Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Brottslighetens uppgång en realitet?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
hela den här tråden saknar en personlig poäng, vart står du själv i frågan utifrån din egen erfarenhet..?
hur mkt har du varit ute på fältet?? på gatorna, sena nätter??? tror knappast man får några doktorander den vägen.. sen till alla dessa siffror.. är det inte normalt att antalen ökar med åren? bodde det 9,5+ miljoner "SVENSKAR" på 1950 talet? skön bild förresten BTW släpp sargen !! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror att antalet brott ökar. Vi matas ju med våld och annat skit i tv och tidningar varje dag. Klart att det har en effekt.
Själv har jag dock aldrig blivit störd av brott. Jag har kanske fått några cyklar stulna mm men inget som jag har upplevt som störande.
Posted on: 2006/5/15 11:32
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja det ökar och har gjort under en tid!. Jag tror personligen att det är självklart att när myndigheterna behandlar sina medborgare totalt ologiskt och splitrar familjer finns ingen annan utväg. Jag pratar om ifrån den tiden när båda föreldrar blev tvungna att arbeta istället för en, och lämna bort sina barn på dagis utan att ha tid att uppfostra dom själva, till att bryta ihop(gå in i väggen) för samhället är helt onaturligt upp åt väggarna,hamna i psykiatrins händer där läkaren ger sjukskrivning för att senare bli vägrad sjukskrivning av en läkare på försäkringskassan som inte ens har träffat patienten!(bråk hit och dit som gör en förvirrad). Sedan fast man fortfarande är sjuk och blir matad med antidepresivt gift får höra att man är frisk och blir överkastad till Sociala myndigheten och inte är berättigad bidrag på ca3månader för att man fick ca8000:- i sjukbidrag så att man har täckt socialbidragsnormen och skulle ha tänkt på att spara dom pengarna till kommande hyra och lån driver en människa lite närmare tokspel är väll inte så konstigt tycker jag.sedan är man fast i en skuldfälla för att man inte kunnat betala varken lån eller hyra (om man inte är stark nog att bli kriminell för att lösa sina bekymmer man själv satt sig).Så resonerar dom och det spelar spelar ingen roll vad man än säger, man är nerdrogad och slåss mot väderkvarnar!!.Inte nog med det ... när man sitter i den sittsen så fortsätter Sociala myndigheterna att utan orsak helt plöttsligt inte betalar ut Socialnormen så man kan aldrig vara säker på ifall man snart .. kanske snart får råd med lite mat...
Nej fan det är inte konstigt alls att det slår runt totalt på folk och brottsligheten ökar, för det är designat så... vanliga medelklassfolk och övre är inte medvetna om den sidan av samhället och med hjälp av den typens byrokrati skriiker folk efter mera poliser och fram för ett fascistiskt polissamhälle med mera kontroll över folket Det kanske märks att jag har personlig erfarenhet i den sidan av vårat samhälle och har varit skrämmande nära att ta bort både vissa byggnader och folk som medverkat i detta system innan jag själv gett upp för dom förstör mina medmänniskor! Nu va det i mitt fall så att jag va för stark i mitt sinne och har helt tagit mig ur deras brottslingsskaparskola utan att bli brottsling eller våldsam .. sa upp lägenheten och va luffare i dom 2½år det tog mig att betala kronofogden och har slutat helt med psykofarmaka(antidepp gift) och är numera en hel människa.. Vad jag vill säga är väll att jag va nära att bli som dom ville!.. och samtidigt hade jag inte vetat så mycket om allt om jag inte varit där en gång i tiden Allt har sin mening men lugn o fin med massor av tålamod är viktiga egenskaper! råkade spåra iväg här men men ja har inget att dölja! Peace&Love gött fölk
Posted on: 2006/5/15 14:35
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej eFeKTO!
Quote:
Tabellen nedan visar med all önskvärd tydlighet att sambandet mellan befolknings- och brottsutvecklingen saknar relevans när det gäller att förklara ökningen av anmälda brott under de 47 år som avses. År.......................1950...........1997...........Ökning............ /////////////////////////////////////////////////////////////////// Folkmängd.......7 041 829...8 847 625......25 % (1,25 ggr) Anmälda brott.....200 000...1 200 000.....600 % (6 ggr).... ------------------------------------------------------------------- Om orsak enbart vore.................................................... Folkmängd.......7 041 829..42 250 974......Är vi så många? ------------------------------------------------------------------- Om antal anmälda brott följt befolkningsutvecklingen........ Anmälda brott.....200 000.....250.000..Vore väl underbart? \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Posted on: 2006/5/15 19:57
|
|||
|
mvh
Djawahl _______________________________________________ Det finns lagar i allt och allt är uttryck för lag! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
nått som vore underbart, vore om du fick din barma kropp ur skolbänken någongång och tittade på lite verklighet istället för att snöa in dig på en drös oändligt manipulerande siffer statestik från brottuprätthållande rådet..
AAhhh så underbart!! för jag mistänker att brottsförebyggandet är just brottsupprätthållande.. inte tänker lagen ge vika för den mänskliga faktorn inte.. vi är alla den faktorn. och snälla sluta posta en massa statestik från illuminati, dessa manipulerade siffror ger en känslan av amerikanska fusk val.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"och snälla sluta posta en massa statestik från illuminati, dessa manipulerade siffror ger en känslan av amerikanska fusk val"
Det hjälper väl inte särskilt mycket att stoppa huvudet i sanden och vägra se verkligheten. Det ÄR fler brott i dag. Mycket fler brott, och det är ett allvarligt problem. Jag håller fullständigt med några föregående skrivare om att det hektiska tempo vi tvingas in i som vuxna i många fall går ut över barnen och en förödande problemspiral snurrar fortare och fortare neråt. Ska vi kunna göra något åt de bakomliggande orsakerna måste vi väl i alla fall våga se sanningen i vitögat eller? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bry dig inte om Jocce med sina skygglappar,...fortsätt gärna att posta statistik som visar klara siffror på problemet.
Jocce,...vilka belägg och bevis har du på att dessa siffror och denna statistik är falsk, manipulerad osv. Förmodligen inga bevis alls. Du är väl förmodligen bara en politiskt korrekt som skriker sig hes så fort obekväma uppgifter kommer i dagen. Psilo |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
menar du inte djawahl Psilo?
Posted on: 2006/5/19 12:31
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
självfallet, men att stirra sig blind på brottstatestik som innehåller mörkeltal!?!? kan vi verkligen kalla det sanning?!? skärp er grabbar, polisen och resten av "rättsäkerheten" som vi har i sverige är knappast något att lita på.. dom är likt många härinne mer intresserade av statestik än utav att minska någon brottslighet..?? hur många städare känner du som är intresserade av minska nedskräpandet? eller som ens funderar i dom banorna? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nja,...jag menar det till den som vill mörka...det är inte bra.
Psilo |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
... synd att man är förbjuden att skriva vad man tycker och tänker på det här forumet längre!
... annars skulle jag påpekat att det är gränsfall på IQ fiskmås att så konsekvent och desperat förneka en för många människor uppenbar sanning att världen hela tiden blir råare och att ribban för vad som är moraliskt fel hela tiden höjs... Människor! Ser ni inte? Are you fucking blind? Men för att se detta kräver ju att man har ögon och öron öppna och inte bländas av politiskt korrekta färgbindlar eller fastnar i mentala rävsaxar utan att inse att man är flugan i spindelns nät... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jag är ju född på 80talet o har väl därför ingen större koll på hur det var förr..
men visst fan har det blivit råare hör på vad de äldre säger! iaf i denna fråga. hehe ex: förr om det var bråk på krogen,i folkparker,konserer.mm gick det sönder en skjorta och man gick hem med en blåklocka hur är det idag? som många vet har ja bott i hammarkullen och där ser man 12 åringar som "leker" viftar med sina knivar (butterflys" eller va fan dom heter.. förortspojkar är beväpnade med skjutvapen och knivar! sjuk värld detta här hälsar masken i angered |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Åååå, välkommen tillbaka kära jaxtone!
det är ingen som förbjuder dig att tala fritt här, det är vad jag förstår, bara önskningar. sedan om man för en vettig diskution, så varför skulle det förbjudas??? Vissa saker är inte bara teorier, många ser och hör vad som händer och fattar att det har varit och är ett växande problem. Varför tror ni att folk "beväpnar sig" när dom går ut? ha det gött
Posted on: 2006/5/20 17:24
|
|||
|
Stå på dig innan någon annan gör det
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
oj vad det är synd om dig. stackars dig jaxasstone Men vem är jag att påstå vem och vad man ska lita på, tycker man att barns tankar är mindre värda än vuxnas så är det ganska enkelt och naturligt att luta sig mot storebror och hans statestik om vad som är rätt och fel.. det är väl lika bra att skicka ansökan till rotary och frimurarna meddetsamma istället och hoppas ni får era doktorander den vägen.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Erekto! Är du igång nu igen! Suck!
Fattar ärligt talat inte varför du bemödar dig med att kommentera mina inlägg... du är så otroligt suddig och rörig! För mycket fria fantasier och obegripligt svammel som inte leder någonstans! Konkretisera eller "Shut up"! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tanken med det här forumet är väl att vi ska bli mer upplysta om vad det är som egentligen pågår i världen och varför och att det sen i bästa fall leder till att vi lär oss skapa någonting bättre. En av de stora anledningarna till att det ser så illa ut som det gör är enligt min mening att vi är manipulerade av en elit bestående av mer eller mindre hänsynslösa psykopater som har sin egen agenda och använder oss andra som instrument och energiresurser i denna plan. Ett led i denna manipulation är att ställa människor mot varandra. Att hetsa fram konflikter via religioner, etniska konflikter e.t.c. Jag tycker att vi måste våga utmana oss själva och våra egna syften om vi ska kunna förändra den här världen till någonting bättre. Vi måste våga se konflikterna och syftena inom oss själva för att kunna förstå dem som är utom oss själva. Att vi börjar hacka på och förolämpar varandra i forumet leder ju bara till att vi upprepar gamla inlärda misstag som eliten vill att vi ska göra. Jag gillar inte allt som alla säger i forumet och jag tycker inte om tonen som vissa använder men även hos dem ser jag också kloka saker som framförs ibland. Så även om vi inte måste vara överens eller älska varandra tycker jag det vore hedrande för oss om vi kunde motstå pajkastning och direkta personangrepp. Det finns ingen jag vill ska försvinna från forumet.
Ha det gott!
Posted on: 2006/5/21 11:08
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
:D
lite verbal boxningsmatch skadar väl ingen?? jag vänder andra kinden till den här gången, bra viftat lightsaber. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Lightsaber!
Du har kommit en bra bit på väg! Imponerad av en bra och objektiv förklaring! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Välkommen tillbaka Jaxtone. Det har varit tyst och trist på forumet utan dig..
Men...samtidigt som vi babblar här inne på forumet så fortsätter Massinvandringen obehindrat, väldsbrottligheten ökar i samma takt samtidigt som vi närmar oss den fullständiga koloniseringen av främmande folkslag och brottssyndikat av detta landet. Hur mycket Efekto och hans åsiktsfränder än försöker att slingra sig och bortförklara så är verkligheten och den destruktiva samhällstrenden som den är. Frågan är om vi stillatigande ska stå bredvid och titta på eller försöka göra nåt åt det.
Posted on: 2006/5/22 7:40
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Snälla bennybjörn.. anser du verkligen att statestik med mörkeltal i är verklihetsbilden?? Läs bara rubriken, han som skrev inlägget vet inte ens själv om dom där siffrorna verkligen stämmer.. Är det inte lite mer intressant med amerikanska flyktingar, där dom numera inte har någon amnesti.?? om du ens vet vad det innebär.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Efekto, menar du att det inte är mer brottslighet idag? Har inte det oprovocerade våldet ökat? Är inte våldet råare i dag än för säg 20-30 år sedan?
Vilka mörkertal är det du pratar om? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jocce!
Så länge jag varit medlem på forumet så har den du frågar... d.v.s. "Efekto" konsekvent försökt att flytta fokus från denna fråga så fort den kommer upp! Vi bor i Sverige! Vi pratar om ett problem som finns här och nu och som drabbar många oskyldiga från många ställen på den här planeten som just nu befinner sig i denna nation! Givetvis finns ett globalt samband men det betyder inte att man måste skrika 9/11 eller försöka dölja denna fråga med annat än just det som diskuteras. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jag blir härmed tvungen att sluta slösa min tid med er hjändöda smygrassar som suger mig på öändligt med energi.
citat ur det första inlägget.. Quote: Visst är det också så att man inte kan stirra sig blind på kriminalstatistiken eftersom det finns en mängd andra faktorer att ta hänsyn till (mörkertal, anmälningsbenägenhet, etc.) för att få till en rättvisande bild av brottslighetens utveckling. Det stora problemet består i att kvantifiera dessa okända faktorer. Tolkningsfriheten blir stor liksom felmarginalerna. om ni ens besitter förmågan att skämmas så försökt åtminstone för er egenskull att läsa innantill förän ni spyr ut er en massa skit,,!! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login