Vakencorner

Re: Billig och effektiv belysning och annnat
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag bor periodvis i Kenya och där finns det solar-paket för ungefär 1500.- med två lampor och ett batteri. Men elaffären säger att LED-lampor är för dyra och han tar inte in dom ännu. Vad har du för priser på LED-lampor? Jag skall bygga en rund lerhydda av typen "Makutti" som kanske är en fem sex meter i diameter, med grästak. Det vore käckt om man kunde klä in taket med solars på nåt sätt, för livslängden på grästaken är begränsad och man kan tjäna extrapengar på att ladda upp folks mobiler eller ha ett internetcafé.
Finns det nåt system där man kan böja ytan eller forma dom på nåt sätt? Jag har för mig att jag sett nån sorts solar som var gjord ungefär som en musmatta en gång?
Posted on: 2010/3/1 9:33
|
|||
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Drickvatten maskin som gör vatten ur luft. Jag är intresserad av den produkten. Kan du informera lite mer. Typ pris och hur mycket maskinen drar för att skapa 1 liter vatten tex.
Posted on: 2010/3/12 10:06
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
De e på gång... Molekylbygge för solceller i plast Olle Inganäs, Linköpings universitet En genomskinlig plastfilm på ryggsäcken som laddar din mobiltelefon. Eller ett segel som fångar upp solenergi och fyller på båtbatteriet. Det kan bli möjligt med hjälp av billiga och böjliga solceller i plast som bygger på organiska polymerer. http://www.forskning.se/temaninterakt ... 112d7337692800016365.html SWF Flexibla solpaneler SunWind. Endast 5mm tunn. Monokristalina med inbyggd backdiod http://www.bernberg.se/shop/solceller.html#SWF_
Posted on: 2010/3/12 10:46
|
|||
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login