vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: En anorlunda bild av tiden
Jag ber om ursäkt för språket, men jag står fortfarande för det. tills minst 2 som tidigare ylat av de säger åtminstone ett smart ord för den fina bilden som säger något fint. post nr #17

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag ska inte säga så mycket om den mer än att den visar på oändligheten i våra livscykler och att man efter en viss ålder är närmre tillhörande döden och fram till en viss ålder att man främst tillhör livet.
Dessutom tycker jag den blandar kreationism och Darwinism.

Säkert inte allt du vill veta om din bild, men det jag efter ett snabbt ögonkast reflekterade över.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Tack det var mycket rätt om den, bilden är ur boken "Bhagavad-GITA SOM DEN ÄR" kanske känner igen den inne håller större delen av hinduismens tro, Och är direkt översatt ur Vada-rullarna som är minst 5000 år gamla.

En mycket viktigt punkt i den bilden tycker jag är just det centrala i den. Kvinnan som håller en kvist föreställer livets träd, och mannen håller i en svärd som föreställer döden, dvs det är kvinnan som ger och behåller livet och mannen är den onda själen som dödar. Detta berättelse är i motsatt till adam och eva teorin enligt bibel och koran om att eva var den som lurades av djävulen och kvinnan representerade den onda.

Föresten computerror: ditt nummer som du har som symbol 42, kan du vara snäll och kolla på min klocka en gång till och se att du kommer att finna den under vissa klockslag. Bara om du vill.

See User information
Svärdet är hans fallos, hans kukförlängare.
Mannen måste ha sina vapen så han kan skaffa fram köttet, vafan ska man annars med allt testosteron till? ^^

Angående klockan; Insnöad var ordet. Ett citat från en 104-årig gammal senil gubbe, lite snack om hur onda religionsgubbarna och deras lögner är. Sen lite alkemi och astrologi som grädden på moset.
Mos, ta mig på orden. Men kanske det smakar gott?

Jag ska inte vara sån egentligen men hur kom det sig att du kom fram till en så dimmig variant av sanningen?

Posted on: 2010/2/25 3:11
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
xtas innan det blev dimmigt såg jag inte ens det dimmiga utan trodde allt var okey och helt som det skulle. Nu ser jag heller lite dimma som jag själv kommit på än att se en väg som någon anan byggt åt mig, för nu kan jag bygga min egen väg och den kan se ut hur som helst bara den håller och inga religiösa monster kan ta sig förbi den.

Edited by Master on 2010/2/25 16:43:24

See User information
Master, läs vad du skrev en gång till...

"nu kan jag bygga min egen vägg"

Posted on: 2010/2/25 14:56

Anonym
den kan uppfattas på olika sätt , men jag erkänner att det kanske inte var rätt uttryckt av mig. :)))

Jag skulle vilja göra en ny tråd nånstans där folk ska få beskriva vad det för de betyder att vara vaken.

jag får uppfattning av de flesta här att , bara förde ni vet om 911 och lite annat att de får för sig att de har vaknat och är fria. då måste jag göra er besvikna ni är långt ifrån vakna och befriade.

men ni är på bra väg dit, och ni kommer att vakna ur olika tillstånd hela tiden. precis som riktigt sömn så har vi ungefär 5 sömn faser ni kanske är vakna ur fas 1 av 5 , och den 3:e fasen är enligt mig det svåraste och absolut jobbigaste att vakna ur. 5:e fasen skulle jag påstå är när du vaknat ur vad du hela trott varit din riktiga liv men här kommer det endast ske när vi lämnar denna fysiska kropp.

Det största misstaget man vanligtvis gör är att man inte är ärlig mot sig själv. Och man hela tiden tror man nått toppen när man egentligen kanske ligger i botten, och hur ska du då kunna veta att det finns nåt högre än så ,när du redan tror att du nått det absolut högsta.

Jag accepterade mig själv att jag låg på det allra sista steget ner och kanske ännu längre ner. men jag är tacksam för jag visste åtminstone var jag befann mig , och jag kunde ju börja arbeta mig uppåt sakt amen säkert,och det gör jag fortfarande idag.

Anonym
XTAS passa ditt språk med att använda sådana uttryck det kan finnas mindre åriga på forumet som inte är här för att se en knarkare även på forum, tror de ser sådana som du ute på gatorna tillräckligt ändå. Du låter välidg depprimerad och man kan itne riktigt höra dig tydligt, ligger du i en gropp? behöver du hjälp upp , isåfallsäg det finns många här som vill hjälpa till! eller vill du dra ner andra i ditt gropp med ? det ska jag inte tillåta isåfall.

See User information

Posted on: 2010/2/25 16:52

Anonym
oh, måste ha missat de, tack ska läsa lite. det är mycket hett och blandade känslor i forumet känner jag, hur får vi alla att andas på riktigt, så vi kan kommunicera utan att bårka och ställa till, utan föst ge chansen till nån att förklara vad ha/hon vill visa eller säga, och sedan ge förslag på andra alternativ, eller säga något som är fel med just det man ska visa. de flesta trådarna som börjar på A slutar fort på X utan att komma nånstans. har folk tappat respekt så pass mycket att de också vill dela med sig det dåliga energin eller är egot tagit över de flesta så starkt att de tror de är helt öppna och är Andliga och harmoniska, när många beter sig rent av "Demoniska"

PS: läste nyss genom första tråden om att vara vaken http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=15345&forum=25

tack pingubenji det där var verkligen vad jag behövde se.. då vet jag att jag inte är ensam om att känna som jag känt, och varför det så..

hmm sådana trådar borde vara som regel att läsa först, hoppas inte allt för många har lämnat forumet pga sådana typer....

See User information
Alla har sin väg att vandra...

Posted on: 2010/2/25 18:03

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper