vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Först var jag så fruktat arg, + lite edit---
nu ere lite annorlunda...

Det funkar inte att vara arg o skälla, tvärtom...

Att aggera är det enda som hjälper, ju mer ju bättre...
Flertalet personer kommer inom snar framtid att samlas, o arbeta tillsammans för att sprida infon mm... Till o med bo på samma ställe... Om Du har tröttnat, tillräckligt o vill arbeta med att forma framtiden till det bättre, hör av Dig till mig genom PM...

Hare gott så länge...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Först var jag så fruktat arg,
Eller skit i det!!! :) ...

Hmm...
Vad tror ni behövs för att få igång karusellen lite mer?... Ett ex, gå raka vägen till Regeringeshuset o säga,
- Hej, enligt alla fakta så har Ni totalt misslyckats med denna civilization. Utvecklingen går också bara bakåt, neråt osv. Så nu startar Vi en ny som är bättre!

Jag gillar ändå inte denna lösning nå vidare, så varför inte! Jag startar en så får vi se vad som händer :) ...

Hare...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag känner oxo att det måste hända nåt "mer " i Sverige, Ni vet ju likväl som jag att det är extremt många i detta lilla land som inte har informerat sig tillräckligt! Och den information man har blir totalignorerad, visst jag kanske inte framför det på exakt rätt sätt men jag känner lite som Alex Jones att vi har inte tid nog för att informera alla personligen...

SVT har ju sänt många bra dokumentärer men hur får man dom att sända "dom viktigaste" dokumentärerna?
Ser även att det börjar dyka upp debattartiklar från både kända och okända personer i tidningar mm. Idag läste jag en artikel som nån i Piratpartiet hade skrivit (mkt vettig)läste även en helsida i AB med Jan Guillo som kritiserar våran lama regering...

Tänk själv om Amerikanarna hade vaknat upp för 2-3 år sedan, då hade dom inte suttit där med ett annalkande krig i Iran, ett totalt meningslöst krig mot terrorismen som drabbar dom själva genom bland annat Patriot Act & FEMA, en total usel ekonomi, total utlokalisering av industrier till Kina,Indien mm

Posted on: 2006/5/28 13:09
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
av TeBe den 06-05-28 15:09:35
"Tänk själv om Amerikanarna hade vaknat upp för 2-3 år sedan, då hade dom inte suttit där med ett annalkande krig i Iran, ett totalt meningslöst krig mot terrorismen som drabbar dom själva genom bland annat Patriot Act & FEMA, en total usel ekonomi, total utlokalisering av industrier till Kina,Indien mm "

Skulle det vara nån större skillnad på det som sker i USA och det som sker i Sverige?

Innan vi löser Amerikanernas problem så får vi väl ta och lösa de problem vi har i vårat eget land först.

911, vaccinationskador, Bigbrothersamhälle osv är jätteviktigt men först och främst få vi ta tag i våra egna problem här på hemmaplan som: Välsdbrottslighetens utbredning, Utlokaliseringar och utförsäljning av produktion och industrier, barnen och de äldres allt mer utlämnade situation i ensamhet, familjesplittringar och rotlöshet och dess orsaker i marxistisk och feministisk indoktrinering m.m. m.m.

Sopa framför egen dörr innan vi gär och städar hos grannen.

Posted on: 2006/5/29 16:09

Anonym
Vi kan använda 911 för att driva upp tempot och engagemanget för att ifrågasätta. När 911 växer i folks medvetanden, öser vi på med de lokala frågorna. Tror 911 kan vara en liten nyckel även om den inte har svensk grund.

See User information
Tack för det void..

Som sagt jag tror oxo att 911 kommer få människor att förstå att regeringar kanske inte vill det allra bästa för sin egna befolkning..
Det tråkiga är att trots att USA's regering har ljugit för/manipulerat sin egna befolkning + resten av världen så kommer Sveriges befolkning säga:
- Det där händer ju bara i USA, vi är ju i Sverige nu och våran regering skulle aldrig göra så mot oss !

Men säg en stor händelse som kan få våran egna befolkning att börja förstå??

Palmemordet? Estonia?

Vi i Sverige verkar ju stå ut med det mesta t.e.x. ministrar som inte vet/kan nåt och övrig regeringspersonal som ljuger, Chefer som försnillar miljontals kronor,nedrustningen av välfärd & omsorg osv..

Det finns ju faktiskt medborgare som kommer att rösta på sossarna i detta val, trots allt som hänt dom senaste åren???

Hur fan kan man tro att det kommer att bli nån förändring om man röstar på sossarna igen!?!?

Dom man talat med säger att det är det minst dåliga för Sverige och hänvisar till om moderaterna kommer in i regeringen..Dom tänker bara på sin egna villalån,barnbidrag,stämplingsbidrag osv.. kortsiktigt enligt mig..

Posted on: 2006/5/29 16:24
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Men för tusan nämn INGENTING om elefanten som står mitt i vårat eget varddagsrum...

Massinvandringen och alla dess negativa konsekvenser.

Posted on: 2006/5/29 16:32

Anonym
Är det då inte hela idéen med EU och allt skit som kommer ur det vi ska ge oss på i första hand, om vi är intresserade av Sveriges framtid som en suverän stat.

Det är fan redan kört... :(
Säg att det inte är kört. Gör mig glad, någon...

See User information
Det finns massor med folk i Europa som känner samma sak.
Jag skulle vilja kunna läsa vad den franska rörelsen har att säga.

Dags att skriva upp sig på en skattefinansierad komvuxkurs....

Posted on: 2006/5/29 19:43
Global demokrati och ekonomisk rättvisa med reglerad marknad för ekologiskt hållbar utveckling och fred tror jag kan vara något.

See User information
"Det är fan redan kört... :(
Säg att det inte är kört. Gör mig glad, någon..."

Void!

Vad kan man göra för att vända den destruktiva utvecklingen i vårat land?

Jag anser iaf att man får försöka stå upp för sanningen i alla lägen där man får tillfälle i tal och skrift att göra detta, med människor man träffar osv.

Och så klart att hela tiden vara vetgirig på ny kunskap och bilda sig så gott man kan. Läs, fundera och våga utmana dina egna dogmer.

Rädslan för våran omgivnings reaktioner är våran största fiende.

Posted on: 2006/5/31 12:18

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper