vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Deus Ex
#1


See User information
Har någon här lirat dataspelet Deus Ex? Kom ut 2001, vann i princip alla priser som gick att vinna, rent tekniskt ett oerhört bra spel. Själv är jag såld på sånt och har spelat igenom det tre gånger. Några av de teman som du stöter på:

-Första nivån: Frihetsgudinnan, sprängd i ett terrorattentat (kom ihåg att det släpptes juli 2001, innan 9/11
-Temat: En pandemi, the Grey Death, plågar världen. Vår hjälte, som jobbar för UNATCO (United Nations Anti Terrorist Coalition) har i uppgift att spåra en vaccinförsändelse hållen av terrorister. Pandemin är skapad, likaså vaccinet (nanovaccinet, ska tilläggas)
-Du stöter på:
-Illuminati (och jobbar för dem, mot MJ12, de riktiga ondingarna)
-Tempelriddarna (som sitter på guldreserver i Paris)
-Men in Black
-Echelon (som utvecklats till en AI som du diskuterar filosofi med)
-Man-machine-god (Bob Page, en ultrarik företagsledare som vill sammanfläta sitt medvetande med världens informationsinfrastruktur, därav namnet Deus ex (machina))
-Greys (aliens) (som ifrågasätts om de är utomjordingar eller bara genexperiment på hårlösa apor)
-Area 51
-VersaLife, megastort ondskefullt medicinföretag (GlaxoSmithKline...)
-Black helicopters
-Big brother society
-o.s.v. o.s.v.

För alla som är någorlunda intresserade av konspirationer, så är detta något av en bibel. Det håller en extremt hög nivå och är värt att spela igenom enbart för spelets skull, men ännu mer för den otroliga handlingen. Det är näst intill profetiskt hur rätt det träffat, 9/11, svininfluensadebatten. Det är också så långt ifrån dagens förenklade, nerdummade skjutspel man bara kan komma. Dialogen är genomtänkt, man diskuterar politik och filosofi på oerhört hög nivå genomgående, och...

Spela det, säger jag bara.


Posted on: 2010/2/11 0:29
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Deus Ex
#2
Jag fastnade aldrig för spelet, men har så gott som alla versioner till PC, PS, PS2 och Xbox. Det kom förresten ut 2000
Spelet gjordes förresten av Ion Storm som grundades av John Romero, en av männen bakom legendariska Quake

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Deus Ex
#3


See User information
Conscious reality cration, som sagt

Jag börjar bli tjatig, inte på Novax nivå än, men jag finner dagligen till att det är så det funkar. Vi göder allt med vårt fokus. Man är ju väldigt fokuserat under t ex dataspelande. Eller kanske en dokumentär om konspirationer, hemsida etc.

Posted on: 2010/2/11 0:50

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Deus Ex
#4


See User information
Conscious reality creation faller ju direkt på att det bara är ett litet gäng idioter (vi) som faller för det. De flesta säger "Åh vad roligt spelet var nu ska jag äta makaroner och se på Robert Aschberg, och se om Avatar och renovera köket" Tror att det som Computerror kan vara rätt många som bara tycker det är en rätt seg unreal-mod med dålig känsla i vapnen (det var det...)

Iofs verkar det där med mental förberedelse fungera rätt bra; tänk dig att du lyckas med något så ökar chanserna för att du faktiskt kommer att göra det, idrottsmän och liknande...

Jag tror inte att Deus Ex skapade det vi ser idag, snarare var det ganska mycket research bakom det och trenderna kanske snappades av spelmakarna (Warren Spector är hjärnan bakom det, inte John Romero)

Posted on: 2010/2/11 0:56
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Deus Ex
#5
John Romero grundade Ion Storm. Jag sa inte han var huvudmannen bakom Deus Ex.

"Spelet gjordes förresten av Ion Storm som grundades av John Romero, en av männen bakom legendariska Quake"

Men många verkar gilla Deus Ex än idag. Får två sidor med träffar på The Pirate Bay

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Deus Ex
#6


See User information
Väldigt unikt spel, jag hörde att trean är på väg men finns inte mycket info om det.
Det finns en väldigt bra mod du borde prova, minst lika bra som orginalet!
http://www.moddb.com/mods/the-nameless-mod

Posted on: 2010/2/11 1:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Deus Ex
#7
Räknas "Invisible Wars" som tvåan alltså? Jag trodde det var bara en add-on till ettan som var fristående.
Jag tvivlar dock på att det blir ett nytt Deus Ex spel, då Ion Storm avvecklats för länge sedan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Deus Ex
#8


See User information
Förlåt compu, inte meningen att låta mästrande.

Tvåan är en tvåa med helt ny motor men tyvärr ett ganska medelmåttigt spel då Spector inte fick fria händer. Nerdummat men fortfarande hyfsat underhållande.

Trean är på väg, finns info här t.ex. http://www.google.se/search?hl=sv&sou ... g&meta=&aq=2&oq=deus+ex+3

Ser tyvärr ut som det är lika fördummat som tvåan. Den riktiga konspirationen är att något som ettan troligtvis aldrig kommer att komma tillbaka. Det var banne mig konst på riktigt...

Posted on: 2010/2/11 1:23
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Deus Ex
#9


See User information
computerror
Nej det var ett helt nytt spel men jag tror inte det vara samma utveckare.
Här står det lite om 'Deus Ex: Human Revolution'
http://www.gamespot.com/news/6250154. ... g=latestheadlines;title;1
trailern ger mig Da vinci coden vibbar..

Posted on: 2010/2/11 1:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Deus Ex
#10
Jag hittar bara Deus Ex, Deus Ex: Invisible War och Deus Ex: The Conspiracy.

EDIT: Heh heh... Jag har första Deus Ex i original... Tänka sig!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Deus Ex
#11


See User information
Barong. Nu när du säger det... kan vara detta spelet som fick mig att intressera mig för allt det här...

Shit, det var 10 år sedan... redan!!! Man börjar bli gammal...

Posted on: 2010/2/11 9:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Deus Ex
#12
Finns dock mängder av spel som har Illuminati relaterad handling osv att göra... "Command & Conquer" är ett exempel... Half-Life ett annat...
Nibiry: Age of Secrets tycker jag också passar in...

Många spel har ju också en handling där illuminatiliknande sammanhållningar råder... Little Big Adventure exempelvis...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Deus Ex
#13


See User information
Deus ex var riktigt grymmt. tror jag spelade igenom hela utan att sova elle rkanske tog en tupplur. sjukt bra var det iaf.

invisble war kunde jag inte spela när det kom ut på datorn jag hade och faktsikt glömt bort det.

Är det värst att spela igenom nu?

en fråga bara någon som vet när duke nukem forever kommer ut? =)

Posted on: 2010/2/11 13:58
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Deus Ex
#14
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
en fråga bara någon som vet när duke nukem forever kommer ut? =)

When it's done...



Det är bara det att dom så gärna vill att Duke4ever ska vara så "State of the art", så inga andra spel kan mäta sig med det när det släpps... De har bytt motor till spelet otaliga gånger och det ryktas att de var så gott som färdiga med spelet när Far Cry släpptes från ingenstans...

1997-1998 använde spelet iallafall Quake-motorn. 1998-2002 var det unreal-motorn som gällde.
2009 blev dock hela Duke Nukem forever teamet avskedat och 3D Realms blev decimerat... Faktum är att 3D Realms webbsida varit nere väldigt länge, men när jag kollade nu var den tillbaka igen.

Jag tror att den som väntar på "Duke Begins" slipper vänta lika länge som de som väntar på "Duke Nukem Forever"

Här är iallafall ett screenshot från Duke Nukem Forever på deras senaste motor:
Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS