vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Djävulens attribut

See User information
Det blev en väldigt lång tråd om vem djävulen är som jag läst med stort intresse. Därför gör jag detta enkla lilla inlägg.

Vi känner alla till Djävulen. Han och hans fru går omkring här på jorden alldeles som alla vi andra. Du har säkert mött Honom eller Henne åtskilliga gånger.

Du känner igen hans fru på den snygga häcken. Hon kan verkligen vrida på sig så att man blir tokig, men hon är den minst onda av paret.

"Han" är också mycket lätt att känna igen.

Allt han säger stämmer överens med dina egna åsikter.

Han ser dig alltid rakt in i ögonen när han talar.

Han har ett fast och rejält handslag och svettas aldrig i handflatorna.

Hans klädsel är alltid perfekt.

Och det femte och sista attributet, det som gör att du kan vara helt säker på att det är den Onde:

Den något för stora plånboken...

Posted on: 2010/3/29 5:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Djävulens attribut

See User information
Följ Dig - Din ande - Din vän. Följ inte ditt kött - din fiende. Följ Adam i dig, han som ger dig fräsch frukt. Följ inte Eva i dig som ju ger dig ofräsch frukt. Iakttag! Anden Adam - i dig är det som är fröet till att bli det fräscha fruktträdet. Ge ditt frö näring, så att du någon gång kan kliva ur våldet - köttet - Evas frukt.

A-DAM...

Posted on: 2010/3/29 5:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Även om man nu skulle tro sig veta till fullaste grad vad ni menar, är ju som konstaterat är med största sannolikhet att man inte gör det.

frågan som lyder då är; ska man anstränga sig för att göra sig så förstådd som möjligt av sin omgivning, eller ska man komma med platta uttalanden?

Kan nån, någonsin i detta fora vara lite mer precis?

hur går tankebanan sale?

Posted on: 2010/3/29 13:29

See User information
GX1, jag ska försöka vara precis.

Jag tror på fullaste allvar att Gud är Djävulen och Djävulen är Alla, och Alla är Gud, ja ni förstår det blir ett cirkelresonemang. Men jag tror även på fullaste allvar att vi inte är det. Jag har upplevt båda sakerna. Ett cirekresonamang kan skapa galenskap. Vad menar jag med galenskap? Jo, man kan få för sig saker som inte stämmer. Man kan hamna i psykos (finns de som föder barn som får psykoser). Man kan vara med om otroligt många saker för att förstå att vi alla är alltet. Vi har upplevt det motsatta genom en illusion för vi kan inte vara omedvetna om vad vi är, vilket vi inte är. Om vi inte väljer det, eftersom allt vi har är fri vilja. Jag väljer vad jag ska skriva (även om jag aldrig vet exakt vad som ska skrivas utan det bara kommer när fingarna flyger fram och tillbaks över tangentbordet), och jag försöker skriva det så man förstår vad jag menar. Jag delar med mig av mina upplevelser som andra bekräftat med sina på andra platser och andra upplevelser. Det ger mig tron på mångfald av enhet. Ett holografiskt universum som är bebott av alla andra universum för allt är oändligt. Skapelsen av de fyra elementen, eller de fem? Eller de sex? Eller sju? Hur många ska vi ha? Skapelsen som skapade skapare, är det vi? Är vi på riktigt? Är vi något?

(Utan tvivel är man inte klok.)

Nu för att kunna förstå vad jag verkligen menar mer precist.

Tänk dig att du är människa - vilket inte är svårt, för du är människa. Vad vi inte vet är om vi är ett med det vi alla kallar djävulen och/eller gud. Men det finns de som säger att de upplevt det. Så stämmer det?

Frågan är hur vi kan veta det? Jag har upplevt båda två extremiteter, men är en mångfalld av allt, så enda begränsningen är här och nu. Jag tänker inte vara personlig men det har varit en sjukhelvetes resa för min del. Till det väldigt positiva ifrån det väldigt negativa (varav båda är oändliga). Det positiva är människor t.om. rädda för, det är helt galet felprogrammerat i vår värld just nu. Det kommer ifrån obalans. Människor är även rädda för det negativa. Men många har lättare att tro på en dystopi än en utopi... Så manipulerade är vi. Sen så kan vi inte ens samarbeta utan att anklaga varandra för att ha fel. Jag säger: "Alla har rätt", och så följer jag fakta, t.ex. att vi är födda människor.

Varför har vi obalans?

Min tes är att vi är ett med alltet och att vi är alltet. Jag tror inte vi kan vara medvetna som djävulen och gud, då vi är de vi är när du säger till dig själv: "Jag är". Om ingen av er skrev detta, vem skrev då det? :) Och sa du det i ditt huvud, läste du det? Registrera du att du sa att "Jag är". Vem är det som säger det? Är det du?

Och när du svarar mig, vem är det som skriver då? Vi är alla olika medvetanden som är sammankopplade fast vi lever med illusionen att vi inte är det, så vi kan uppleva det vi inte är. Vilket är separation och alla negativa känslor vi stött på här på jorden.

Jag har försökt lösa våra problem objektivt. Många är fast i världar där de lever om och om och om igen.. Är det schysst, är det något man vill? Många tror att de dör när de dör, men om vi lever då?? Och vad händer om tron att man dör gör så man dör (eftersom allt är fri vilja)?

Hur blev vi människor? Glömde vi vad vi var? Eller fanns vi inte förrän vi föddes? Är det individuellt? Är några av oss nya och andra gamla? Jag vet en sak: Jag är medveten nu. Jag vet också att jag haft erfarenhet utav andra världar och andra former av mig själv, med vilket jag menar andra kroppar.

@ Asgeir
Tack för bra och intressant läsning!

Det värsta är att det finns MÅNGA tusentals miljonärer som inte förstår grundproblemen och därmed inte gör något åt saken trots att de skulle kunna lösa alla problem. Med saken menar jag med vårt fysiska liv - som är det enda vi vet om är fakta! De är manipulerade utav vår hierarki av makt att inte fixa världen. De är manipulerade att leva utan att bry sig om andra som föds in i misär. Detta kan man ändra på, och därmed skapa en bättre värld där vi hjälper varandra. Speciellt om vi alla är sammankopplade då är det en själv man hjälper.

Så jag fokuserar på organismen samtidigt som jag tränar på att vara medveten i högre dimensioner. Vi är oändliga, du kan inte dö, bara transformeras, det är dumt att slarva bort sig i universum dock. Var den du är, för du är och kommer alltid vara ett med allt, men allt du vet är att du föddes här på jorden. Några kanske kommer ihåg mer.

Om någon vet vem jag är så vet du min mail, men jag vet en sak: Lösningen på de problem jag sett. Så dela gärna med er om saker ni vill ha lösningar på, för någon kanske redan löst det problemet.

Frågar man inget får man inget veta. Jag föddes som ett medvetande och fick en tanke, jag var medveten, jag tänkte, kände, luktade, och upplevde på ett mångfaldigt underbart sätt vilket formade mig. Om jag är vad Darwin säger så "Wow, nu måste jag verkligen rädda min organism ifrån den misär samhället är påväg emot" (detta går dock emot mina upplevelser). Om de som säger att de inte tror på livet efter döden eftersom de accepterar bevisen för det har rätt: "Wow! Jag skulle jag fokusera på att verkligen sprida det, för då har ingen något att vara rädd för (än rädslan själv). Bara man säger att vi måste stå för vad vi gör, då självmord är en otroligt dum idé eftersom det är extremt själviskt (i 99% av alla fall, vilket jag antar, för få lär möta en situation där enda utvägen är självmord)."

Varför ska vi inte bygga kollektivt? Varför inte vara lika vackert som en bikupa i dess funktionalitet? Som ger oss vår sockerkick? Visste ni att socker är en drog?

Har du intagit socker i någon form?

Då brukar du eller har brukat en drog. Fakta. Därmed har du något att åtgälda. Men vad innebär det att om det lär oss något, t.ex. upplevelsen av det - är det då en drog? Är det fel att ta en drog? Behöver man åtgälda det? Finns det rätt och fel? Jag anser att det man skickar ut får man tillbaks, så om man sprider hat får man hat och sprider man kärlek får man kärlek. Inget av dem är rätt eller fel.

Det sägs att DMT utsöndras när vi sover? Alla kommer inte heller ihåg sina drömmar, det är ett svart tomrum. Är vi då ett med allt eller icke existerande? Har vi skapat vår mänskliga upplevelse? Isåfall varför? Eller har den skapats åt oss? Jag har haft en dröm som var evigt lång. Under tiden då jag gick igenom min själs svarta natt. Det lärde mig mycket.

Är vi idag moderna shamaner om vi utövar lucid dreaming, meditation eller psykedelia och tron på andra dimensioner som vi vill tro vi utforskar med sinnet? Jag har varit med om ESP och är övertygad om dess existens. Jag tror också att Michelson/Morley hade fel och att ether finns utan tvekan. Kanske är det i etern som sinnet färdas i medans vi är det som är medvetet om sinnet? Fri vilja är vad som skapat oss, vi har fri vilja att göra vad vi vill. Jag stannar kvar på jorden för att hjälpa alla som vill ha tillgång till att leva i alla världar. Vi må alla vara många universum, men vi är alla ändå levande i just detta som vi utforskar som människor. Någon sa en gång att vi var gud inkarnerade. Och om Gud är djävulen och djävulen är Gud för Gud är allt, och vi är del av allt, vad är då vi? Vad innebär det att alla är en/ett för dig? Att vi är varandra? Allt jag varit med om är sådant som andra också varit eller är med om. Jag är konstant med om nya saker, men stillheten måste vara det vi alla kallar för Gud - det som skapade oss och alltet. Då stillheten alltid givit mig lycksalighet.

Vad innebär det? Jag menar att vi kan veta allt, om vi vill, för vi har fri vilja... Så vad litar vi på? Jag litar på den fria viljan vi fått, och att jag är objektivt skapad som organism, den biologiska skapelsen jag är. En kopia av oändligheten.

Eller?

En sak vet jag om, jag älskar att ha interaktion med andra medvetanden. Jag vet om hur det är att existera helt utan den interaktionen, och det är roligare med fler än med en. Kanske blev gud och djävulen oändliga unika variationer på sig själv och här är vi i detta nu. 7 miljarder människor alla med förutsättningen att göra fria val på gott och ont.

- seilon

Förklaring på Gud: Gud är det som är skaparen och allvetande. Det som är gott och som aldrig skulle luras.

Förklaring på djävulen: Djävulen är det som är motsatsen till Gud.

(Editerade för att jag skrev detta när jag var extremt trött och hade en del felstavningar)

Posted on: 2010/3/29 22:03

Edited by seilon on 2010/3/29 22:19:01
Edited by seilon on 2010/3/29 22:33:37
Edited by seilon on 2010/3/30 10:37:47

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper