vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Obamacare + mikrochip

See User information
Obama genomdrev som bekant att alla medborgare i USA skulle få tillgång till sjukvård. I dokumentet från regeringen kan man läsa om ett visst mikrochip som patienterna ska bära.

http://www.fda.gov/downloads/MedicalD ... ceDocuments/ucm072191.pdf

Posted on: 2010/4/7 19:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Obamacare + mikrochip
Alltså... Egentligen...
Jag kommer aldrig att chippa mig och tycker att chip är galenskap. Men det är ju knappast så att chippet kommer ta över dina tankar osv. Sånt är ju teknofobi.
Dom vill helt enkelt chippa folk för att det ska vara enklare att fastställa identitet.

Om nu FEMA grejen blir verklighet är det ju för att också lätt kunna identifiera liken, men det är ju inte precis så att de inte mördar dig bara för att du inte har chip.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det handlar väl mest om att inte vilja bli behandlat som en hund eller en vara. Stolthet liksom.

Posted on: 2010/4/7 20:01

Anonym
Kan nog tycka det är lika illa att tatuera sig...

Vissa kan ju tycka det är bekvämt med ett RFID-chip inopererat... Slippa tänka på kort, id-kort och kontanter etc...

Jag säger inte att jag är någon förespråkare för det... Jag vägrar att öppna upp min kropp och tillsätta en massa saker...

See User information
Av samma skäl vägrar jag låta tatuera mig, trots att jag skulle få det gratis.

Posted on: 2010/4/7 23:17

Anonym
Quote:

metaphor skrev:
Av samma skäl vägrar jag låta tatuera mig, trots att jag skulle få det gratis.

Ja, men det är ju vi det... det finns ju dom som gillar tatueringar. Dessutom också dom som säkert gillar chippet...

Skit samma liksom... Låt grannen köpa en Ford, bara han inte parkerar den på min uppfart.

See User information
Mycket skrämmande...
Nu har jag svårt att tro att folk frivilligt i USA skulle rada upp sig för att bli
chippade som några kreatur.
Även fattiga och svårt utsatta människor har en intilligens/stolthet och jag har mycket svårt att tro att dessa kommer att luras till detta.
Att chippa fångar/soldater och statsanställda kommer säkert visa sig enklare.
Skulle det gälla svenskar skulle förmodligen 90% inställa sig hos
veterinären för att få "belönings chippet" , detta för att få 5% på Coop
en gång varannat år.Eller en gratis banan på ICA...

Posted on: 2010/4/9 23:24

See User information
Fast det kanske kommer en punkt i historien, snart, när det inte finns bättre alternativ än att ställa upp på att bli chippad.
Alternativt så kommer folk tycka att det är ok, pga tillvänjning. Jag tycker compus inställning ovan illustrerar en viss tillvänjning. Bit för bit, äcklet monteras ned. Motståndet klingar av en bit i taget.
Till slut tycker du att det är helt ok att bli våldtagen och rövknullad (no offense, compu, jag menar absolut inte dig) bara för att du vant dig.
Precis som grodan i det kokande vattnet. Sätt ner grodan i 100 gradigt vatten och den hoppar ut, sätt ner den i kallt vatten och koka sakta upp och den stannar tills den är välkokt

Posted on: 2010/4/9 23:52

See User information
Det kan ju bli så att det inte går att titta på tv eller att beställa fast food om man inte har chippet.Ang tillvänjingen så är det väl nu vi ser den som mest.Tycker man ser lite om chip både här och där...

Svenska idrottare är tydligen positiva då det kanske skulle bli lättare att särskilja dem på tusendelen vid målgång.
Att läsa här på vaken om de som verkar ha kapitullerat inför en ev chippning tycker jag är beklämmande och sorligt.

Jag personligen kommer aldrig att acceptera att jag eller någon i min familj kommer att ställas inför en chippning.
Det skulle vara den ultimata förnedringen och jag skulle hellre ställas i vilket limbo som helst istället om motparten skulle visa sig mig övermäktig.

Posted on: 2010/4/10 0:07

See User information
Det är så här dom tänker om oss bara så ni vet:
Resized Image

Posted on: 2010/4/10 0:11

See User information
Precis...dessutom kommer alla chippade att få betala hundskatt,förlåt jag menar chippskatt.Detta sker per automatik varje gång du lämnar din lya.

Posted on: 2010/4/10 0:25

See User information
Nejdå, vi är nog bara paranoida foliehattar hehe

Posted on: 2010/4/10 0:35

See User information
ANG det otroligt sjuka med cippning ska man nog ha i åtanken att det som till synes kan verka oskyldigt i slutändan kan sluta med total fångenska.Får inte glömma att dom företag som ligger bakom mångt och mycket "för att hjälpa och underlätta"inte har för avsikt att vi ska vara fria människor. Tekninken i sig är väll spännande men tyvärr hamnar den i fel händer så småningom.Med tanke på DEN NYA VÄRLDSORDNINGENS agenda har man nog all anledning att vara paranoid.En egenskap man nog i framtiden man var glad man var.Ha det bra.

Posted on: 2010/4/10 0:48
Kul att få nya ämnen att bita i!!
Bra jobbat alla.Syns snart. Utvilad och redo!
Tack fö att ni finns

See User information
Ja det blir lätt sk. "ändamålsglidning" av det hela.
Läste ordet för första gången alldeles nyss här:
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=700

Bra ord att dra till med ibland för att verka smart
ungefär som "kognitiv dissonans" hehe

Posted on: 2010/4/10 0:55

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper