vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Blurb: Micro pratar om 4 sannigar
#25


See User information
Jag har gjort en ny version som är lite raskare tempo i.

http://vaken.se/Filer/Radio/100223_problem_orsak_mal_strategi.mp3


Posted on: 2010/2/23 13:33
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blurb: Micro pratar om Problem Orsak Mål och Strategier
#26


See User information
Jag kan förstå hur det tänks... detta passar bra in i det som Carlberg har minst hela huvudet i: "ateism och humanism", som han skrev.

Då kan ju Venus Project vara något. Eller något annat då huvuden vid skrivbord ANALYSERAR, fragmenterar livet med sina ord och ord, och men inte förstår. "Problem Orsak Mål och Strategier... - men så fungerar det inte, förbättra andras värld med "strategier"... hehe... jag häpnar.

Jag vet inte hur många gånger Carlberg har skriv om "svält":
Ert tänk kommer bara att leda till att ni gör en Saddam, helt tappar huvudet, och förledar andra med nonsens.
Att det hela skruvas in i koncept kring Buddhism gör det än mer bedrägligt. I själva verket handlar det mest om eget promotande, att få bekräfta och stärka ens ego och dess business, istället för att ge upp. Några söker plattformar för att sprida ord ord ord ord... vidare, "tala ett par timmar", uppträda.
Släpp nu skallarna och gå med i Vändningsrörelsen.



Posted on: 2010/2/23 17:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blurb: Micro pratar om Problem Orsak Mål och Strategier
#27


See User information
Haha, vändningsrörelsen :D

Posted on: 2010/2/23 17:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blurb: Micro pratar om 4 sannigar
#28


See User information
Precis!!! Det är personer, filosofer och poeter som Kultiverat ihop det där. Hur kan flera personer tänka i otorligt djupa tankebanor och många gånger komma fram till samma svar men med olika manifestationer?

För att de återgår till sitt sanna jag.
Du kan nå högre nivåer genom att släppa taget om dina humanistiska syner, du behöver inte ett uttryck för att se saker och ting ur en synvinkel på samma sätt som du inte behöver "följa ett perspektiv av saker och ting". Man kan vara Vänsterpartist samtidigt som man är moderat, valet av parti beror på omständigheterna.

Att kultivera är att tänka, att fundera, att fråga och få svar tills du når en punkt då ingen fråga mer behöver ställas. Då har du nått ditt sanna jag.

Jesus var en PERSON som lät sin Buddha-natur träda fram, Muhammed var en person som återgick till buddha natur. Buddha = En upplyst person, inte "religiös man som tillhör den där urankringen".

Att tro att himlen kommer serveras på ett fat är typiskt för kristendom. De som inser att inget serveras blir ateister. De som inser att man måste laga maten själv för att får en väldigt god måltid blir genuina kultiverare.

Edit: That's it. Kommer inte lägga mer tid eller energi för att försöka konvertera era huvuden. sleep tight.
Quote:

Jag försvarar mig för att jag inte läst och förstått hela texten pg a rådande omständigheter som jag skrev, forumdrama som ledde till telefonterror. Jag instämmer i det du skriver och mycket av det jag läst om Buddismen däremot så har jag en annan syn på det när det gäller det mytologiska då jag är humanist och ser att det är människor, filosofer och poeter som diktat ihop det där.

Posted on: 2010/2/23 18:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Blurb: Micro pratar om Problem Orsak Mål och Strategier
#29


See User information
Det går att släppa taget och låta kroppen strida för rättvisa.

Finns det rättvisa? Går det att strida? Går det att vinna?

Det är bara tankar. Släpp taget om dem och låt kroppen göra det den gör utan att analysera och döma.

Att släppa taget betyder inte att sluta att göra saker i världen, det handlar om att sluta klänga tag i det du gör!

Posted on: 2010/2/23 18:38
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Blurb: Micro pratar om Problem Orsak Mål och Strategier
#30
Jag föredrar att behålla både huvud och kropp.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
62 user(s) are online (62 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 62

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS