Vakencorner
|
Anonym
|
Re: AVATAR Analysis of the illuminati Movie Industry
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nu är jag emot hjärntvätt och "Whitewashing" per se och föredrar att ta in all historia, full spektrum, som den är. Men visst bör man upplysa om symbolen i fler sammanhang! :)
För med gott exempel: http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika Om man animerar den så ser man att det är en förhistorisk tolkning av fibonacci-kurvan. Leker man med den sistnämnda ser det ut så här: http://www.extrico.org/blue_lotus.html |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Personligen tycker jag det ar trakigt nar man anvander swastikan i ett sadant syfte, da symbolen har en valdig historia, flera tusen ar gammal med ett djupt ursprung samt betydelse. Hade helst sett att man verkar for att tvatta bort symbolen fran hitlers vansinne."
Förvisso, men den har både en gammal och en modern betydelse. Jag väljer att se den sistnämnda med en stor portion humor i detta fallet. Jag har dock en känsla av att admins inte kommer att lägga till den, haha
Posted on: 2010/2/9 20:54
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hela HITLER-komplexet som sådant är väldigt falskt. Det är samhällskonfigurerat så att så fort man ser något 'NAZISTISKT' så skriker alla VARG. Det är intellektuellt förkastligt igentligen. Hitler var ju knappast ensam i historien bakom ett sådant här hemskt brott mot mänskligheten. Faktumet är att det dog uppemot 72 miljoner människor under WWII, Hitler ensam ansvarig för 6 miljoner. Det ligger hundar begravet i sammanhanget. Dessa blodhundar agerar än idag i vår vardag då det årligen dör uppemot 16 miljoner människor i svältrelaterad död.
EDIT: Och nu för den som får för sig att jag FÖRSVARAR Hitlerism, så, nä, det är inte fallet. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vänta nu... man brukar väl säga att Hitler var ansvarig för cirka sex miljoner judar, men det dog betydligt fler i koncentrationslägren... bland annat två miljoner polacker och en massa ryssar. Har för mig man brukar säga den totala summan är 12 miljoner.
6 miljoner judar 2 miljoner polacker 4 miljoner ryssar och andra sovjetmedborgare, många krigsfångar [20] 200 000–800 000 romer och sinti 200 000–300 000 funktionshindrade 2 500–5 000 Jehovas vittnen politiska motståndare, fackföreningsfolk, pacifister och kyrkliga motståndare 5 000–15 000 homosexuella män detta är antalet döda ungefärligt... återfallsförbrytare kan man också lägga till i listan... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
World War II casualty statistics vary greatly. Estimates of total dead range from 50 million to over 70 million.[36] The sources cited on this page document an estimated death toll in World War II of 62 to 78 million, making it the deadliest war ever. When scholarly sources differ on the number of deaths in a country, a range of war losses is given, in order to inform readers that the death toll is uncertain. Civilians killed totaled from 40 to 52 million, including 13 to 20 million from war-related disease and famine. Total military dead: from 22 to 25 million, including deaths in captivity of about 5 million prisoners of war.
http://en.wikipedia.org/wiki/WWII_Casualties |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo, fast jag menar i koncentrationslägren... Många människor dör alltid i krig tyvärr
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad en smiley kan astadkomma. hehe.
Posted on: 2010/2/9 21:16
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Smileys har blivit en viktig del av våra sociala liv. Folk verkar ha tappat förmågan att utläsa från en text vad som syftas med den och behöver i dagsläget en smiley som sammanfattar textens mening.
Jag brukar sällan göra smileys i det jag skriver och råkar då och då ut för vänner som blir arga för att jag inte gjort en smiley som förklarar att texten jag skrivit varit ett skämt... Tragiskt! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Igentligen borde man skapa en egen tråd för 'antalet döda i WW2', en smileytråd skapade jag häromdagen här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=17798&forum=25 Jag själv är av åsikten att det finns nog en smiley för varje given situation. Tänk om man kunde göra en smiley för varje inlägg man gjorde... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Läs Novax poster i den här tråden, ungefär det spåret jag var inne på. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login