vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#25
Det här är inte första forumet jag hänger på precis , de flesta andra jag vart på har jag hjälpt till på och det har fungerat bättre än här. Tror det berodde mycket på att som någon tidigare tipsade om, FLER mods med få befogenheter. Jag är van vid en eller flera mod per del utav forumet och det är vad jag tror löser många problem.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#26
Hej Defektor/Efekto/semlan/samsara etc etc.
Jag har inget intresse av att sortera ut vem av er tre som är vem. Jag bara pekar ut att det är någon av er tre som är i farten igen. Ni beter er precis likadant och använder precis samma låga nivå på era inlägg, så det är svårt att säga vem som är vem. Men jag är som sagt inte intresserad av det, även om ni finner det själva jättelustigt när jag exempelvis kallar Obey för Efekto osv.
Säger man Efekto vet dessutom folk här på forumet vilken nivå det är att vänta och det är onödigt att dela upp er då ni ändå är samma gruppering och beter er likadant.

Vilket intressant val av namn du valt denna gång kopia.
Du har sån kreativitet med att komma på nya namn. Men du får ju god träning på vakensucks där ni tre ger sken av att vara så många fler genom kreativt skapa mängder med nya användare ni postar igenom.
Tyvärr väljer ni även att posta saker i bland annat mitt namn, vilket förstås är beklagligt och egentligen urkundsförfalskning.
Dock ej straffbart på den nivå ni gör det.

Jag hoppas du kan sköta dig denna gång du är här, annars tänker jag rekommendera dig för banning eftersom du hela tiden förföljer bland annat mig. Det är dock ok i "Fight Club"



Åter till trådens ämne.
Någonting som är fel här på vaken är att användare som denna: http://vaken.se/userinfo.php?uid=35
har administratörsrättigheter här på vaken, trots att han inte varit inloggad sedan 2005. Dessutom har han bara nio inlägg!
Möjligt att han är mer känd under ett annat namn, men varför inte städa bort såna där rättigheter?


Edited by computerror on 2010/2/22 15:13:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur ska vaken.se skötas
#27


See User information
Tycker att man ska vara försiktig med att banna eller radera, dom flest löser det själva. Förutom extrema fall som Novax.

Däremot borde man flytta trådar till fightklubb eller skräptråden, och eventuellt låsa tråden när det gått för långt.

Radering borde bara användas när det nått extremt eller olagligt som sagts...


Posted on: 2010/2/22 15:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur ska vaken.se skötas
#28


See User information
Så vilka är de enkla reglerna som bör följas. Idéer.

On-topic
Huvuddelen av meddelandet skall vara on-topic. Om små off-topic kommentarer dyker upp i inläggen så bör de styckena raderas.

Artighet/Hot
Om man kallar andra för namn (oavsätt vem som började) så bör inlägget raderas i sin helhet.

Folkgrupp/Generaliseringar
Om man gör påståenden om större grupper på ett nedvärderande sätt så bör dessa inlägg raderas.

Transparens
Alla raderingar/banningar bör postas i ett adminforum som är öppet för alla att skriva i.

Fyll på/kom med förlag...

Posted on: 2010/2/22 15:30
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#29
Helt rimliga regler även om jag inte håller med till 100% kan jag definitivt ställa mig bakom dessa.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur ska vaken.se skötas
#30


See User information
Låter som rimliga regler tycker jag. Ju färre regler desto lättare att hålla ordning misstänker jag?

Posted on: 2010/2/22 18:02
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur ska vaken.se skötas
#31


See User information
Computererror ligger på gränsen mellan att bannad och att bli admin. ;)

Posted on: 2010/2/22 18:11
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#32
Något som verkar vara återkommande när det gäller ämnen som har politisk laddning är att folk tar ämnen och diskussionen ur sin kontext. Det är ett diskussionstrick och avledningsmanöver som kallas:

Quotes out of Context
Selective editing of quotes which can change meanings. Political documentaries designed to discredit an opponent or an opposing political viewpoint often make use of this technique.

En annan del som verkar vara återkommande är:

Transfer
Also known as Association, this is a technique of projecting positive or negative qualities (praise or blame) of a person, entity, object, or value (an individual, group, organization, nation, patriotism, etc.) to another to make the second more acceptable or to discredit it. It evokes an emotional response, which stimulates the target to identify with recognized authorities. Often highly visual, this technique often utilizes symbols (for example, the Swastika used in Nazi Germany, originally a symbol for health and prosperity) superimposed over other visual images. An example of common use of this technique in America is for the President’s image to be overlaid with a swastika by his opponents.

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#33
Tyvärr verkar det som vi har flera från vakensucks som är här för att misskreditera mig.
Jag måste åter igen säga att jag inte ser någonting fel med att hålla med hur ett forum ska skötas, eller att jag är villig att hjälpa till. Jag följer bara en tråds ämne och ger mina ärliga åsikter om vad jag tycker.

Jag har heller inte som avsikt att ta över någons plats och Void gör ett jättejobb med sin aktivism som jag känner jag inte kan fylla.

Hede jag varit admin hade du fått en varning för ditt utspel och jag tänker rapportera ditt inlägg då jag känner du attackerar mig.

Jag hoppas du förstår varför jag gör detta.

Jag ber även dig att sluta attackera mig, då jag bara vill hjälpa till med vaken.ses forum.

Jag har noterat vad du och kopia tycker och ber vänligen att vidare engagemang om mig sköts via PM.

Jag har förstått att ni på vakensucks blivit sårade, då jag försvarat vaken.se och även personer och även uttalat mig om hur jag uppfattat ert beteende, men detta har jag gjort av välmening. Men förlåt för att jag sårat er.

Kram på dig iallafall... Du verkar behöva det tycker jag.


Edited by computerror on 2010/2/22 19:21:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#34
haha det är ingen som behöver prata illa om dig computerror.. du gör ju grovjobbet själv.. nämligen hänger ut din person på nätet.. du fullkomligt skriker efter uppmärksamhet och bekräftelse.. du är gullig.. på ett obehaligt sätt.. med tanke på att du är en 40+nånting gubbe... varför får du inte bättre alzheimers-medicin? för att din kropp inte klarar av att bryta ner tabletter innehållandes mer än två sorters molekyler eller vad? snälla berätta så vi kan hjälpa dig. har aldrig varit med om någon på nätet som har större behov av att dramatisera.. kolla bara på hur du skriver ut allas namn i bold hela tiden.. alltså du måste ju lida av enorma mindervärdeskomplex.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mindervärdeskomplex



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#35
Jag har redan förklarat varför jag skriver ut användares namn i fetstil. Missade du när jag förklarade det förra gången kan jag berätta igen att det beror på att användaren lättare ska kunna se när jag adresserar honom.

Jag ber dig att sluta spekulera om min person och att du raderar ditt konto på flashback.org om du inte kan ta de diskussioner som uppstår där. Jag har för avsikt att fortsätta vara öppenhjärtlig och tänker inte lyssna på ditt, säkert välmenande råd.

Jag påminner också igen om att det är bättre att fortsätta denna diskussion via PM.

Tack.

Kram på dig för att du är så förstående.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#36
hahaha ja computerror vi förstår att det är därför du skriver ut allas namn i bold.. eftersom det är så viktigt för dig.. eftersom du behöver bekräftelse.. tack för att du förklarade det ännu en gång.. hahahaha alltså du förstår ju inte ens när du förlöjligar dig själv... det är alltså kul att du skriver grejer i bold för att du på så sätt påvisar hur viktigt det personliga dramat är för dig.. således verkar du vara i behöv av lite spirituell upplysning.. även om det är svårt att ta emot sån information när man fortfarande befinner sig i stadiet där man ständigt söker personlig bekräftelse genom konflikt.. exempelvis att genom bold tillse att ingen undgår dina personsbaserade inlägg.. suck alltså.. ingen polett trillar ner i dig idag verkar det som =)


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur ska vaken.se skötas
#37


See User information
Jag summerar denna tråd, så här långt, med att bättre moderering behövs. Hade jag haft adminpower så hade compu fått en veckas semester och efektos hord av orcher hade åkt ut med sköljvattnet.
Kan vi gå vidare nu?

PS
Tack Compu för att du iallafall försöker att inte bli provocerad. Testa att mörka när ett troll beter sig som ett arsle nästa gång. Det kommer att gå alldeles utmärkt att låta någon annan ta pucken. Det blir mål ändå

Posted on: 2010/2/22 22:17

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#38
Jag har önskemål om att ta bort den engelskspråkiga delen av forumet. Samt skapa en 'bortskänkes' / 'freecycle'-forumdel där folk kan skänka bort det dom vill bli av med.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur ska vaken.se skötas
#39


See User information
Mer idéer och fler som kan tänka sig vara admins?

Posted on: 2010/2/24 9:01
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#40
Gör compu till moderator. Han sitter tveklöst mest här och har mycket att säga .. ibland i mina öron, tokerier .. andra gången klockrena saker! Släpp sargen nu Micro och låt folket bestämma .. vi gör en poll? :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#41
Quote:

anta skrev:
Ja, computerror skulle bli en jättebra moderator..
Tack anta, trots att man kan anta att du kommer från vakensucks, eftersom du direkt sniffat upp de konversationer där din förra bannade användare avslutade sina med en ban.


On Topic:
Jag har en synpunkt på en ytterligare regel.
Att man inte tillåts berätta om en användares övriga förehavanden på Internet, om det inte exempelvis är att man rekommenderar någons sajt eller blogg. Men då ska det ha att göra med de saker som är intressanta för vaken.se, dvs handla om samma saker detta forum gör.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#42
Jag tycker man ska ha en viss tjänst där man kan också ha möjlighet rösta + eller - på alla medlemmar.. så man vet ungefär vad de flesta tyckt om en viss medlem, de flesta tror att bara för man har många inlägg att de skulle kunna mest det där kan tyvär misstolkas.


har man en som fått för många otillåtna --- så bannar man honom efter en varning.

må stjärnorna guida er

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#43
Kanske en form av sandlåda kan vara för de nya användarna på forumet och att de bara kan ta del av informationen av det huvudsakliga forumet kan vara av nytta... Precis som du, Micro påstår, men även en annan person sagt via PM.

Att man sen släpps in i huvudforumet efter kanske 20 eller 100 inlägg? Då har man rensat bort kverulanterna och vakensucks-gänget.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#44
man kan också ha en tråd därman röstar namn och sen ser hur många som svarat på den ;))) nåt måste vi komma på för att bli av med vissa demoner som kan komma.,

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hur ska vaken.se skötas
#45
Quote:

Master skrev:
Jag tycker man ska ha en viss tjänst där man kan också ha möjlighet rösta + eller - på alla medlemmar.. så man vet ungefär vad de flesta tyckt om en viss medlem, de flesta tror att bara för man har många inlägg att de skulle kunna mest det där kan tyvär misstolkas.

Du kan trycka på "rapportera inlägg"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS