Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Undersök, exponera och varna om experimentet med fluorsalt i Rosengård
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Och förresten, av vilken anledning skulle inte natriumflourid kunna uppstå i naturen?
Efter en snabb titt på det periodiska systemet kan vem som helst med en gy-utbildning konstatera att det borde vara fullt möjligt och även troligt. Jag vet inte på vad ni lutar er när ni påstår att flour är såpass farligt som ni menar. Eller hur man har kunnat påvisa att det skadar hjärnan. Av vilken anledning ges då flour till i stort sett samtliga människor i västvärlden? Är det ett ärligt misstag eller ligger det en medveten handling bakom? I min bekantskapskrets har jag bland annat en tandläkare och en kirurg, och vet inga andra som använder mer flour. Det bevisar ju inte att det inte är farligt, men säger något om hur omfattande denna okunskap i så fall är. Farliga ämnen, speciellt om de i som i detta fall uppträder ensamma och själva står för den skadliga effekten, brukar annars ganska så snabbt upptäckas. En viss typ av skador vore att förvänta hos de som konsumerar flour om flour var orsaken till skadan. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fråga: Vart köper ni er tandkräm? computerror langar en tandkräm för vakna personer. jag köper en som heter Weleda ratanhia toothpaste. Quote: Jag tänker inte diskutera detta med dig igen, men som jag kommer ihåg det trådde du att det automatiskt blev natriumfluorid, så fort ramlösa innehöll både natrium och fluorid. Jo det stämmer, jag hade fel där om ramlösa. men när jag pratade med en expert på fluoridealert så berätta dom att båda är giftiga. dom vet mer än dig och har forskat i detta i många många år. "The reason the label lists fluoride by itself and does not call it calcium fluoride or sodium fluoride or anything else is because when it is dissolved in water it is just fluoride ion. All of the minerals are highly diluted in the water. All are virtually totally dissociated, meaning they are in their ionic form, not in the form of any compounds or salts such as sodium fluoride or calcium fluoride. A chemist might say there is a very tiny percentage of fluoride that is bound to calcium, sodium, or even aluminum or silicon. However, the concentration of any of these compounds is much less than 2.8 mg/L. In biological terms, the toxicity of the fluoride ion from this bottled water will have nothing to do with the sodium or calcium. If calcium were in much higher levels, it might have a slight ability to bind some of the fluoride and reduce the absorption of the fluoride in the stomach. However, scientific studies on this question have not produced clear results. Most of the fluoride will still be absorbed from the stomach, even if this water was drunk at the same time as you drank milk or ate cheese or some other rich source of calcium. Many anti-fluoride people in the past have claimed that calcium fluoride is "natural" and less toxic or less well absorbed than sodium fluoride. They say that unaltered drinking water may contain this "natural" calcium fluoride, but that the calcium fluoride is less harmful than artificially added sodium fluoride used in fluoridation. They are wrong. At all plausible concentrations the fluoride ion will be almost totally dissociated from any calcium or sodium ion, so there will just be ions, none of which has any memory of where it came from. There will be no compounds. This issue is confusing because no artificial fluoridation uses pure sodium fluoride. The vast majority use industrial grade silicofluorides, which are compounds of fluoride and silicon. A few use sodium fluoride, but it is never a pure form of sodium fluoride. All these fluoridating chemicals are commonly contaminated with heavy metals and radionuclides, perhaps at levels high enough to cause their own health problems. But there is overwhelming evidence that fluoride ion by itself is toxic, no matter where it came from. Most laboratory studies of fluoride use purified sodium fluoride, and many of these studies have found health problems from the fluoride ion absorbed from consumption of this purified sodium fluoride in food or water. The ramlosa water has a relatively high fluoride level at 2.8 mg/L. I would avoid drinking any water with such a high level of fluoride. I would seek water with less than 0.3 mg/L, the lower the better. There is no good evidence that fluoride in drinking water reduces cavities, so you will not be foregoing any benefit, and you will be avoiding potential harm. Consider yourself lucky that Sweden requires the listing of the fluoride level on bottled water. In the US, there is no requirement to put the fluoride level on bottled water. I assume you can find other bottled water with fluoride levels below 0.3 mg/L. Even some of the so-called "mineral waters" which have high overall levels of many minerals are still low in fluoride. The calcium and magnesium especially can give water a better flavor, and there is some modest scientific evidence they might benefit health. So, look for a brand of bottled water that you like the taste of, that has high calcium and magnesium if you want, but that has low fluoride. Skol! Chris Neurath Research Director AEHSP"
Posted on: 2010/2/7 19:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sök på google om ni vill ha länkarna, orkar inte kopiera över adressen till varje länk, bara kopierar ett gammalt inlägg. natriumfluorid kan sänka ens IQ med upp till 20 poäng. dricker man det regelbundet i nåt år är man inte sig själv igen, inte på ett stort sätt som man själv märker nödvändigtvis, men man har blivit nerdummad.
Conclusions. Children’s intelligence and growth can be affected by high concentrations of As or fluoride. The IQ scores of the children in the high-As group were the lowest among the four groups we investigated. It is more significant that high concentrations of As affect children’s intelligence. It indicates that arsenic exposure can affect children’s intelligence and growth." "A study group of children exposed to high concentrations of fluoride (8.3 ± 1.9 mg/L)" http://www.pubmedcentral.nih.gov/art...?artid=1852689 Fem andra studier från kina har hittat att det sänker ens IQ. 22) Chinese Studies Concerning Relationship between Fluoride & Decreased IQ: a) Li, X.S., (1995). Effect of Fluoride Exposure on Intelligence in Children. Fluoride, 28:4, 189-192 b) Li Y, Li X, Wei S. (1994). [Effect of excessive fluoride intake on mental work capacity of children and a preliminary study of its mechanism] Hua Hsi I Ko Ta Hsueh Hsueh Pao Jun;25(2):188-91. c) Lin Fa-Fu; et al (1991). The relationship of a low-iodine and high-fluoride environment to subclinical cretinism in Xinjiang. Iodine Deficiency Disorder Newsletter. Vol. 7. No. 3. d) Lu, Y. et al (2000). Effect of high-fluoride water on intelligence of children. Fluoride, 33, 74-78. e) Zhao, L.B. et al (1996). Effect of high-fluoride water supply on children's intelligence. Fluoride, 29, 190-192. Neurotoxicity of sodium fluoride in rats. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7760776 I den största U.S. studien av flourid och tand karies så visade USAs "Public Health Service" tand register av över 39,000 skol barn, i åldern 5-17, från 84 olika delar i usa att numren tand problem var samma och lika många i områdena som hade flourid Ställen som har fluorid i sitt vatten har en högre mängd tand problem än ställen som inte har någon fluorid, när fluorid har tagits bort från vattnet så har det visat sig att mångas tand problem försvinner medans tand problemen ökar kraftigt så fort fluorid tilläggs, går att läsa om det här: http://www.medicalnewstoday.com/articles/21263.php Varnings texter bak på tandkrämstuber i amerika säger att man ska kontakta gift kontrollen omedelbart om man sväljer en mängd som är större än en ärta: http://www.theherbdoc.com/images/CrestWarning.jpg Det är ologiskt att tro att tandemalj är den enda vävnaden som tar skada av låga dagliga doser av fluorid. "It is a toxic effect and a cosmetic effect. These are not mutually exclusive. It's toxic and it's cosmetic." - Dr. Arvid Carlsson, Nobel Prize Laureate in Medicine/Physiology (2000). "it is illogical to assume that tooth enamel is the only tissue affected by low daily doses of fluoride ingestion." - Dr. Hardy Limeback, Head of Preventive Dentistry, University of Toronto. (2000). Why I am now Officially Opposed to Adding Fluoride to Drinking Water. "Common sense should tell us that if a poison circulating in a child's body can damage the tooth-forming cells, then other harm also is likely." - Colquhoun J. (1997). Why I changed my mind about Fluoridation. Perspectives in Biology and Medicine 41:29-44. "Like bones, a child's teeth are alive and growing. Flourosis is the result of fluoride rearranging the crystalline structure of a tooth's enamel as it is still growing. It is evidence of fluoride's potency and ability to cause physiologic changes within the body, and raises concerns about similar damage that may be occurring in the bones." - Environmental Working Group, "National Academy Calls for Lowering Fluoride Limits in Tap Water", March 22, 2006. I am appalled at the prospect of using water as a vehicle for drugs. Fluoride is a corrosive poison that will produce serious effects on a long range basis. Any attempt to use water this way is deplorable." - Dr. Charles Gordon Heyd, Past President of the American Medical Association. Fler studier: Justus's horses are found to be suffering from chronic fluoride poisoning from drinking fluoridated water. Study published in peer reviewed scientific literature. (måste vara jätte bra för bebisar då om hästar dör av det) http://www.youtube.com/watch?v=t9RXfOuylWo&eurl= fluoride water 'causes cancer'Boys at risk from bone tumours, shock research reveals http://www.guardian.co.uk/society/20...h.genderissues "relationship between water fluoride levels and damage to liver and kidney functions in animals has been reported" "our results suggest that drinking water fluoride levels over 2.0 mg/L can cause damage to liver and kidney functions in children" http://www.sciencedirect.com/science...639607b408e8b7 Second Thoughts on Fluoride http://www.sciam.com/article.cfm?id=...ts-on-fluoride Why EPA Headquarters Union of Scientists Opposes Flouridation http://www.naturalmedicine.com/news/...uridation/846/ Corruption Revealed Among Defenders of Fluoridation http://www.thenhf.com/fluoridation/f...dation_121.htm lowering of the mean IQ by 19 points http://www.fluoride-journal.com/00-33-2/332-49.pdf
Posted on: 2010/2/7 19:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan finna tandkräm utan fluor i t ex hälsokostbutiker
Posted on: 2010/2/7 19:35
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hela denna förklaring bygger ju på att det flouridjonen som är farlig.
Att löses i vatten gäller ju också tex NatriumKlorid.. Där har vi två i sig giftiga ämnen som i vattnet är lösta var för sig. Men salt är ju som vi konstaterat inte farligt trots att tex klor är det. Förklaringen häri ligger ju i att varken klorjonen eller natriumjonen är speciellt angelägen att reagera i jonform då de yttersta elektronskalen är fyllda. Men det du menar är alltså att flourjonen i sig är giftig? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Av den enkla orsak att det behövs en kemisk reaktion som inte kan replikeras naturligt för att få dessa två ämnen att förena sig... Du vet, det är inte bara att blanda så det förenar sig Quote:
Tja, och det verkar vara simpelt att framställa guld från bly också... Men lycka till med dina kemiska bravader Quote:
De som styr har lättare att styra om befolkningen är dumma. Sök och du ska finna... Natriumfluorid är ett hemskt gift. Du kan läsa mer i denna tråd: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=12889&forum=33 Jag vet att ämnet inte alls handlar om Fluor, men den urartar och den blir späckad med info och länkar om fluorider. Quote:
Jag säger inte att tandläkare är onda. De är lurade helt enkelt och svarar bara på det de blivit lärda. Quote:
Hört talas om fluorosis? samma kalkskada bildas även på tallkottskörteln. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
TreeOfLiberty: Fight Club subforumet är online igen nu... Kolla igenom denna tråd http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=12889&forum=33
Jag vet dock att det var två trådar vi battlade i, men jag hittar inte den andra tråden tyvärr... EDIT: Jag hittade den andra tråden: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=12837&forum=33 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sven: Natriumfluorid framställs genom att neutralisera fluorvätesyra med natriumhydroxid. Så länge lösningen innehåller oneutraliserad fluorvätesyra så kommer det även att bildas ett bifluorid-salt. När bifluoriden upphettas så sönderfaller den i fluorvätesyra och natriumfluorid.
EDIT: Läs denna tråd också: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=12837&forum=33 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
sven skrev: Hela denna förklaring bygger ju på att det flouridjonen som är farlig. Läs dom vetenskapliga studierna som har bevisat att det är giftigt. Quote: computerror skrev: TreeOfLiberty: Fight Club subforumet är online igen nu... Kolla igenom denna tråd Konstigt svar efter att jag för ungefär tredje gången berättar för dig hur det ligger till, hur många gånger har jag sagt det?. jag hade fel om ramlösa, nu har jag sagt det minst fyra gånger är du nöjd?. du har fel om kalciumfluorid, men du vill inte erkänna det, att du länkar till den tråden visar ju bara att du har ett ego. Du är inte en expert, fluoridealert som studerar och forskar i fluorid är det, dom har rätt och du har fel.
Posted on: 2010/2/7 19:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ta och plocka fram exakt vad det är du anser jag har fel om kalciumfluorid... wikipedia säger exempelvis: "Fluorides are toxic to humans, however CaF2 is considered relatively harmless due to its extreme insolubility." Jag vet att fluoridealert inte tycker någon fluorid bör användas och jag har inte sagt att kalciumfluorid inte är giftigt, bara att det är lika giftigt som salt. Och faktist ska man inte underskatta salt och ta det som giftfritt. Kalciumfluorid ÄR bättre för tänderna än natriumfluorid. Bägge substanserna ÄR giftiga, men natriumfluorid är mycket giftigare. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
OK, men för oss som äter flourtabletter och har en teknisk utbildning är det väldigt välkänt att grundämnen från den 1 och 17 kolonnerna är extremt reaktionsbelägna med varandra! Natrium reagerar i stort sett med alla andra grundämnen utom de från kolonn 18. Detta har sin förklaring i energinivåer i elektronskalen, men det kan vi ta en annan gång. Att göra guld av bly är då en extremt dålig liknelse. Jag hoppas den var ironisk. Quote:
Nej det har jag inte. Vet dock att denna sortens skador uppkommer som resultat av överkonsumtion av ett flertal födoämnen, inte bara med flour. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"OK, men för oss som äter flourtabletter och har en teknisk utbildning..."
Oj, jag misstänkte det, jag för in det i journalen. /DrKlot Edit: Om du slutar med fluortabletterna kanske det fixar till sig med språket också för dig ![]() Citat: "... överkonsumtion av ett flertal födoämnen, inte bara med flour." Det heter "flera födoämnen", jag har flera (inte "ett flertal") gånger sett att du skriver "flertal" istället för "flera". ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ok, ska kolla i den gamla tråden.. !
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur motsäger detta någonting av det jag sagt? Men var snäll och läs det jag kopierade över från min mail. jag har visat dig det innan, han säger motsatsen till vad du säger. att kalciumfluorid är lika giftigt, han har studerat det i flera år, dom är stora experter när det gäller fluorid. "The reason the label lists fluoride by itself and does not call it calcium fluoride or sodium fluoride or anything else is because when it is dissolved in water it is just fluoride ion. All of the minerals are highly diluted in the water. All are virtually totally dissociated, meaning they are in their ionic form, not in the form of any compounds or salts such as sodium fluoride or calcium fluoride. A chemist might say there is a very tiny percentage of fluoride that is bound to calcium, sodium, or even aluminum or silicon. However, the concentration of any of these compounds is much less than 2.8 mg/L. In biological terms, the toxicity of the fluoride ion from this bottled water will have nothing to do with the sodium or calcium. If calcium were in much higher levels, it might have a slight ability to bind some of the fluoride and reduce the absorption of the fluoride in the stomach. However, scientific studies on this question have not produced clear results. Most of the fluoride will still be absorbed from the stomach, even if this water was drunk at the same time as you drank milk or ate cheese or some other rich source of calcium. Many anti-fluoride people in the past have claimed that calcium fluoride is "natural" and less toxic or less well absorbed than sodium fluoride. They say that unaltered drinking water may contain this "natural" calcium fluoride, but that the calcium fluoride is less harmful than artificially added sodium fluoride used in fluoridation. They are wrong. At all plausible concentrations the fluoride ion will be almost totally dissociated from any calcium or sodium ion, so there will just be ions, none of which has any memory of where it came from. There will be no compounds. This issue is confusing because no artificial fluoridation uses pure sodium fluoride. The vast majority use industrial grade silicofluorides, which are compounds of fluoride and silicon. A few use sodium fluoride, but it is never a pure form of sodium fluoride. All these fluoridating chemicals are commonly contaminated with heavy metals and radionuclides, perhaps at levels high enough to cause their own health problems. But there is overwhelming evidence that fluoride ion by itself is toxic, no matter where it came from. Most laboratory studies of fluoride use purified sodium fluoride, and many of these studies have found health problems from the fluoride ion absorbed from consumption of this purified sodium fluoride in food or water. The ramlosa water has a relatively high fluoride level at 2.8 mg/L. I would avoid drinking any water with such a high level of fluoride. I would seek water with less than 0.3 mg/L, the lower the better. There is no good evidence that fluoride in drinking water reduces cavities, so you will not be foregoing any benefit, and you will be avoiding potential harm. Consider yourself lucky that Sweden requires the listing of the fluoride level on bottled water. In the US, there is no requirement to put the fluoride level on bottled water. I assume you can find other bottled water with fluoride levels below 0.3 mg/L. Even some of the so-called "mineral waters" which have high overall levels of many minerals are still low in fluoride. The calcium and magnesium especially can give water a better flavor, and there is some modest scientific evidence they might benefit health. So, look for a brand of bottled water that you like the taste of, that has high calcium and magnesium if you want, but that has low fluoride. Skol! Chris Neurath Research Director AEHSP"
Posted on: 2010/2/7 20:04
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hehe, ja jag måste ha blivit dum och förblindats av aluminiumindustrin i samförstånd med Mona Sahlin för att jag skall bli from som ett lam! - Det låter som en trolig förklaring, vi kör på det. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
sven du blundar för en hel mängd med vetenskapliga studier som jag precis länkade till. fortsätt blunda och drick gift om du vill.
Posted on: 2010/2/7 20:05
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är rätt, rakt och riktigt! Science är en religion. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
TreeOfLiberty: Men det där mailet har jag redan läst... Det handlar ju om fluorid i formen som ensamt fluorid. Det är inte det jag ville ta upp ju. Jag vet att ramlösa innehåller natrium för sig, kalcium för sig och fluorid för sig.
Ensamt fluorid är förresten giftigare än kalciumfluorid. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Faktist Sven. Det är så det fungerar... Hört talas om "dumb-down society"? Nu ska jag göra någonting som kommer få några användare i denna tråd att jubla. Jag kommer att länka till Alex Jone's Info Wars. http://www.infowars.com/a-dumbed-down ... he-new-world-order-wants/ EDIT: Otur... videon på den sidan hade tagits bort... Där ser ni vilket skit Info Wars är ![]() Det finns iallafall mängder med infor och länkar i de två gamla trådarna som jag länkar till... Men som sagt, det är trådar som spårat ut, så de handlar inte om fluorid från början. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
computerror låtsas du att du inte förstår engelska nu eller vad är det frågan om??. han skriver tydligt att kalciumfluorid är giftigt.
"Many anti-fluoride people in the past have claimed that calcium fluoride is "natural" and less toxic or less well absorbed than sodium fluoride. They say that unaltered drinking water may contain this "natural" calcium fluoride, but that the calcium fluoride is less harmful than artificially added sodium fluoride used in fluoridation. They are wrong. At all plausible concentrations the fluoride ion will be almost totally dissociated from any calcium or sodium ion, so there will just be ions, none of which has any memory of where it came from. There will be no compounds." Men visst du är en större expert än honom....
Posted on: 2010/2/7 20:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nej, jag kan läsa, men jag tror inte på det riktigt, då fluoridealert är den enda sajt som säger detta egentligen. Alla andra oberoende resultat pekar på annat än vad de säger.
Det är inte så konstigt att fluoridealert säger så, eftersom de är emot alla typer av fluorider, fluorer och fluoriter... Det är som att hitta sann svart histora på en Ku Klux Klan sajt. Jag föredrar att hämta min info från så neutrala sajter som möjligt. Jag har dock aldrig sagt att kalciumfluorid inte är giftigt, utan bara att det är betydligt mindre giftigare än natriumfluorid och ungefär lika giftigt som salt. Detta mätt i LD50, men kalciumfluorid har inte samma egenheter att det exempelvis förkalkar tallkottskörteln, även fast det innehåller kalcium. Denna kalcium tas upp av kroppen och stärker istället skelettet - och tänderna. Fluoriden som blir kvar är oskadliggjord... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du får ursäkta, jag tittade på en del av de rapporter du länkade till. Men antalet särskrivningar och det påstådda sambandet mellan flour och FÖRSÄMRAD tandhälsa fick mig att känna en viss misstro. Det svåra ligger inte i att hitta nån som forskat och kommit fram till något spec. Det är antagligen fler vetenskapliga rapporter som avvisas som ofullständiga än som accepteras och dess resultat anammas. Jag försår att det säkert inte är bra att äta en massa flour. Men frågan är hur farligt det är i förhållande till fördelarna samt om det om det skulle vara farligt är ett misstag eller en komplott bakom. Jag har personligen svårt att se motivet bakom att förgifta hundratals miljoner människor i väst. Bara i Sverige finns en enorm medicinsk kompetens i form av forskare och läkare. Att ingen av dessa lyckats ta fram och påvisa dessa hemska effekter är mycket konstigt, i de fall de existerar. Många gånger tidigare har dock farliga ämnen dykt upp i livsmedel eller andra produkter. Ex på sådana är PCB i byggnadsmaterial och dyl som senare visade sig orsaka cancer. Men att detta skulle vara medvetet har jag svårt att tro. Vad är syftet? Styra över dumma? Det där är bara argument ärvda från USA där alla misstror staten. I Sverige är saker lite annorlunda. Jag ska skicka ett mejl till Fredrik Reinfelt och se om han använder flourtandkräm... Han borde ju vara i rimlighetens namn inte göra det i fall han är med på det hela. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nej, vad dum jag är (flour igen) Fredrik kommer naturligtvis inte tala sanning när han berättar vilken sorts tandkräm han använder... ! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login