vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Civilkurage
#1
Vad sägs om lite jävla civilkurage på det här forumet. Att man säger till när folk trakasseras istället för att döma ut både de som trakasserar och de som trakasseras när de tvingas till att räta upp lögner de attackeras med?

Jag står för mina åsikter och jag skyddar de jag anser bli orättvist behandlade, men detta är minsann ingenting positivt här. Då pekas man ut som en bråkstake, för att personen inte orkar ta reda på hur det faktist börjat.

Jag trodde folk här var intresserade av rättvisa? Det verkar verkligen inte så.

Vad som är så paradoxalt är att ni påstår ni vill ha en bättre värld, men är för fega för att ens stå upp för någon som blir orättvist behandlad på ett forum.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Civilkurage
#2


See User information
Livet är en parodi...tyvärr paradoxalt nog,är äkta...natti natti på e alla.Nu är jag trött.

Jag blev attackerd av minst 10...fittor med maskerade ansikten på möllan i Malmö i natt bara för att jag "sa 911 WAS A INSIDE JOBB...ni skulle sett,23 polisbilar,men ingen agerade mot det,jag fick allt slödder på mig,dom tyckte att jag skulle ha "respkt"jag sa att...det är ett av elitens "ord"...jag vann en "gyros"utan kött...folk är totalt fövirrade. Civilkurage det finns inte,om man inte har "rätt"kläder eller munläder.

"Trädet" var med mig på en krog (vi var på ett par innan)detta ,sjukt värre,mem men,nu är jag här..heheh.

Posted on: 2010/3/7 1:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Civilkurage
#3


See User information
Alla kommer någon gång i konflikt med problem på deras våglängd.

I denna enkla mening finner du många svar om du kontemplerar den, min vän.

?


Hur du bemöter detta "problem" ger orsak/ verkan, och är ditt karma endast. Om jag skulle ge mig i kast med andras karma så bryter jag fler regler än en.
Om någon attackerar mig så bemöter jag detta själv. Klarar jag inte detta så ber jag om hjälp. Har du specifikt adresserat till någon att just DU behöver hjälp? Har någon isåfall nekat dig hjälp? Det vore obroderligt, och får inte förekomma.

Har du den objektivitet som behövs för att bedöma allas civilkurage här på vaken?
Du låter dig provoceras alltför lätt av en hoper småglin, jag håller dig högre än så.
Du måste lära dig tålamod,
det här är din prövning.

Omfamna den.


Posted on: 2010/3/7 2:43

Edited by metaphor on 2010/3/7 3:29:20

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Civilkurage
#4
Quote:

computerror skrev:
Vad sägs om lite jävla civilkurage på det här forumet. Att man säger till när folk trakasseras istället för att döma ut både de som trakasserar och de som trakasseras när de tvingas till att räta upp lögner de attackeras med?

Jag står för mina åsikter och jag skyddar de jag anser bli orättvist behandlade, men detta är minsann ingenting positivt här. Då pekas man ut som en bråkstake, för att personen inte orkar ta reda på hur det faktist börjat.

Jag trodde folk här var intresserade av rättvisa? Det verkar verkligen inte så.

Vad som är så paradoxalt är att ni påstår ni vill ha en bättre värld, men är för fega för att ens stå upp för någon som blir orättvist behandlad på ett forum.



Vänta lite här nu…
Personligen har jag inte lust att gå in och styra upp meningslösa diskussioner som redan är på väg ner i soptunnan, varför skulle jag vilja det?

Dra in fler i sandlådan där alla i sandlådan redan har fel, är knappast någon lösning…

- Fröken, han slog mig, kan du säga till honom.
- Men han slog mig först.

Alla skyller på alla…

Det är enkelt … Vill du vara så aktiv som du är, så får du helt enkelt räkna med att andra medlemmar kan tycka att du är en idiot, du kan i vissa fall räkna med beröm, ibland hantera lögner etc etc etc…
Personligen tycker jag att framgångarna av din hantering uteblivit…

” Då pekas man ut som en bråkstake, för att personen inte orkar ta reda på hur det faktiskt börjat.”
Vem ska finna intresse och tid för det? Jag ser ett meningslöst munjidder som påminner om snorungar utan lördagsgodis och veckopeng, från båda sidor. Inte fan sätter jag mig och utför grävande journalistik på hur i helvete ungjävlarna började bråka… Det borde räcka med att flera medlemmar uttrycker sitt missnöje med att sanden blivit lerig i lådan = dax för ombyte, slänga in handuken, ta en duch och byta om, gå vidare...

Personligen tycker jag att det är onödigt att gå in på något som vakensucks, och försöka rätta till något, styra upp, peka med pekpinnen, komma med någon form av moral övht…
Ett enkelt övervägande, om att bry sig eller ignorera smutsen borde vara simpelt i detta fall, Förutse konsekvenserna…
Du har hamnat i en lose, lose situaition hur man är vänder på det… Ignorera så är du helt plötsligt i en win, lose situation.

Jag säger då det…

Vad är begäret?

Som metaphor säger, du tillåter dig själv att bli provocerad. Släpp det där.


Ta en paus.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Civilkurage
#5
Jag menar inte främst att folk ska gå in i ordkrig, utan jag menar att admins och mods ska göra sitt jobb.
Att vi tillsammans rapporterar deras störiga inlägg. Tyvärr vet ju inte ni när de ljuger om mig och så vidare...

Nu är det nästan som att de som är här minst bestämmer mest på forumet. De har viktigare saker för sig. Visst är inte ett Internetforum det viktigaste i världen, men det kräver underhåll om man vill det ska vara seriöst.

På vaken ser man ner på dom som postar mest. Det är tydligen helt ok att hota, trakassera och ljuga om andra forumsdeltagare, men inte att vara Novax, för han postar för mycket.
Ibland tror jag inte folk här vet vad ett Internetforum är egentligen.

Hellre genomför ni förändringar där användarna bara kan posta 3-5 inlägg per dag, än att rensa ut bråkmakarna.
Tror ni dom kommer att sluta om det bara är 3-5 inlägg per dag? Det kommer dom inte, för allt de är ute efter är att förstöra, men hellre än att administrera forumet bestraffar ni alla.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Civilkurage
#6


See User information
Tack, compu, för att du klarifierade detta.
En begränsning skulle väl innebära att man sparade lite mer på sina favörer. Men tror du att det skulle funka? Alltså skulle forumet pulsera av liv så vackert så som det ibland gör med begränsningar?
Jag har ingen klar åsikt än, jag bara slänger ut mina tankar i ärendet

Posted on: 2010/3/7 4:02

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Civilkurage
#7
vakensucks-gänget visar ju tydligt att de struntar i regler, så de lär väl bunkra upp med 4-5 användare var som de hoppar på andra forumsdeltagare med.
De kommer helt att färga bilden av vaken.ses forum och nya användare kommer givetvis att tro att det är dom som de ger sig på som är de som inte sköter sig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Civilkurage
#8
Det finns intressanta dialoger om hur det skall bemötas. Eftersom forumet bedrivs idéelt så är det förståss svårt och lösa allt i en handvändning.

För att dra en 'glittrande generalitet' i propagandans tecken,

'Rom byggdes inte på en dag'

Skämtåsido, det skall till en del planering och arbete för att det skall bli bra, det finns trådar om detta, tillsvidare så är det som det är. Vilket i sig inte är fy skam, för ju fler människor som exponerar sig, ju mer lär vi oss av varandra.

Vardagens läxor är:

- Vi lever i ett samhälle där hot och skrämseltaktik är praktik
- Vi har ett samhälle fullt av propagandister
- Demokratiska valet gör sig till känna genom att polarisera och hetsa upp samtliga grupper
- Exploatering och degradering, 'read and weep'

Den fas forumets regelbundna medlemmar gått igenom senaste månaden har ju varit övervägande positiv kan jag tycka; när dom praktiska lösningarna är på plats så är det bara och välkomna folk tillbaka till en respektfull och givande dialog på en plattform för alla som vill fortsätta vidareutveckla sig.

Själv går jag i lite tankar om att det finns möjlighet att skapa en helt 'öppen' och 'transparent' tankesmedja. Men, ja, jag är ju idealist, sånt 'dagdrömmeri' och 'trams' vill nog gärna nihilister och andra sabotörer gärna stävja! Rent realistiskt sätt så är det ju faktiskt bäst att allt bara blir värre! ;)

Tills dess, ta det tranquilo!

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Civilkurage
#9
Quote:

computerror skrev:
Jag menar inte främst att folk ska gå in i ordkrig, utan jag menar att admins och mods ska göra sitt jobb.
Att vi tillsammans rapporterar deras störiga inlägg. Tyvärr vet ju inte ni när de ljuger om mig och så vidare...

Nu är det nästan som att de som är här minst bestämmer mest på forumet. De har viktigare saker för sig. Visst är inte ett Internetforum det viktigaste i världen, men det kräver underhåll om man vill det ska vara seriöst.

På vaken ser man ner på dom som postar mest. Det är tydligen helt ok att hota, trakassera och ljuga om andra forumsdeltagare, men inte att vara Novax, för han postar för mycket.
Ibland tror jag inte folk här vet vad ett Internetforum är egentligen.

Hellre genomför ni förändringar där användarna bara kan posta 3-5 inlägg per dag, än att rensa ut bråkmakarna.
Tror ni dom kommer att sluta om det bara är 3-5 inlägg per dag? Det kommer dom inte, för allt de är ute efter är att förstöra, men hellre än att administrera forumet bestraffar ni alla.



Skulle jag varit admin så skulle jag förmodligen ha slängt in de flesta trådar i fightclub/underforum med obegränsat antal inlägg, och behållt huvudforumet/senaste inlägg med max antal inlägg till 3st. för att behålla det städat och seriöst dvs... För som det ser ut nu så är det bara pinsamt...

Men jag har inget som helst intresse av att styra upp vuxna männisor som administratör. Det kan individer med tid och lust göra.

Du gör din bedömning ang trakasserier etc.
Jag har en annan åsikt.
Den trakasserade provocerar fram trakasserier. Var vill du att man i detta fall ska städa? Var det inte du som startade den ursprungliga tråden ang vackensuck? snacka om att be om det...







 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Civilkurage
#10
Quote:

Jumalauta skrev:
Skulle jag varit admin så skulle jag förmodligen ha slängt in de flesta trådar i fightclub/underforum med obegränsat antal inlägg, och behållt huvudforumet/senaste inlägg med max antal inlägg till 3st. för att behålla det städat och seriöst dvs... För som det ser ut nu så är det bara pinsamt...
Nej. Ett forum där man bara får skriva tre inlägg om dagen är pinsamt!
Det är inte så man driver ett forum. Förstår du inte att det är dom här trollen som förstör forumet?
Missade du när jag skrev att de förmodligen kommer att skapa massor av konton om det blir tre inlägg per dag?

Quote:

Jumalauta skrev:
Men jag har inget som helst intresse av att styra upp vuxna männisor som administratör. Det kan individer med tid och lust göra.
Vadå? Är du administratör? Varför då om jag får fråga? Ska du bara sitta med dina admin-rättigheter och inte göra någonting? Varför tror du man har admins för?
Jag har erbjudit mig att bli admin, men utan resultat.
Jag fattar inte hur en admin-grupp hellre begränsar forumet än att sköta sin roll som admin.

Quote:

Jumalauta skrev:
Du gör din bedömning ang trakasserier etc.
Jag har en annan åsikt.
Den trakasserade provocerar fram trakasserier. Var vill du att man i detta fall ska städa? Var det inte du som startade den ursprungliga tråden ang vackensuck? snacka om att be om det...
Ja, jag skapade tråden om vakensucks. De var redan på mig och andra i varenda tråd. Med vakensucks-tråden fick jag dom att hålla sig i en och samma tråd och inte förstöra forumet i övrigt... Ända tills någon klantskalle till admin/mod låste tråden... Så nu har vi dom överallt i forumet igen...
Starkt jobbat va?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Civilkurage
#11


See User information
Compu har du testat och sluta slänga mera ved på elden, du vet
att elden slocknar så småning om, om den inte får nåt att brinna
för. Du ger elden en anledning att brinna just nu.

Finns viktigare eld som ska hållas vid liv.

Respect

Posted on: 2010/3/7 13:25
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Civilkurage
#12


See User information
Quote:

... behållt huvudforumet/senaste inlägg med max antal inlägg till 3st.



Här syftas väl listan med senaste inlägg... inte antal inlägg om dagen per användare... Listan (med dagens utformning) främjar att en chatt-kultur utvecklas istället för att forumbesökare måste besöka varje ämne i forumet enskilt. Detta skulle skärma av individer som vill skriva för skrivandets skull. Det tvingar dem till att välja ämne först. (Man kan hoppas att de väljer ämnen de är intresserade av istället för att bara ta senaste ändrade tråden att skriva i)

Jag tyckte detta var en av de mest genomtänkta lösningarna för att höja kvaliteten på forumet.

Posted on: 2010/3/7 13:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Civilkurage
#13
Quote:

computerror skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Skulle jag varit admin så skulle jag förmodligen ha slängt in de flesta trådar i fightclub/underforum med obegränsat antal inlägg, och behållt huvudforumet/senaste inlägg med max antal inlägg till 3st. för att behålla det städat och seriöst dvs... För som det ser ut nu så är det bara pinsamt...
Nej. Ett forum där man bara får skriva tre inlägg om dagen är pinsamt!
Det är inte så man driver ett forum. Förstår du inte att det är dom här trollen som förstör forumet?
Missade du när jag skrev att de förmodligen kommer att skapa massor av konton om det blir tre inlägg per dag?

Jag tycker det är en utmärkt idé att endast tillåta 3 inlägg i huvudforumet. Men att låta fightclub vara öppet för obegränsat antal inlägg för vem som helst.
De skapar redan massor med konton idag...


Quote:

Jumalauta skrev:
Men jag har inget som helst intresse av att styra upp vuxna männisor som administratör. Det kan individer med tid och lust göra.
Vadå? Är du administratör? Varför då om jag får fråga? Ska du bara sitta med dina admin-rättigheter och inte göra någonting? Varför tror du man har admins för?
Jag har erbjudit mig att bli admin, men utan resultat.
Jag fattar inte hur en admin-grupp hellre begränsar forumet än att sköta sin roll som admin.

Nej, jag är ingen administratör. Jag skrev i det första läget att "ifall jag hade varit" Sen skrev jag "Men jag har inget intresse av att styra upp vuxna människor" Det är lugnt om du missforstod igen... Alltså, jag har inga administrativa rättigheter här och vill inte ha det heller...
Det finns kanske en anledning till att du inte heller har dem rättigheterna skulle jag tro...


Quote:

Jumalauta skrev:
Du gör din bedömning ang trakasserier etc.
Jag har en annan åsikt.
Den trakasserade provocerar fram trakasserier. Var vill du att man i detta fall ska städa? Var det inte du som startade den ursprungliga tråden ang vackensuck? snacka om att be om det...
Ja, jag skapade tråden om vakensucks. De var redan på mig och andra i varenda tråd. Med vakensucks-tråden fick jag dom att hålla sig i en och samma tråd och inte förstöra forumet i övrigt... Ända tills någon klantskalle till admin/mod låste tråden... Så nu har vi dom överallt i forumet igen...
Starkt jobbat va?Ja, det var duktigt av dig att styra upp dem, genom att starta en tråd om dem som garanterat startar en sandlåda...

Det är kanske en god idé att begränsa "senaste inlägg" och låta fight club vara öppet så kan hänga där istället,,, du får ju göra obegränsat antal inlägg där om forumet skulle begränsas dvs,,, eller du kanske vill synas mer än så?





 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Civilkurage
#14
Jumalauta: Det här är ett forum. Tror du jag skriver här för att synas? hade jag velat synas hade jag väl anmält mig till någon dokusåpa.

På ett forum tycker man saker och ja, jag tycker mycket.

Att begränsa sina användare är knappast en lösning.

Förstår inte varför det hellre pratas om begränsningar än att admins och mods gör sitt jobb.

Det här forumet fungerar så bakvänt.

Andra forum där folk postar mycket, märks det att de har ett engagemang för forumet. Här ser man ned på dessa.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Civilkurage
#15
Quote:

computerror skrev:
Jumalauta: Det här är ett forum. Tror du jag skriver här för att synas? hade jag velat synas hade jag väl anmält mig till någon dokusåpa.

På ett forum tycker man saker och ja, jag tycker mycket.

Att begränsa sina användare är knappast en lösning.

Förstår inte varför det hellre pratas om begränsningar än att admins och mods gör sitt jobb.

Det här forumet fungerar så bakvänt.

Andra forum där folk postar mycket, märks det att de har ett engagemang för forumet. Här ser man ned på dessa.




Vi har olika åsikter, vi lämnar det så...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Civilkurage
#16
Quote:

Jumalauta skrev:
Vi har olika åsikter, vi lämnar det så...

Visst kan vi lämna detta därhän... Jag har tagit upp detta i ett PM dessutom. Innehållet i detta är för dig. Jag angriper dig dessutom inte, utan säger bara vad jag tycker.
Du behöver inte svara om du inte vill.

Jag är definitivt inte ute efter konflikter, däremot anser jag var man ska ha rätt att uttrycka vad de tycker och tänker utan att förföljas för detta med hot osv.

Quote:

Jumalauta skrev:
Ja, det var duktigt av dig att styra upp dem, genom att starta en tråd om dem som garanterat startar en sandlåda...
Hellre sandlåda i en tråd än i flera. För sandlåda blir det med dom här pojkarna.


Edited by computerror on 2010/3/7 16:22:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS