vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 »


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Steffo skrev:
ändå intressant att zpz intar min position att contrails skapas av luftfuktigheten, då borde insikten om att de ochså löses upp snabbt av samma skäl komma snart?

Ja, för att contrails ska ligga kvar under en längre tid krävs att luften är övermättad på fukt med avseende på ispartiklar (ice saturated), vilket innebär att när ispartiklar finns i luften kommer de ta upp fukt från luften och växa, och det betyder också att ispartiklar inte kommer att sublimera till gasform, dvs contrails växer och stannar kvar.

Övermättning med avseende på is är inte samma sak som övermättning med avseende på vattendroppar (vilket är >100 % luftfuktighet), luftfuktigheten kan vara < 100 % men man har ändå övermättad luft med avseende på is.
Att det inte alltid finns moln även om luften är övermättad med avseende på is beror på att för att det skall bildas ispartiklar i luften krävs inte bara att luften är övermättad med avseende på is, det krävs också att det finns partiklar i luften som iskristaller kan börja bildas kring.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_nucleus
Det är detta som flygplanen tillför till luften och därför bildas contrails som växer och stannar kvar.


ja men man skall alltid tillagga att for att detta skall kunna ske, maste det vara -70 grader och luftfuktigheten vara mer an 70%, vilket det inte ar speviellt ofta, och definitivt bara under vintertid, vilket utesluter denna typ av effekt, under sommarhalvaret, eller i europa, eller i sodra Usa, eller nan annastans, dar det aldig blir sa kallt.

Posted on: 2007/11/18 16:35
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Quote:

Steffo skrev:
ja men man skall alltid tillagga att for att detta skall kunna ske, maste det vara -70 grader och luftfuktigheten vara mer an 70%, vilket det inte ar speviellt ofta, och definitivt bara under vintertid, vilket utesluter denna typ av effekt, under sommarhalvaret, eller i europa, eller i sodra Usa, eller nan annastans, dar det aldig blir sa kallt.

Nepp, där har du fel.

Vid 70 % luftfuktighet på 10000 m så har man en övermättning med avseende på is på 104 % vid -41 grader och 119 % vid -56 grader.

http://ams.allenpress.com/archive/152 ... i1520-0469-53-22-3333.pdf
Se sid 3.

Posted on: 2007/11/18 16:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Steffo skrev:
ja men man skall alltid tillagga att for att detta skall kunna ske, maste det vara -70 grader och luftfuktigheten vara mer an 70%, vilket det inte ar speviellt ofta, och definitivt bara under vintertid, vilket utesluter denna typ av effekt, under sommarhalvaret, eller i europa, eller i sodra Usa, eller nan annastans, dar det aldig blir sa kallt.

Nepp, där har du fel.

Vid 70 % luftfuktighet på 10000 m så har man en övermättning med avseende på is på 104 % vid -41 grader och 119 % vid -56 grader.

http://ams.allenpress.com/archive/152 ... i1520-0469-53-22-3333.pdf
Se sid 3.


Då är det ju snarare en snökanon än en fontain...

Posted on: 2007/11/18 16:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Steffo skrev:
ja men man skall alltid tillagga att for att detta skall kunna ske, maste det vara -70 grader och luftfuktigheten vara mer an 70%, vilket det inte ar speviellt ofta, och definitivt bara under vintertid, vilket utesluter denna typ av effekt, under sommarhalvaret, eller i europa, eller i sodra Usa, eller nan annastans, dar det aldig blir sa kallt.

Nepp, där har du fel.

Vid 70 % luftfuktighet på 10000 m så har man en övermättning med avseende på is på 104 % vid -41 grader och 119 % vid -56 grader.

http://ams.allenpress.com/archive/152 ... i1520-0469-53-22-3333.pdf
Se sid 3.


Då är det ju snarare en snökanon än en fontain...


Ja, det vet ju alla, att det bildas contrails utan flygplan snart, det kan man läsa i 1 pdf. Man tar sig för pannan. Man kan undra varför man kan läsa detta

"I troposfären avtar temperaturen med i snitt 0,65 grader per 100 meter. I dess övre nivå är det mellan 45 och 70 minusgrader och det är här eller något högre som trafikflyget håller till. Som skärmflygare kan du i vissa fall nå 2-3 000 meter över marken"

källa http://www.weather.se/vaderskola/skarm/2.shtml

alltså mellan -45 till -70

Vi ser ochså att

"I troposfären avtar temperaturen med i snitt 0,65 grader per 100 meter."

Vi kan ju se vad det ger...

temeratur vid marknivå 20 grader

1000 meter 13,5
2000 meter 7
3000 meter 0,5
4000 meter -6
5000 meter -12,5
6000 meter -19
7000 meter -25,5
8000 meter -32
9000 meter -38,5
10 000 meter -45
11 000 meter -51,5
12 000 meter -58
13 000 meter -64,5
14 000 meter -70
15 000 meter -70
här tar troposfären slut. Temperaturen är som max 70.

Vi kan se att vi måste upp till 14 000 meter för att få minus 70 vid 20 grader marknivå.

Nollgradigt vid marken ger

6000 meter -39
7000 meter -45,5
8000 meter -52
9000 meter -58,5
10 000 meter -65
11 000 meter -70
12 000 meter -70
13 000 meter -70
14 000 meter -70
15 000 meter -70

alltså upp till 11 000 meter vid nollgradigt.


Vi ger lite siffror vid -15 ochså vid marknivå, så vi kan jämföra.
6000 meter -54
7000 meter -60,5
8000 meter -67
9000 meter -70
10 000 meter -70
11 000 meter -70
12 000 meter -70
13 000 meter -70
14 000 meter -70
15 000 meter -70
i stockholm är det dock väldigt sällan låga temperaturer, medeltempen är +6 grader över året.
Som vi kan se här:
http://www.smhi.se/foretag/m/ml_stockholm_temp.htm
Stockholm 1756-2006

Figuren nedan visar årsmedeltemperaturen i Stockholm under 251 år. Det är avvikelsen från medeltemperaturen som visas. Medeltemperaturen under hela perioden är +6.0°C.

Värdena för de enskilda åren markeras med staplar, som är röda om de är högre och blå om de är lägre än medelvärdet 1756-2006. Figuren visar att det blir varmare och varmare i Stockholm år för år.


Resized Image
temperaturen doch över den medeltemperaturen i stockholm sedan 70talet i princip, kanske 10 grader plus. I vår tabell, kan vi se att vi då måste upp till ca 13 000 meter för att få minus 70 i snitt, det blir inte många dagar på året det, och inte alls vid midsommar, eller andra dagar då det är badbyxor på.

klicka på bild nedan för olika flygande föremål.

Resized Image

Posted on: 2007/11/19 13:32

Edited by Steffo on 2007/11/19 13:50:39
Edited by Steffo on 2007/11/19 13:53:55
Edited by Steffo on 2007/11/19 13:54:40
Edited by Steffo on 2007/11/19 13:57:14
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Inga chemtrails eller contrails
Quote:

Steffo skrev:
Solklara "kemspår" detta eftersom allt det vita på detta foto är chemtrails, man ser förvisso färska strimmor, men dessa flyter efter en par timmar ut och blir en vit matta som man kan se på bilden.

Kondensspår försvinner ALLTID från himlen, eftersom så fort de bildat iskristallerna, som kräver mer än 70 minusgrader, vilket gör att kondensspår INTE kan bildas och stanna kvar i luften sommartid, bara max ett antal sekunder, eller en flygplanslängd eller två, sommartid, och längre kondenspår bildas bara om det är låga temperaturer i de lägre luftlagrerna, vilka styr hur kallt det blir längre upp, temperaturen avtar nämligen med höjden.
den fukt som bildar kondenspåret kommer från luften, och går tillbaka till luften, så fort kondensstrimman värmts upp av soljuset. Detta sker ju så fort som strimman bildats, vilket gör att kondenstrimmorna löses upp efter ca 3 minuter, man kan se det på "riktiga" plan, att strimman löses upp vartefter planet försvinner bort, men med chemtrails är det annorlunda, de blir större och större ju längre de har "legat", för att till sist bli ett mjölkvitt dis, som sjunker till marken under natten, eller drar bort i horisonten.

Hursomhelst denna vita matta ligger kvar under dagen, men när solen går ned, kan man se att den inte är vit, utan grå, troligen beroende på de metaller chemtrails oftast innehåller, men dom sprayar ochså fibrer, ser man såna vet man att dom sprutat mykoplasma eller virus, eftersom fibrerna är till för att ge viruset värme, så att det överlever.



Jadu. Man vet knappt vart man ska börja. Jag antar att du skaffat din information om hur kondensationsspår efter flygplan uppkommer genom slitsamma google-sökningar. Tyvärr måste jag göra dig besviken och meddela att någon lurat dig eller möjligen att du inte tänkt till ordentligt.

Jag är oerhört nyfiken, hur menar du det går till när den vita dimman bakom ett flygplan blir till?

Ett litet tips kan vara att titta på helt vanliga moln, hur blir moln till? Vad består moln av? På vad beror ett molns livslängd? Hmm.. och vad är det som väller ut ur skorstenar på jordytan, där temperaturen är långt ifrån -70 grader.

Sen undrar jag också när virus började äta fibrer och man var tvungna att mata dem med organiskt material för att de ska överleva.

Mitt förslag: Läs på lite, eller mycket, om både moln och virus. Så ska du se att bitarna kommer falla på plats.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Inga chemtrails eller contrails
Och en sak till:

Flera av de bilder som publiceras på påstådda "chemtrails" visar i själva verket helt vanliga cirrusmoln och ibland även cirrucumulus. Alltså ett missförstånd som spär på en påstådd konspiration.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Jag började studera flygplan i somras och efter detta så är chemtrails FAKTA och inte någon konspiration. Ni som tror nåt annat bör kolla ut lite oftare. Det är flygplan som sprayar ut någonting, inte alla flygplan, och vad de sprayar vet jag inte.

Många flygplan med vanliga contrails, alla visades på flygradar. Så kommer det ett plan på samma höjd som lägger en lång fet kabel. Kollade på flygradar, det planet fanns inte.

Äh, gör er egen forskning så hittar ni sanningen.

Vad ni ser är alla paranoida politikere och militära våtas dröm testas.

Posted on: 2010/2/17 5:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Inga chemtrails eller contrails
Quote:

WTFU skrev:
Jag började studera flygplan i somras och efter detta så är chemtrails FAKTA och inte någon konspiration. Ni som tror nåt annat bör kolla ut lite oftare. Det är flygplan som sprayar ut någonting, inte alla flygplan, och vad de sprayar vet jag inte.

Många flygplan med vanliga contrails, alla visades på flygradar. Så kommer det ett plan på samma höjd som lägger en lång fet kabel. Kollade på flygradar, det planet fanns inte.

Äh, gör er egen forskning så hittar ni sanningen.

Vad ni ser är alla paranoida politikere och militära våtas dröm testas.




Det du kanske borde ta och studera är inte flygplan utan moln och luft. Att dessa trails skulle bero på sprayning av gift från planet saknar fullständigt belägg i fundamentala fysiska frågor. Vad är det som säger att ett sådant "giftmoln" skulle fungera på något annat sätt än vanliga moln. Snälla säg mig detta, förklara hur dessa trails blir till och vad det är som skiljer dem från vanliga trails.

Lite enkelt kan man säga att 99 % av allt som är vitt och man kan se sväva omkring på himlen är vatten. Det mesta som bolmar ur skorstenar runt om i landet är vatten. Så också efter flygplan.

Om det nu skulle vara så att någon metall eller något giftigt ämne faktiskt släpptes ut från flygplanen skulle detta LÄTT gå att avslöja endast beväpnad med en regnmätare, ett förslutningsbart provrör, ett vadderat kuvert samt adressen till närmaste kemiska analysföretag. En vecka senare kommer ett litet kuvert tillbaka, om du verkligen har något uppseendeväckande i din hand föreslår jag att du gör om processen. Om svaret skulle vara det samma, skicka in detta till närmaste svenska media och blixten kommer slå ner!

- Att detta inte skett ser jag som ett kraftfullt bevis för att problemet är icke-existerande.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Inga chemtrails eller contrails
Quote:

WTFU skrev:

Många flygplan med vanliga contrails, alla visades på flygradar. Så kommer det ett plan på samma höjd som lägger en lång fet kabel. Kollade på flygradar, det planet fanns inte.



Och förresten...

Hur vet du att de låg på samma höjd om du inte kunde se dem på radarn? Du har sannerligen ett skarpt öga när du kan bedöma både flyghöjd och avgasinnehåll på ett flygplan på 10 000 meters höjd. Luftfartsverket kommer troligen vara mycket intresserade av dina tjänster.

För att avhjälpa den andra delen av problemen föreslår jag att du köper en ny radar. Men bara för nyfikenhetens skull, vad är det för utrustning du sitter på, effekt typ osv?


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Fungerar bra..


http://www.flightradar24.com/

global dimming är ett begrepp som berör olika fenomen bla. vulkanutbrott och andra naturliga händelser som leder till just "global dimming" men det finns även artificiella metoder att uppnå detta och några av dem kan man finna om man googlar global dimming, det är en bra metod att sätta sig in i ämnet istället för att kapa det som om det vore ett psykologiskt fenomen.
Personligen så har jag känt till det som kallats chemtrail sedan sommaren 96 då jag vid ett besök i Australien samtalade med några militärer som sa att det var en beståndsdel i ett radarsystem som gjorde att man kunde se bortom horisonten genom att reflektera radarn upp mot himlavalvet...så att det sker råder det inte en minsta tvekan om, däremot så råder det delade meningar om vad det innehåller och hur det påverkar oss genom andningsorganen och vilka effekter det har på flora och fauna.....

Posted on: 2010/2/17 11:24

Edited by gaston on 2010/2/17 12:07:45
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
sven skrev:
Quote:

Det du kanske borde ta och studera är inte flygplan utan moln och luft. Att dessa trails skulle bero på sprayning av gift från planet saknar fullständigt belägg i fundamentala fysiska frågor. Vad är det som säger att ett sådant "giftmoln" skulle fungera på något annat sätt än vanliga moln.

Gift?

Forska lite på tesla och väderkontroll.


Posted on: 2010/2/17 16:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
sven skrev:
Quote:

Hur vet du att de låg på samma höjd om du inte kunde se dem på radarn?

Ja, det klarar ju inget instrument i hela världen.... :)

Posted on: 2010/2/17 16:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Quote:

sven skrev:
Och en sak till:

Flera av de bilder som publiceras på påstådda "chemtrails" visar i själva verket helt vanliga cirrusmoln och ibland även cirrucumulus. Alltså ett missförstånd som spär på en påstådd konspiration.

Ja, det finns bilder av golf gti och carl bildt också som påsås vara chemtrails. Finns mycket konstigt på internet. Leta efter fakta.

Posted on: 2010/2/17 16:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
SVEN!!ÄT FLOUR

Posted on: 2010/2/17 16:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information

Posted on: 2010/2/17 18:32
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Jag har inte läst så mycket i denna spalt det erkännes men jag tycker inte att misstankar om kemisk påverkan eller spridning av skadliga saker är särskilt "långt ute". I själva verket har det förekommit ofta i världshistorien och är inget nytt. Jag skall berätta vad jag själv varit med om:

Under sextiotalet körde jag väldigt mycket moped i terrängen runt Mölndal och Sisjön. Ofta i det numera till naturreservat föreslagna f.d övningsfältet som användes av gamla LV6. En dag upptäckte jag och en kompis nåt som såg ut som en "halv V2:a" mellan träden. Alltså ett åtskilliga meter långt "halvt rymdskepp". Vi studerade det väldigt noga. Det var kluvet på längden och bestod av en massa fack och förstärkningar inuti och var gjort av aluminium. Men det fanns inte ett enda tecken, inte en enda siffra instämpad, inga skyltar, ingenting som kunde ge några ledtrådar. Som den låg kunde den bara fallit ner rakt uppifrån. Vi diskuterade länge vad det var vi kunde ha hittat, efter några månader försvann "vraket", det var väl nån skrotsamlare som insåg aluminiumvärdet. Men många år efteråt hörde jag talas om bakteriebomber och insåg att det nog var en sån vi hittade. Jag minns inte att vi blev sjuka men det påstods av EAP att smittan som resulterade i "asiaten" skulle ha spritts genom luftbombning. Men även skadeinsekter spreds med bomber som exempelvis coloradoskalbaggen som släpptes över DDR av amerikanska plan för att skapa hunger i Östtyskland. Som hämnades genom att sprida samma bagge längs hallandskusten. Coloradobaggen förstör nämligen potatisskördarna totalt under hela säsongen.
Så man behöver absolut inte vara paranoid för att misstänka sånt här...

Posted on: 2010/2/17 21:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Inga chemtrails eller contrails
Quote:

WTFU skrev:

Ja, det klarar ju inget instrument i hela världen.... :)


Självklart finns det instrument som klarar det. Anledningen till frågan är givetvis att du samtidigt som du påstår att planen flyger på samma höjd också påstår att det ena inte syns på radar.

- Men tydligen sitter du med ett kvalificerat övervakningssystem för att kartlägga flygtrafik på din balkong, något jag inte visste....




Quote:

WTFU skrev:

Ja, det finns bilder av golf gti och carl bildt också som påsås vara chemtrails. Finns mycket konstigt på internet. Leta efter fakta.



Just den Golf Gti /Carl Bildt - bilden har jag missat, men det låter intressant.

Nu talar jag självfallet om bilder som läggs fram som bevis för chemtrails på hemsidor där detta ämne tas upp. Sidor som det länkats till i detta forum.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Inga chemtrails eller contrails
Quote:

gaston skrev:
Fungerar bra..


http://www.flightradar24.com/

global dimming är ett begrepp som berör olika fenomen bla. vulkanutbrott och andra naturliga händelser som leder till just "global dimming" men det finns även artificiella metoder att uppnå detta och några av dem kan man finna om man googlar global dimming, det är en bra metod att sätta sig in i ämnet istället för att kapa det som om det vore ett psykologiskt fenomen.
Personligen så har jag känt till det som kallats chemtrail sedan sommaren 96 då jag vid ett besök i Australien samtalade med några militärer som sa att det var en beståndsdel i ett radarsystem som gjorde att man kunde se bortom horisonten genom att reflektera radarn upp mot himlavalvet...så att det sker råder det inte en minsta tvekan om, däremot så råder det delade meningar om vad det innehåller och hur det påverkar oss genom andningsorganen och vilka effekter det har på flora och fauna.....


Det var en fräck online"radar" vi såg där.

Jag är införstådd med vad global dimming innebär. Men detta ser jag inte direkt som relaterat, iaf inte den del jag ifrågasätter.

Som sagts tidigare kan man såklart inte utesluta att det experimenterats med att släppa ut div. efter flygplan i olika syften. Det är det ni använder som bevis, molnstrimmor från flygplan, som jag anser vara totalt orelaterat till något eventuellt utsläpp av någon typ av ämne från flygplan.

Denna rörelse tycks inte heller vara helt homogen i vad man anser sprids från flygplanen; virus, metaller, fibrer.... och vad gäller syftet; väderkontroll, förgiftning av människor, radarstörning, radarförbättring osv osv.

Du som har engagerat dig i detta sedan 1996, har du under denna tid gjort det jag tidigare tipsat om och samlat upp något av detta påstådda nedfall och sänt in det på analys. Detta är något som garanterat skulle väcka uppseende om det kunde bevisas. Att det är så enkelt att bevisa men att det ändå inte kommit fram några bevis på 14 år talar sitt tydliga språk.

Det med reflektion av radarvågor låter spännande, trots att jag snarare skulle kunna tänka mig att det har med radarstörning. Jag ska ringa en gammal kursare imorgon som nu arbetar på SAAB Microwave och höra om det är något han vet något om.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Inga chemtrails eller contrails
Quote:

Asgeir skrev:
Jag har inte läst så mycket i denna spalt det erkännes men jag tycker inte att misstankar om kemisk påverkan eller spridning av skadliga saker är särskilt "långt ute". I själva verket har det förekommit ofta i världshistorien och är inget nytt. Jag skall berätta vad jag själv varit med om:

Under sextiotalet körde jag väldigt mycket moped i terrängen runt Mölndal och Sisjön. Ofta i det numera till naturreservat föreslagna f.d övningsfältet som användes av gamla LV6. En dag upptäckte jag och en kompis nåt som såg ut som en "halv V2:a" mellan träden. Alltså ett åtskilliga meter långt "halvt rymdskepp". Vi studerade det väldigt noga. Det var kluvet på längden och bestod av en massa fack och förstärkningar inuti och var gjort av aluminium. Men det fanns inte ett enda tecken, inte en enda siffra instämpad, inga skyltar, ingenting som kunde ge några ledtrådar. Som den låg kunde den bara fallit ner rakt uppifrån. Vi diskuterade länge vad det var vi kunde ha hittat, efter några månader försvann "vraket", det var väl nån skrotsamlare som insåg aluminiumvärdet. Men många år efteråt hörde jag talas om bakteriebomber och insåg att det nog var en sån vi hittade. Jag minns inte att vi blev sjuka men det påstods av EAP att smittan som resulterade i "asiaten" skulle ha spritts genom luftbombning. Men även skadeinsekter spreds med bomber som exempelvis coloradoskalbaggen som släpptes över DDR av amerikanska plan för att skapa hunger i Östtyskland. Som hämnades genom att sprida samma bagge längs hallandskusten. Coloradobaggen förstör nämligen potatisskördarna totalt under hela säsongen.
Så man behöver absolut inte vara paranoid för att misstänka sånt här...


Det låter både spännande och konstigt att hitta en halv V2:a, speciellt då det sker på ett gammalt militärt övningsområde.
Jag ska dock inte säga mer om den saken annat än att det finns tusen andra och mer troliga anledningar till att den skulle finnas där än att den skulle används till någon form av biologisk krigföring.

Div. krigsmetoder har använts genom åren och olika mer eller mindre trevliga saker har sprutats ut via flygplan genom åren, inte minst i Vietnam. Det som idag är skillnaden är att vissa individer använder kondensationsstrimmor från flygplan som bevis för att detta sker idag, och i en oerhörd skala också. Det kan hända att någon flyger runt och släpper ut vad det nu det är folk menar att de släpper ut, men dessa kondensationsdimmor är på inget sätt ett bevis för detta! Inte på något sätt! Finns inget som helst stöd för att vad det nu är man skulle släppa ut skulle för fram till mer permanenta kondensationsdimmor.




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
sven skrev:
Quote:

Denna rörelse

?

Jaha, så nu har alla människor som klarar se och förstå att det finns flygplan som sprayar ut nåt i luften blivit med i en "rörelse"... chemtrails-rörelsen då? Men denna rörelse är inte enig i vad det är och i vilket syfte, och dessutom finns det bilder på moln som rörelsen använder som bevis på chemtrails... alltså har denna rörelse fel.

Ungefär som alla människor som begriper att förklaringen till 9/11 inte stämmer med verkligheten. De är sannighetsrörelsen, och den rörelsen har ju fel också, för där använder rörelsen bevis på att ett ufo sköt på tornen... vilket inte blev gjort.






Posted on: 2010/2/18 7:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Verkar som att om man börjar tänka själv och göra egna forskningar och är lite skeptisk till allt media skriver och säger så blir man med i en rörelse.... terrorist? :)

Posted on: 2010/2/18 7:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Det finns hela universitet, även i Sverige, där massor av människor arbetar heltid med att utveckla nya vapen. Obemannade flygplan är en utvecklingslinje. Men precis som ingen hade tänkt sig möjligheten att använda sig av självmordsbombare i nån större utsträckning var det det enda effektiva motvapnet japanerna hade mot slutet av andra världskriget. Det är det vapnet som vi idag ser användas mot exakt samma styrkor som vann över Japan och som nu tycks få det att luta mot seger för de som använder det. När väl självmordsbombningarna har vunnit en seger kommer nästa vapen att prövas... inte för att jag vet vad som kommer efter det men chemtrails är väl ingen orealistisk efterträdare till den mentala förgiftning som idag styr krigsansträngningarna

Posted on: 2010/2/18 8:01
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Inga chemtrails eller contrails


See User information
Quote:

sven skrev:
... har du under denna tid gjort det jag tidigare tipsat om och samlat upp något av detta påstådda nedfall och sänt in det på analys. Detta är något som garanterat skulle väcka uppseende om det kunde bevisas. Att det är så enkelt att bevisa men att det ändå inte kommit fram några bevis på 14 år talar sitt tydliga språk.


Så här mycket uppståndelse blir det om man gör det du föreslår. Då kommer vi till nästa problematiska hållplats, hur kopplar vi mätdata till chemtrail-molnen?

http://www.youtube.com/watch?v=okB-489l6MI


Jag googlade lite för att sätta mig in i ämnet, har aldrig lagt ner tid på att lära mig vad som sägs på djupet här. Att bara lyssna på religiösa alarmister ger alltid en fel bild av ett ämne. Det är som att titta på reklam för att välja schampo.

Det du påstår "aldrig har gjorts", det har gjorts. Vi människor hör och ser bara det vi vill höra och se. Du har läst psykologi så du vet vad det finns för filtrering i perceptionen. Jag behövde 4 minuter för att hitta "det som aldrig gjorts". Jag trodde det hade kommit en riktig skeptiker som var vetenskaplig, men du gör som alla andra pseudoskeptiker, påstår saker ur luften.

Jag intresserar mig inte för ämnet (chemtrails) som sådant, jag intresserar mig, precis som du, för hur olika grupper reagerar när någon utmanar deras världsbild. För mig så delar kritiker och de kritiserade individerna samma egenskaper. Oförmåga att lyssna eller oförmåga att förstå. Och du sven, du är mitt främsta forskningsobjekt just nu. Du har samma symptom som många innan dig, de flesta har varit högfärdiga och skrytigt med hur mycket de lärt sig i skolan. Sen har de erhållit visdom att de inte lever som de lär. De flesta brukar inse att de inte lyssnar på andra människor, då blir de mer ödmjuka och sympatiska. Dessa har sedan inget behov av att vara kvar och lämnar därmed forumet med just den insikt som du beskrev i din presentationstråd.

Posted on: 2010/2/18 9:40

Edited by pingubenji on 2010/2/18 11:20:03
Edited by pingubenji on 2010/2/18 16:59:11
Edited by pingubenji on 2010/2/19 1:44:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Inga chemtrails eller contrails
Quote:

WTFU skrev:
?

Jaha, så nu har alla människor som klarar se och förstå att det finns flygplan som sprayar ut nåt i luften blivit med i en "rörelse"... chemtrails-rörelsen då? Men denna rörelse är inte enig i vad det är och i vilket syfte, och dessutom finns det bilder på moln som rörelsen använder som bevis på chemtrails... alltså har denna rörelse fel.

Ungefär som alla människor som begriper att förklaringen till 9/11 inte stämmer med verkligheten. De är sannighetsrörelsen, och den rörelsen har ju fel också, för där använder rörelsen bevis på att ett ufo sköt på tornen... vilket inte blev gjort.




Jag vet inte vad du läser in i ordet rörelsen, men det är tydligen något mycket negativt.

Att kalla det uppbåd som finns kring chemtrails-saken för en rörelse ser jag inget fel med alls. Men om du hade en väldigt traumatisk relation till det ordet får jag be om ursäkt...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 5 6 7 (8) 9 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS