vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vilka står bakom Arenagruppen?

See User information
Hittade en gammal goding, som tidigare postats av micro, här
http://vaken.se/modules/smartsection/ ... itemid=438&keywords=arena
Jag läste den dock här http://blog.lege.net/content/arena__v ... pirationen__20051013.html
som beskrivs är det en riktigt "hit piece" och mycket "bra" utformad. Tror den bör studeras.

Hur som haver tänkte jag fråga alla "konspiracister" vad ni vet om tidskriften Arena och Arenagruppen?
Ägandestruktur och historia, vore ovärderligt att veta...

http://www.arenagruppen.se/

Tack på förhand/Rocketbanana

Posted on: 2010/3/23 5:59
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vilka står bakom Arenagruppen?

See User information
Det är "sossarna", helt enkelt. Samma krets som Facket, Coop, OK, Kapp-Ahl, Nordea, HSB, ABF, Cirkelkaffe, Hyresgäströrelsen, Folksam, Tidens förlag, Fonus och så vidare i långa banor...

Posted on: 2010/3/24 17:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sossarna säger du, du menar alltså psykopaterna...
Som väntat med andra ord...
hehe, tack för svaret

Posted on: 2010/3/25 1:16
-Cornelis Vreeswijk

See User information
Generaliseringar, förenklingar, fördomar...

Posted on: 2010/3/25 1:28

See User information
Antar att din kommentar är riktas mot mig och Asgeir?

Med tanke hur länge "sossarna" har varit i maktposition och vilken riktning Sverige under denna tid rört sig mot tycker jag mig inte se Asgeirs kommentar som varken Generalisering, förenkling eller fördom...

Mitt skämt angående påståendet sossar = psykopater passar dock in på alla tre.

Men vet du någoting mer om arenagruppen, är frågan, lär mig gärna mer så jag slipper hålla till godo med dina tre "visa" ord.

PÖSS!/Rocketbanana
(Riktar sig din kommentar dock emot artikeln "Varning för konspirationen" ber jag om ursäkt för mitt inkorrekta antagande och håller med.)

Posted on: 2010/3/25 1:56
-Cornelis Vreeswijk

See User information
Okej, visste inte att det var ett skämt. Förlåt, uttalandet lät bara så arrogant. kanske var meningen... jag har svårt att läsa tonfallet när budskap förmedlas med text.

Om det är sossarna som dragit oss i fördärvet eller alliansen, det är frågan. Jag vet att det finns folk som räknat på det:

http://bloggarna.se/webedit/ace/aa.asp?sidaid=227
http://bloggarna.se/webedit/ace/aa.asp?sidaid=208

Personligen tror jag inte att det är någon enstaka organisation som orsakat läget, det är samspelet mellan alla partier och intressegrupper som gjort att vi är där vi är.

Posted on: 2010/3/25 2:06

See User information
Dom har haft sin egen parallella underrättelsetjänst i många år som i första hand rapporterar till sosseledningen och inte till riksdagsmajoritetens organ. De har tidvis varit infiltrerade av Lyndon LaRouche och hans trotskister. Bland annat på åttiotalet när flera fackföreningsledare och andra nyckelpersoner gaddade ihop sig mot Olof Palme och den dåvarande partiledningen. Det kallades "Rosornas Krig" och går säkert att googla på. Intressant nog pågick det också en konflikt inom polisen samtidigt som kallades "Polisernas krig" och som resulterade i åtminstone en mycket intressant bok... gissa om den rensats bort från biblioteken???

Posted on: 2010/3/25 6:20
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper