vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



"Mib's" och "Black Helicopters"
#1


See User information
Jag känner mig så fruktansvärt oseriös när jag egentligen mot bättre vetande tar upp nedanstående. En vettig förklaring till nedanstående upplevelser skulle kunna vara att någon släppt ut doser av "nåt" i dricksvattnet eftersom många andra galna ting hände samtidigt, men jag tar risken ändå. Banna mig inte för detta bara, snälla! Jag vill INTE skada forumet och tål kritik... och inser hur hal isen är i denna fråga!

Pang på "rödbetan", alltså:

Under några år på 1980-talet arbetade jag på ett sådant sätt att jag varannan vecka måste ta det lugnt i helgen och sova på fredags och lördagskvällarna. Jag bodde vid en mycket trafikerad gata i närheten av Chalmers Tekniska Högskola som just under dessa år genomgick en kraftig utveckling där vapenteknik och missilstyrning och desslikes tog en stor plats. Ett särskilt forskningscentrum i anslutning till högskolan med inte särskilt diskret bevakning av nån sorts polisliknande personal spelade en stor roll i detta. På nätterna fanns en öppen drugstore mitt emot min bostad och där möttes alla möjliga märkliga figurer. Till och med jag som inte är studerande blev kontaktad av personer som såg ut som klippta ur serietidningar och fick en märklig känsla av att dom var nån sorts androider. En av dom frågade ut mig om vad jag visste om Lagrangepunkterna!
I området cirkulerade ofta vita Saabar med tonade rutor. I dom satt storväxta personer med svarta långrockar av läder, alltid med solglasögon på och de verkade ganska solbrända av någon anledning, även mitt i vintern. Jag låtsades en gång göra nån sorts "mätningar" inom området och sen hade jag vita Saabar efter mig i åtminstone ett år. En gång följde dom efter mig när jag körde ut ur stan men jag gjorde en smart undanmanöver och lyckades få dem att krocka ett vägräcke varvid de slungades ut ur bilen. Jag vände längre fram och passerade dem när de linkade tillbaka mot stan. Då såg jag att den ene hade brunt blod som droppade ner från pannan. Dessa män svarar fullständigt mot beskrivningarna som finns från andra håll om s.k. "mibs" eller Men in Black. Men historien om mibsen slutar inte här! Jag har inte nämnt att jag sett dom åtskilliga gånger tidigare - i DDR! Sverige eller i alla fall göteborgstrakten bedrev vid denna tid en del vapensmuggling via DDR. Själv såg jag flera gånger personer klädda som dessa mibbar i DDR men tog för givet att det var Stasi. Men som det alltså visade sig dök de upp i Sverige under andra hälften av åttitalet också.
Som om inte detta var nog dundrade det varje fredagskväll tunga mörklagda helikoptrar fram över stan på låg höjd och flög ner mot Ericssons anläggningar i Mölndal. Men samtidigt hängde ju varenda kotte på värdshus och satt med fyllda glas och märkte ingenting. Helikoptrarna återvände alltid efter en stund och begav sig utåt över Guldheden med riktning mot södra skärgården där det ibland ligger fartyg på redden vid Trubaduren och kan ta ombord känslig last utan att deklarera den. Jag kände en holländsk journalist som bodde i Sverige under denna tid men han var mest sysselsatt med att forska om Palmemordet. Jag behöver väl inte nämna att ingen var särskilt intresserad av vad han kom fram till. Han gav mig tipset att köpa en av de just då populära komradioscannrarna och försöka höra om helikoptrarna hade nån radiokontakt. Till sist och efter många kristallköp lyckades jag uppsnappa den. Deras samtal bestod av väsningar och strupljud.
Ni fattar nog vad som hade hänt om jag hade ringt GP eller DN och berättat den här historien, kära vakenläsare. Men jag kan gå ed på att det fanns mibbar och svarta helikoptrar i rörelse under åren kring palmemordet! Vart de har tagit vägen sedan vet jag ej... men eftersom jag sett dem i DDR och Obama anställt Mischa Wolff som chef för säkerhetstjänsten kan man ju gissa...
Nu kommer ni förstås att avfärda detta eftersom jag inte har några stämplade dokument undertecknade av de skyldiga att visa fram och att jag ju aldrig i väärlden kan vara trovärdig! Risken är bara att skratten fastnar i vrångstrupen en dag.

Posted on: 2010/2/25 7:38

Edited by Asgeir on 2010/2/25 8:00:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Mib's" och "Black Helicopters"
#2


See User information
Dina inlägg här på Vaken hör till de allra mest intressanta. Vore alla inlägg av samma dignitet skulle forumet på Vaken vara en guldgruva...

Posted on: 2010/2/25 8:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Mib's" och "Black Helicopters"
#3


See User information
Vad dom flesta borde ha lärt sig är att nästan ingenting är omöjligt..

Om man tittar på en del teman i diverse Hollywood-filmer, MiB, Terminator osv.. så kan man ju undra över vilken teknik/vapen m.m som finns i verklighet och vad som egentligen är påhittat.

Ett exempel :

I filmen The International så skjuts en man med nånting i nacken och dör i en hjärtattack..

Greensparrow tipsade om sin sida http://prognoz.se, där hittade jag detta youtubeklipp:

CIA Whistleblower talks about Heart Attack gun
http://www.youtube.com/watch?v=tzIw44w00ow&feature=player_embedded

Alltså sammanflätas verkligheten med ett inslag i en film många år efter det att kongressutfrågningen om "hjärtattackspistolen" genomförts, så "you do the math"...

Posted on: 2010/2/25 9:06
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Mib's" och "Black Helicopters"
#4


See User information
Förstahandsuppgifter är alltid det allra mest intressanta.

För vilken gång i ordningen här på vaken, mitt favoritcitat från UFO-forskaren Budd Hopkins.

Denne deltog i en TV-debatt mot en (säkerligen från skeptikerrörelsen/akademiker, ni vet) professor.

Hopkins sade:

...av oss två är det faktiskt, hur osannolikt det än låter, jag som är den allra mest skeptiske. Jag är nämligen skeptisk så till den milda grad att jag utesluter absolut ingenting!

* * *


Posted on: 2010/2/25 9:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Mib's" och "Black Helicopters"
#5


See User information
Hurra! En bra tråd, mitt i allt käbbel på de andra trådarna. Guldstjärna till dig Asgeir!
Riktigt intressant story. Morgonkaffet blev tio gånger godare.

Får jag fråga om du har någon egen teori som knyter ihop fenomenet MIB?

Posted on: 2010/2/25 9:48

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Mib's" och "Black Helicopters"
#6


See User information
Jag läste ju om MIB åtskilliga år senare och det är därför jag använder uttrycket men jag måste erkänna att jag hajade till när jag läste om de svarta helikoptrarna. Jag ringde faktiskt till Försvarskommando Väst där en glad röst svarade på ryska och jag upptäckte att det var en gammal bekant på linjen! Vi skojade en stund och så frågade jag vem det var som flög lågt med helikoptrar över Johanneberg utan positionsljus och då svarade han med någon sekunds fördröjning "det är inte vi!". Det tror jag inte heller men jag känner ju till så mycket som att man inte får flyga i mörker utan positionsljus och jag tror att det var Vertolhelikoptrar, alltså dom med dubbla rotorer. En annan person med viss kännedom föreslog att det var transporter till och från Mölndals Sjukhus men det kunde jag avfärda direkt eftersom den heliplattan var avstängd pga sprickbildningar och varför skulle man flyga nersläckt? Nej, transporterna gick till och från Ericsson, det är inget snack.

När det gäller MIB'arna? Tja, var dom besökare från en annan planet är det ju inte så konstigt om dom inte syns till i perioder.

Jag vet att David Icke har en massa teorier om reptiler och så vidare och tycker att det hela låter minst sagt otroligt. Men fan vet, det finns bibelläsare som nickar ivrigt och håller fram Enoks bok som bevis!

Men om man skulle anta att det finns en organisation eller civilisation som besöker oss och att de givetvis har en annan teknisk nivå är ju det hela inte konstigare än när jag åker till Kenya och besöker folk på landet som knappt sett en vit man.

Lika lite konstigt är att de i så fall har särskilda kontaktpersoner och företag de besöker. Kanske har vi nåt de behöver, det kan till och med vara guld??!

Posted on: 2010/2/25 11:15
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Mib's" och "Black Helicopters"
#7


See User information
..Eller så är dom genetiska experiment. MiB:arna alltså. Klonade robotar som lyder minsta vink, utan egen vilja? Det är öppet för spekulation.

Posted on: 2010/2/25 11:42

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: "Mib's" och "Black Helicopters"
#8
oj oj oj. Im speachless. Mycket intressant, mer av sånt här!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Mib's" och "Black Helicopters"
#9


See User information
Jag har hemma en del frivilliga gästarbetare från hela världens hörn. En kille, med invandrarbakgrund, är bosatt i Tensta, Stockholm.
Han berättade att han en kulen höstkväll 2008, någonstans vid 22-tiden, från sitt vardagsrumsfönster som vetter ut mot Gärdet, såg ett stort objekt ("som en finlandsfärja") glida sakta över gärdet. Plötsligt far det iväg åt nordost i en jädra fart, och tio sekunder senare kommer ett helt gäng, uppskattningsvis 15-20 st svarta helikoptrar i grupp efter i samma riktning som objektet...

Jag har själv rotat i dessa frågor sedan ca 1982, man kan säga att de var min ingång till att vakna. Intressantast är de personliga vittnesmålen, som sagt.

Posted on: 2010/2/26 9:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Mib's" och "Black Helicopters"
#10


See User information
Quote:

Network skrev:
Jag har hemma en del frivilliga gästarbetare från hela världens hörn. En kille, med invandrarbakgrund, är bosatt i Tensta, Stockholm.
Han berättade att han en kulen höstkväll 2008, någonstans vid 22-tiden, från sitt vardagsrumsfönster som vetter ut mot Gärdet, såg ett stort objekt ("som en finlandsfärja") glida sakta över gärdet. Plötsligt far det iväg åt nordost i en jädra fart, och tio sekunder senare kommer ett helt gäng, uppskattningsvis 15-20 st svarta helikoptrar i grupp efter i samma riktning som objektet...

Jag har själv rotat i dessa frågor sedan ca 1982, man kan säga att de var min ingång till att vakna. Intressantast är de personliga vittnesmålen, som sagt.


Det är knepigt att inte folk reagerar på konstiga saker. Kanske går alla och tittar ner i marken? Det stod i tidningarna om att man snart skulle få sk "sniffare" i aktion i luften, kanske för tre år sedan. Man skulle inte bli förvånad sades det, och syftet var att undersöka luftföroreningarna. Det nämndes även i Dagens Eko vill jag minnas. Så en dag flög en helikopter långsamt följande en viss bana över min brors bostad och upprepade manövern flera gånger. Förmodligen följde den en pejlad linje och kollade upp nån sorts ledsystem, för sedan kom med någon veckas mellanrum, varje tisdag efter lunch, en mycket tyst några meter lång missil flygande samma väg. Några få meter över höghusen. Jag har bilder på den, den ser ut som en luftvärnsmissil och det flimrar bakom den men det hörs inte ett ljud. Men tror ni att någon enda människa i stadsdelen utom jag och min bror reagerat?? Det bor 65.000 människor i stadsdelen som ligger söder om Götaplatsen nära Mölndalsgränsen.
Att man förvarnat är en sak, men inte en enda reaktion! Och att detta skulle vara en apparat för att undersöka luftföroreningar är ju helt befängt!
Eller kan det vara så att man sett den men tänkt att ajajaj, jag har visst fått lite delirium, bäst att ta en sup...
(Jag kanske bör tillägga att området nog är Sveriges tekniktätaste område med många tusen studerande på olika fakulteter inom flera högskolor samt att det finns åtskilligt hightech i närheten, exempelvis Ericsson och Ericsson Radar nere i Krokslätt och Saab Missiles och allt vad dom heter uppe på bergstopparna snett emot och att Sveriges första superdatorer fanns här, två av de sex starkaste i världen. Till yttermera visso finns det en underjordisk ring sprängd i berget under hela stan som är åtskilliga kilometer lång och passerar rakt under Chalmers)

Posted on: 2010/2/26 12:00

Edited by Asgeir on 2010/2/26 12:17:04
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Mib's" och "Black Helicopters"
#11


See User information
Du skrev:

Till yttermera visso finns det en underjordisk ring sprängd i berget under hela stan som är åtskilliga kilometer lång och passerar rakt under Chalmers

Under Chalmers minsann? Vad överraskande... inte.
Detta frimurarnäste på den svenska framsidan...

Inte konstigt att folk inte reagerar. Rädslan och systemtilltron håller dem på plats!

Posted on: 2010/2/26 12:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS