med en svår fobi för läkare begick självmord på väg till ett läkarbesök.

76-årige John Dart var nämligen övertygad om att han hade cancer – efter att han hittat en liten fläck på näsan.

Innan besöket gick han in på en krog och drack flera drinkar för att samla kraft för att våga gå till läkaren. Dart försvann dock spårlöst efter att han berättat för en anställd att han hade cancer och att han skulle begå självmord.

–Han var rädd för läkare och vi var oroliga för att han inte skulle gå dit. Han var övertygad om att han hade cancer och diskuterade det med besökarna på krogen, säger pensionärens son Darren, enligt Daily Mail.

76-åringens kropp hittades kort efteråt i en flod vid Trews Weir. "Cancerfläcken" visade sig senare vara helt ofarlig.

Hej!

Jag undrar först på vilket sett du tycker att din historia om den en självmordsbenägen cancerpatient är relevant eller vad den visar på? Människor tar, tragiskt nog, dagligen livet av sig av div psykiska orsaker. Jag kan dock inte se vad detta har med muterad kräksjuka att göra.

Menar du att media är en statligt kontrollerad SEKT med uppdrag att sprida falsk information och bidra till självmord bland befolkningen?

Den enda sektliknande gruppen jag kan se inom nu överskådlig radie är den grupp som tycks formeras av ett antal individer på detta forum. Jag tror att en stunds läsning i en relevant bok på området psykologi, mänskliga grupperingar och sektbildning skulle sända kalla kårar av igenkänning längst fleras ryggrader.

Jag ägnade ett antal år av min utbildning till att studera och kartlägga sektliknande religiösa organisationer/grupperingar i trakten kring Uppsala och kan inte annat än konstatera att ett stort antal likheter föreligger. Argumentationen som används och sättet myndigheter och media betraktas är i det närmaste helt identisk med flera individers på detta forum. Jag kommer inte gå djupare in på det nu men uppmuntrar verkligen till självstudier på detta område. Kanske kan en konventionell bok från ett bibliotek vara ett gott alternativ till google denna gång.

Edited by sven on 2010/2/11 17:14:39

See User information
sven: är du vaccinerad ??

Som jag skrev i förra inlägget en del kan inte tänka dimensionellt om det är fluoret som gör det eller vaccin eller andra gifter kan jag inte svara på...Men intressant är det.

Quote:

sven skrev:
Quote:

greensparrow skrev:
Quote:

metaphor skrev:

Hej!

Jag undrar förstå på vilket sett du tycker att din historia om den en självmordsbenägen cancerpatient är relevant eller vad den visar på? Människor tar, tragiskt nog, dagligen livet av sig av div psykiska orsaker. Jag kan dock inte se vad detta har med muterad kräksjuka att göra.

Menar du att media är en statligt kontrollerad SEKT med uppdrag att sprida falsk information och bidra till självmord bland befolkningen?

Den enda sektliknande gruppen jag kan se inom nu överskådlig radie är den grupp som tycks formeras av ett antal individer på detta forum. Jag tror att en stunds läsning i en relevant bok på området psykologi, mänskliga grupperingar och sektbildning skulle sända kalla kårar av igenkänning längst fleras ryggrader.

Jag ägnade ett antal år av min utbildning till att studera och kartlägga sektliknande religiösa organisationer/grupperingar i trakten kring Uppsala och kan inte annat än konstatera att ett stort antal likheter föreligger. Argumentationen som används och sättet myndigheter och media betraktas är i det närmaste helt identisk med flera individers på detta forum. Jag kommer inte gå djupare in på det nu men uppmuntrar verkligen till självstudier på detta område. Kanske kan en konventionell bok från ett bibliotek vara ett gott alternativ till google denna gång.

Posted on: 2010/2/11 17:01

Anonym
Hehe!

Ja, Sven är vaccinerad mot en rad sjukdomar. Bland annat stelkramp och Hepatit. Sven tycker vaccineringar är en bra sak och något som hjälpt människan att övervinna många tidigare vanligt förekommande sjukdomar.

Sven ger också blod fyra ggr/ år, om det kan hjälpa dig i den psykiska analysen?

I vilka dimensioner menar du folk ska tänka? och vad menar du md dimensioner, det är en aning förvirrade (kanske för att jag borstade tänderna tidigare).

See User information
jag fick "the beershit" efter att ha läst bukowski o druckit för många öl

Posted on: 2010/2/11 18:58
ocker

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper