vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Steorn Orbo - Proving Overunity ***Free Clean Energy***

See User information
Here's the YouTube videos published on Feb. 1 by SteornOfficial featuring McCarthy's historic Jan. 30
"Proving Over-Unity" live presentation at the Waterways Centre in Dublin, Ireland.
The presentation is professionally edited and rendered, with several camera angles.
It's sure to become a classic, as the technology now goes into the hands of developers.

Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=T4Q3Klq5dxM&feature=player_embedded

Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=p7i7P63IByY&feature=player_embedded

Posted on: 2010/2/3 11:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Steorn Orbo - Proving Overunity ***Free Clean Energy***

See User information
Nice
Historiskt?

Posted on: 2010/2/3 12:59

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Historiskt?

Vi får se

Posted on: 2010/2/3 13:12

See User information
eftersom det aldrig tidigare bevisats inför almänheten så är det per definition Historiskt!

Posted on: 2010/2/3 13:23

See User information
Värmepumpen finns redan, den flyttar mer energi till önskad plats än vad som krävs för att driva pumpen

Det är "over unity" med faktor 4 om jag minns rätt

Om orbo fungerar så är det en annan variant av värmepump, en magnetenergipump

Så inte historiskt

Vi har redan "over unity" med faktor oändlighet i vindkraft eller solceller (inget in, elektricitet ut)

De är så duktiga på att blåsa upp det hela

Jag har aldrig förstått hur sånt här har kunnat bli så magiskt, det handlar bara om Transformation av energi

Posted on: 2010/2/3 13:38

Edited by pingubenji on 2010/2/3 19:55:35

See User information
Har sett reklam för det där på antingen al jazeera, bloomberg eller någon av dom andra itnernatnella nyhets kanalerna.

Posted on: 2010/2/3 13:55
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
ööömmm.. om du kallar vindkraft och solceller "OverUnity" så vet du uppenbarligen inte så mkt om fysik ;)

samt om du kallar detta transformation av energi, var kommer då överskottet av energi ifrån om du använder dig av de kända nuvarande lagarna om termodynamik?

Posted on: 2010/2/3 14:27

See User information
de kända nuvarande lagarna om termodynamik kan inte förklara det

Bara för att man (ännu) inte kan mäta någonting betyder det inte att det inte finns

Det är som att säga att magnetism inte fanns innan det upptäcktes, fanns inga "lagar" om magnetism så då fanns inte magnetism

Väldigt få människor förstår vad det innebär att upptäcka något nytt, vad det innebär att tänka i nya banor, vi är alla repeater's som inte kan tänka i nya banor, de flesta upptäckter har därför skett pga misstag som sedan reproducerats och tolkats och blivit "upptäckter", inte "uppfinningar"

orbo är också en "upptäckt"

Posted on: 2010/2/3 14:53

See User information
det är ju exakt det jag menar!.. Skillnaden är att vindkraft och solceller kan man förklara genom de nuvarande lagarna..

Det jag försöker förklara för dig är att detta är historiskt pga att det bryter mot de nuvarande lagarna och därför revolutionerar vårt nuvarande synsätt på fysik.

förstår du vad jag säger?

Posted on: 2010/2/3 15:00

See User information
Vindkraft var också revolutionerande när det kom, det fick nog ett liknande magiskt ord synonymt med "overunity" i början tills det förklarades med nya lagar

Men det är inte overunity, det sker inget skapande eller förstörande av energi, varken då eller nu

Det är bara en transformation, inte den betydelsen du lägger i orden "over unity", "fri energi" eller "evighetsmaskin"

Åter igen, vi får se om det blir en historisk händelse eller om det var mätfel i slutändan

Jag stör mig otroligt på frasen "Proving Overunity"

Posted on: 2010/2/3 15:06

See User information
haha är du full eller? Over Unity är ju precis vad det är!
DU får ut 327% överskotts energi ur systemet = INGEN TRANSFORMATION AV ENERGI = Gratis energi.

vindkraft HAR INGET MED OVERUNITY ATT GÖRA, där transformerar du rörelse energi till elektricitet.

detta systemet kan driva sig självt samt producera ett stabilt överskott av energi.

fattar inte hur du ens kan jämföra det med vindkraft, som sagt så har du uppenbarligen inte en aning om vad du pratar om, så du får helt enkelt göra lite mer research på detta innan vi fortsätter diskutera.

Posted on: 2010/2/3 15:23

See User information
Så "transformation" av en "än så länge okänd energiform" är inte transformation, okej

Då förstår jag

Det kommer ju att räknas som en transformation i framtiden (om orbo fungerar), så varför inte genast säga att det är det?

Posted on: 2010/2/3 15:32

See User information
*suck* dax o sluta dricka Ramlösa...

Varför inte bara skriva "ok, nu förstår jag hur du menar"

Posted on: 2010/2/3 15:40

See User information
För att du använder det upphajpade språket med overunity, gratis energi osv

Helt vilseledande

Posted on: 2010/2/3 15:46

See User information
Kan mojängen jämföras med denna...?
http://www.youtube.com/watch?v=adfgMWQB_6o

Posted on: 2010/2/3 15:50
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Det är den här i nyare skepnad med bättre magneter
http://www.angelfire.com/ak5/energy21/adamsmotor.htm

Posted on: 2010/2/3 15:51

See User information
men WTF... Det ÄR ju Overunity och Gratis Energi!

Ärligt talat! Driver du med mig eller????

Posted on: 2010/2/3 15:54

See User information
Ja, det är lika mycket overunity som solceller och vindkraft, det är gratis energi!!!

Posted on: 2010/2/3 15:59

See User information
Det är också den här
http://www.peswiki.com/index.php/Directory:Bedini_SG:Self-Runner

och den har redan replikerats
http://jnaudin.free.fr/steorn/indexen.htm

Naudin har en sammanfattningssida för fler magnetmotorer
http://jnaudin.free.fr/html/qedynmnu.htm

Lindemann har också lekt med tekniken

Posted on: 2010/2/3 16:06

See User information
kan du använda dig av solceller och vindkraft på månens mörka sida? NEJ FÖR DU MÅSTE HA EN KÄLLA FÖR ATT TRANFORMERA ENERGI FRÅN!!

Kan du få energi från vindkraft när det inte blåser? NEJ!
Kan du få energi från solceller när det är mörkt? NEJ!

Denna kan du utvinna energi ifrån på månens mörka sida om du nu så vill..

asså nu får du fan ta o ge dig! Förstår du inte engelska så du inte fattade all information i videon eller?

Posted on: 2010/2/3 16:08

See User information
Quote:

scandilous skrev:
Denna kan du utvinna energi ifrån på månens mörka sida om du nu så vill..

Hur vet du det? Utvecklarna vet inte ens det!!! Har du någon bättre källa än steorn, bedini, adam och naudin?

Posted on: 2010/2/3 16:10

See User information
vad vet du om vad utvecklarna vet? har du pratat med dom?

hela konceptet med detta är att man utvinner energi ur ett Zero Point perspektiv!

Ge mig länken till där dom säger att den inte kan användas på månens mörka sida.

Posted on: 2010/2/3 16:15

See User information
Vad är "zero point" energi då?

Jag kör en copy paste från min blogg

Fri energi -vad är det?

Ett vindkraftverk är fri energi. Solceller i miniräknare likaså. Fri energi har blivit otroligt hajpat. Det är olika sätt att nyttja energiflöden i naturen för eget bruk.

När man inser att det är energi i naturen/rymden som man ska försöka transformera blir allting mycket klarare.

Fri energi är inget magiskt (det är ingen som hämtar energi från en påhittad 10:onde dimension eller från tomrummet, även fast termer som "zero point energy" antyder detta).

De vetenskapsmän som gör seriösa försök pratar alla var sitt språk. Men betydelsen är ungefär densamma: "Använda de vågor/rotationer som finns ute i naturen och transformera dem till nyttig form".

Språkbruket mellan tänkare varierar:

Vissa kallar det "Photon flux", andra "Zero point energy", "Vacuum fluctuations", "Radiant energy", "Gravimetric Induction Mass Fluctuation", osv osv. Alla syftar på vågor som kommer från omgivningen och passerar genom mediet. Allt är "vågkraft". Allt är öppna system.

Härmed inte påstått att alla fri-energi maskiner fungerar. Det finns många skojare som tjänar pengar på att påstå att de har ett fungerande system. Skojare är bättre på att sprida reklam än de verkliga forskarna. Skojare marknadsför sig på heltid till skillnad från forskare som bara presenterar sina observationer med tillhörande teorier.

Ofta kan inte vetenskapsmännen prata med varandra, för de har olika uppfattningar om hur energin flödar. De kan inte enas om vakuum är tomrum eller det tätaste energi-området vi kan hitta. Och de kan överhuvudtaget inte enas om vad de fenomen som de hittar ska kallas. De uppfinner kontinuerligt nya ord i ett nytt språk.

Alla observationer behöver sedan tolkas. Och även om man ställer upp ekvationer som kan förklara observationen så vet man fortfarande inte i vilken riktning energin egentligen flödade. För ett matematiskt samband saknar riktning, riktningen fås från en tolkning eller antagande.

Jag har läst många teorier. Alla använder sitt eget språk för att säga samma sak. Så det är otroligt jobbigt att läsa dessa texter. Den som använder ett språk som är närmast mitt är författaren till:

The Energy Machine of T. Henry Moray - Zero-Point Energy and Pulsed Plasma Physics (2005)

Länkar i texten försvann, de finns på min sida

Men först ska du läsa mina tankar om kommunikation

Posted on: 2010/2/3 16:23

See User information
så du använder DIN blogg som referens på någonting du inte förstår dig på?! haha, du är för rolig du ;)

så var är länken till citatet/referensen där dom säger att den inte fungerar på månens mörka sida? Bevisa nu att jag har fel!

Posted on: 2010/2/3 16:27

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper