vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Uppmärksammade biverkningar av svinvaccinet

See User information
1st har fått inflammation i armen som inte släpper efter sprutsticket. 2månader

1st konstant sjuk efter vaccinationen snorig förkyld osv osv 3mån.

1st bältros ca 6veckor efter vaccination. Han såg apatisk ut, för mig var det solklart att kvicksilvret hade ätit på hjärnan små depressioner osv osv. Immunförsvaret utslaget.

Det är grova biverkningar av svin vaccinet gissar på 2-300.000svenskar som har fått grövre biverkningar varav 50-100.000 som utvecklat kroniska problem och även dödsfall.

ca 1-2miljoner som fått lättare biverkningar ont armen, yrsel osv osv..

Dock är det många som inte fått några direkta känningar...

Träffa precis en familj som var livrädda för svininfluensan och dom skulle vaccinera sig, efter diskussioner och egna efterforskningar hade dom kommit fram till att dom inte skulle vaccinera sig.

Posted on: 2010/2/22 21:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Uppmärksammade biverkningar av svinvaccinet
jag läste om en som fått en bestående, odiagnostiserad, nervsjukdom med "spasm" liknande ryckningar i hela kroppen. Hade fått symptomen samma dag som hon tog vaccinet och fortfarande inte blivit av med det nu 3 månader senare. Hon var okappabel att arbeta och är numer heltidssjukskriven. Helt jävla sanslöst att de hjärntvättar folk att ta denna skiten, än mer sjukt att de med sin skrämselpropaganda ska få oss att ge det till våra barn.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Lejonhjarta skrev:
jag läste om en som fått en bestående, odiagnostiserad, nervsjukdom med "spasm" liknande ryckningar i hela kroppen. Hade fått symptomen samma dag som hon tog vaccinet och fortfarande inte blivit av med det nu 3 månader senare. Hon var okappabel att arbeta och är numer heltidssjukskriven. Helt jävla sanslöst att de hjärntvättar folk att ta denna skiten, än mer sjukt att de med sin skrämselpropaganda ska få oss att ge det till våra barn.

Låter inte alls något vidare...
Var någonstans kan det finnas mer info ang detta?
Kommer du ihåg var du läste om det?

Posted on: 2010/2/23 22:15

See User information
En till bekant som är depressiv efter vaccinationen...

Posted on: 2010/2/24 8:43

See User information
Tog influensavaccin Pandremix 19 oktober 2009. Vaccinationen utlöste en allergisk/immunologisk "överreaktion". Mår fortfarande inte bra.... och tiden bara går och går.... så tills vidare fylls dosetten varje söndagkväll för att klara av en vecka till....

http://liveteftersprutan.blogspot.com/

Posted on: 2010/2/24 9:07

Anonym
Låter inte alls något vidare...
Var någonstans kan det finnas mer info ang detta?
Kommer du ihåg var du läste om det?

Ja, det var i någon se & hör tidning eller liknande, har jag för mig. (skämmigt nog är jag skvallerblaske-torsk.^^) Ska se om jag hittar det och kan scanna in..

La för övrigt upp en tråd tidigare idag gällande mpr-vaccin (mässling, påssjuka, röda hund) som bvc tycker att vi ska ge till våra 1,5-åringar. Min dotter fick det och fick feber och en kraftig allergisk reaktion av detta. (allt konstaterat av läkare) Och jag som mamma fick pga detta behandla min dotter med starka allergihämmande preparat och kortison. Och dessutom världens dåligaste samvete för att jag gav mitt godkännande till detta. Aldrig igen att jag går med på det.

See User information
RE:Lejonhjärta

Vet inte riktigt vad du menar, allmän info om vaccin eller vad tänker du på?

läs här

vacciatinsfaran

greensparrow.se

Mammor mot Gardasil

Posted on: 2010/2/24 17:46

Anonym
Nej... skrev den nyss den har inte kommit upp ännu men gör förmodligen det under kvällen. Handlar om min dotter och vad som hände henne. Kommer ligga under medicin och hälsa.

See User information
Kolla så det inte har blivit nått fel?

Det ska ju visas på en gång...

Posted on: 2010/2/24 19:04

Anonym
mm jag funderade med på det för har redan skickat upp det 2 ggr..... Märkligt eller är det väl jag som gör fel, rookie som man är! :D

See User information
Från bipacksedeln till Pandemrix
Observera att Mycket sällsynta biverkningar påverkar färre än 1 av 10000 användare. 1 på 10000 = 1000 på 10 miljoner vilket är ungfär lika med Sveriges befolknng. Man räknade alltså med att 1000 personer kan komma att få biverkningar som dessa:
• vaskulit (kärlinflammation som kan orsaka hudutslag, ledvärk och njurpåverkan)
• neurologiska störningar såsom encefalomyelit (inflammation i centrala nervsystemet), neurit
(nervinflammation) och Guillain-Barrés syndrom (en typ av förlamning).

Ännu fler kan få
• allergiska reaktioner som kan leda till allvarlig sänkning av blodtrycket som, om det inte
behandlas, kan leda till chock. Läkare är medvetna om denna risk och har akut behandling
tillgänglig för dessa tillfällen.
• generella hudreaktioner inklusive ansiktssvullnad och urtikaria (nässelfeber)
• feberkramper.
• svår stickande eller dunkande smärta utmed en eller flera nervbanor
• minskat antal blodplättar, vilket kan orsaka blödning eller blåmärken.

Allt detta för en ovanligt lindrig influensa! Skandal är inte ordet.

4. Eventuella biverkningar
Liksom alla läkemedel kan Pandemrix orsaka biverkningar, men alla användare behöver inte få dem.
Allergiska reaktioner kan förekomma efter vaccination, i sällsynta fall kan de leda till chock. Läkare är
medvetna om denna risk och har akut behandling tillgänglig för dessa tillfällen.
Frekvensen av möjliga biverkningar som listas nedan är definierade enligt följande:
Mycket vanliga (påverkar fler än 1 av 10 användare)
Vanliga (påverkar 1 till 10 av 100 användare)
Mindre vanliga (påverkar 1 till 10 av 1 000 användare)
Sällsynta (påverkar 1 till 10 av 10 000 användare)
Mycket sällsynta (påverkar färre än 1 av 10 000 användare)
Följande biverkningar har inträffat med Pandemrix (H5N1) i kliniska studier hos vuxna inklusive äldre
samt barn 3-9 år. I dessa kliniska studier var de flesta biverkningarna milda och kortvariga.
Biverkningarna liknar i allmänhet dem för säsongsvacciner mot influensa. Hos barn i åldrarna 3–9 år
förekom feber oftare när en vuxendos (0,5 ml av vaccinet) gavs, jämfört med administrering av en
halv vuxendos (0,25 ml av vaccinet). Feber förekom också oftare hos barn i åldrarna 6–9 år, jämfört
med barn i åldrarna 3–5 år.
Dessa biverkningar har också förekommit med liknande frekvens hos vuxna inklusive äldre i kliniska
studier med Pandemrix (H1N1), utom vad gäller rodnad (mindre vanligt hos vuxna och vanligt hos
äldre) och feber (mindre vanligt i båda åldersgrupperna).
Mycket vanliga:
• huvudvärk
• trötthet
• smärta, rodnad, svullnad eller lokal förhårdnad vid injektionsstället
• feber
• muskelvärk, ledvärk.
Vanliga:
• värmekänsla, klåda eller blåmärke vid injektionsstället
• ökad svettning, frossa, influensaliknande symtom
• svullna körtlar i halsen, armhålan eller ljumsken.
Mindre vanliga:
• stickningar eller domningar i händer eller fötter
• sömnighet
• yrsel
• diarré, kräkningar, magont, illamående
• klåda, utslag
• allmän sjukdomskänsla
• sömnlöshet.
Feber och irritabilitet förekom oftare hos barn i åldern 6–35 månader som fick en halv vuxendos
(0,25 ml) Pandemrix (H1N1) i jämförelse med barn i åldern 3–9 år som fick en halv vuxendos
(0,25 ml) Pandemrix (H5N1).
Hos barn i åldrarna 6–35 månader som fick två doser om 0,25 ml (en halv vuxendos) var
biverkningarna efter den andra dosen intensivare. Särskilt feber (38°C eller mer) var mycket vanligt.
Dessa biverkningar försvinner vanligen inom 1-2 dagar utan behandling. Om de kvarstår,
KONTAKTA DIN LÄKARE.
Följande biverkningar har inträffat efter att Pandemrix H1N1 godkänts för försäljning:
• allergiska reaktioner som kan leda till allvarlig sänkning av blodtrycket som, om det inte
behandlas, kan leda till chock. Läkare är medvetna om denna risk och har akut behandling
tillgänglig för dessa tillfällen.
• generella hudreaktioner inklusive ansiktssvullnad och urtikaria (nässelfeber)
• feberkramper.
Följande biverkningar har inträffat de närmaste dagarna eller veckorna efter vaccination med vacciner
som rutinmässigt ges varje år för att förhindra influensa. Dessa biverkningar kan inträffa med
Pandemrix.
Sällsynta:
• svår stickande eller dunkande smärta utmed en eller flera nervbanor
• minskat antal blodplättar, vilket kan orsaka blödning eller blåmärken.
Mycket sällsynta:
• vaskulit (kärlinflammation som kan orsaka hudutslag, ledvärk och njurpåverkan)
• neurologiska störningar såsom encefalomyelit (inflammation i centrala nervsystemet), neurit
(nervinflammation) och Guillain-Barrés syndrom (en typ av förlamning).
Om någon av dessa biverkningar inträffar, kontakta omedelbart din läkare eller sköterska.
Om några biverkningar blir värre eller om du märker några biverkningar som inte nämns i denna
information, kontakta läkare.

Posted on: 2010/2/24 19:13
Sanningen skall göra oss fria!

See User information
Tryckte du på verkställ?

Posted on: 2010/2/24 19:21

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper