vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Steorn Orbo - Proving Overunity ***Free Clean Energy***

See User information
http://www.steorn.com/orbo/what/

What is Orbo technology?
Orbo is a technology that creates energy from magnetic interactions. Orbo provides free, clean and constant energy at the point of use.
Orbo is a platform technology that can be engineered to power anything from a phone, to a fridge to a car.
Orbo technology is controversial - science tells us that energy can not be created - yet Orbo does this. Orbo is an over unity technology - it provides more energy out than is put in.
Orbo is a result of many man years of technological development using a "Victorian Science" approach. It is a technology that has been derived phenomologically, through test, implementation and retest.
Orbo technology is available under license to developers through Steorn's online learning, collaboration and development platform, the SKDB. from February 2010.
Commercial development licenses will be available in the 2nd quarter 2010 allowing product developers to supply Orbo technology powered products to the public.

Posted on: 2010/2/3 16:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
http://www.steorn.com/orbo/technology/

How Orbo Technology Works
Orbo is based upon time variant magnetic interactions, i.e. magnetic interactions whose efficiency varies as a function of transaction timeframes.
It is this variation of energy exchanged as a function of transaction time frame that lies at the heart of Orbo technology, and its ability to contravene the principle of the conservation of energy. Why? Conservation of energy requires that the total energy exchanged using interactions are invariant in time. This principle of time invariance is enshrined in Noether’s Theorem.
The time variant nature of Orbo interactions can be engineered using two basic techniques. The first technique utilizes a method of controlling the response time of magnetic materials to make them time variant. This is achieved by controlling the MH position of materials during permanent magnetic interactions.
The second technique decouples the Counter Electromotive Force (CEMF) from torque for electromagnetic interactions. This decoupling of CEMF allows time variant magnetic interactions in electromagnetic systems.

Posted on: 2010/2/3 16:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är tyvärr det bästa vi kan göra i tider då vi upptäckt något vi inte kan se eller mäta på ett tillfredsställande sätt, jag påstår inte att jag vet hur det funkar "på andra sidan månen", jag har länkat till personer som forskat i detta ämnet hela sitt liv, och så kommer steorn och gör dig lyrisk, du utbrister med ord såsom "historisk händelse"

Jag har gjort ett ärligt försök att tolka alla olika forskare som skapat var sitt språk när de observerat samma fenomen, jag har enbart försökt skapa en översättning mellan dessa excentriska forskare
Min teori/tolkning är med största sannolikhet fel, men den kan öppna ögonen på "upptäckare" och få dem att prata samma språk

Jag tror Du kan lära dig en del av att läsa lite mer inom ämnet

Jag förstår inte varför du har använt ett så argt språk i 3 timmar nu, hur orkar du vara så upprörd? Tar det inte på krafterna? Hade det inte varit bättre att försöka förstå vad jag sa istället för att sparka bakut så fort det avvek från ditt språk eller världsbild?

Jag har gjort så gott jag kunnat för att skapa en gemensam förståelse mellan oss, jag har försökt att utmana din världsbild, har kommit en lång bit på vägen, är rätt nöjd, vi lyckades komma till kärnfrågan ("vad är det för något vi inte kan se, men transformera?")

Posted on: 2010/2/3 16:47

See User information
Jag blir alltid upprörd när jag ser någon som försöker lura andra människor med information som är felaktig och inte har något med logik att göra! Och jag försöker samtidigt förklara för dig att det du säger är fel, men du försöker hela tiden slingra dig och försöker på nåt sjukt vis "vinna" diskutionen när det är helt uppenbart att du har FEL!

Posted on: 2010/2/3 16:53

See User information
om du kan läsa Engelska kika på citaten 3-4 poster upp, om du inte fortfarande fattar att det handlar om kreation av gratis energi så kan jag inte hjälpa dig längre! Du verkar vara ett hopplöst fall så jag tänker inte ödsla mer energi på att försöka förklara för dig...

Posted on: 2010/2/3 16:56

See User information
Tycker det är lite misstänksamt att de tar betalt för tillgång till kunskapen (som redan finns på exempelvis naudins webbsida)

http://www.steorn.com/skdb/legals/

Lite "scam"varning

Posted on: 2010/2/3 17:16

See User information
Joseph Newman Magnetic Motor - A montage of Newman's work

http://www.youtube.com/watch?v=55RN1Pbh93w

FREE ENERGY JOSEPH NEWMAN MACHINE BATTERY CHARGER FAN

http://www.youtube.com/watch?v=dDPPWyVswMQ

joseph newman's NO GAS FORD RUNNING ON FREE ENERGY Part 2

http://www.youtube.com/watch?v=ZN2TjUgDdJA

Posted on: 2010/2/3 17:18
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Ja, listan på människor som utforskat fenomenet är lång, ingen av dem har kommersialiserat systemet, konstigt tycker jag, de borde ju sälja el till sina grannar och låta sitt företag växa lite varje månad tills de var den största elleverantören i världen

(Så det finns en hake med tekniken, något som gör att den inte fungerar överallt/varje gång)

Posted on: 2010/2/3 17:21

Edited by pingubenji on 2010/2/3 19:24:12

See User information
Kan detta vara det forum som man behöver betala för att se?

http://www.steorn.com/forum/

Eller är det ett öppet forum som är utanför SKDB?

Edit, hittade precis detta http://www.theonion.com/content/news_ ... orlds_physicists_complete

Snacka om att vara högfärdig, "Nu finns det inget mer att upptäcka"

Posted on: 2010/2/5 12:49

See User information
Snälla, du tar väl inte The Onions "reportage" och "artiklar" på allvar?

Posted on: 2010/2/5 13:05
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
haha, det var det jag menade

galenskap ;)

"Det finns bara två saker som är oändliga, idioti och universum, och det senare är jag osäker på"

(första gången jag läser artiklar på the onion)

Posted on: 2010/2/5 13:06

See User information
Det är bra att det skämtas om det..... http://www.magniwork.com/?hop=moneytea

A Long Kept Secret For Generating Free Electricity is Finally On The Open, And You'll Never Have To Pay A Single Dime to the Power Company

Posted on: 2010/2/5 13:28
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Lägg på minnet då att det är en satirsajt... Vilken seriös nyhetsbyrå skulle döpa sig till "Löken"?
Tyvärr lyckas dom alltför många gånger pricka huvudet på spiken med precis det man vill förmedla.

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
haha, det var det jag menade

galenskap ;)

"Det finns bara två saker som är oändliga, idioti och universum, och det senare är jag osäker på"

Ja det "sista" är ju inte så, utan allt har sina gränser.
Men New Age/science och annat tomt i påsen är det som ju säger 180 grader tokigt - hej Seilon.

See User information
Quote:

jocken skrev:

Ja det "sista" är ju inte så, utan allt har sina gränser.

Det finns en paj till längre "ner"

Posted on: 2010/2/5 15:32

See User information
Nu är testerna slut... nu får vi snart reda på om det var lurendrejeri...

http://freeenergytruth.blogspot.com/2 ... ng-finishes-up-today.html

Posted on: 2010/3/21 5:01

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper