vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Eurocorps. EU's Arme....

See User information
http://www.eurocorps.org/home_page/eu ... tory_of_the_Eurocorps.pdf

Någon som kan förska och hitta samband mellan Nazi Tyskland och Elysée Treaty signed on
January 22nd, 1963 by the French President, Général de Gaulle, and the German Chancellor, Konrad Adenauer?

Bilderberg visst... men...

Finns en röd tråd?

En liten utmåning...

Posted on: 2010/2/11 9:21
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Eurocorps. EU's Arme....
Det är uppenbart att politikerna inte kommer följa folkviljan eller stoppa dårskaperna.

Vad alla måste göra nu är att organisera ett omval UT UR EU och sstränga straffför trolöshet mot huvudman.

För våra politiker kommer aldrig ta det steget det kan ni räkna med.

Sen kan vi börja prata aktion när det är öppet och berättigat att kasta ut dem ur riksdagen och ersätta dem med bättre alternativ.

Själv tycker jag vi tillsätter Vakens ledning som statsminister.
Dom partier som inte lyder sin befolkning raderar vi från listan helt enkelt, även med våld om nödvändigtvis för vi kan ju inte ha folk som sitter där som skiter i våra röster.

Sedan demonterar vi systemet till en direkt demorkati efter ha lärt upp befolkningen i politiskt medvetenhet.

Det är bara sprida ordet och börja trycka plansherna.
vem scriptar sidan folk kan gå in på och rösta.

Om det så tar 2-3 år så låt det ta 2-3 år huvudsaken är att folk till slut får sin röst hörd.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
1984 var jag pa semester i Strasbourg. En mycket trevlig stad och jag bodde pa en camping vid en liten "sjo" i en grustakt cirka 300 meter fran en discountaffar med 200 meter lang ostdisk och drack rodvin dagarna i anda. I sjon hade vi kolsyrat vatten och alla var mycket trevliga. Stan har ett medeltida centrum som liknar Amsterdam med kanaler men en bit darifran ligger katedralen. En dag skulle jag passera katedralen och lade marke till blagula vimplar overallt. Eftersom jag ar mycket nationalkar stod jag kvar en stund och vantade pa den svenska nationalsangen. Den kom aldrig, istallet marscherade en trupp kacka franska soldater upp framfor katedralen och stod i givakt med sina tuffa baskrar flankerade av stridsvagnar. Sedan foljde en inspektion av tre generaler som alla liknade de Gaulle pa en prick men en var 1.60, en var 1.85 och en var 1.95. Sedan holl den langste generalen ett tal som jag forstod rorde sig om Europa-armeen som han "harmed forklarade bildad!" Sen fick vi alla en snaps fran brickor som bars runt av uniformerad personal.
Detta utloste danande applader till och med fran en man som stod bredvid mig utkladd till medeltida gycklare och foljaktligen anser jag att saken ar klar, europa-armen ar bildad for lange sen... ni hanger inte med, pojkar!

Posted on: 2010/2/11 13:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Sedan holl den langste generalen ett tal som jag forstod rorde sig om Europa-armeen som han "harmed forklarade bildad!"

Förstod du det då det rörde sig om något eller var hans tal ett faktum?

Posted on: 2010/2/11 22:40

See User information
Det rörde sig klockrent om bildandet av Europa-armén. Det skall tilläggas att jag inte såg några tyskar närvara men de nämndes flera gånger. Min franska är tillräcklig för att jag skall förstå sånt här. Kanske man höll ett möte i Tyskland på andra sidan Rhen samtidigt. Strasbourg är ju en stad som ligger i ett känsligt område. Det finns fortfarande en massa hyss och finter från gångna konflikter runt omkring och i stan. När jag något senare gick förbi en annan stor kyrka som var under renovering råkade jag under presenningen som sveptes undan ett ögonblick av vinden se att någon målat "Wir sind doch alle deutsch" på kyrkmuren. I Strasbourg var det 1984 nämligen fortfarande förbjudet att tilltala främmande personer på tyska. Man måste först försöka på franska, om den tilltalade inte förstod kunde man fortsätta på tyska. Men samtidigt höll gamla SS-män som ju inte fick träffas fritt i Tyskland till på Palais du Bière som är den stora ölhallen i stan. Zarah Leander gjorde ett av sina sista framträdanden där. SS-männen skrattade också gott åt en kille som kunde prutta fram festliga marschlåtar liggande på ett bord på scenen!
Men det är det fransk-tyska som är i centrum och det är väl därför vi aldrig hört talas om denna tydligen lite halvhemliga europa-armé. En som borde veta allt är vår f.d försvarsminister Anders Björk som ju var Europarådets högste frimurare och president just vid denna tid...
Jag såg vid denna tid (mitten av åttiotalet) flera andra egendomligheter som aldrig kommenterats. Man påstod exempelvis att motorvägarna som byggdes under trettiotalet plötsligt måste byggas om med nya betongplattor efter den varma sommaren 1984. Betongplattorna skulle ha ställt sig på högkant och trafiken omdirigerades under en längre tid både från motorvägen mot Leer i Friesland och den gamla Hamburg/Lübeck-motorvägen. Själv råkade jag sitta i en bilkö på ena motorvägshalvan när det blev tvärstopp på en sträcka med dubbelriktad trafik p.g.a en olycka på väg mot Leer. Jag var pissnödig och gick upp på en just där ovanligt förhöjd ås mellan motorvägshalvorna och hann precis upptäcka att det stod beväpnade vakter utposterade innan jag började pinka. Medan jag gjorde detta tittade jag ner på vägarbetet och såg att man lyft undan betongplattorna i körbanan. Under Autobahn fanns en järnväg! På waggonerna låg rejäla raketer. Mycket, mycket diskret skakade jag "bananen" och drog mig osedd ner till bilen igen... undras om Nato känner till detta? Europa-armén tillhör tydligen INTE Nato. I en gammal förläggning som ligger vid samma motorväg finns också en ganska stor kasern som heter Wildeshausen där "Den Nationella Insatsstyrkan" ligger förlagd. Jättekaserner på båda sidor en bred allé mot horisonten bakom en väldig järngrind och med en flagga stor som en halv fotbollsplan gjorde ett ganska ovant intryck i ett annars rätt omilitäriskt Västtyskland. Undras vad som hänt med dessa institutioner idag... är det också delar av Europa-armén? Finns det månne ett dolt Europa med en annan agenda än den gängse USA-vänliga varianten...

Posted on: 2010/2/13 19:51

Edited by Asgeir on 2010/2/13 20:10:12
Edited by Asgeir on 2010/2/13 20:12:54
Edited by Asgeir on 2010/2/13 20:14:55
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper