vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Utomordentligt äckligt!

See User information
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6706674.ab

Noll empati... Är det ovanstående som kan jämföras med mer plats för mänklig rätt!!!

Demostrera för tusan, någon måste ta ansvar för myndigheters terror snart!

Posted on: 2010/3/2 12:21
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Utomordentligt äckligt!
Sverige i ett nötskal. När min morsa och mormor (vilket var den sista delen av min familj) dog inom loppet av 3 månader, sa jag upp mig och drog till skogs. Då förnekade Försäkringskassan mig ersättning som skulle ha varit efter högsta ersättningsmodell för en massa pappersrytteri. Inte nog med detta så var grundskälet till att läkaren som jag skulle sjukskriva mig hos för depression på semester och hade inte tid på 3 månader. Det slutade i att jag blev utförsäkrad. Så istället för att få 24 000 i månaden i ersättning får försäkringskassan nått sånt, så får man nöjja sig med lägsta nivå hos Socialtjänst. För det har jag betalat uppemot 60 000 i skatt per månad som mest.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Dom förnekar människan med andra ord!

Urs fy!

Posted on: 2010/3/2 13:17
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Jag har råkat ut för något liknande år 2000. Jag blev arbetslös och nekades ersättning efter lång väntan där dom flera gånger signalerat att pengar var på väg. Till sist var alla mina resurser uttömda. Då kom beskedet att jag inte skulle få någon hjälp. Jag fick gå 240 kilometer i ösregn utan en krona på fickan och uppmanades att ringa och skriva brev för att klaga. När jag äntligen kom fram till mina då i själatåget liggande föräldrar som naturligtvis inte hade en krona hade jag utvecklat ett sådant hat mot samhället och den allmänna godtrogenheten att jag verkligen var i stånd till nästan vad som helst. Lyckligtvis behärskade jag mig och använde min inneboende ilska konstruktivt och har idag lyckats förtränga det hela så gott som helt. Jag har gett upp samhället helt enkelt och ger blanka fan i dom. Istället är jag rädd om mina vänner och har lärt känna folk som just kan överleva i skogen på ingenting! Hur gick det med pengarna? Ja, efter två och ett halvt år kom man på att man nog gjort fel och då fick jag rätt. Men först försökte dom utrota mig och det kommer jag aldrig att glömma. Jag var ensam i min nöd. Men hade vi varit flera så hade dom fått sig en rejäl minnesbeta, det kan jag lova. Så förvänta dig ingen rättvisa och bli inte rättshaverist. Ibland får man gå vidare utan att få rätt. Det är bittert men nödvändigt...

Posted on: 2010/3/2 13:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6706674.ab

Noll empati... Är det ovanstående som kan jämföras med mer plats för mänklig rätt!!!

Demostrera för tusan, någon måste ta ansvar för myndigheters terror snart!

Usch ja, hörde detta på radion nyss och blir så galet jävla förbannad på sånt här. Empatin är lika med noll. Det om något visar väl vart vi är på väg!? -Rakt ner i skithålet.

Anonym
Quote:

Carlberg skrev:
Sverige i ett nötskal. När min morsa och mormor (vilket var den sista delen av min familj) dog inom loppet av 3 månader, sa jag upp mig och drog till skogs. Då förnekade Försäkringskassan mig ersättning som skulle ha varit efter högsta ersättningsmodell för en massa pappersrytteri. Inte nog med detta så var grundskälet till att läkaren som jag skulle sjukskriva mig hos för depression på semester och hade inte tid på 3 månader. Det slutade i att jag blev utförsäkrad. Så istället för att få 24 000 i månaden i ersättning får försäkringskassan nått sånt, så får man nöjja sig med lägsta nivå hos Socialtjänst. För det har jag betalat uppemot 60 000 i skatt per månad som mest.

Såna är dom, de jävla svinen.
När jag var 21 gick min sambo bort.. Och jag fick tigga pengar hos soc när jag inte orkade arbeta och var lämnad med alla våra gemensamma räkningar och kostnader.
Som om det inte var nog att den jag älskade mest i världen gick och dog på mig, så skulle jag dessutom ordna och fixa med allt alldeles själv, mitt i mitt livs värsta kris...... Sinnessjukt.....

Anonym
När ska svenska folket förstå att hela landet är ett enda laboratorie.
Där de testar hur människan fungerar och hur lång de kan gå med att för fåra folket. De vill bryta psyket hos vartenda för att sedan bygga upp den nya människan som de vill.
'

"De som har de ska också ha i överflöd, och de som inget har ,från de ska det tas också det som de redan har" eran gud Jesus

Staten följer bara biblens lagar, och människor följer Statens lagar.

inget konstig alls med det.

Jag undrar bara när de ska skapa sin domedag som de väntar på rätt tillfälle för.

Anonym
Med tanke på att hemlösheten gick upp 600% mellan 96-06 i par med elpriset så gissar jag att det helt enkelt är anarkokapitalism där man skapat ny underklass och mer överklass.

See User information
Det är fruktansvärt hur myndigheter beter sig,jag blir lika äcklad
varje gång.De ger sig aldrig utan överklagar per automatik
hur länge som helst... tills "rätten går på deras linje"

Det är väl naturligtvis meningen att enskilda inte ska kunna vinna...

Sinnessjukt? absolut...

Posted on: 2010/3/2 16:44

Anonym
Ja, visst är det sjukt... Det är helt fel människor som jobbar för staten. Inte service-minded för fem öre. Detta är förresten människor som inte klarar av att arbeta inom den privata sektorn, men även den blir allt mer blind.

EDIT: Jag har förresten läst om samma fall, eller om det var ett annat fall tidigare... Ska se om jag hittar info om det.

EDIT2: Hittade det... Det stod under artikeln... Från December och April
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/barnhalsa/article4888862.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6359925.ab

Edited by computerror on 2010/3/2 17:46:20
Edited by computerror on 2010/3/2 17:47:36

See User information
Jo dom är service minded åt sig själva!
http://www.sr.se/gotland/nyheter/artikel.asp?artikel=3480044

Posted on: 2010/3/2 17:55

Anonym
Jag tycker synd om folk som sitter i situationen som välfärdsbärare i en situation där det inte upprätthålls. Man måste tvingas till att, om man har civilkuragé och mod nog, säga upp sig för att ens hålla sig till lagen.

Dom är som mellanchefer, får göra skitjobbet åt en elit som inte klarar av att leverera en servicenivå god nog för en välutvecklande välfärdsstat.

Jag ljuger nog inte om jag gissar att det rör sig säkert om 100 000-tals människor som är utsatta för för ett och annat missöde å statens dumheter under 2000-talet inom området välfärd.

Tar man även in de folk som dör för tidigt av onödig stress, ja, vem vet, säkert uppåt miljonen om inte mer, då det är den främsta orsakerna till att dö för tidigt i ett överindustrialiserat och hjärntvättat samhälle.

See User information
Problemet är att folk är rädda, jag har funderat ordentligt en tid på läget just nu, läst lag och rätt om och om igen, det står klart och tydligt, och 99% missar detta. Som politiker etc får du inte agera i vissa lägen, MEN SOM MÄNNISKA har man all rätt!

Mänsklig rätt kan aldrig komma ur det skrivna systemet, och allt efter grundlagen så kommer det politiska systemet med regler, som är RIKTLINJER för hur samhället skall styras och skötas, inte LAG på hur det skall skötas. Det är meningen att vi skall vara MÄNSKLIGA när regler går emot människan, men man vågar inte, för då tror man att man får sparken... Jag har dock aldrig sett någon fått sparken för att denne har varit mänsklig.

Ovanstående står klart och tydligt på regeringens web, men väldigt väldigt få läser den, minst dom som jobbar, eller som skall jobba utefter det som står där!

Har försökt att upplysa myndigheter om detta, men dom skiter helt enkelt i det, för dom tar inte något på allvar från någon som inte står över dom i pyramiden, och det bryter också emot praxis som står på regeringens web...

Efter vi började snacka om rätt och grundlag så fick vi bara mer och mer stryk, men jag ger mig dock inte, står rätten där, så skall jag ha den och tänker ta den, o därmed basta!

Posted on: 2010/3/2 18:17

See User information
Om jag hade tid och kraft och inte skulle bli ännu mer cynisk på kuppen så skulle jag starta en sida som heter www.psykopaterstyrsverige.se
Det skulle inte vara svårt att fylla den med info som bekräftar namnet

Posted on: 2010/3/2 18:24
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Hehe!

Lite klipp, röd tråd:

http://www.regeringen.se/sb/d/504
Hur Sverige ska styras framgår av grundlagarna. I dessa finns bestämmelser om förhållandet mellan den beslutande och den verkställande makten, samt vilka fri- och rättigheter medborgarna har.

http://www.regeringen.se/sb/d/504/a/3026
Grundlagarna är svårare att ändra än andra lagar. De kan bara ändras eller upphävas genom att riksdagen fattar två likalydande beslut. Mellan besluten skall val till riksdagen ha hållits. Inga andra lagar eller förordningar får strida mot grundlagarna.

http://www.regeringen.se/sb/d/504/a/3027
Grundläggande fri- och rättigheter
Alla svenska medborgare har samma grundläggande fri- och rättigheter, oavsett ålder, kön eller härstamning. Skyddet för fri- och rättigheterna finns framför allt i regeringsformen, där det bland annat slås fast att den offentliga makten skall utövas med respekt för alla människors lika värde och för den enskilda människans frihet och värdighet.

http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____5558.aspx

http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____1514.aspx
Vad är demokrati?
Människors lika värde och rättigheter är grundläggande i en demokrati. Frågor om demokrati har diskuterats i årtusenden.

http://www.socialstyrelsen.se/Sidor/Hem.aspx
Om Socialstyrelsen
Vi arbetar för social välfärd och värnar om den enskilda människans rätt till god hälsa, vård och omsorg. Vi står på medborgarnas sida.

Normgivningen visar vägen. ( Ej lag med andra ord )

osv...

A - Ö bevis på att vi (angående vårt fall) stått utanför allt som Sverige står för!

Får nog knoppra ihop en anmälan till Socialdepartementet igen!

Posted on: 2010/3/2 18:36

See User information
Med tanke på det som står ovan, det finns inte bara mänsklig rätt, inte heller bara fri och rättigheter (kap2) utan också skydd för dom, men vart är dom?

Posted on: 2010/3/2 19:08

Anonym
warrior de har glömt ett N nånstans i ordet demokrati

Anonym
Sedan Sverige skrev under lite uppdaterade 'rättighets konventioner' 1996 har vi blivit dömda ca 60 gånger i internationell domstol.

Mörkertalet för hur många det är inte fått sin rätt hävdad kan man ju inte ens gissa sig till.

Alla de människor som blivit utförsäkrade och hamnar hos Socialtjänsten ligger rätt pyrt till. Dom som inte kan jobba och inte får rehabilitering / kan rehabiliteras, men ändåså, tolkas enligt legal status som arbetsförda, står då inför hotet att bli hemlösa vid avslag på ansökan..

Så inte nog med att dom blivit ruinerade, man förlorar äganderätten, hem, bil osv. Och utifrån 'riktlinjen' sett, riskerar även att bli hemlös. En överklagan hos Länsrätten tar säkert 3 månader i dagsläget och ska det vidare till Kammarrätten så gissar jag att det tar 6 - 12 månader. Vem i den situationen har råd med det?

Man kan ju undra i vilken fantasivärld (OS världen möjligtvis) man tror att det inte slutar i kaos och misär. Skulle va intressant och se en seriös statistik i hur många som faktiskt DÖR för att staten inte håller servicenivå, från sjukhus, äldreboenden, försäkringskassan och socialtjänsten.

See User information
Hela systemet med Försäkringskassan och A-kassan och dess regler lever inte ens upp till deras egna intentioner. Man uppmanas till exempel grötmyndigt att "Ta dom jobb som finns". Men gör man det och tar ett påhugg om det så bara är att diska i ett storkök en eftermiddag betraktas detta sinnesjukt nog som ens senaste anställning och man tvingas att belägra den stackars arbetsgivaren med krav om diverse intyg och papper i efterhand. Undra på att dom heller diskret sticker åt en några hundralappar och en skål mat!

Hela systemet är skräddarsytt för långtidsanställda med extrem trygghet och storföretag. Den som hamnat i den privata småföretagssektorn som exempelvis centerpartiet säger sig omhulda upptäcker snart verkligheten - men aldrig dess partiledning.

Småföretag - mindre arbetsplatser. Ja enligt de styrandes uppfattning kan det vara "små kommuner" och företag med mindre än 300 anställda. Om dessa personer skulle konfronteras med den riktiga verkligheten och hur man kan bli behandlad skulle dom försöka bryta sig in i vapenförråd eller hänga sig.

Det är fan så svårt för en person som jag som har dessa erfarenheter att få något som helst gehör för mina "påståenden". Tyvärr är vårt land så dominerat av storföretag och stora lösningar att man är helt ställd om man hamnar utanför sfären med företagsläkare, särskilda avdelningar på arbetsförmedlingen (dom som upprättas för SAAB-anställda och desslikes) eller andra åtgärdspaket. Råkar man illa ut "en och en" finns helt enkelt ofta inget socialt skyddsnät överhuvudtaget!!

Och ändå skall man betala lika mycket i skatt som de vid en jämförelse överbeskyddade i de stora företagen.

Detta är alldeles uppåt väggarna....

Posted on: 2010/3/3 7:15
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Vad som förvånar mest är ordet Skandal. Det finns ingen skandal.

Vänd på steken. Detta är inte frågan om missbruk eller att något sått överstyr etc

Detta är så det är därför att det är meningen att det ska vara så!!!

Systemet fungerar helt enkelt enligt principen att det är ett pyramidspel. Vissa människor vill av olika anledningar, t ex att de är vakna, inte deltaga i pyramidspelet. De har dock inte resurser för att på egen hand hålla sig utanför det, dvs de deltog i systemets spel, de vaknade, men de sitter ohjälpligt fortfarande fast i skiten. Går på A-Kassa som ett exempel. vill kanske bli självförsörjande småbönder, egenföretagare etc men har ingen möjlighet...

Andra människor har slängts ut, är sönderbrutna genom sina jobb, eller elöverkänsliga bland många exempel.

Inga av dessa passar in i spelet, de är som uttjänta batterier som kasseras. För alla medel som går runt i systemet (pengar) klättrar uppåt och hamnar hos eliten och dess lakejer, små som stora dvs statsministrar som tjänstemän...

Och det vanliga svenssonfolket betalar skyhög skatt och blir därtill förbannade på "parasiterna" som "bara går och drar"...

Söndra och härska...

Sett vidare, i nästa nivå, genererar detta så mycket dålig energi, det håller tillbaka så mycket kreativitet och potential så det utgör själva grundbulten i vad dom hoppas ska kunna bli den nya världsordningen, ett extremt monetäristiskt fascistiskt system baserat på orättvisa och nedtryckt mänsklig potential. Där eliten har rätt till allt och majoriteten, folket, har rätt till mycket litet och ska älska sin situation eller åtminstone acceptera den!

Idag drar dom ens ersättning. Imorgon sätter dom en i koncentrationsläger eller skjuter en på fläcken eller tar ens inre organ! Samma krafter i verksamhet, samma mäniskor understödjer verksamheten i bästa välmening. Den goda viljan dödar, som den alltid gjort!

Vad är den lägsta formen av liv egentligen? Amöban?

Eller tjänstemannen på någon av systemets institutioner, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen med många fler exempel.... ?

...som bara gör sitt jobb...

(Nå, ska inte vara sån. Femtekolonnare finns såklart, en applåd till dem för det jobb de utför inom systemet.)

Posted on: 2010/3/4 9:37

See User information
Jo, iWarrior... allt det där är Nyspråk, som du ju vet...

Posted on: 2010/3/4 9:39

See User information
En gång för många år sedan fann jag en grupp som hade lösningen på alla problemen som vi talat om ovan.

Det finns nämligen en elegant lösning, som samtidigt gör det meningsfullt att betala massor i skatt, ägna sig åt utbildning, vara konstnär, ta ett sabbatsår, jobba som fan när man känner för det och få behålla pengarna man tjänat. Lösningen är också könsneutral.

Och samtidigt är det den största besparingsåtgärd man kan tänka sig inom den offentliga sektor! Men varje gång den lösningen nämns stirrar folk på en som om man inte var klok. När jag nämnde lösningen i mitt eget politiska bollplank (c) började dom ta på sig läderhandskar och stirra mot dörren, ungefär!

Gruppen som arbetade med frågan omnämns aldrig i pressen och det parti som då stödde saken (Miljöpartiet) har numera släppt den heta potatisen.

Varje år denna lösning inte beaktas råkar folk illa ut genom utförsäkringar. De som jobbar sneglar ilsket på de nanande människornas släckta sovrumsfönster när de hasat sig upp för att gå till jobbet. Alla mår illa och missunnar varandra allt från inkomster till bidrag. Människor satsar inte på fräscha ideer för att de inte känner sig hundraprocentigt säkra på att de klarar att ta det farväl av den avtalsenliga tryggheten som det innebär att bli egen företagare.

Staten förlorar biljoner av kronor...

Vad är det nu för lösning jag åsyfter?

Nu blir jag väl bannad men här kommer det:

MEDBORGARLÖÖÖÖN!

Dom har haft nåt liknande i Holland under många år och jag kan lova, hela Amsterdam sjuder av febril aktivitet. Jag bodde i elva år på campingen hela sommaren och brukade vara granne med en zigenare som reparerade cyklar hela sommaren och sålde dom medan hans fru sålde blommor på barerna. De tillbringade varje sommar på campingen och varje vinter å Curacao och hade ett underbart liv. Jag höll på att låta värva mig att bli zigenare...

Posted on: 2010/3/4 11:30

See User information
Allt blir mer och mer genomskinligt. Statliga organ är rena skämten vad det gäller "god vilja" gentemot den lilla medborgaren. Det är inget att förvånas över att sånt här händer, det gör det ju hela tiden. Det finns ingen empati i systemet.

Posted on: 2010/3/4 12:20

See User information
Läs detta! Ett måste!

http://pb.arbetsformedlingen.se/Stand ... 29c%28157C4521%29%26ps%3d

Läcker lackerare med form/färgkänsla

Bra Bilar

Publicerad: 2010-03-05, Annons-ID: 0010-052313

Mark (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-05-28
Verksamhetsbeskrivning
Bilförsäljning med verkstad/lackering

Arbetsuppgifter
Förekommande uppgifter inom billackering såsom maskering slipning mm

Utbildning/Erfarenhet
Krav på relevant högskoleutbildning inom design och materialkännedom med inriktning färglära/matchning. Önsvärt är även färdigheter inom tatuering och en vänkrets inom motorburen ungdom. Om sökande har skinnväst och barn under 18 år är detta meriterande.

Vi eftersträvar en könsneutral arbetsplats varför det är meriterande att vara androgyn, vi framhåller också en etnisk mångfald.

Resized Image

Typ...

Posted on: 2010/3/5 7:35

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper