vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Infobilen
#1


See User information
Resized Image

Infobilen


Vi samlar in pengar för köpa en bil till vaken.se. Bilen ska fungera som lagringsutrymme för vårt informationsmaterial, transport till och från manifestationer samt mobilt kontor.

Bilen ska utrustas med laptop, skrivare, projektor, banderoller, flygblad mm. Bilen kommer även att användas för att åka tillsammans till festivaler, göra resor till och manifestera i olika städer i Sverige och andra länder i Europa.

För att finanserna infobilen, skicka in pengar på Plusgiro: 30 06 87-1 och märk inbetalningen "INFOBILEN". [Ge bidrag]

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=VakenBilen

Resized Image



Posted on: 2010/2/18 13:07
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#2


See User information
Fett med nice initiativ, hade jag inte levt på existensminimum hade jag mer än gärna gett bidrag

Posted on: 2010/2/18 13:11
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Infobilen
#3
ok... ballt...
Vad har ni tänkt er för bil?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#4


See User information
Nått kan man bidra med!! Menar liksom, 50-100kr har ju alla råd med!?


Posted on: 2010/2/18 13:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Infobilen
#5
Ja, men 50-100 kr från några stycken räcker knappast till en duglig bil.
Synd att inte detta var förra året, då jag gav bort min fullt fungerade bil bara för att jag inte hade råd med bensinen längre.
Detta var dock en Suzuki Swift, vilken är ganska liten.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#6


See User information
fint! slänger iväg några hunkor när lånet kommer.


Vilken prisklass snackar vi om?

Posted on: 2010/2/18 13:45
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#7


See User information
Quote:

computerror skrev:
ok... ballt...
Vad har ni tänkt er för bil?

Resized Image



Posted on: 2010/2/18 15:59

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#8


See User information
Quote:

computerror skrev:
Ja, men 50-100 kr från några stycken räcker knappast till en duglig bil.
Synd att inte detta var förra året, då jag gav bort min fullt fungerade bil bara för att jag inte hade råd med bensinen längre.
Detta var dock en Suzuki Swift, vilken är ganska liten.


Jo visst med man hoppas att några betalar mera, en bil för minst 20,000kr måste det vara.

Ett stort problem är skatten som är svindyr om man har en större bussaktig bil som är registrerad för många passagerare...

Även bränslekostnaden kan bli dyr. Det ultimata vore en dieselbuss som som är registrerad som lättlastbil då blir skatten mindre...

Kanske SL bussar som man kör handikappade med, röda =)



Posted on: 2010/2/18 16:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#9


See User information
Vi tittar efter en bil med bra lastutrymme och som är billig i drift. Den behöver bara ha 2 passagerarplatser, men destå mer utrymme bak.

20,000 är prisklassen.

Posted on: 2010/2/18 18:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#10


See User information
Du skrev:

hade jag inte levt på existensminimum

Lyckost dig, existensminimum har jag inte levt på sedan 1997...

Posted on: 2010/2/18 19:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#11


See User information
Quote:

computerror skrev:

Detta var dock en Suzuki Swift, vilken är ganska liten.

Håll dig till ämnet,vi sa bil...

Posted on: 2010/2/18 23:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Infobilen
#12
Quote:

sale skrev:
Håll dig till ämnet,vi sa bil...

Det fick plats tretton bananlådor i den, men då kunde man inte ta några passagerare.



http://www.tretillfem.com/annonser/annonsDetalj.asp?id=6794

Den tar en del last plus att det blir femtusen över till annat... Detta kanske? http://www.tretillfem.com/annonser/annonsDetalj.asp?id=6624


Edited by computerror on 2010/2/19 13:19:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#13


See User information
computerror.. ditt lilla forumtroll.. det är klart 50-100 spänn inte räcker till någon bil... däremot 50-100 spänn från tusen bidragsgivare är väldigt bra... så sluta vara så negativ nu.. ja tror du bara är avundsjuk på att du inte kom på idén..

jag har varit på vaken till och från senaste månaderna.. mkt från pga att jag blivit bannad.. måste säga att jag blev positivt överraskad när jag såg nyheten om bilen... det är snart inte längre någon fråga om vakens förmåga att få ut budskapet.. vad som blir relevant är hurvida vaken ska klara av att inte gå samma korrupta väg som så många andra "välmenande" rörelser har gått... grunden till den dolda maktstrukturen/inre kretsen finns ju redan.. man frossar i identiteter.. man väljer ut vissa som rätt och andra som fel.. man påstår att vissa ord är bra och andra är dåliga.. är det vaket? jag tror de flesta redan vet svaret men kanske lite rädda för att verkligen släppa taget och ta in helheten..

Posted on: 2010/2/19 4:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Infobilen
#14
Quote:

semlan skrev:
computerror.. ditt lilla forumtroll.. det är klart 50-100 spänn inte räcker till någon bil... däremot 50-100 spänn från tusen bidragsgivare är väldigt bra... så sluta vara så negativ nu.. ja tror du bara är avundsjuk på att du inte kom på idén..
Jaja... du får tro vad du vill... Jag har inte något behov att koka ihop idéer för vaken.se.
Jag har haft några bra idéer som jag delat med mig av tidigare, men de har inte uppskattats, så jag har inget behov att förmedla idéer längre.
Dessutom visar du som vanligt upp din barnsliga förmåga genom att projicera hur du tänker på mig. Jag är inte lika förpubertal som du och blir inte avundsjuk för att någon skulle komma med en idé jag inte kommit på. Sånt är tillbakasträvande och negativt och då uppmuntrar jag hellre.

Saker är iallafall den att vaken inte har tusen bidragsgivare och det är det jag menar med att hundra kronor inte är så mycket. Det var inget negativt med det uttalandet, bara en reality check.
Undrar vem som är troll egentligen utav dig och mig. Du som blir bannad hela tiden och snackar om ditt vakensucks.

Du har redan öppet visat din småsinthet både här och på vakensucks, så sluta projicera dina egna förvirrade tankar på andra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#15


See User information
fattar inte varför du jämt måste ta en sån defensiv position... man kan ju nästa börja tro att du vet om hur fel du har.. synd bara att du gräver ner dig själv mer o mer... lycka till i framtiden.

hoppas det blir en bil utan computerrors ovärderliga hjälp


Posted on: 2010/2/19 14:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Infobilen
#16
Quote:

semlan skrev:
fattar inte varför du jämt måste ta en sån defensiv position... man kan ju nästa börja tro att du vet om hur fel du har.. synd bara att du gräver ner dig själv mer o mer... lycka till i framtiden.

hoppas det blir en bil utan computerrors ovärderliga hjälp

Och jag fattar inte varför ditt enda syfte är att snacka skit och uppvigla.
Jag struntar väl fullständigt i vem som kläcker en idé, så länge den är bra. Jag har verkligen inget behov av att stå i fokus, som du tycks ha med ditt förbannade jävla skitsnack.
Hur man totalt och utan medmänsklighet kan beskylla någon för det du beskyller folk för i exempelvis Dominic-tråden och på vakensucks där man blir beskylld för att vara pedofil när ni inte längre kan argumentera är tragiskt.
Du är en lågt stående människa som projicerar dina egna brister på andra till höger och vänster.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Infobilen
#17


See User information
snälla blanda inte inte ihop massa trådar.. blir väldigt svårt att följa handlingen då.. speciellt för dem som inte är lika intresserade av intriger som du verkar vara... din lilla skvallertant.. hihi.. dessutom verkade du i inlägg #15 vara väldigt angelägen om att informera samtliga kring att du minsann kommit med massa bra idéer.. men nu säger du plötsligt att det inte spelar någon roll? snälla kan du sluta att ändra dig hela tiden.. blir väldigt förvirrande och man får liksom en känsla av att du bara vill vinna något på det personliga planet av att skriva här på vaken.. i så fall har du nog missat poängen med personlig spirituell upplysning... skulle nog vara bra om du uppförde dig lite mer i linje av hur micke och administrationen vill att den här sidan ska skötas.. som det är just nu med dina korsförhör samt ditt ständiga beteende att ändra dig så bidrar du ju bara till massa osämja... ps.. jag är ledsen att du tycker jag har brister.. men har vi inte alla det? så sluta mobbas för jag gör mitt bästa.

Posted on: 2010/2/19 15:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Infobilen
#18
Jag sa bara att jag kommit med idéer, men de var inte önskvärda, så jag slutar dela med mig med mina idéer. Inte mer än så.
Jag har knappast sagt emot mig själv, det är du som saknar läsförståelse. Eller så är det så att du som vanligt letar saker du kan anmärka på.

Men men... Snart är du bannad igen. För vilken gång i ordningen vet jag inte.

Vem vet. Kanske blir även jag bannad, då vissa delar av ledningen på vaken inte delar min uppfattning om saker och ting och jag nyss blivit tillsagd att enbart diskutera det som han själv tycker är intressant.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
47 user(s) are online (47 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 47

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS