vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#1
Vill uppmana föräldrar att tänka efter både en och två gånger innan ni låter BVC vaccinera era barn. Min dotter har efter alla vaccinationer hon fått blivit febrig, hängig och sovit dåligt. Trodde i min okunskap att det hörde till. Inte förän hela den här svininfluensa-karusellen drog igång i höstas började jag fundera på och analysera varför vi ska vaccinera oss själva och våra barn mot sjukdommar som faktiskt inte florerar i Sverige längre och heller inte har gjort på årtionden...(!?)
Sist ut (för 1,5 vecka sen) var MPR-Vaccinet.
(mässling, påssjuka, röda hund)
Jag hade tidigare tänkt att inte låta henne ta den men ju mer jag diskuterade det med folk i min omgivning, ju mer ifrågasatte jag min intuition. Sagt och gjort så gav jag dom mitt godkännande och de gav min dotter den. Doktorn sa att det kunde ta upp till en vecka innan ev biverkning infann sig. 8 dagar senare ringder de från dagis och jag får hämta hem en hängig unge med 39,8 graders feber. Hon var hängig och klängig hela helgen, åt inget och jag kände inte igen henne alls. I söndags försvann febern och i går Tisdag så fick hon en kraftig allergisk reaktion. Höger öga svullnade upp, knottriga utslag på mage, rygg, höger sida av ansiktet och knä och armveck. Natten till idag har hon knappt sovit pga detta och dessutom rivit hål på sin annars så lena och goa lilla mage.
Vi åkte till läkare där han konstaterade att detta var en stark allergisk reaktion på MPR-vaccin. (Dr. M Björnlinger arbetande på Hva vårdcentral)
Nu får hon stark allergihämmande medicin och ska smörjas med kortisonsalva tills detta försvinner. Jag, som mamma, kan inte komma över hur korkad jag var som inte lyssnade till min intuition och vill nu bara sprida detta så ingen annan liten skrutt ska behöva genomlida detta som min dotter nu får göra.
Aldrig mer en vaccination till mina barn!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#2


See User information
Lider kraftig med dig, det är sjukt att sånt här få förekomma.

Jag ska ge dig ett tips för att hjälpa din dotter med hennes utslag, gå till en hälsokostaffär köp kollidalt silver eller beställ på nätet.

Köp en lite sprayflaska, häll i silvret i flaskan. Spray på kroppen där hon har problem, spraya rikligt så att det rinner. Det kommer att hjälpa vid anfall av utslag och mildra hennes kliande.

Cortisonsalvor är undermåliga och fungerar sällan"kvacksalveri"

Klicka på länkarna nedan:

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ionosil-kolloidalt-silver

http://www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi

Posted on: 2010/2/24 20:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#3
Tack för tipset, ska genast beställa!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#4


See User information
Tack ! Min fru var på bvc i går och fick info om den sprutan som du pratar om. Jag har blivit allt mer skeptisk till vaccin.

Tack för att du skriver om detta för all erfarenhet behövs för att folk skall vakna upp.

Jag kollade statestik på hur många som hade blivit smittade i olika sjukdomar igenom tiden, men sjukdomskurvan på diverse sjukdommar började sjunka långt tidigare än den tid då vaccinet sattes in, ändå tar medicinföretagen åt sig äran för att ha utrotat diverse sjukdommar.

Statestiken var publiserad i den nya nättiningen Godmorgon på sidan fem. Här fins länk till tidningen genom greensparrow.se som kan läsas direkt utan att ladda upp den.


http://www.greensparrow.se/filer/godmorgon1.pdf

Posted on: 2010/2/24 20:59
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#5


See User information
Jag kan tillföra att mitt barn som nu är stor, fick ganska omgående krupp efter sprutan. Han utveckla astma och täppt i näsa, röda ögon ,borttappat smak och lukt. Det har varit så hela livet..

En bekant till mig fick vaccin till sitt barn efter några månader är barnet allergisk mot nästan all mat...

Förut gick ett rykte om att barn i öst nästan aldrig hade allergier, duktiga svenska läkare sade att det kunde bero på att dom har det mycket skitigare än vi i Sverige.

Själv fantiserar jag om att dom vaccinerar sina barn mindre.


Posted on: 2010/2/24 21:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#6
Min dotter fick feberkramper efter denna spruta och var tvungen att åka till sjukhus. Dessa feberkramper påminner starkt om epeleptiskt anfall.

Min son slutade prata efter sin spruta, men började långt senare igen. Han är långt efter vad gäller talet, men uppvisar längre ingenting inom autism-spektrat

Jag ville inte ta dessa sprutor överhuvudettaget, men blev överkörd av barnens mor och BVC-läkaren (som senare anmälde min negativitet inför vaccinering till soc)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#7
Tack för sidan. Gav mig bara ännu mer kött på benen angående vad jag och en vän diskuterade tidigare idag: Att dessa sjukdommar verkligen inte florerat på flera årtionden och varför vaccinera sig mot en smitta som inte finns? Det är ju minst sagt galet.

Men hugaligen vad mitt dåliga samvete gör sig påmint när jag ser min dotters knottriga, flammiga utslag..... :(

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#8
computerror; Ja, sjukt nog var det allmänhetens övertygelse om hur "bra" det är att vaccinera våra barn som gjorde att jag ifrågasatte min intuition. Beklagar det som hände dina barn!
Jag är också nojjig att detta med utslag och feber inte ska vara den enda biverkningen...

Men som sagt inga fler vaccinationer till mina ungar. Aldrig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#9


See User information
Nåja Lejonhjärta, skadan är skedd, men du menade aldrig nåt illa. Det är tunga beslut som lastas på en. Har genomlidit samma samvetskval själv.
Det är ju som bekant inte lätt att vara förälder

PS. Knottrorna kan vara mollusker. googla på´t. Min son har sådana, ej i direkt relation till någon vaccinering, men vem vet.

Posted on: 2010/2/24 22:06

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#10


See User information
Quote:

computerror skrev:
Min dotter fick feberkramper efter denna spruta och var tvungen att åka till sjukhus. Dessa feberkramper påminner starkt om epeleptiskt anfall.

Min son slutade prata efter sin spruta, men började långt senare igen. Han är långt efter vad gäller talet, men uppvisar längre ingenting inom autism-spektrat

Jag ville inte ta dessa sprutor överhuvudettaget, men blev överkörd av barnens mor och BVC-läkaren (som senare anmälde min negativitet inför vaccinering till soc)


Seriöst vart du anmäld till soc? alltså ska dom sno ungar nu för lite vaccinations nej???


Posted on: 2010/2/24 22:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#11


See User information
Quote:

Lejonhjarta skrev:Jag, som mamma, kan inte komma över hur korkad jag var som inte lyssnade till min intuition och vill nu bara sprida detta så ingen annan liten skrutt ska behöva genomlida detta som min dotter nu får göra.
Aldrig mer en vaccination till mina barn!


Det är inte lätt att stå emot den form av övertalning som bedrivs.
Jag lät vaccinera mitt första barn de två första omgångarna innan jag började ana ugglor i mossen. När barn nr 2 kom och jag ifrågasatte vaccinet med - vad jag ansåg - konkreta bevis för att det var skadligt blev det inget annat än krig. De idiotförklarade mig och ifrågasatte mitt ansvar som förälder - och vägrade givetvis att ens se åt de papper jag hade med mig. "Det där är ju inte ens på svenska" sa de. Inga fler sprutor blev det i alla fall.

Stå på dig! Behöver du stöd och support så finns vi här.

Posted on: 2010/2/25 9:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#12


See User information
Mitt råd till alla föräldrar är att om ni stöter på patrull med sjukvården, i rollen som vårdnadshavare, så undersök alternativa lösningar såsom byte av ansvarig sjukvårdare, sjukhus etc. Det funkar inte att gå på dom med info och åsikter, dom lever i en annan verklighet och det är vi som är "tanke-defekta".
Förhala, skjut upp var luddig etc. Det hela blir lite som mental jiu-jutsu där man måste lära sig parera istället för att gå till attack. Attack leder bara till nederlag i detta fall.


Posted on: 2010/2/25 9:53

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#13


See User information
Quote:

greensparrow skrev:
Seriöst vart du anmäld till soc? alltså ska dom sno ungar nu för lite vaccinations nej???


De lär ha ögonen på vilka som opponerar sig mot att inträda i fårskocken. Som tur är finns det åtminstone en till viss del mer öppen frågeställning angående biverkningar och verkan, så det blir svårt att lagstadga om tvång.

*funderar*

JV kan förlora vårdnaden av sina barn om de vägrar dem blod. Nu tycker ju inte jag att de har världens smartaste orsak till att vägra blod då, men slipper man så ska man inte ta det - tycker jag. Det finns blodersättning som stimulerar till den egna blodbildningen på ett helt annat sätt än blod gör. Dessutom är det ingen risk för blodsmitta.

Så.. hm.. så länge det finns en diskussion för och emot något på en så pass stor yta att det påverkar den vanliga människans beslut, så blir det svårt att göra annat än skrämmas genom soc.

Posted on: 2010/2/25 10:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#14
Lite OT men hur citerar man? Rookie somman är får man fråga sig fram.... ;)

Miri; Ja det har du rätt i. Tack!! Skadan är redan skedd och nu vet jag bättre än att låta dem vidare ge henne vaccinationer eller låta dom ge några vaccinationer till bebisen jag väntar. Man lär ju sig av sina misstag!

Metaphor; Tror du är inne på rätt väg. Sjukt på ett sätt att vi i Sverige som står för yttrandefriet inte ska kunna säga hur vi vill ha det med våra egna barn utan att få höjda ögonbryn. Men jag märkte ju direkt vilken övertalningspropaganda som sköts mot mig från såväl dagis som bvc när jag vänligt men bestämt tackade nej till att ge min dotter svinis-vaccinet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#15


See User information
Quote:

Lejonhjarta skrev:
Lite OT men hur citerar man? Rookie somman är får man fråga sig fram.... ;)

Miri; Ja det har du rätt i. Tack!! Skadan är redan skedd och nu vet jag bättre än att låta dem vidare ge henne vaccinationer eller låta dom ge några vaccinationer till bebisen jag väntar. Man lär ju sig av sina misstag!

Metaphor; Tror du är inne på rätt väg. Sjukt på ett sätt att vi i Sverige som står för yttrandefriet inte ska kunna säga hur vi vill ha det med våra egna barn utan att få höjda ögonbryn. Men jag märkte ju direkt vilken övertalningspropaganda som sköts mot mig från såväl dagis som bvc när jag vänligt men bestämt tackade nej till att ge min dotter svinis-vaccinet.


Tryck på "svara" på den du vill citera, väl inne i nästa ruta väljer du "citera" som finns strax under textfältet.

Ang. svinvaccinet så var man ju världens UFO som vägrade ta det eller ge det till sina barn. Gissa vem som verkar vettigast nu? De allra flesta mainstreammedier har ju insett bluffen nu.



Posted on: 2010/2/25 11:04

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#16


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Mitt råd till alla föräldrar är att om ni stöter på patrull med sjukvården, i rollen som vårdnadshavare, så undersök alternativa lösningar såsom byte av ansvarig sjukvårdare, sjukhus etc.


Själv bytte jag till antroposofiskt BVC. Mycket bättre. Öppna diskussioner och annat inställning överlag.

Quote:
Det funkar inte att gå på dom med info och åsikter, dom lever i en annan verklighet och det är vi som är "tanke-defekta".
Förhala, skjut upp var luddig etc. Det hela blir lite som mental jiu-jutsu där man måste lära sig parera istället för att gå till attack. Attack leder bara till nederlag i detta fall.


Ja det är nog bättre att upplysa andra föräldrar istället, och hänvisa till "alternativt tänkande auktoriteter" för att jämna ut trycket..

Posted on: 2010/2/25 11:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#17
Quote:

metaphor skrev:
Tryck på "svara" på den du vill citera, väl inne i nästa ruta väljer du "citera" som finns strax under textfältet.

Ang. svinvaccinet så var man ju världens UFO som vägrade ta det eller ge det till sina barn. Gissa vem som verkar vettigast nu? De allra flesta mainstreammedier har ju insett bluffen nu.


Titta, det gick ju! :)
Ja verkligen, dessutom fick man slängt i ansiktet otaliga gånger hur OANSVARIGT det var att inte ta det med tanke på att de "goda" medborgarna tog det för andras skull så att smittan inte skulle härja fritt.... *S*

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#18
Quote:

Själv bytte jag till antroposofiskt BVC. Mycket bättre. Öppna diskussioner och annat inställning överlag.


Finns såna på alla orter? Även mindre som t ex Huskvarna?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#19


See User information
Quote:

Lejonhjarta skrev:
Finns såna på alla orter? Även mindre som t ex Huskvarna?


Huskvarna.. hm.. njae.. googlade och hittade Järna, Stockholm och Norrköping. De kanske å andra sidan har tips om ngt annat du kan vända dig till där du bor??

Posted on: 2010/2/25 14:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#20


See User information
Barn som är skadad av vaccination




Posted on: 2010/2/25 19:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#21


See User information
Ett sätt att bli frisk med biologiska metoder presenteras här av leg läk Wilhelm Jülke som jämte "vanlig" läkarutbildning och praktik dessutom har studerat antroposofisk medicin.

Antroposofiska läkare har en helhetssyn på människan. De inriktar sig inte endast på sjukdomens symtom utan försöker komma åt de djupare orsakerna. Man prövar i första hand natursubstanser, gift- och biverkningsfria, för att återställa kroppens balans samt en kostomläggning till så naturenliga livsmedel som möjligt - långt ifrån dagens industribehandlade födoämnen.

Därigenom kan man även förebygga många av de vanliga kultursjukdomarna.

Dr Wilhelm Jülke, som stammar ifrån en antroposofisk familj, är född i Norge, medicinskt utbildad i Schweiz och har haft sitt andra hem hos släktingar i Syd-Tyskland. Hans far- och morföräldrar var närstående Rudolf Steiner, antroposofins fader, och bland dr J&uul;lkes släkt och vänner finns flera läkare med just antropsofisk inriktning

Wilhelm Jülke är en läkare som har en praktik i Järna vet inte om han är kvar "pensionerad"men han får nog ses som en av sveriges skickligaste naturläkare, kunskap som skulle få vilken läkare som helst grön av avund....

http://www.2000taletsvetenskap.nu/uppladdning/biobot/biobotih.htm


http://antroposofi.org/julke/index.htm

Posted on: 2010/2/25 19:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#22
Quote:

greensparrow skrev:
Barn som är skadad av vaccination



Ah men va faan!! Nej nu hoppas jag innerligt att min unge "endast" behövde drabbas av klåda och en allergisk reaktion. Hur ska man någonsin kunna tro att något sånt här ska hända av en vaccination?`*ryser*

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#23


See User information
Quote:

greensparrow skrev:han får nog ses som en av sveriges skickligaste naturläkare, kunskap som skulle få vilken läkare som helst grön av avund....


Han botade min äldste sons "mystiskt" återkommande urinvägsinfektioner som uppstod efter första dosen vaccin. Man gjorde hos den reguljära sjukvården "utredningar" och han fick "behandlingar" ...och de kom slutligen fram till att åkomman var kronisk! Jag skulle som mamma accepteradet, sa man. Då fick jag tipset av en bekant att gå till Jülke, och tänka sig - det blev bra! Aldrig en UVI mer.. och vid återbesök hos den första läkaren som remitterat till utredning undrades givetvis vad som hade hänt då inga bakterier fanns mer att finna i barnets urin hur man än odlade. Jag sa som det var och hör och häpna; läkaren sa: "forsätt så".

Sen följde en period av tuff utrensning av de gifter som belastade ungen. Han var inte ens tre år och var hur gräsligt det än låter helt förgiftad. Förutom de vanliga vaccinerna hade han även fått hemophilus och TBC - och till det då oräkneliga kurer med antibiotika. Han var allergisk mot mycket och hade ständigt ont i magen och var förkyld.

Men med hjälp av alternativa vägar så gick det alltså att vända en väldigt negativ spiral.

Posted on: 2010/2/25 21:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MPR-vaccin till våra 1,5-åringar? -Nej tack!!
#24


See User information
Quote:

Lejonhjarta skrev:
Ah men va faan!! Nej nu hoppas jag innerligt att min unge "endast" behövde drabbas av klåda och en allergisk reaktion. Hur ska man någonsin kunna tro att något sånt här ska hända av en vaccination?`*ryser*


Ja det är förfärligt.. men hylla dig själv för att du är så klok och inser galenskapen med vacciner. Nu kan du ju välja alternativa metoder för att ge ditt barn bättre hälsa. Bygga upp immunförsvaret.

Posted on: 2010/2/25 21:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS