vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Lägenhet för vakenkollektiv i Stockholm

See User information
Jag har möjlighet att hyra ut min lägenhet till två eller tre vakna människor som önskar vara engagerade i vaken.se.

Alla som är intresserade hör av er omgående då lägenheten annars hyrs ut till andra innan veckan är slut.

Hyran är 7000 kr i månaden ink. bredband och el. och vaken.se går in med 1-2 tusen i månaden för att använda lägenheten för möten och arbetsplats.

Alt 1 - 3 hyresgäster

Hyresgäst 1: 8 m2 - 1700 kr
Hyresgäst 2: 10 m2 - 2000 kr
Hyresgäst 3: 20 m2 - 2300 kr
Vaken.se del i rum 3: - 1000 kr

Alt 2 - 2 hyresgäster

Hyresgäst 1: 8 m2 - 2350 kr
Hyresgäst 2: 10 m2 - 2650 kr
Vaken.se del i rum 3: - 2000 kr

-------

Fin lägenhet i Bagarmossen uthyres under ett år i andra hand. Lätt möblerad, ljus och luftig, tre rum och kök och liten altan som leder direkt ut till ett litet vackert grönområde. Det är bara fem minuter till nackareservatet med underbara skogar och sjöar.

Månadshyran är 7000 kr, inklusive el och bredband. Vi vill ha två månaders hyra i förskott, dvs 14.000. Inflyttning 1 maj 2010-1 maj 2011.

Posted on: 2010/3/15 10:42
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lägenhet för vakenkollektiv i Stockholm

See User information
Två har visat ett visst intresse. Det räcker tyvärr inte. Känner du en vaken människa som söker lägenhet så säg till. Det skulle vara mycket bra för vaken med en lokal. Säg till senast i morgon.

Posted on: 2010/3/15 18:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
micke.. varför har du raderat de som försökt förklara att du försöker ta ut överpris på din lägenhet? jag har också svårt att tänka mig att hyran skulle ligga på hela 7000 i månaden.. kan du inte bara säga hur mkt du själv betalar så är gåtan löst?

Posted on: 2010/3/16 19:10

See User information
För att han vill tjäna på det? Är det så svårt? Även buddhister är pengalystna för att nå sina mål.

Posted on: 2010/3/16 20:01

Anonym
Det är fullt skäligt med ett påslag på 10-15% om lägenheten är möblerad. Dessutom är det helt ok med ett 10%-igt påslag för en lägenhet man hyr ut i andra hand. Så där landar vi alltså på en ganska rimlig hyra. Jag tror inte ens att hans påslag har varit så stora som de jag angett som skäliga.

Kan tycka det skulle vara intressant också dock att få reda på hur stort påslag Micro gjort, för jag tror som sagt inte att han ens lagt på vad som är brukligt.

Dessutom ingår bredband och el. Detta är en kostnad som för mig är över 1000 kr i månaden.

Dessutom betalar jag själv 7076 kr /månaden i hyra för min trea på 96kvm och det är förstahands kontrakt.

Varför gnäller du ens kalashnikitty? Är du spekulant eller?

http://jureka.eu/Jureka/jurisprudence.asp?Id=1205
Där kan man läsa bland annat:

Hur mycket får man lägga på när man hyr ut en bostadsrättslägenhet möblerad?
Den som hyr ut sin lägenhet helt eller delvis möblerad har rätt att göra ett påslag på hyran, men det finns ingen uttrycklig lagregel som anger hur mycket man får lägga på.

Hyresnämnden har ofta godtagit ett hyrespåslag på lägenhetens bruksvärdeshyra på cirka 10-15 procent när lägenheten är fullt möblerad, men det är viktigt att komma ihåg att nämnden bedömer detta från fall till fall. Det är alltså fullt möjligt att utfallet blir ett annat i det enskilda ärendet.

Utöver möbler ingår ibland även till exempel fri hushållsel, betald tv-licens och p-plats som bostadsrättshavaren hyr separat. Upplåtaren har då rätt att lägga på en summa som motsvarar de faktiska kostnaderna.

Säg nu förlåt till Micro för att du falskligen påstått han tagit ut en oskälaktig hyra.

See User information
Fattar liksom inte har själv 3:a på ca 78kvm betalar 5900kr utan el och bredband.

Nybygge bredvid där jag bor kostar en 3:a 6800kr.

Syrran bor i en 2:a hyra 6500kr

sluta svamla...

Posted on: 2010/3/16 22:04

See User information
Själv så blir jag !!våldtagen!! på 12300:- (ca 95 kvm, exkl: el, bredband och hemförsäkring) varje månad för vår 4:a, så jag tycker 7000:- är billigt i detta sammanhang.

Tycker att dom som inte har koll på vad det kostar att bo i Stockolm, bara ska hålla klaffen innan dom kollat priserna.

Undrar om efterforskningarna i vakenhet ligger på samma nivå??
isåfall, tough #OOPS#!

Ha en bra dag!

Posted on: 2010/3/17 10:07

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper