vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Billig och effektiv belysning och annnat
För de som bor i byar och vill spara på el så kan jag skaffa LED lampor med 50.000 ljus tid 1,8W , 3W och 5W .. Jag kan också skaffa odlings belysing i LED bland annat UFO 90W som motsvarar 400-600Watt HPS och högre Wattare.

Luftrenare Med HEPA filter och Multifilter mot alla slags odör och virus och bakterier bla mot H1N1 . går på låg watt

Solpaneler, med batteri 150w-2000 watt

Drickvatten maskin som gör vatten ur luft.

Jag kan skaffa dessa produkter till det bästa pris som ni kan finna.

Dessutom erbjuds vakna vänner minst 1-3 år Garanti på alla produkter.

pm om nån är intresserad att veta pris eller info om något av ovanstående. skriv också om det nåt annat som ni letar efter så kan jag erbjuda en den bästa pris och service.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Billig och effektiv belysning och annnat

See User information
Jag bor periodvis i Kenya och där finns det solar-paket för ungefär 1500.- med två lampor och ett batteri. Men elaffären säger att LED-lampor är för dyra och han tar inte in dom ännu. Vad har du för priser på LED-lampor? Jag skall bygga en rund lerhydda av typen "Makutti" som kanske är en fem sex meter i diameter, med grästak. Det vore käckt om man kunde klä in taket med solars på nåt sätt, för livslängden på grästaken är begränsad och man kan tjäna extrapengar på att ladda upp folks mobiler eller ha ett internetcafé.
Finns det nåt system där man kan böja ytan eller forma dom på nåt sätt? Jag har för mig att jag sett nån sorts solar som var gjord ungefär som en musmatta en gång?

Posted on: 2010/3/1 9:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Drickvatten maskin som gör vatten ur luft.

Jag är intresserad av den produkten. Kan du informera lite mer. Typ pris och hur mycket maskinen drar för att skapa 1 liter vatten tex.

Posted on: 2010/3/12 10:06

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jag bor periodvis i Kenya och där finns det solar-paket för ungefär 1500.- med två lampor och ett batteri. Men elaffären säger att LED-lampor är för dyra och han tar inte in dom ännu. Vad har du för priser på LED-lampor? Jag skall bygga en rund lerhydda av typen "Makutti" som kanske är en fem sex meter i diameter, med grästak. Det vore käckt om man kunde klä in taket med solars på nåt sätt, för livslängden på grästaken är begränsad och man kan tjäna extrapengar på att ladda upp folks mobiler eller ha ett internetcafé.
Finns det nåt system där man kan böja ytan eller forma dom på nåt sätt? Jag har för mig att jag sett nån sorts solar som var gjord ungefär som en musmatta en gång?

De e på gång...

Molekylbygge för solceller i plast
Olle Inganäs, Linköpings universitet
En genomskinlig plastfilm på ryggsäcken som laddar din mobiltelefon. Eller ett segel som fångar upp solenergi och fyller på båtbatteriet. Det kan bli möjligt med hjälp av billiga och böjliga solceller i plast som bygger på organiska polymerer.

http://www.forskning.se/temaninterakt ... 112d7337692800016365.html

SWF Flexibla solpaneler SunWind. Endast 5mm tunn.

Monokristalina med inbyggd backdiod

http://www.bernberg.se/shop/solceller.html#SWF_

Posted on: 2010/3/12 10:46
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper