vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Vaken.se - Internetradio
#1
Hej!

Jag har kompetensen och resurserna för att sätta upp en internetradio för vaken.se's räkning.

Inte nog med att folk kan skapa sina egna program så får man möjligheten att spela 'fri' musik. Eftersom jag står för resurserna dvs hostingen så är förutsättningen att det är licensfri musik som spelas.

Det jag behöver få från er är musik och innehåll samt att admin av siten implementerar det i gränsnittet.

/J

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#2


See User information
Spännande..

Posted on: 2010/2/6 12:55
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se - Internetradio
#3
Låter kul, men det måste ju pratas om det som diskuteras på vaken också.
Men som Gaston redan sagt... spännande.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se - Internetradio
#4
Testsändning här:

http://213.180.86.129:8000/listen.pls

Användarna gör innehållet! Jag erbjuder tjänsten och kan tänka mig jaga lite bra licensfri musik så. Kanske kan jag lägga ner lite mer tid för innehåll framöver men tillsvidare så får ni tillhandahålla innehåll. Om det slår väl så kan jag ordna så att ni kan ladda upp innehåll.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#5


See User information
Jag kan försöka lite in lite slingor, hör av mig när det är klart! Tänkte bå bakgrunds musik etc...

Posted on: 2010/2/6 16:41
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#6


See User information
Vore fint om de som vill kan ladda upp 15 minuters snuttar som sedan spelades då och då.

Jag är på att göra några inspelningar. Det finns även lite gammalt material som under podcasts som går att använda i början för att fylla ut.

Vi behöver ett intro. Kanske jag kan komma på något. Annars samma musik som i film-vinjetten. Men det behövs en röst ockå. Radio vaken, vaken i natten.

Posted on: 2010/2/6 19:05
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se - Internetradio
#7
Allt går och lösa. :)

Jag går i funderingar om programtablå.

Min tanke är att jag skall försöka satsa på att sända ocensurerade nyheter från DemocracyNow dagligen vid 17.00 och/eller 21.00.

Vidare så funderar jag på om man skall ha stående meditativ musik varje morgon med, sen i övrigt att det är löpande spellista med 'fri' olicensierad musik som går.

Sen kan man ju göra så att man har specifika broadcasts där de som vill sända något marknadsför sin sändning själv.

I övrigt tänkte jag köra lite löpande intressanta audioböcker och tal, både nya och historiska.

Det hela hänger lite på hur mycket man kan automatisera igentligen för man kan ju inte sitta och passa hela tiden heller.

Tänker eventuellt skapa en webbradio spelare med inbyggd chat oxo.

=)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#8


See User information
Vi kan köra redicecreations också. Det blir reklam för dem samtidigt som det är svenskt-producerat.

Fett nice. Klart att det går att automatisera.

Posted on: 2010/2/6 22:57
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se - Internetradio
#9
Tar inte RedIceCreations betalt för sina alster?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#10


See User information
Mika Wälivaaras blogg UUAA-radio kanske kan vara något att knuffa liv i.....tror Mika skulle gillat det...

Posted on: 2010/2/6 23:46
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se - Internetradio
#11
Ja, han har sagt mycket visa saker... Saker som fortfarande är aktuella.
Jag tycker exempelvis hans Guide till Nyvakna, borde ha sin naturliga plats här på vaken när man exempelvis registrerar ett nytt konto.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#12


See User information
Red ice tar betalt för vissa av sina intervjuer, men ofta är en del gratis.

Posted on: 2010/2/7 0:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se - Internetradio
#13
Tycker det är förkastligt när sanningssökare tar betalt för sina alster. Allt sanningssökande borde ske ideellt. Blir så motsägelsefullt när man åt ena hållet ropar att information ska vara fri och när man tar betalt för det från andra hållet.
Men det är väl influerat från USA som allting annat. Därifrån det mesta styrs.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#14


See User information
Man ger något för det som man uppskattar. Om vi skulle egera på ett bra sätt skulle de inte behöva be om pengar utan skulle få det automatiskt.

I.o.m det inte fungerar längre så är att ta betalt bättre än att ge bort något gratis till svin.

Posted on: 2010/2/7 12:09
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se - Internetradio
#15
Quote:

micro skrev:
I.o.m det inte fungerar längre så är att ta betalt bättre än att ge bort något gratis till svin.
Du menar "kasta pärlor till svin"? Som du skrev det låter det som du tycker forumets medlemmar är svin.

Men fortfarande... Sanningssökande bör ske ideellt. Titta på Mikael Wälivaara. Han brann för det han gjorde och det var helt gratis att ta del av. Och han var Sveriges främsta sanningssökare enligt min mening.

Nu är ju iofs vaken gratis, men de donationer som sker klassar inte jag som att ta betalt, men jag tycker mig märka vissa tendenser att faktist ta betalt.

Självkostnadspris är förstås inte heller att ta betalt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#16


See User information
Jag har inte vaken som yrke, men jag respekterar de som har det som yrke att väcka.

Mikael Wälivaara var arbetsnarkoman och dessutom välbetald. Men kan inte säga att alla som ska sprida sanningen måste jobba 2 jobb samtidigt. Då dör man i förtid, vilket Mikael tyvärr också visade.

Posted on: 2010/2/7 16:43
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#17


See User information
Har haft en tanke att utgå från många av de bra artiklar som finns på Vaken och använda dem som grund för podcasts. Kanske man måste göra små modifieringar så att det låter bättre i tal och lägga till kommentarer på artiklarna.

Posted on: 2010/2/7 17:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se - Internetradio
#18
...och Umeå ska klistras... - det finns snart ingen ren space kvar.

Allt vill bre ut sig...

Det behövs inte mer, utan mindre.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se - Internetradio
#19
Den magiska balansen som så få lyckas uppnå.

Fick datorhaveri här, något som fick mig att reflektera över 'Electronic Warfare' då jag under senaste året varit med om att 2 datorer rasat, mobiltelefonen gått sönder, förstärkaren gått sönder, tvättmaskinen och kylskåpet med. Rent statistiskt så ifrågasätter jag hur alla ens elektronikprylar går sönder under ett år. Av en slump så började gamla datorn fungera igen, en trasig hd som slutat fungera, fungerade plötsligt.

Givetvis utesluter jag faktumet att jag alltid hör min egen röst när jag pratar i mobiltelefon + övriga störningar, har en extremt dåligt servicenivå på internet nuförtiden då siter konstant lägger ner, 3g anslutningen slutar fungera.. En sak är säkert, det fungerade bättre på 90-talet.

Hur som haver, jag får vara online ett lite tag till ser det ut som...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#20


See User information
Jo, det kan vara frågan om Electronic Warfare. Men du, Carlberg... tillhör du de på Vaken som är inne på spirituella förklaringar annars?
Energier/andar etc tar sig gärna an elektronik, det är mycket lätt för dem.
Rekommenderar varmt filmerna Spiritworld, se www.esoterictube.com

Posted on: 2010/2/8 0:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se - Internetradio
#21
Network,

EW eller inte, det är omöjligt att se svaret. Man kan bara konstatera en statistisk anomali och bekräfta att det finns något som heter EW och har möjligheten till att pajja elektronik på distans.

Jag har ingen spiritualistisk tro på det viset som du omnämner det. Jag tror på individuell och ateistisk spiritualism, krigsföring går därunder som dålig attityd något som passar in under 'dålig kharma'. Statistiska anomaliteter förekommer dock, det finns andra förklaringar med som 'Konsumentsamhället' vars logik är baserad på girighet aka dålig attityd / taskig kharma.



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#22


See User information
Jag kan vara radioman!

Jag kan inte så mycket, jag stammar och har svårt för att hitta formuleringar enbart i början, när jag är nervös.

Men jag är hård som fan, en målsökande toreped. Använd mig för sanningen och alla goda ting.

Jag är ett vapen till förfogande.

Jobbar som tekniklärare, så jag är van att förklara.

Lasse


Posted on: 2012/2/20 15:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#23


See User information
Hej Lasse,

Tror att man rätt enkelt kan göra podcasta som man kan sprida. Om du gör något så lägg gärna upp här på forumet.

Posted on: 2012/2/20 23:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se - Internetradio
#24


See User information
Vore rätt grymmt.

Posted on: 2012/2/21 13:04
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS